Det kan ikke siges for ofte. ;-)
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-03-06 15:29

Selv nordmændene overgiver sig.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=179759

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 26-03-06 15:32

news:v59d22tal4c2hbfnjj6jdu4u0nk9tm8msc@4ax.com...

KLIP

> Selv nordmændene overgiver sig.
>
> http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=179759

Der er intet at frygte. De henvender sig til et helt andet segment end alle
de andre bilmærker..)))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-03-06 15:41

On Sun, 26 Mar 2006 16:31:46 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>KLIP

>Der er intet at frygte. De henvender sig til et helt andet segment end alle
>de andre bilmærker..)))

>--

Nårh ja, det havde jeg fortrængt. ))

Segmentet må dog bestå af en hel del mennesker, når det er muligt, på
stort set alle markeder i EU at øge salget med mellem 20 og 30%.

Santa Fe får iøvrigt megen positiv omtale i Berlingske i dag.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 26-03-06 15:45

KLIP

> Nårh ja, det havde jeg fortrængt. ))
>
> Segmentet må dog bestå af en hel del mennesker, når det er muligt, på
> stort set alle markeder i EU at øge salget med mellem 20 og 30%.

Det kan slet ikke passe, for jeg ser ingen i gadebilledet..)

> Santa Fe får iøvrigt megen positiv omtale i Berlingske i dag.

http://www.berlingske.dk/bilen/artikel:aid=713918/

Den blå Santa Fe midt i artiklen er godt nok flot..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-06 15:58

> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det kan slet ikke passe, for jeg ser ingen i gadebilledet..)

Næh, nu er 20-30% af tre-fire biler jo også kun en enkelt mere

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 26-03-06 15:47

BJ wrote:

> Der er intet at frygte. De henvender sig til et helt andet segment
> end alle de andre bilmærker..)))

Nææ, men visse mærker sidder hårdere på deres potentielle
købere, end andre. Samme fremgang som Hyundai har, kan du
nok måle i tilbagegang hos f.eks Fiat og Opel.

/Brian

Fra : BJ

Dato : 26-03-06 15:53

KLIP

> Nææ, men visse mærker sidder hårdere på deres potentielle
> købere, end andre. Samme fremgang som Hyundai har, kan du
> nok måle i tilbagegang hos f.eks Fiat og Opel.

Jeg tror ikke det stopper der, tror du..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 26-03-06 16:02

BJ wrote:

> Jeg tror ikke det stopper der, tror du..?

Ikke så længe de kan være billigere end konkurrenterne
i småbils/gulpladeklassen - det er jo trods alt dem der sælger
bedst for Hyundai, Kia og hvad de hedder.

Men at se den kommende Grandeur som en reel konkurrent
til de øvrige biler i klassen, er vist lige optimistisk nok... der
er prisen jo (for de fleste) ikke det afgørende.

/Brian

Fra : BJ

Dato : 26-03-06 16:07

KLIP

> [...]
> til de øvrige biler i klassen, er vist lige optimistisk nok... der
> er prisen jo (for de fleste) ikke det afgørende.

Det er jo en påstand som vil vise sig at være rigtig eller forkert, når
bilen (måske) lander i DK.

Om et år kender vi "impact" fra andre lande.

Jeg tror, den vil opnå et pænt salg i segmentet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 26-03-06 19:36

BJ wrote:

> Det er jo en påstand som vil vise sig at være rigtig eller forkert, når
> bilen (måske) lander i DK.
>
> Om et år kender vi "impact" fra andre lande.
>
> Jeg tror, den vil opnå et pænt salg i segmentet.

Mon? Så snart vi kommer over konebilerne er der vel ofte en signalværdi
- plus langt større frygt for at afskrivningerne er for store. Jeg
synes, at Toyota Camry er et glimrende eksempel - og i de mindre klasser
havde fx Nissan Primera ikke det salg den havde fortjent da den kom frem.

