Så er EU-kørekortet lige om hjørnet.
Fra : BJ

Dato : 26-03-06 17:28

Så bliver det fælles EU-kørekort vedtaget.

Jeg kan godt nok nå at blive godt 85 år gammel, inden jeg _skal_ have
det..

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3640064/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-03-06 17:42

BJ used his keyboard to write :
> Så bliver det fælles EU-kørekort vedtaget.

> Jeg kan godt nok nå at blive godt 85 år gammel, inden jeg _skal_ have det..

Ud over ombytningsgebyr til statskassen, hvad er så fordelen ved det
overhovedet ?
Jeg kan se de flere steder nævner at det skal være nemmere at sende
fartbøder over grænsen, det behøver vi da ikke et nyt kørekort for...

"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball

Fra : BJ

Dato : 26-03-06 17:58

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ud over ombytningsgebyr til statskassen, hvad er så fordelen ved det
> overhovedet ?

Jeg ved det ikke og er sådan set også bedøvende, når bare jeg kan køre på
mit kørekort i bl.a. EU.

> Jeg kan se de flere steder nævner at det skal være nemmere at sende
> fartbøder over grænsen, det behøver vi da ikke et nyt kørekort for...

Her er lidt:

http://europa.eu.int/youreurope/nav/da/citizens/factsheets/eu/drivinglicence/overview/da.html

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-06 18:22

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> BJ used his keyboard to write :

> Ud over ombytningsgebyr til statskassen, hvad er så fordelen ved det
> overhovedet ?

At du skal op til en fornyet køreprøve (brænd eu-flaget)

--
Tom

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-03-06 18:26

Tom explained on 26-03-2006 :
> At du skal op til en fornyet køreprøve (brænd eu-flaget)

Jeg forudser øde veje i tiden efter det bliver indført...

"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-03-06 18:39

On Sun, 26 Mar 2006 18:28:26 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>Så bliver det fælles EU-kørekort vedtaget.
>
>Jeg kan godt nok nå at blive godt 85 år gammel, inden jeg _skal_ have
> [...]

Det var s'gu bedre hvis de kom i tanker om at lave EU-nummerplader.

Så slipper vi for at skulle plastre bilen til med grimme DK-skilte.

Og I behøver ikke komme med forklaringer om hvor pynteligt det kan
gøres med specialdesignede DK-skilte.

De er ikke lovlige.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 26-03-06 18:49

KLIP

> Det var s'gu bedre hvis de kom i tanker om at lave EU-nummerplader.

De er jo også "lige" om hjørnet.

Kunne vi frivilligt ombytte til dem, havde jeg nogen på i denne uge.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-03-06 19:44

On Sun, 26 Mar 2006 19:48:56 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>KLIP

>De er jo også "lige" om hjørnet.
>
>Kunne vi frivilligt ombytte til dem, havde jeg nogen på i denne uge.

>--

Me too.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-03-06 18:56

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Det var s'gu bedre hvis de kom i tanker om at lave EU-nummerplader.

Nej tak du - jeg har det fint med en dansk numemrplade ;)

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : -= JF =- priv

Dato : 26-03-06 19:14

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Nej tak du - jeg har det fint med en dansk numemrplade ;)

Hørt hørt!!
Jeg har set på www.nrpl.dk at der er stillet forslag om, at når vi løber tør
for numre på de nuværende skal vi have en plade med 3 bogstaver og 4 tal...
Om det skal være med det blå EU-felt på, lagde jeg ikke lige mærke til.

Mvh John

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-03-06 20:01

-= JF =- priv skrev:
> Hørt hørt!!
> Jeg har set på www.nrpl.dk at der er stillet forslag om, at når vi løber tør
> for numre på de nuværende skal vi have en plade med 3 bogstaver og 4 tal...

Så de kan komme til at ligne polske, italienske og spanske nummerplader?

> Om det skal være med det blå EU-felt på, lagde jeg ikke lige mærke til.

Det får man forhåbentlig da lov at vælge fra.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-03-06 20:28

On Sun, 26 Mar 2006 21:01:21 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Så de kan komme til at ligne polske, italienske og spanske nummerplader?

>--

Og så går verden under?

>--

>Det får man forhåbentlig da lov at vælge fra.

>--

Det er jo lige netop i det lille blå felt at DK skal stå, så det skal
naturligvis være der.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-03-06 16:27

Folmer Rasmussen skrev:
> Og så går verden under?

Der i nærheden.

> Det er jo lige netop i det lille blå felt at DK skal stå, så det skal
> naturligvis være der.

