Rust pletter på "ny" bil
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 25-03-06 19:40

Hej, min far købte i sommers en Rexton som han har været meget glad for, den
har nu kørt knab 15.000 km og alle uden det mindste problem.
Men der er nu kommet plet rust omkring hjulene, både på karossen men også på
kofangere, som jo er af plastik, er det pga. at plastikken jo er malet med
metallak at der også er små rust pletter der ? tror det er flyvrust men den
er allerede så dybt inde i lakken nogle steder så den ikke kan poleres væk !
Er det pga. af at lakken er for tynd eller for lidt klarlak ?
og ja, han vil selvfølgelig brokke sig nu den skal til 15.000 km eftersyn og
han er medlem af FDM så har de ikke en god løsning af problemet ved
forhandleren så går han gennem FDM og ser hvad de siger.
Erfaringer søges

MVH

Lars Bisgaard

Fra : alexbo

Dato : 25-03-06 20:02

"Lars Bisgaard" skrev

> [...]
> men den er allerede så dybt inde i lakken nogle steder så den ikke kan
> poleres væk ! Er det pga. af at lakken er for tynd eller for lidt klarlak

Flyverust kan gå igennem selv den tykkeste lak, før i tiden var det
almindeligt da nye biler blev transporteret på uden beskyttelse på togvogne,
jernspåner fra hjul og bremser satte sig i lakken, og rustede næsten
øjeblikkkeligt.
I betragtning af at der er gået et halvt år, er det næppe flyverust fra
nytransport.
Måske fra en nærliggende metalvirksomhed, eller industriskorsten, det kræver
en nærmere undersøgelse hvad det egentlig er.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 25-03-06 21:03

alexbo skrev:

> [...]
> Måske fra en nærliggende metalvirksomhed, eller industriskorsten, det kræver
> en nærmere undersøgelse hvad det egentlig er.

Jeg snakkede med eb autolakerer om problemet. Han sagde at det kunne
være fra genbrugsasfalt. Om det passer ved jeg ikke. I så fald skulle
der være stort slid på de maskiner der knuser asfalten.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 25-03-06 21:18

"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og han er medlem af FDM så har de ikke en god løsning af problemet ved
> forhandleren så går han gennem FDM og ser hvad de siger.

Bed din far undersøge hvilke virksomheder der er i området.

For nogle år siden havde man enorme problemer i Hornslet nord for Århus,
p.g.a. kølefabrikken Sabroe, når de rensede/sleb metalemner kunne
metalstøvet spredes over det meste af industrikvarteret.

Det afstedkom samme problemer som du her skitserer.

MVH Hans

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 26-03-06 10:23

> [...]
> p.g.a. kølefabrikken Sabroe, når de rensede/sleb metalemner kunne
> metalstøvet spredes over det meste af industrikvarteret.

Der er ingen fabrikker i omkring 10 km's omkreds, (bor på landet) og bilen
holder inde når den ikke er ude at køre så tror ikke det er der problemet
ligger.

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-03-06 22:59

Lars Bisgaard skriver:

> [...]
> Er det pga. af at lakken er for tynd eller for lidt klarlak ?
> og ja, han vil selvfølgelig brokke sig nu den skal til 15.000 km eftersyn

Over at andre har forurenet lakken på hans bil ???

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?