Knus
Regnar

Fra : BJ

Dato : 26-03-06 19:59

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@writeme.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mon? Så snart vi kommer over konebilerne er der vel ofte en signalværdi -
> plus langt større frygt for at afskrivningerne er for store.

Nu er jeg godt nok fynbo, men har boet i Jylland i godt 30 år nu.

Min regnemaskine fortæller mig helt tydelig: 30% afskrivning af 600.000 kr.
er mindre end 25% afskrivning af 1.000.000.

Desuden er det med større afskrivning på "outsidere" en gang blålys. Se blot
brugtvognspriserne på den gamle Sonata kontra en Mondeo/Vectra.

Signalværdien er jeg ikke så interesseret i, når jeg ikke "tør" købe en
Mercedes.

Jeg har før kørt i "outsidere" som Mazda 929 3.0i V6 GLX og tjent (mange)
penge på det.

> Jeg synes, at Toyota Camry er et glimrende eksempel - og i de mindre
> klasser havde fx Nissan Primera ikke det salg den havde fortjent da den
> kom frem.

Det har eks. Mazda da vist aldrig lidt under og jeg finder Hyundai vil få
det på samme måde.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : NS

Dato : 26-03-06 17:03

Brian skrev:

> Nææ, men visse mærker sidder hårdere på deres potentielle
> købere, end andre. Samme fremgang som Hyundai har, kan du
> nok måle i tilbagegang hos f.eks Fiat og Opel.
>
> /Brian

Fiat har ikke mistet kunder... de har derimod øget
deres salg. Jeg mener deres fremgang var på 5%
sidste gang jeg hørte om. Men Opel har sikkert
mistet kunder.

NS

Fra : BJ

Dato : 26-03-06 17:15

"NS" <123@123.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Fiat har ikke mistet kunder... de har derimod øget deres salg. Jeg mener
> deres fremgang var på 5% sidste gang jeg hørte om. Men Opel har sikkert
> mistet kunder.

O.k., essensen er da også, nogen _må_ miste kunder ellers skal antallet af
kunder totalt set, øges med antallet af nye solgte "koreanere" i vores del
af verden.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 26-03-06 18:15

NS wrote:

> Fiat har ikke mistet kunder... de har derimod øget
> deres salg. Jeg mener deres fremgang var på 5%
> sidste gang jeg hørte om. Men Opel har sikkert
> mistet kunder.

Fair nok, jeg gad ikke lige lede efter konkrete tal.
Fiat faldte mig bare ind, da jeg ikke synes man ser så mange
nye Fiat'er køre rundt, som for 10 år siden.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-06 15:55

> Selv nordmændene overgiver sig.
>
> http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=179759

Nordmænd er jo også plaget af urimelige afgifter, så det tror da pokker
"Nød lærer nøgen kvinde at spinde"

Var også hos autopusheren i dag hvor han havde fået farisær-biler (Kia) ind
i Ford butikken (suk). Man kan så trøste sig med at disse fjernøstlige biler
efterhånden er mindst lige så dyre som Ford....hvis ikke endda
dyrere.....føj for den lede..430.000 for en Sorento og så var der ikke
engang tomatkasse eller andet luksus i den.

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 26-03-06 15:58

KLIP

> Nordmænd er jo også plaget af urimelige afgifter, så det tror da pokker
> "Nød lærer nøgen kvinde at spinde"

De bilinteresserede i denne NG, ønsker ikke registreringsafgiften fjernet
uden kompensation i hoved og røv.

Så der er kun én vej for Koreanerne, fremad og hen imod samme kvalitet,
udstyr og endnu bedre garanti end konkurrenterne.

