Komme udenom "ingen højreklik"
Fra : me

Dato : 16-06-01 18:00

Hvordan er det nu man kommer udenom "ingen højreklik" som nogen har på sine
sider, altså hvis man bruger IE 5.5.
Jeg kan ikke huske taste-kombinationen.

mvh
ha

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 16-06-01 18:22

me <notme@dot.com> wrote:

> Hvordan er det nu man kommer udenom "ingen højreklik" som nogen har på sine
> sider, altså hvis man bruger IE 5.5.
> Jeg kan ikke huske taste-kombinationen.

Ikke sikker på dette virker, men kan man ikke bare slå javascript fra
inden man besøger siden?

--
MVH/Regards, Jonas
http://go.to/geografi Erase HARDDRIVE to mail me

Fra : Mickey

Dato : 16-06-01 18:29

"me" <notme@dot.com> skrev:
> Hvordan er det nu man kommer udenom "ingen højreklik" som nogen har på
sine
> sider, altså hvis man bruger IE 5.5.
> Jeg kan ikke huske taste-kombinationen.

noget med at trykke højreklik, enter, og så slippe højreklik...
- der er vist også en med ESC tasten...

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://susie.dk - mickey(at)susie.dk

Fra : me

Dato : 16-06-01 18:44

> noget med at trykke højreklik, enter, og så slippe højreklik...
> - der er vist også en med ESC tasten...

Takker, men det dutter ikke

mvh
ha

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-06-01 18:50

me wrote:

> Hvordan er det nu man kommer udenom "ingen højreklik" som nogen har på sine
> sider, altså hvis man bruger IE 5.5.
> Jeg kan ikke huske taste-kombinationen.

kan du ikke bare vælge vis -> kilde kode i menuen?

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 16-06-01 18:54

On Sat, 16 Jun 2001 19:50:20 +0200, Lars Hoffmann <lars@hoffmann.ac>
wrote:

>kan du ikke bare vælge vis -> kilde kode i menuen?

Hvis det er kildekoden man gerne vil se, og siden ikke bruger frames...

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-06-01 18:56

Stefan Bruhn wrote:

> Hvis det er kildekoden man gerne vil se, og siden ikke bruger frames...

Det er selvfølgelig rigtigt

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 16-06-01 19:42

Stefan Bruhn <news002@3x7.dk> wrote:

> Hvis det er kildekoden man gerne vil se, og siden ikke bruger frames...

Og hvis den gør det alligevel, så kan man notere sig hvilke dokumenter
der hentes i disse frames, og derefter skrive stien til dem. Medmindre
forfatteren, udover at sætte højreklik ud af funktion, har lavet et
lille script der loader hele framesettet når man prøver at hente
enkeltdelene.

Et forsøg værd.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 16-06-01 18:53

On Sat, 16 Jun 2001 19:00:19 +0200, "me" <notme@dot.com> wrote:

>Hvordan er det nu man kommer udenom "ingen højreklik" som nogen har på sine
>sider, altså hvis man bruger IE 5.5.
>Jeg kan ikke huske taste-kombinationen.

Højreklikke, og holde musen nede.
Trykke enter (eller ESQ) til den boks der kommer frem.
Slippe musetasten når boksen er væk, så kommer den rigtige menu.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-06-01 20:47

Sat, 16 Jun 2001 19:53:23 +0200, skrev Stefan Bruhn
<news002@3x7.dk>:

>Højreklikke, og holde musen nede.
>Trykke enter (eller ESQ) til den boks der kommer frem.
>Slippe musetasten når boksen er væk, så kommer den rigtige menu.

Og den kan være lidt svær at ramme.

Marker rammen og som oftest kan man så bruge tastaturets
højreklik, den ved siden af windowstasten.

Vælge filer og så gem som hele webstedet og så åbne siden i
f.eks. notepad.

Hente Opera og bruge den, der er vidst ikke nogen »ingen
højreklik« som virker i den.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 16-06-01 21:15

On Sat, 16 Jun 2001 21:47:26 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Og den kan være lidt svær at ramme.

Hvad kan være svært at ramme? Enter? Så skal man vist have sig et nyt
keyboard...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-06-01 22:01

Sat, 16 Jun 2001 22:15:09 +0200, skrev Stefan Bruhn <news002@3x7.dk>:

>Hvad kan være svært at ramme? Enter? Så skal man vist have sig et nyt
>keyboard...

Jeg synes det driller med at gøre det du beskriver, ellers også er
mine gamle krogede fingrer, der driller.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 16-06-01 22:15

On Sat, 16 Jun 2001 23:01:03 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg synes det driller med at gøre det du beskriver, ellers også er
>mine gamle krogede fingrer, der driller.

Muligvis. Jeg har ingen problemer med det her. Bare brug den ene hånd
til musen og den anden til at trykke enter.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 17-06-01 07:52

"Stefan Bruhn" <news002@3x7.dk> skrev i en meddelelse

> Højreklikke, og holde musen nede.
> Trykke enter (eller ESQ) til den boks der kommer frem.
> Slippe musetasten når boksen er væk, så kommer den rigtige menu.

Er det mig der er fumlefingeret eller ?
Prøv http://www.thyregods.dk/www/seti/

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 17-06-01 09:04

Fischer & Døssing <peter@fischer.ms> wrote:

> Er det mig der er fumlefingeret eller ?
> Prøv http://www.thyregods.dk/www/seti/

Well, er det koden fra den side du vil have, så bare sig til, så kan jeg
sende den til dig.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 17-06-01 10:04

On Sun, 17 Jun 2001 08:51:38 +0200, Fischer & Døssing <peter@fischer.ms>
wrote:

>Er det mig der er fumlefingeret eller ?
>Prøv http://www.thyregods.dk/www/seti/

Jep, det er dig ;)

<script language=JavaScript>
var message="© Disse sider er fremstillet af Martin Thyregod Nielsen,
All Rights Reserved ®";
function click(e) {
if (document.all) {
if (event.button == 2) {
alert(message);
return false;
}
}
if (document.layers) {
if (e.which == 3) {
alert(message);
return false;
}
}
}
if (document.layers) {
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
}
document.onmousedown=click;
</script>

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 17-06-01 11:39

> On Sun, 17 Jun 2001 08:51:38 +0200, Fischer & Døssing
<peter@fischer.ms>

> Jep, det er dig ;)

Ahh... jeg misforstod procedure.
Got it

Og nej, ovenstående url interesserer mig ikke, men den eneste url jeg
lige i hovedet kunne huske havde dette fis med manglende højreklik.

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : me

Dato : 17-06-01 09:45

TAK for hjælp til alle.
Det var såmænd ikke for jeg skulle bruge noget særligt, det irriterer mig
bare at muligheden for højreklik forsvinder på nogle sider når man bruger
IE.

Engnu engang tak.

mvh
ha