Hvorfor må det ikke bare være rød/hvid?

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-03-06 19:44

On Sun, 26 Mar 2006 19:56:07 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Nej tak du - jeg har det fint med en dansk numemrplade ;)

>--

Hjemmefødning. *LOL*

Man kunne da bare gøre det til noget friviligt. Det har man kunnet
finde ud af i andre lande.

Du bliver ked af at høre at der i en undersøgelse FDM har lavet, var
et overraskende stort flertal for den lille blå firkant.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-03-06 19:55

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Hjemmefødning. *LOL*

Ja - og det er jeg sgisme da ikke ked af ! ;)

>Man kunne da bare gøre det til noget friviligt. Det har man kunnet
>finde ud af i andre lande.

fint nok med mig.....

>Du bliver ked af at høre at der i en undersøgelse FDM har lavet, var
>et overraskende stort flertal for den lille blå firkant.

De campister er sgu'tte heller noget at hænge sin hat på ;)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-03-06 20:07

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
> Du bliver ked af at høre at der i en undersøgelse FDM har lavet, var
> et overraskende stort flertal for den lille blå firkant.

Det er folk der ikke har sat sig ind i hvad grundlag de har dannet sig
deres mening på.

Ganske ligesom med Euroen. Det er åhh så smart med samme mønt i alle
lande. Man glemmer blot lige at fortælle hvad der følger med hvis vi
skal have den her også.

Det hele handler om anonymisering af de enkelte lande så det bliver
lettere at få skabt "Staten Europa".

De må gerne vente med det til jeg ikke er her mere.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : BJ

Dato : 26-03-06 20:15

KLIP

> De må gerne vente med det til jeg ikke er her mere.

Hvornår har du da planlagt din afrejse herfra...?

(Sorry, den lå liige til højrebenet)..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-03-06 16:25

BJ skrev:
> Hvornår har du da planlagt din afrejse herfra...?
> (Sorry, den lå liige til højrebenet)..

På et eller andet tidspunkt indenfor de næste 50 år.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-03-06 20:35

On Sun, 26 Mar 2006 21:06:38 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Det er folk der ikke har sat sig ind i hvad grundlag de har dannet sig
>deres mening på.

>--

Der skal nok sidde nogen stykker rundt om, der ikke er inde i samtlige
finurligheder, hvad EU angår.

Det har du ret i.

> [...]

>Ganske ligesom med Euroen. Det er åhh så smart med samme mønt i alle
>lande. Man glemmer blot lige at fortælle hvad der følger med hvis vi

Hvad tror du der følger med?

En mindre pung, fordi vi ikke behøver at slæbe rundt på alle de
møntsorter?

Eller har du gjort dig dybere tanker om materien?

>--

>Det hele handler om anonymisering af de enkelte lande så det bliver
>lettere at få skabt "Staten Europa".

>--

Du er fast overbevist om, at vi her til lands er så fortræffelige, at
vi kan klare paragrafferne selv?

>--

>De må gerne vente med det til jeg ikke er her mere.

>--

Hvis du ellers kører forsigtigt, kan det jo godt tage en stund.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-03-06 16:34

Folmer Rasmussen skrev:
> Der skal nok sidde nogen stykker rundt om, der ikke er inde i samtlige
> finurligheder, hvad EU angår.
> Det har du ret i.

Jeg er alvorlig bange for at det er det store flertal.

> Hvad tror du der følger med?

Den økonomiske union, hvor der gælder forskellige regler. Et sæt for
Frankrig og Tyskland og et andet sæt for resten. Det er jo de vi så
sidst der var problemer.

> En mindre pung, fordi vi ikke behøver at slæbe rundt på alle de
> møntsorter?

Det er reklamegejlet.

> Eller har du gjort dig dybere tanker om materien?

Det er det jeg mener jeg har.

Og trods det at jeg, i mit job, har stor fordel af at kunne bruge samme
mønt i de fleste lande ville jeg godt undvære det for at blive fri for
det andet.

> Du er fast overbevist om, at vi her til lands er så fortræffelige, at
> vi kan klare paragrafferne selv?

I mange ting ville vi klare os bedre. Men kunne vi blot få ændret
hastigheden for udviklingen fra i dag, hvor det handler om at få skabt
"Staten Europa" så hurtig at de nuværende toppolitikere kan nå at blive
præsident for den (og kunne kalde GWB for "lillebror"), til den
hastighed der er betinget af hvornår befolkningerne er klar til
omvæltningerne ville jeg være en del mere tilfreds med tingene.