Så vil de (teoretisk komme til at) sidde på markedet med eller uden
registreringsafgift..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-06 16:04

> [...]
> udstyr og endnu bedre garanti end konkurrenterne.
>
> Så vil de (teoretisk komme til at) sidde på markedet med eller uden

Tja at dømme efter Ford-pusheren i Åbenrå så fyldte Kia 1/3 af lokalet
allerede, så det er da en grund mere til at se sig om efter et finere mærke
(end Ford). Havde aldrig troet at JEG skulle blive udsat for det chok at en
autoriseret ford-pusher skulle synke SÅ dybt )

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 26-03-06 16:09

KLIP

> [...]
> mærke (end Ford). Havde aldrig troet at JEG skulle blive udsat for det
> chok at en autoriseret ford-pusher skulle synke SÅ dybt )

Tjaee ... jeg kører i Volvoer som er delvis fra Ford og Mitsubishi og jeg
kender Saab-kørere i "Opel", så tal du bare om at synke dybt..))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Basil Fawlty

Dato : 26-03-06 19:59

Tom skrev d. 26-03-2006 i meddelelse
> [...]

> (end Ford). Havde aldrig troet at JEG skulle blive udsat for det chok at en
> autoriseret ford-pusher skulle synke SÅ dybt )

Han sælger Fård, det er da forholdvis dybt at synke, allerede der, Kia
giver dog lidt anseelse tilbage igen.
Citrobang var nødt til at hive Suzuki ind i stalden for at hæve deres
image
Thats life.
Kai

Fra : Brian

Dato : 26-03-06 16:06

BJ wrote:

> De bilinteresserede i denne NG, ønsker ikke registreringsafgiften
> fjernet uden kompensation i hoved og røv.

Du har en fantastisk evne til at tage en sætning ud af alt
sammenhæng og lige twiste den lidt - fik du ofte en røvfuld
af de store drenge i skolegården, da du var knejt ?

/Brian

Fra : BJ

Dato : 26-03-06 16:11

KLIP

> Du har en fantastisk evne til at tage en sætning ud af alt
> sammenhæng og lige twiste den lidt - fik du ofte en røvfuld
> af de store drenge i skolegården, da du var knejt ?

Ikke så vidt jeg husker, men jeg er/var også en lille væver gut som kunne
rende fra dem.

PS: Der er en tendens til, hos yngre mennesker, ikke at ville erkende
nederlag. Det er da også helt fint....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 26-03-06 16:20

BJ wrote:

> PS: Der er en tendens til, hos yngre mennesker, ikke at ville erkende
> nederlag. Det er da også helt fint....

Nederlag i en diskution i d.f.b - det er da et nyt og frisk koncept

/Brian

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-03-06 16:12

On Sun, 26 Mar 2006 17:05:55 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Du har en fantastisk evne til at tage en sætning ud af alt
>sammenhæng og lige twiste den lidt - fik du ofte en røvfuld
>af de store drenge i skolegården, da du var knejt ?

>--

*LOOOOOOOOOOOOOOL*

Det tror jeg ikke du skal regne med.

BJ tilhører ikke fjervægtsklassen, så jeg tror slet ikke at begrebet
"store drenge" er noget BJ véd hvad er.

Ingen over, og ingen ved siden af. *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 26-03-06 16:15

KLIP

> Ingen over, og ingen ved siden af. *LOL*

Tyysssss .... nu ikke røbe mine "fabrikshemmeligheder"...))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 26-03-06 16:21

Folmer Rasmussen wrote:

> Det tror jeg ikke du skal regne med.
>
> BJ tilhører ikke fjervægtsklassen, så jeg tror slet ikke at begrebet
> "store drenge" er noget BJ véd hvad er.

Det er nok dér fejlen ligger - han har ikke fået den røvfuld af
de store (læs; ældre) drenge, som han skulle have haft

/Brian

Fra : BJ

Dato : 26-03-06 16:23

KLIP

> Det er nok dér fejlen ligger - han har ikke fået den røvfuld af
> de store (læs; ældre) drenge, som han skulle have haft

De turde heller ikke, men jeg har aldrig haft brug for hulemandsmetoden.

