Test af dæk
Fra : H.Jørgensen

Dato : 25-03-06 10:50

Hej alle

Hvor kan jeg finde test af dæk til 4x4 biler ?
Jeg skal finde nogle All-Terrain (sommer) dæk til min Hilux 4x4.
Jeg har dæk til vinterkørsel !

Mit valg er mellem:

Bridgestone Dueler A/T D694
BF Goodrich All Terrain
Goodyear Wrangler All Terrain - R

245/70-16

Jeg høre mest "on" road og vil derfor gerne have et støjsvagt dæk, men
kommer også meget i Sverige hvor jeg køre på grus / mudder.
Mit spørgsmål er om Bridgestone er godt nok til dårlige mark / skov veje ?
Eller skal jeg op i 50 / 50 % dæk som BF og Goodyear ?

Håber i kan komme med jeres erfaring.
Eller måske et dæk som jeg ikke har kikket på.

MVH

Henrik

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-03-06 11:00

H.Jørgensen wrote:
> Hej alle
>
> Hvor kan jeg finde test af dæk til 4x4 biler ?

www.tyretest.com

BFG A/T:
http://www.tyretest.com/4x4_reifen/bf_goodrich/all_terrain_ta_ko/index.html
BD A/T: http://www.tyretest.com/4x4_reifen/bridgestone/dueler_694/index.html
GY-W A/T:
http://www.tyretest.com/4x4_reifen/goodyear/wrangler_radial_at/index.html

> [...]
> Mit spørgsmål er om Bridgestone er godt nok til dårlige mark / skov
> veje ? Eller skal jeg op i 50 / 50 % dæk som BF og Goodyear ?

Jeg har næsten altid kørt på BFG - både A/T og M/T og jeg er yderst
tilfreds...
Det senest BFG A/T var i 325 i bredden på min daværende Mitsubishi L200 - og
jeg synes IKKE, at de larmede...

Om 70 % gade er godt nok eller du skal bruge 50/50 er svært at sige...
Jo mere åbent, jo hurtigere kommer den af med mudder/jo mindre sidder fast.

Lige nu har jeg bl.a. en Jeep Grand Cherokee, hvor der sad 265 GADEdæk på
20" fælge. En kammi troede ikke på, at den kunne noget som helst på en mark
med 30 cm sne... Lad os bare sige, at han blev overrasket...

Dermed sagt at 4x4 alene gør meget...

Jeg ville vælge BFG A/T.