> Hvis du ellers kører forsigtigt, kan det jo godt tage en stund.

Og lidt til (Jeg har ikke travlt.).

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Niels Pein

Dato : 26-03-06 21:25

"Finn Guldmann" skrev ...

> Det hele handler om anonymisering af de enkelte lande så det bliver
> lettere at få skabt "Staten Europa".

Sludder.

--
Mvh. Niels

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-06 21:30

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> "Finn Guldmann" skrev ...

> Sludder.

Nej den er skam go' nok, det var vidst kun i Schlutters tid at nogen troede
på det kun var "samarbejde mellem suveræne stater"

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-03-06 16:46

Niels Pein skrev:
> Sludder.

Erfaringen har lært mig at den kommentar typisk kommer fra dem der har
travlt med at få neddysset (skjult) den virkelige hensigt. Om du så
hører til dem skal jeg lade være usagt (ind til videre.)

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Broegger

Dato : 27-03-06 19:27

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev news:e091bu$20ad$3
@newsbin.cybercity.dk:

> Erfaringen har lært mig at den kommentar typisk kommer fra dem der har
> travlt med at få neddysset (skjult) den virkelige hensigt. Om du så
> hører til dem skal jeg lade være usagt (ind til videre.)

For mig er De Forenede Stater i Europa faktisk lidt af en drøm og vision!
Et stærkt forenet Europa der kan give US lidt af det modspil de trænger
til. Et Europa der kan være med til at bygge bro mellem Østen (både fjern
og mellem) og så de vestlige værdier. Et Europa der er stærkt fordi vi er
forskellige og alligevel sammen!

Og for ikke kun at være OT. Et Europa med Tyske hastighedsbestemmelser!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-03-06 20:20

Broegger skrev:
> [...]
> og mellem) og så de vestlige værdier. Et Europa der er stærkt fordi vi er

Det er da ikke nødvendig at samle det hele under samme regering for at
det der lader sig gøre. De skal blot lære at snakke sammen.

> Og for ikke kun at være OT. Et Europa med Tyske hastighedsbestemmelser!

De er nok den største grund til at vi ikke får noget fælles på trafik
fronten foreløbig. For dem vil de bare ikke af med.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-03-06 21:51

on 27-03-2006, Broegger supposed :
> [...]
> og mellem) og så de vestlige værdier. Et Europa der er stærkt fordi vi er

Det kan sagtens lade sig gøre uden at vi skal ensrettes - hvis nu
Europas politikere brugte tiden på at samarbejde istedet for at spise
frokost på borgernes regning og ellers forsøge at ensrette verden så
kunne vi nå langt. At lave et United States Of Europe er som at lave en
omelet af hårdkogte æg - mislykket på forhånd.

"Is this now?" - Agatha, The Minority Report

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-03-06 17:21

>Sludder.

Nåehh ja ... Neuropa var vist navnet ... ;(

Fra : Leonard

Dato : 26-03-06 20:36

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Du bliver ked af at høre at der i en undersøgelse FDM har lavet, var
>et overraskende stort flertal for den lille blå firkant.

Og om jeg fatter hvorfor folk gerne vil være så ens som muligt?
Nåh, ja, det vil de så heller ikke når der står en polak og murer på
et hus i DK, så skal han bare pakke hjem igen.

Hvad er det folk tror er fordelen ved at have en øv-plade på bilen?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-03-06 20:48

On Sun, 26 Mar 2006 21:35:55 +0200, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

> [...]
>et hus i DK, så skal han bare pakke hjem igen.
>
>Hvad er det folk tror er fordelen ved at have en øv-plade på bilen?

Jamen er det da ikke flintrende ligegyldigt hvordan den skide
nummerplade ser ud?

Hvis der lægges noget politisk i det, så ville det da unægteligt have
været en fordel at være så anonym som muligt i det sidste stykke tid.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leonard

Dato : 26-03-06 21:36

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Jamen er det da ikke flintrende ligegyldigt hvordan den skide
>nummerplade ser ud?

Tjoh, men jeg synes nu det er rart med lidt forskel, så man kan se (på
afstand) hvor bilen kommer fra.
Da jeg havde sommerjob i turistindustrien i mine unge år førte vi
nogen gange statistik på hvilke lande bilerne, der kørte ind på
p-pladsen, kom fra.
Der kunne vi genkende samtlige europæiske nummerplader bare ved at se
på den forreste nr.-plade. Vi behøvede ikke at skulle kigge bagpå
bilen efter et eller andet mere eller mindre utydeligt klistermærke.
Og det var på op til 100 m. afstand.