Jeg kan godt diskutere uden at bruge næverne og således både sejre og lide
nederlag .... det kaldes vist civiliseret optræden (undskyld mit brug af
fremmedord)..))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 26-03-06 16:29

BJ wrote:

> Jeg kan godt diskutere uden at bruge næverne og således både sejre og
> lide nederlag .... det kaldes vist civiliseret optræden (undskyld mit
> brug af fremmedord)..))

Jeg har sagt det før og gør det gerne igen... Det må virkelig være hårdt
for dig at skulle færdes blandt os alm. dødelige - du har min dybeste
medfølelse

/Brian

Fra : BJ

Dato : 26-03-06 16:30

KLIP

> Jeg har sagt det før og gør det gerne igen... Det må virkelig være hårdt
> for dig at skulle færdes blandt os alm. dødelige - du har min dybeste
> medfølelse

Heldigvis findes der ikke så mange alm. dødelige, men vi andre modtager til
medfølelse med en 'af hjertet tak'..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-03-06 16:27

Brian skriver:

> Du har en fantastisk evne til at tage en sætning ud af alt
> sammenhæng og lige twiste den lidt - fik du ofte en røvfuld
> af de store drenge i skolegården, da du var knejt ?

Det er så _mange_ år siden at det kan han (heller) ikke huske

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : BJ

Dato : 26-03-06 16:32

KLIP

> Det er så _mange_ år siden at det kan han (heller) ikke huske

Jeg kan forstå på dig, du jævnligt leger hulemand..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-03-06 16:33

BJ skriver:

> Jeg kan forstå på dig, du jævnligt leger hulemand..

Nej, julemand...... Ho ho ho ho....

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : BJ

Dato : 26-03-06 16:35

KLIP

> Nej, julemand...... Ho ho ho ho....

Nu du selv nævner det, der sku da også lidt nisse over dig......

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-03-06 16:35

BJ skriver:

> Nu du selv nævner det, der sku da også lidt nisse over dig......

Jeps, har altid "sækken" med...

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : BJ

Dato : 26-03-06 16:38

KLIP

> Jeps, har altid "sækken" med...

LOL

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 26-03-06 16:33

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Det er så _mange_ år siden at det kan han (heller) ikke huske

ROFL... ehmm... kan vi lige få lidt respekt for de gamle, Klaus!?

/Brian

Fra : BJ

Dato : 26-03-06 16:34

KLIP

> ROFL... ehmm... kan vi lige få lidt respekt for de gamle, Klaus!?

Klaus Kølle og Brian Bomstærk ... jeg ville godt se jer 2 i
hulemandskostume..))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-03-06 16:34

BJ skriver:

> Klaus Kølle og Brian Bomstærk ... jeg ville godt se jer 2 i
> hulemandskostume..))

ROFL..

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Brian

Dato : 26-03-06 16:39

BJ wrote:

> Klaus Kølle og Brian Bomstærk ... jeg ville godt se jer 2 i
> hulemandskostume..))

Jeg opfører et lille show for alle naboerne klokken 7 om
morgenen - du skal være så velkommen.

/Brian

Fra : BJ

Dato : 26-03-06 17:17

KLIP

> Jeg opfører et lille show for alle naboerne klokken 7 om
> morgenen - du skal være så velkommen.

Er du tosset (hule-)mand. Det er jo midt om natten, så man ikke kan se en
skid..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 26-03-06 18:16

BJ wrote:

> Er du tosset (hule-)mand. Det er jo midt om natten, så man ikke kan
> se en skid..;)

Det er bare et spørgsmål om hulemanden er blegfed nok til at lyse op

/Brian

Fra : BJ

Dato : 26-03-06 18:50

KLIP

> Det er bare et spørgsmål om hulemanden er blegfed nok til at lyse op

Det kan der være noget om..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 26-03-06 20:39

> Jeg opfører et lille show for alle naboerne klokken 7 om
> morgenen - du skal være så velkommen.

