forår forude, sommer-bilpleje sæson
Fra : Onix

Dato : 26-03-06 16:39

Hej

Dejligt at se kviksølvet her står på 7,2 plus selv om det er gråt og diset.
*s*

Det får mig til at tænke på den forestående pleje af bilen. Jeg skal når det
bliver lunere have givet den en ordentlig gang lakpleje, ved ikke endnu
hvilket men har haft glæde før af FDM's serie til en rimelig penge. Måske
jeg skulle prøve det her Sonax der går så stærke rygter om det bare er
bedst.......?

Nå, nu til sagen. Hvad med motorrummet? Bør man motorvaske det ? Eller er
der for stor risiko for det går i elektronikken? Bør man gør det selv, man
kan jo købe div. midler at spay og skylle efter ? Jeg har nu aldrig hidtil
gjort det i de 3 år jeg har haft bilen (fra ny) men har tænkt en del over
det med al den salt der har været i år.....

Gi' et par kloge bud på hit og skidt ved at bruge motorvask.......

Onix

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-06 20:19

"Onix" <vedikke@fjerndettehotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det med al den salt der har været i år.....
>
> Gi' et par kloge bud på hit og skidt ved at bruge motorvask.......

En motor skal ALDRIG vaskes (i en normal bil). Men hvis den er lidt støvet
eller med olie på, så kan man med en petroliumsvædet klud lige tørre tingene
af. Stikkene korroderer hvis man vasker med vand. Er det rigtig slemt må du
bruge flere klude

--
Tom

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 26-03-06 20:56

> [...]
tingene
> af. Stikkene korroderer hvis man vasker med vand. Er det rigtig slemt må

I min instruktionsbog står der at motoren har godt af at højtryksrenses en
gang hvert halve år!

Synes heller ikke det lyder fornuftigt - men ....

VH Esben

Fra : Brian

Dato : 26-03-06 21:12

Esben Juul Sørensen wrote:

> I min instruktionsbog står der at motoren har godt af at
> højtryksrenses en gang hvert halve år!

Jeg så forleden en Audi mekaniker ved SMC Risskov
stå og gøre det samme på en bil. Han gjorde det så nedefra,
men resultatet er vel cirka det samme.

/Brian

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-03-06 21:25

On Sun, 26 Mar 2006 22:12:26 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Jeg så forleden en Audi mekaniker ved SMC Risskov
>stå og gøre det samme på en bil. Han gjorde det så nedefra,
>men resultatet er vel cirka det samme.

>--

Tror du ikke der har været tale om en såkaldt synsvask?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian

Dato : 26-03-06 21:29

Folmer Rasmussen wrote:

> Tror du ikke der har været tale om en såkaldt synsvask?

Det ved jeg selvfølgelig ikke med sikkerhed da jeg ikke
spurgte ind til det, men det var en Audi A4 cabriolet med
nummerplade XV - og den så bestemt ikke 4 år gammel ud.

/Brian

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-03-06 21:35

On Sun, 26 Mar 2006 22:28:52 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Det ved jeg selvfølgelig ikke med sikkerhed da jeg ikke
>spurgte ind til det, men det var en Audi A4 cabriolet med
>nummerplade XV - og den så bestemt ikke 4 år gammel ud.

>--

Næh, det lyder ikke sandsynligt.

Så er det nok én herinde fra, der i vanlig flueerotikstil har været
inde og beklage sig over en utæthed, et eller andet sted. )

Så er man jo nødt til at rengøre for at finde ud af hvor det kommer
fra.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian

Dato : 26-03-06 21:41

Folmer Rasmussen wrote:

> [...]
> inde og beklage sig over en utæthed, et eller andet sted. )
>
> Så er man jo nødt til at rengøre for at finde ud af hvor det kommer

Jeg må nok indrømme at jeg heller ikke ville tolerere det mindste
slinger i en helt ny A4.

Men ellers har du ret - der er mange fluekneppere i dette forum

/Brian