Gode råd
Fra : Rune

Dato : 27-03-06 04:58

HEJ NG

Familien står måske foran nyt bilkøb.
Hvad skal det mon være??
Der er mor og far og FIRE børn.... kravet er økonomi og plads!! Så
det går ikke med en MB Vito til 650.000,-
Der er kigget på mange forskellige modeller, og en finesse som
skydedøre er nu også blevet et stort ønske.
Alt i alt falder tankerne hen på KIA Carnival som camper til en nypris
på knap kr. 300.000,- god pris STOR bil.
Biler i stil med Mazda 5, Opel Zafira og des lige, har slet ikke den
bagageplads der er behov for.

Nogle andre gode forslag?? Eller råd?
kodeordene er PLADS og lad os sige ca. 300.000,-

Rune

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-03-06 06:51

Rune skriver:

> Familien står måske foran nyt bilkøb.
> Hvad skal det mon være??

Ny eller brugt bil ?

> Nogle andre gode forslag?? Eller råd?
> kodeordene er PLADS og lad os sige ca. 300.000,-

Hvad med en Fiat Multipla ?

6 sæder på 2 rækker.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : BJ

Dato : 27-03-06 08:44

KLIP

> Hvad med en Fiat Multipla ?

Her rammer du alle ønsker lige til prisen:

http://www.chrysler.dk/vehicles/grand_voyager_camper/technical/pdf/Prisliste%20Chrysler%20Voyager%20Camper%20%202006%20DK.pdf

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-03-06 08:44

BJ skriver:

> Her rammer du alle ønsker lige til prisen:
>
>http://www.chrysler.dk/vehicles/grand_voyager_camper/technical/pdf/Prisliste%20Chrysler%20Voyager%20Camper%20%202006%20DK.pdf

Øøøh, 5 siddepladser.....

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : BJ

Dato : 27-03-06 08:50

KLIP

> Øøøh, 5 siddepladser.....

Så lægger du 50.000 kr. mere og slipper for klaplåget og komfuret.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-03-06 14:43

BJ skriver:

> Så lægger du 50.000 kr. mere og slipper for klaplåget og komfuret.

Nu kan det godt ske at det er mig, men kigger jeg på prislisten, hedder
prisen 423kkr for en med 6 sæder.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : BJ

Dato : 27-03-06 14:51

KLIP

> Nu kan det godt ske at det er mig, men kigger jeg på prislisten, hedder
> prisen 423kkr for en med 6 sæder.

Hvad er det der 'enkeltsæde' så til på ekstraudstyrlisten..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-03-06 15:09

BJ skriver:

> Hvad er det der 'enkeltsæde' så til på ekstraudstyrlisten..?

Pas, er det så en camper længere ?

Eller er det for at man kan pille nuværedne bagsæde ud og erstatte det
med enkeltsæder ?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : BJ

Dato : 27-03-06 16:05

KLIP

> Pas, er det så en camper længere ?

Camperen med 5 sæder koster ca. 310.000,- kr.

> Eller er det for at man kan pille nuværedne bagsæde ud og erstatte det
> med enkeltsæder ?

Jeg ved det ikke, men måske er det forsædet, der bliver lavet om til bænk,
så der kan sidde tre.?

Uden dyr ombygning til camper med vandtank, klaplåg og køkken kostet den kun
ca. 350.000,-

Længe leve de absolut tåbelige danske registreringsafgiftsregler.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Robert Eriksen

Dato : 27-03-06 11:33

BJ wrote:
> [...]
>
> KLIP

> Her rammer du alle ønsker lige til prisen:

Mon sikkerhed også er en faktor?

Chrysler Voyager gjorde sig ikke specielt godt i NCAP tests
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=5&id2=56

Fra : BJ

Dato : 27-03-06 11:38

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Chrysler Voyager gjorde sig ikke specielt godt i NCAP tests
> http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=5&id2=56

Hvem, synes du, gjorde det på listen..?

Desuden har jeg jo nævnt én gang, den testede var fra 1999 og produceret i
1996.

Mon de har ændret på den..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Robert Eriksen

Dato : 27-03-06 12:01

BJ wrote:
> "Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Hvem, synes du, gjorde det på listen..?

Peugeot, Renault og Toyota ser da ud til at have gjort det udmærket
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/ratings.php?id1=5

Hvor de så ligger prismæssigt i forhold til de 300.000 der er
smertegrænsen, ved jeg ikke lige.

> Desuden har jeg jo nævnt én gang, den testede var fra 1999 og produceret i
> 1996.
>
> Mon de har ændret på den..?