For mange år siden stod jeg i lære som elektriker, og over for vort
"frokostrum" i 2. sals højde boede der et ungt par, der var meget glade
for hinanden om morgenen. Dér ku' du sgu tale om morgenshow

I den periode de boede i lejlighedem., var der aldrig problemer med
sent fremmøde - eller tidlig afgang

Fra : BJ

Dato : 26-03-06 21:16

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> for hinanden om morgenen. Dér ku' du sgu tale om morgenshow
>
> I den periode de boede i lejlighedem., var der aldrig problemer med

Apropos da jeg var ditto, havde vi en svend, der brugte sin middagspause på
dasset i gården.

Der stod så hut jeg visker 7 på stribe alle med et lille vindue øverst oppe
over døren for alm. ventilation.
Svenden medbragt altid dagens frokostavis samt en pæn stor cerut. Han var
kendt som et ualmindelig dumt svin
og behandlede samtlige læredrenge råddent. En af knægtene ville have lidt
hævn og da brættet på alle lokummer
var af træ, tog han 2 papsøm og bankede dem igennem på hver "balleside af
brættet.

En lang ledning blev lagt ud, passende skjult, monteret på hvert søm og til
sidst i en stikkontakt.

Det blev endelig frokost og svenden kom med avis og cerut, klar til dagens
store indsats.
Vel inde i lokummet bukserne nede, avisen lukket op og fut på cerutten.

Netop ceruttens røg var signalet til at pressemødet var godt i gang og så
blev strømmen sluttet.

Et kæmpe brøl lød, døren til lokummet smækket op, 1 stk. avis og svend (med
bukserne nede om haserne) kom stormende ud.

Han blev aldrig den samme igen.

Konklusion: Aldrig er et røvhul blevet lukket så hurtigt og en cerut bidt så
rent igennem.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 26-03-06 21:23

BJ wrote:

> Apropos da jeg var ditto, havde vi en svend, der brugte sin
> middagspause på dasset i gården.

<<klip en fin historie>>

Alt var åbenbart sjovere i gamle dage, da I var unge

/Brian

Fra : BJ

Dato : 26-03-06 21:26

KLIP

> Alt var åbenbart sjovere i gamle dage, da I var unge

Vi var vel mere kontante og kendte ikke det at sidde i plenum og søge
opnåelse af en eller anden form for konsensus..)

PS: Vi fik også et par på skrinet, hvis vi ikke gjorde, hvad der blev
sagt..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 26-03-06 21:32

BJ wrote:

> Vi var vel mere kontante og kendte ikke det at sidde i plenum og søge
> opnåelse af en eller anden form for konsensus..)

Betyder det, at metroseksualitet ikke var så udbredt ?

> PS: Vi fik også et par på skrinet, hvis vi ikke gjorde, hvad der blev
> sagt..;)

Jeg forstår en fin hentydning

/Brian

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-03-06 21:38

On Sun, 26 Mar 2006 22:26:14 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

> [...]
>opnåelse af en eller anden form for konsensus..)
>
>PS: Vi fik også et par på skrinet, hvis vi ikke gjorde, hvad der blev

Det gjorde vi nemlig, og det tog vi s'gu ingen skade af, skade af,
skade af.

Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 26-03-06 21:41

KLIP

> Det gjorde vi nemlig, og det tog vi s'gu ingen skade af, skade af,
> skade af.

Nej, nej, nej, nej....)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 26-03-06 21:29

"Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Alt var åbenbart sjovere i gamle dage, da I var unge

Jep
- og jeg når endda kun at blive 64 inden de der øv-kørekort bliver lov

Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Brian

Dato : 26-03-06 21:34

Leonard wrote:

> Jep
> - og jeg når endda kun at blive 64 inden de der øv-kørekort bliver lov

Jeg kan lige snige mig op på 50 - men til den tid har alle miljøfanatikerne
nok fået indført kollektiv trafik for alle.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-03-06 16:33

Brian skriver:

> ROFL... ehmm... kan vi lige få lidt respekt for de gamle, Klaus!?

Jo, men du ved, man skal høre sandheden fra børn og fulde folk (jeg er
ikke fuld lige nu

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?