Skæve skiver!
Fra : Troels - around 9000

Dato : 27-03-06 11:11

Hejsa,

Ulyksageligt har jeg anskaffet T-hansen skiver til fronten på min Civic.
Lige fra monteringen har jeg haft det problem at skidtet ryster ad H til når
jeg bremser! Jeg har gjort både nav og skivernes monteringsflade rene, inden
montering - og prøvede med de gamle skiver igen - der var intet! Så snart
T-hansen-skiverne kom på, rystede det igen. Nej, de er ikke blevet vækket
til live i en hård opbremsning - de har fået noget tid til at vågne op - men
rystelserne er ikke blevet en pind bedre.

Hvad synes I? Skal jeg smutte ind til T-hansen og brokke mig, eller er det
spildt arbejde?

Hvad siger Jeres erfaringer, udover T-hansen er noget lort?

// Troels

Fra : Zen

Dato : 27-03-06 11:56

On Mon, 27 Mar 2006 12:10:31 +0200, "Troels - around 9000"
<troels@fjerndette.plougmann-olsen.dk> wrote:

> [...]
>spildt arbejde?
>
>Hvad siger Jeres erfaringer, udover T-hansen er noget lort?

Kan det tænkes, at de skiver ikke "lægger an" ?

Forestil dig hjulets rotationsakse. Skiven skal stå pinligt vinkelret
på denne, for at skiven roterer i et stabilt plan. Det mindste skæve
anlæg, og skiven vil kaste.
Da klodserne niver sammen om skiven, vil et lille kast på skiven kunne
mærkes med samme. Det giver rystelser op igennem bilen.

Der behøver skam ikke at være noget i vejen med skiven. Men den bliver
ikke samlet korrekt med resten.

mvh

John

Fra : Martin Nielsen

Dato : 27-03-06 12:45

Kan kun sige at de tromler jeg købte fra ny pev og skreg lige til jeg solgte
den så jeg købe aldrig mere bremsedele hos det svin - og hvorfor siger jeg
svin - jo for jeg har været til jobsamtale hos øverste chef - det er en
25-årig som er vældig ubehageligt højt på strå - så jeg boycotter dem
konsekvent.

PS Hvorfor var du ikke til folkerace i bimmeren som de viste på tv3 i går
Troels?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-03-06 18:48

Martin Nielsen skrev:
> [...]
> svin - jo for jeg har været til jobsamtale hos øverste chef - det er en
> 25-årig som er vældig ubehageligt højt på strå - så jeg boycotter dem

Ah... Bent er nu en del ældre..... :) I så fald er det ikke øverste du
har været til samtale hos.

MVH

Fra : Brian S Jensen

Dato : 27-03-06 13:35

"Troels - around 9000" <troels@fjerndette.plougmann-olsen.dk> skrev i en
meddelelse news:oSOVf.32$u61.20@news.get2net.dk...
> [...]
> spildt arbejde?
>
> Hvad siger Jeres erfaringer, udover T-hansen er noget lort?

Hej Troels

Du be'r selv om det - man køber da ikke kvalitets reservedele hos THansen

De burde bytte dem - men hvad hjælper det - så skal du jo bare bruge
tid på at montere endnu et par som sikkert også er (eller hurtigt bliver)
skæve

Smid skidtet ud og køb nogle rigtige

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-06 14:16

> Smid skidtet ud og køb nogle rigtige

ja brembo hos merkonom f.eks.

Mvh
Morten

Fra : Kim Hansen

Dato : 27-03-06 15:35

On Mon, 27 Mar 2006 12:10:31 +0200, "Troels - around 9000"
<troels@fjerndette.plougmann-olsen.dk> wrote:

>Hvad siger Jeres erfaringer, udover T-hansen er noget lort?

yeps, jeg har også købt skiver hos dem, de rystede også.
Nu er bilen væk, og jeg køber ikke bildele hos dem mere.

M.V.H

Kim Hansen

Vestfyn

Suzuki dl 650 V-Strom
Suzuki DR 250 S
Suzuki Wagon 1,3+
Fiat Cinquecento Sporting

Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-03-06 17:02

Troels - around 9000 skrev:

> Hejsa,
>
> Ulyksageligt har jeg anskaffet T-hansen skiver til fronten på min
> Civic. Lige fra monteringen har jeg haft det problem at skidtet
> ryster ad H til når jeg bremser!

Købte tromler til min tidligere bil hos Højer for 1. og sidste gang - de var
ovale.

Kunne ikke få pengene igen så jeg byttede til bremsevædske, tectyl m.m.

Købte så tromler hos Refako.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Claus Espeholt

Dato : 29-03-06 09:08

> [...]
> spildt arbejde?
>
> Hvad siger Jeres erfaringer, udover T-hansen er noget lort?

Købte skiver hos Thansen til min Escort. Bremsepedalen hoppede derefter som