/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Q:VW polo
Fra : Morten Holst


Dato : 26-03-06 01:35

Hej jeg leder efter en polo fra midt/sidst i 80´erne og det skal helst være
en 5 gears.

Hvordan ser man ud fra annoncen om den er 4 eller 5 gears? Har det noget med
årg. at gøre eller model?

Morten



 
 
Ukendt (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-03-06 11:52

SNIP

> Hej jeg leder efter en polo fra midt/sidst i 80´erne og det skal helst
> være en 5 gears.

> Hvordan ser man ud fra annoncen om den er 4 eller 5 gears? Har det noget
> med årg. at gøre eller model?

Mig bekendt er der ikke standard lavet nogen 5 gears fra 80'erne (polo 2).
Du skal op i årgangene fra 90-94 (polo 3) for at finde en med 5 gear. Jeg
tror ikke der er en entydig måde at afgøre om det er en 4/5 gear ud fra
model. Der er dog nogen som har monteret en 5 gears gearkasse i de gamle
polo 2 (mig selv inklusiv) så det kan være du kan være heldig at finde sådan
en.

Mvh. Ulrich



Michael Kristensen (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 26-03-06 15:52

> og det skal helst være en 5 gears.

Hvorfor?

mvh
Michael K (Polo 1.3 1985, 4 gear)



Morten Holst (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Morten Holst


Dato : 26-03-06 21:36

jeg synes at en 4 gears går med meget høje omdrejninger bare ved
landevejskørsel.


"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4426aa84$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
>> og det skal helst være en 5 gears.
>
> Hvorfor?
>
> mvh
> Michael K (Polo 1.3 1985, 4 gear)
>
>



Per Henneberg Kriste~ (28-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 28-03-06 07:26


"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4426aa84$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...

>> og det skal helst være en 5 gears.
>
> Hvorfor?

Jeg ved med forskellen med Golf I Diesel 4 og 5-trins.

De 4 første gear var magen til hinanden - undtagen 4.- gearet, som endog fik
bilen til at køre med lidt lave omdrejninger end 4-trinsversionen. Når man
så kom i 5. gear faldt omdrejningstallet 25% i forhold til når man kørte med
4-trins gearkasse.

Besparelse 10% brændstof når man kørte efter hastighedsbegrænsningerne. Og
bilen blev rigtig behagelig at køre i :)

--
Per, Esbjerg



Kent Oldhøj (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 26-03-06 18:13

Den Sun, 26 Mar 2006 03:35:00 +0200, skrev Morten Holst :

> Hej jeg leder efter en polo fra midt/sidst i 80´erne og det skal helst være
> en 5 gears.

Polo II havde kun 5 gear som standard i G40 modellen. På resten af
modellerne var det ekstraudstyr og kun på de senere årgange. GT
modellerne havde muligvis også 5 gear som standard.

Med andre ord: Polo II og 5 gear er så sjældent at en sælger nok skal
gøre opmærksom på detaljen.

--
Kent Oldhøj

Jesper Haaber Gyllin~ (28-03-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 28-03-06 08:14

Morten Holst <stigsnaes@tdcadsl.dk> wrote:

> Hej jeg leder efter en polo fra midt/sidst i 80´erne og det skal helst være
> en 5 gears.
>
> Hvordan ser man ud fra annoncen om den er 4 eller 5 gears? Har det noget med
> årg. at gøre eller model?

http://www.groupcare.dk/da/group.asp?d=0&groupid=556664

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat: macnerd1965 + MSN: jesper@gylling.net
Skype: jesperhaabergylling

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste