Hvilken 4x4 - part 2
Fra : Kim

Dato : 26-03-06 20:00

Hej i gruppen

Jagten på en 4x4 i GOD og SUND stand har ikke været uden problemer, men
måske enden nærmer sig.
Vinderen kunne godt ligne en Patrol fra 4 måned 98 grundet følgende;

1. 1 ejers bil (fuld historik, servicebog mm)
2. Tidligere/nuværende ejer er årgang 1947
3. Født med intercoler - 130 hk
4. Klima
5. Orginalt soltag - el (ligesom side spejle, ruder, osv)
6. 60.000 km på klokken (stemmer fint overens med servicebog og bilens
stand)
7. (*)Står kosmetisk 100% som en ny bil
8. Maskineriet går som en drøm (men er nok nærmest overflødigt at nævne)
9. Sidst men ikke mindst - På den rigtige side af "misundelses afgiften"

(*) Som eks. kan nævnes at selv samtlige bolte/møtrikker i maskinrummet,
rundt ved bremser osv. stadig skinner som var de lige hevet ud af
boltreolen. Det er lige før at jeg betvivler at den nogensinde har været
kørt i regnvejr - og det er ellers ikke fordi at jeg ikke er kritisk (skulle
jo gerne have handlet den lidt ned i pris). Indtet synligt slid hverken på
indtræk - kabine iøvrigt - eller bilen som helhed.

Men jeg kunne godt bruge lidt indput omkring svagheder. Ja bilen er pæn, men
prisen på 170.000 syntes jeg også er liiige til den pæne side, men det er nu
ikke nemt at forhandle med den ældre gut :-/
Jeg indrømmer blankt at jeg er ved at være lidt lun på bilen, men er det i
den bilklasse et "fornuftigt køb" til den pris??

Kim

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-03-06 05:50

Kim wrote:
> [...]
> Jeg indrømmer blankt at jeg er ved at være lidt lun på bilen, men er
> det i den bilklasse et "fornuftigt køb" til den pris??

Umiddelbart lyder den jo god, men jeg synes at prisen er nget høj - hos en
privat.

Husk at få den kigget godt efter rust - selvom den ser fin ud...
Kender nogle, som har fået en stor forskrækkelse over en '98 Patrol - den
har næsten totalrusten under bunden...
Så '98 Patrol er IKKE nødvendigvis = med ingen rust.