Man må vel formode der er sket ændringer som med alle andre biler. Men
hvis det er til det bedre, skulle man så ikke tro det var i Chryslers
interesse at få rettet op på de 2 stjerner med en ny test?

Fra : BJ

Dato : 27-03-06 12:06

> [...]

KLIP

> Peugeot, Renault og Toyota ser da ud til at have gjort det udmærket

Det er jo stadig ikke godt nok, målt med dagens standard og den skal vi vel
måle efter......

> Hvor de så ligger prismæssigt i forhold til de 300.000 der er
> smertegrænsen, ved jeg ikke lige.

Vist ikke så meget som i nærheden..;)

> Man må vel formode der er sket ændringer som med alle andre biler. Men
> hvis det er til det bedre, skulle man så ikke tro det var i Chryslers
> interesse at få rettet op på de 2 stjerner med en ny test?

Faktisk burde samtlige biles testes hver år, hvis man skulle bruge den liste
til noget konstruktivt og samtidig skulle regler strammes op, så det var de
biler, man faktisk køber.

Det undrer mig, de danske ombyggede ikke skal stille til test med
gulpladebiler og de som er ombygget til "camping".

Dernæst mangler vi jo alle autocamperne....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henri Gath

Dato : 27-03-06 19:43

> Rune skriver:

> Ny eller brugt bil ?

> Hvad med en Fiat Multipla ?

Hvad med, at du lukkede røven, klovn?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-03-06 20:10

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev :

>Hvad med, at du lukkede røven, klovn?

hedder det ikke Hr. klovn ?
--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-03-06 20:58

jan@stevns.net skriver:

> hedder det ikke Hr. klovn ?

Hr Gat(h) er bare sur på mig......

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Henri Gath

Dato : 27-03-06 21:10

> jan@stevns.net skriver:

> Hr Gat(h) er bare sur på mig......

Ja, du er sgu en klam stodder......og så overholder du sgu ikke engang
netiketten. Et er, at du er et hul i jorden, dit røvhul, et andet er sgu at
du er for dum til at overholde simple usenet-regler, som at fortælle, når
man futter til alt.dev. null.
Må jeg ikke lægge en bæ í din hønserøv af en mund?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-03-06 21:12

Henri Gath skriver:

> [...]
> man futter til alt.dev. null.
> Må jeg ikke lægge en bæ í din hønserøv af en mund?

Her, snup en min ven http://www.kinagrill.dk

Når du er færdig, kan du vaske din mund i sæbe og finde det pæne sprog
frem igen !

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Kent Glerup

Dato : 27-03-06 21:48

On Mon, 27 Mar 2006 22:11:46 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Henri Gath skriver:

>Her, snup en min ven http://www.kinagrill.dk
>
>Når du er færdig, kan du vaske din mund i sæbe og finde det pæne sprog
>frem igen !

Jeg gad virkelig godt vide hvordan man gør sig fortjent til sådan en
svada! Har du været i kanen med hans mor?!?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-03-06 21:52

Kent Glerup <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev :

>Jeg gad virkelig godt vide hvordan man gør sig fortjent til sådan en
>svada! Har du været i kanen med hans mor?!?

hvad får dig til at tro han har en mor ?

Fra : Kent Glerup

Dato : 27-03-06 21:56

On Mon, 27 Mar 2006 22:51:56 +0200, jan@stevns.net wrote:

>hvad får dig til at tro han har en mor ?

Tjahh.. lidt pissed virker han da!

Fra : Henri Gath

Dato : 27-03-06 22:43

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> hvad får dig til at tro han har en mor ?

Du er klassens tykke dreng, kan jeg forstå?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-03-06 22:58

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev :

>Du er klassens tykke dreng, kan jeg forstå?

Nope - jeg er vokset fra min fortid - det klarede du åbenbart ikke
;)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-03-06 22:09

Kent Glerup skriver:

> Jeg gad virkelig godt vide hvordan man gør sig fortjent til sådan en
> svada! Har du været i kanen med hans mor?!?

Henri havde bare brugt sit naturkige sprog og voldstrusler overfor et
par stykker i dk.fritid.foto.indkoeb, en af dem svarede jeg sådan:

Rolig nu, det er Henri's natur.

Sådan er det vel bare at være et stort Gat(h) ??
http://da.wikipedia.org/wiki/Gat

Som du ser ud fra hans reaktioner var det nok ikke meget ved siden
af.................

