bilbasen og nummerplader
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 26-03-06 22:30

Hvorfor dækker mange nummerpladen til, når de annoncerer på bilbasen?

Eksempel: http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=754289&page=1
Navn og adresse står alligevel nedenunder, så jeg forstår ikke lige
logikken.

hilsen
Uffe

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 26-03-06 23:13

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Eksempel: http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=754289&page=1
> Navn og adresse står alligevel nedenunder, så jeg forstår ikke lige

Fordi folk ikke vil have at man slår sidste syn op og kikker hvordan det
gik....
*gggg* det hjælper ikke just på troværdigheden.
Men hvis den er nysynet, så forlang at se synspapirene

-Leon

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 27-03-06 08:13

"Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> wrote in message

> Fordi folk ikke vil have at man slår sidste syn op og kikker hvordan det
> gik....

Lyder logisk, men hvor? Jeg har ledt en del på www.applusbilsyn.dk, hvor det
skulle være ifølge forbrugerstyrelsens hjemmeside.

hilsen
Uffe

Fra : Møller

Dato : 27-03-06 16:04

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> wrote in message
> [...]
det
> skulle være ifølge forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Hvis det står der, er det ikke korrekt.

Glem det.

Det er kun biler der er synet hos Applaus der er anført der, derfor bruger
brugtbilsforhandlere nok andre selskaber ;.)

Møller

Fra : JS

Dato : 27-03-06 08:50

"Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse

> "Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse

> Fordi folk ikke vil have at man slår sidste syn op og kikker hvordan det
> gik....

Det er nok næppe eneste årsag. Mange gør det også på nyere biler og jeg
ville gøre det samme.
Du kan finde adresse, gæld i bil m.m. vha reg.nummeret.

> *gggg* det hjælper ikke just på troværdigheden.

Ah, det er vist kun de paranoide der tænker sådan?!

> Men hvis den er nysynet, så forlang at se synspapirene

Naturligvis

Fra : C. Caspersen

Dato : 27-03-06 09:36

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du kan finde adresse, gæld i bil m.m. vha reg.nummeret.

Nå. Hvor ? og hvad er m.m. ?

/Caspersen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 27-03-06 09:58

C. Caspersen wrote:
> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nå. Hvor ? og hvad er m.m. ?

Jeg har lige købt bil, og dette var noget der lykkedes for mig:

Reg. nr. stod i annoncen
Slog dette op på biltorvet og fandt stelnummer
Slog stelnummer op på statstidende.dk (tinglysninger -> bilbogen)
Slog seneste synsrapport op på bilboksen.dk (skal være oprettet som
bruger, nemt og gratis)

Eneste jeg ikke havde var adressen, men den stod i annoncen og så var
det jo fint Jeg tror man via politiet sikkert kan få fusket sig til
en adresse ved at spørge dem hvorfor man ikke har modtaget opkrævning
til grønafgift eller lign. Hvis der er gæld i bilen så står adressen
vist i statstidende.

Thomas

Fra : JS

Dato : 27-03-06 10:04

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nå.

Ja!

> Hvor ?

Se thomas rasmussens indlæg.

> og hvad er m.m. ?

Tjek selv siden

Fra : C. Caspersen

Dato : 27-03-06 11:26

> Tjek selv siden

Det var hulens ..

/Caspersen

Fra : Teddy

Dato : 26-03-06 23:18

> [...]
>
> Eksempel: http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=754289&page=1
> Navn og adresse står alligevel nedenunder, så jeg forstår ikke lige

Det må de vel selv om ?

Teddy

Fra : CasperR

Dato : 26-03-06 23:26

> [...]
> Eksempel: http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=754289&page=1
> Navn og adresse står alligevel nedenunder, så jeg forstår ikke lige

Når jeg sætter en bil tilsalg opgiver jeg aldrig den adresse hvor bilen
står. Så det er oftest mine forældre der står som adresse. Jeg gør det forbi
min bil er blevet stjålet én gang og det var nok. Så jeg ser ingen grund til
at give folk en ide om hvor bilen står.
--

/CasperR
/89' RST

Fra : NS

Dato : 27-03-06 11:53

CasperR skrev:

> [...]
> min bil er blevet stjålet én gang og det var nok. Så jeg ser ingen grund til

og det er nemlig rigtigt irriterende for køber,
som regner med at den står f.eks. Århus, hvor den
så i virkeligheden står i Nørre Bonderup.

NS

Fra : CasperR

Dato : 27-03-06 13:22

> og det er nemlig rigtigt irriterende for køber, som regner med at den står
> f.eks. Århus, hvor den så i virkeligheden står i Nørre Bonderup.

Hehe. I mit tilfælde kunne bilen stå i kbh men være sat tilsalg på amager.
Desuden hvis køber skal køre lidt længere for at se min bil er det bare
surt. for den er det værd
--

/CasperR
/89' RST

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-06 21:08

> og det er nemlig rigtigt irriterende for køber, som regner med at den står
> f.eks. Århus, hvor den så i virkeligheden står i Nørre Bonderup.
>
> NS

Jeg skriver altid min egen adresse, og jeg har endnu ikke fået nogen biler
stjålet fra 1. sal tv - Jeg gider nemlig ikke slæbe dem op ad trappen...

Fra : Robert Eriksen

Dato : 27-03-06 11:26

Uffe Kousgaard wrote:
> [...]
>
> Eksempel: http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=754289&page=1
> Navn og adresse står alligevel nedenunder, så jeg forstår ikke lige

Måske er det for at Told & Skat ikke skal have alt for nemt ved at finde
ud af hvilken bil det er, han har pumpet fra 200 til 283HK uden at svare
ny afgift ;)