I dag kan jeg ikke se forskel på om det er en tysker eller en
franskmand, når 2 biler er udstyret med øv-pladerne, før de er inde på
20-30 m. afstand. Og jeg er endda blevet langsynet med årene.

Og hvad skal jeg så bruge det til i trafikken?
- ikke en skid, men jeg synes alligevel at jeg nogengange bedre kan
tolke en bils bevægelser og hensigter når jeg kan se hvilket land den
er fra.

Og hvis det er flintrende ligegyldigt, hvorfor vil du så gerne have en
øv-plade?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-06 21:37

> Og hvis det er flintrende ligegyldigt, hvorfor vil du så gerne have en
> øv-plade?

Har da set et dansk firma der sælger et "extension-kit" således at en alm
dansk nummerplade kan få en lovlig blå EU stribe i den ene side uden for
selve pladen

--
Tom

Fra : Broegger

Dato : 27-03-06 13:14

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev

> Har da set et dansk firma der sælger et "extension-kit" således at en
> alm dansk nummerplade kan få en lovlig blå EU stribe i den ene side
> uden for selve pladen

Link tak... Det signal vil jeg gerne sende!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : BJ

Dato : 27-03-06 14:07

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Link tak... Det signal vil jeg gerne sende!

Ditto...mon vi kan få mængderabat..?..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-06 17:41

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev

> Link tak... Det signal vil jeg gerne sende!

Har det ikke og husker heller hvor jeg så det.

Selv HVIS jeg havde linket, ville jeg ikke poste det, sådan noget overflødig
Brian noget

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 27-03-06 17:42

KLIP

> Selv HVIS jeg havde linket, ville jeg ikke poste det, sådan noget
> overflødig Brian noget

ROTFL ... det var du sku længe om at udbasunere.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-06 18:01

> KLIP

> ROTFL ... det var du sku længe om at udbasunere.

Jeg har jo ikke tid på arbejde til at skrive i NG

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-03-06 18:26

Tom skrev:
> Har det ikke og husker heller hvor jeg så det.
> Selv HVIS jeg havde linket, ville jeg ikke poste det, sådan noget overflødig
> Brian noget

Tak.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-03-06 16:42

Folmer Rasmussen skrev:
> Jamen er det da ikke flintrende ligegyldigt hvordan den skide
> nummerplade ser ud?

Så længe den har et entydigt dansk udseende, jo.

> Hvis der lægges noget politisk i det, så ville det da unægteligt have
> været en fordel at være så anonym som muligt i det sidste stykke tid.

S*u da ikke når det handler om at markere at man går ind for
selvstændige stater.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Mogens...

Dato : 26-03-06 19:17

> Det var s'gu bedre hvis de kom i tanker om at lave EU-nummerplader.

Sån een har jég :)

> Så slipper vi for at skulle plastre bilen til med grimme DK-skilte.

Det er 20 år siden, at jeg sidst havde sån een monteret !

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-03-06 19:47

On Sun, 26 Mar 2006 18:17:01 GMT, "Mogens..."
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>Sån een har jég :)

>--

Der hvor du kommer fra, er det jo frivilligt.

>--

>Det er 20 år siden, at jeg sidst havde sån een monteret !

Tja, jeg har sådan en forhandlermonteret ting siddende. Den er ikke så
grim at jeg går i gang med at fjerne den, men lovlig er den ikke.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 26-03-06 19:53

> Der hvor du kommer fra, er det jo frivilligt.

OK? - jég fik ikke valget, men er tilfreds med pladen

> Tja, jeg har sådan en forhandlermonteret ting siddende.

Det var faktisk Sus' kardinale punkt, når der blev handlet ny bil - at
fortælle
forhandleren helt præcist, at han skulle lade være med at påklistre den
slags !

Fra : Niels Pein

Dato : 26-03-06 21:22

"Folmer Rasmussen" skrev ...

> Og I behøver ikke komme med forklaringer om hvor pynteligt det
> kan gøres med specialdesignede DK-skilte.
>
> De er ikke lovlige.

Får man så en bøde hvis man bliver snuppet og kører med sådan eet.

--
Mvh. Niels

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-03-06 21:30

On Sun, 26 Mar 2006 22:22:17 +0200, "Niels Pein"
<fornavn@efternavn.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" skrev ...

>Får man så en bøde hvis man bliver snuppet og kører med sådan eet.
>

>--

Det kommer lidt an på hvor du bevæger dig hen.

Det eneste sted som jeg véd går op i slige bagateller i øjeblikket, er
Polen.