Jeg er specielt vild med hans henvisning til netiketten. Specielt når
der under netikette står følgende
http://usenet.dk/netikette/debatteknik.html

Vær sober

Overordnet handler det nok om at holde sig til netiketten og om at
skrive i et høfligt sprog som man kan være bekendt overfor fremmede,
ligesindede mennesker.

Hvis man er ophidset, vred, eller for den sags skyld beruset - eller
hvis man ikke kan fordrage den skribent man svarer, bør man nok tænke
sig om tre gange - evt. vente lidt - før man besvarer, og ikke mindst
sender et indlæg. Oftest er det bedst at lade være.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Henri Gath

Dato : 27-03-06 22:42

> Henri Gath skriver:

> Her, snup en min ven http://www.kinagrill.dk
>
> Når du er færdig, kan du vaske din mund i sæbe og finde det pæne sprog
> frem igen !

Jeg bruger pænt sprog til pæne mennesker, ikke til imbecile bønder som
dig......

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-03-06 22:59

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev :

>Jeg bruger pænt sprog til pæne mennesker, ikke til imbecile bønder som
>dig......

Tælle kan du åbenbart heller ikke ;) (Bønder er flertal)

Gå nu hjem fra biblioteket og få det fnisegræs ud af systemet !

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-03-06 21:47

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev :

>er sgu at
>du er for dum til at overholde simple usenet-regler, som at fortælle, når
>man futter til alt.dev. null.

Harhhh harhhhh harhhhh ............ ;)

Den dumme, skal du vist kigge i dit spejl for at få øje på

Fra : Kent Glerup

Dato : 27-03-06 08:00

>Alt i alt falder tankerne hen på KIA Carnival som camper til en nypris
>på knap kr. 300.000,- god pris STOR bil.

NEJ, NEJ, NEJ! (undskyld)
Det er så forb..... ringe en bil, at der burde indføres et forbud! Jeg
har uddybet min holdning i en tidligere posting..

>Biler i stil med Mazda 5, Opel Zafira og des lige, har slet ikke den
>bagageplads der er behov for.

En Touran med 5 sæder har ellers et ret anstændigt bagagerum? Hvis det
ikke slår til, ville jeg kigge på en brugt Sharan.

>Nogle andre gode forslag?? Eller råd?
>kodeordene er PLADS og lad os sige ca. 300.000,-

En spritny Touran 1,6FSI kan anskaffes for omkring 340K.. Det ville
nok være mit valg.

MVH
Kent GLerup

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-03-06 08:13

Kent Glerup skriver:

> En Touran med 5 sæder har ellers et ret anstændigt bagagerum? Hvis det
> ikke slår til, ville jeg kigge på en brugt Sharan.

Sharan er der heller ikke meget bagagerumsplads i, når først man skal
have 3. stolerække i brug...

VW transporter er nok løsningen....

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Anders

Dato : 27-03-06 08:25

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Kent Glerup skriver:

> Sharan er der heller ikke meget bagagerumsplads i, når først man skal
> [...]

Eller en jumpy:
http://bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=652700126&page=1

Hvad med en Hiace ? De er ikke til at slå ihjel

Mvh
Anders

Fra : Kent Glerup

Dato : 27-03-06 08:27

On Mon, 27 Mar 2006 09:13:11 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Kent Glerup skriver:

>Sharan er der heller ikke meget bagagerumsplads i, når først man skal
>have 3. stolerække i brug...

Hmm.. korrekt. Jeg havde helt misset at der skulle en ekstra række til
med 4 børn..

En velholdt brugt Transporter, eventuelt som camper, må være det gode
bud!

Fra : BJ

Dato : 27-03-06 09:52

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:tk4f22ddfiv9p7rlps44ho2ngr1m9airvr@4ax.com...

KLIP

> En velholdt brugt Transporter, eventuelt som camper, må være det gode
> bud!

180.000 kr. for en 12 år gammel folkevogn......!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 27-03-06 09:42

KLIP

> VW transporter er nok løsningen....

Hvad koster sådan en..?

Her er en lettere brugt Chrysler, der sikkert nok kan handles om:

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=641400618&page=1

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 27-03-06 09:56

> Her er en lettere brugt Chrysler, der sikkert nok kan handles om:
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=641400618&page=1

Var det ikke noget med at sådan en Voyager ikke fik ret mange stjerner af
NCAP ? - jeg tror den fik hele 2...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : BJ

Dato : 27-03-06 10:08

KLIP

> Var det ikke noget med at sådan en Voyager ikke fik ret mange stjerner af
> NCAP ? - jeg tror den fik hele 2...

Vi må faktisk håbe, samtlige i den klasse er blevet bedre/opgraderet, for
det ser faktisk jævnt sørgelig ud for samtlige.

Chryslers test er fra 1999.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-03-06 14:53

BJ skriver:

> Hvad koster sådan en..?

Penge

> Her er en lettere brugt Chrysler, der sikkert nok kan handles om:

Og når alle sæderne er i, er der ingen bagageplads som i en
Sharan/Galaxy/Alhambra.

Så kan man igen lige så godt tage en "Multifnat".

Laver "jundaj" ikke engang noget lignende ???

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : BJ

Dato : 27-03-06 16:06

KLIP

> Laver "jundaj" ikke engang noget lignende ???

Nope, de har ingen folk, der vil betale 700.000,- kr. for en vogn.!!!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kostas

Dato : 27-03-06 10:43

> En spritny Touran 1,6FSI kan anskaffes for omkring 340K.. Det ville
> nok være mit valg.

Kigger man på Touran skal man også se på Honda FR-V.

Men der er vi igen lidt over 300.000

mvh

Kostas

Fra : Kostas

Dato : 27-03-06 10:48

Kostas <email@supertips.dk> wrote in news:Xns979376F75895Femailsupertipsdk@
62.243.74.162:

http://www.firmabilen.dk/bilvis.php3?id=7620&fids[]=12

Fra : BJ

Dato : 27-03-06 10:56

"Kostas" <email@supertips.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> http://www.firmabilen.dk/bilvis.php3?id=7620&fids[]=12

Umiddelbart ser den ud til at være det bedste og mest sikre bud på en
moderne og udstyrsrig MPV til 6 personer.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kostas

Dato : 27-03-06 12:22

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in news:4427b6d8$0$2110
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> "Kostas" <email@supertips.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Umiddelbart ser den ud til at være det bedste og mest sikre bud på en
> moderne og udstyrsrig MPV til 6 personer.

Ja nu har jeg kun 2 unger - men jeg har sagt til konen at jeg køber sådan
en hvis hun bliver gravid igen.

mvh

Kostas

Fra : BJ

Dato : 27-03-06 12:32

KLIP

> Ja nu har jeg kun 2 unger - men jeg har sagt til konen at jeg køber sådan
> en hvis hun bliver gravid igen.

Det er du formodentlig selv herre over..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kostas

Dato : 27-03-06 13:14

> "Kostas" <email@supertips.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det er du formodentlig selv herre over..

Bilen eller ungerne... ja ok begge dele burde være til at styre

mvh

Kostas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-03-06 15:01

BJ skriver:

> Umiddelbart ser den ud til at være det bedste og mest sikre bud på en
> moderne og udstyrsrig MPV til 6 personer.

Jeps, den eller "multifnat'en"

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : BJ

Dato : 27-03-06 16:07

KLIP

> Jeps, den eller "multifnat'en"

Jeg ville ikke jeg en multifnat på mit lokum.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-03-06 17:23

BJ skriver:

> Jeg ville ikke jeg en multifnat på mit lokum.

Øøøh ???

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : BJ

Dato : 27-03-06 17:36

KLIP

> Øøøh ???

Nu skal jeg hjælpe dig: Jeg ville ikke eje en 1) på mit lokum.

1) Udtryk fremsat af dig, så du må selv ... øøøhhh ... oversætte det.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 27-03-06 08:35

"Rune" <rune@riis-larsen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

>Nogle andre gode forslag?? Eller råd?
>kodeordene er PLADS og lad os sige ca. 300.000,-

Kig efter campermodellerne:

http://www.firmabilen.dk/bilvis.php3?id=6735&fids[]=3

http://www.firmabilen.dk/bilvis.php3?id=7111&fids[]=8

http://www.firmabilen.dk/bilvis.php3?id=7217&fids[]=30

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-03-06 13:39

Rune skrev:

> [...]
> bagageplads der er behov for.
>

> Nogle andre gode forslag?? Eller råd?
> kodeordene er PLADS og lad os sige ca. 300.000,-

Den har ikke skydedøre, men har masser af plads og det meste udstyr:
Honda Shuttle. Det her var den dyreste
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=456901068&page=1,
den burde sagtens kunne klare 200000 mere.

Og de sidste 100k kan vel bruges til andet?

Den er baseret på Accorden fra midt i 90erne og skulle være
uhyggeligt solid.

En overvejelse værd?

mvh

Martin