Det bliver nidkært kontrolleret hver gang man er til kontrol.

Jeg véd ikke om det også gælder personbiler. Jeg kommer der kun i
embeds medfør.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-06 21:34

> [...]
>
> Det bliver nidkært kontrolleret hver gang man er til kontrol.
>
> Jeg véd ikke om det også gælder personbiler. Jeg kommer der kun i

Ved personbiler gider de ikke kontrollere det mere. Sikkert fordi trafikken
er steget voldsomt og at folk ikke forstår at de skal lægge en pengeseddel
eller en pakke smøger sammen med passet når det skal afleveres

--
Tom

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-03-06 21:42

On Sun, 26 Mar 2006 22:34:17 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>er steget voldsomt og at folk ikke forstår at de skal lægge en pengeseddel
>eller en pakke smøger sammen med passet når det skal afleveres

Ja, det er s'gu øndigt.

Verden er ved at styrte i grus hvis der indføres EU-nummerplader, men
udbredt korruption og bestikkelse, det er den naturligste sag i
verden. )

Tom, for hævlede, hvad tænker du på? *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-06 21:47

> [...]
> udbredt korruption og bestikkelse, det er den naturligste sag i
> verden. )
>
> Tom, for hævlede, hvad tænker du på? *LOL*

hehe, første gang vidste jeg det ikke, så jeg "blokkede" køen af biler i ca.
20 min....tolderne var totalt ligeglade, de ville bare have deres
bestikkelse. Nu er trafikken vokset så meget ved personbilerne at de ikke
skal bestikkes mere og de gider heller ikke gå op i detaljer som før (dk
skilte).

Men jeg kan da gladeligt forestille mig at der er chikane i LKW køen
stadigvæk

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-03-06 16:50

Folmer Rasmussen skrev:

> [...]
> Det bliver nidkært kontrolleret hver gang man er til kontrol.
> Jeg véd ikke om det også gælder personbiler. Jeg kommer der kun i

Der skal nok lige indføjes en lille rettelse.

Det der mærke Folmer nævner er ikke ulovlig at have siddende. Det
lovpligtige (Hvid med sort oval og sort DK i rette størrelse) skal blot
være der også.

Så længe det ikke er fornærmende overfor andre er der vist ingen grænser
hvad du må have stående på din bil af tekst.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Frederik

Dato : 27-03-06 09:32

SNIP

> Jeg kan godt nok nå at blive godt 85 år gammel, inden jeg _skal_ have
> det..
SNIP

> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~

Kommer det allerede næste år????

Mvh.

Frederik

Fra : BJ

Dato : 27-03-06 09:34

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kommer det allerede næste år????

Nu har de taget mit kort 7 gange, så jeg har ikke flere.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Anders Majland

Dato : 28-03-06 14:59

> eksempelvis ved at hindre helt unge motorcyklister i at købe de største
> maskiner fra dag et.

Øeh det er da ved at være længe siden man herhjemme indførte stor og lille
motorcykel...

(En debat jeg overhovedet ikke forstod. 25kW er alt rigeligt til at slå sig
selv ihjel hvis man kører med hovedet under armen. Dernæst forstod jeg ikke
hvorfor det kun skulle indføres en effektgrænse for nye motorcyklister og
ikke for nye bilister. Statistikken er jo mindst ligeså grum for disse. Men
igen tror jeg ikke på at det er effekten der er farlig - nærmere uerfarnes
overvurdering af egne emner og 130km/t ind i et vejtræ bliver dør man lige
meget af om bilen havde 50 eller 200hk)

Fra : BJ

Dato : 28-03-06 15:05

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:4429413b$0$855$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

KLIP

> nærmere uerfarnes overvurdering af egne emner og 130km/t ind i et vejtræ
> bliver dør man lige meget af om bilen havde 50 eller 200hk)

Måske man ikke har så stor lyst til at vise sig med 50 Hk som med 200 Hk.

Ved at læse aviserne er det jo en kendt sag, unge tror der er udødelige og i
bogstaveligste forstand "kan gå på vandet"..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 28-03-06 15:10

KLIP

> Måske man ikke har så stor lyst til at vise sig med 50 Hk som med 200 Hk.
>
> Ved at læse aviserne er det jo en kendt sag, unge tror de er udødelige og
> i bogstaveligste forstand "kan gå på vandet"..

http://www.112alarm.dk/2006/ribelandevej1/ribelandevej1.htm

Når man kender vejstykket, så _må_ de unge tro, de er udødelige.

Stakkels forældre.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~