Bilkørsel bliver aldrig det samme igen... ~
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 24-03-06 17:07

Jeg brugte vel ca. en halv tank benzin i sådan en igår...
Er du så færdig mand! - Køreegenskaberne, accellerationen, bremserne,
gearkassen, drifting gennem sving og ikke mindst lyden...
Jeg synes stadig ikke den er smuk, men hold k*ft den kører som en våd drøm.
Denne var udstyret med PASM og denne funktion var tilkoblet under hele turen
sammen med "sport-mode". Jeg tog mig selv i at grine højlydt under
accellerationerne og især gennem svingene (eller rettere sagt, EFTER
svingene). Det lyder som en dorsk og udslidt floskel, men bilkørsel bliver,
for mit vedkommende, aldrig det samme igen. - Altså medmindre jeg vinder i
Lotto...

-M
'05 BMW 325i E90 - Med knap så meget spark som Cayman.
Cayman S, Instantly Porsche...

Fra : Flemming Kanstrup

Dato : 25-03-06 12:40

> [...]
> Lotto...
>
> -M
> '05 BMW 325i E90 - Med knap så meget spark som Cayman.

Rolig nu - Den nye M3'er er vel på trapperne...jeg læste da du var rimeligt
imponeret af M3 E46. Man har vel lov at håbe!

- F

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 25-03-06 15:22

"Flemming Kanstrup" <nej@tak.dk> skrev i en meddelelse

> Rolig nu - Den nye M3'er er vel på trapperne...jeg læste da du var
> rimeligt imponeret af M3 E46. Man har vel lov at håbe!

Hehehe, det er rigtigt. M3 E46 holder 100%. - Den ny kommer desværre først
til sommer 2007. Derimod kommer E92 (3-serie coupe) til sommer. :)

-M

Fra : Flemming Kanstrup

Dato : 25-03-06 18:20

> Hehehe, det er rigtigt. M3 E46 holder 100%. - Den ny kommer desværre først
> til sommer 2007. Derimod kommer E92 (3-serie coupe) til sommer. :)

ja det er sandt - kommer den nye turbomotor mon i? Sikkert ikke endnu.
Hvornår skal du skifte igen?

- Fl.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 26-03-06 15:59

"Flemming Kanstrup" <nej@tak.dk> skrev i en meddelelse

> ja det er sandt - kommer den nye turbomotor mon i? Sikkert ikke endnu.

Mødte 4 tyske BMW'er i sidste uge i Göteborg, talte med dem. Det var et
ingeniørhold der var ude at teste lidt forskelligt udstyr. - De sagde at de
kunne bekræfte at der kom en turbo version, men ikke hvornår. E90 i coupe
kommer til juli/august.

> Hvornår skal du skifte igen?

Den har gået omkring 77.000 km nu, og jeg fik den 1. april sidste år, så det
kan vel ikke vare længe før der skal en ny til :)

-M

Fra : BJ

Dato : 26-03-06 16:03

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den har gået omkring 77.000 km nu, og jeg fik den 1. april sidste år, så
> det kan vel ikke vare længe før der skal en ny til :)

Trænger du ikke til et kursus i planlægning, så du kan undgå al den
stjernekørsel..?..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-03-06 16:09

On Sun, 26 Mar 2006 17:02:32 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>KLIP

>Trænger du ikke til et kursus i planlægning, så du kan undgå al den

Narh, det reelle antal kørte kilometer er vel ikke mere end ca. 50000.
Resten er vel gået op i hjulspin og kontrollerede
4-hjulsudskridninger.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 26-03-06 18:00

> Narh, det reelle antal kørte kilometer er vel ikke mere end ca. 50000.
> Resten er vel gået op i hjulspin og kontrollerede
> 4-hjulsudskridninger.

Hvordan kan du dog tro det... 218 hypper på baghjulene lægger ikke op til
leg :)

-M
77kkm og 2 nye kødben på vej til næste service...

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 26-03-06 17:59

> Trænger du ikke til et kursus i planlægning, så du kan undgå al den
> stjernekørsel..?..

Hehehe, det er skam ganske godt planlagt, synes jeg selv :)
Flyver endda til Nordsverige de gange jeg er deroppe.

-M
Der er goldmember på samtlige hotelkæder i Sverige :)

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 26-03-06 21:47

> [...]
de
> kunne bekræfte at der kom en turbo version, men ikke hvornår. E90 i coupe

Jeg så også Audi ingeniører i en Q7 betænkeligt nær Volvos fabriksanlæg
forleden.

Hvorfor denne heftige aktivitet omkring Gøteborg ??? Er det så simpelt at de
kører hele vejen til Nordsverige for vintertests og anvender Gøteborg-Kiel
ruten - eller er vi ude i industrispionage. Tyskerne er vel interesseret i
hvordan man bygger RIGTIGE biler :)

Jeg må indrømme jeg er lidt nysgerrig - hvad laver du i Sverige som ikke på
en eller anden måde er relateret til biler eller mobiltelefoner ?

Og til sidst: Du kører meget på svenske motorveje sikkert. Hvad er din
erfaring med farthåndhævelsen? Jeg kører en del mellem Gøteborg og København
på E6 og jeg når altså ikke langt syd for Gøteborg før hastigheden kravler
længere op. Jeg vil absolut ikke miste mit kørekort men det lader til de
fleste ligger omkring 140 km/t alligevel.

De venligste hilsner
Esben
P.S. Jeg er nu ikke gold-member på svenske hoteller men min erfaring er at
de næsten er ligeså dyrt at parkere bilen i p-garagen som selve
hotelrummet...

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 26-03-06 22:21

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> på
> en eller anden måde er relateret til biler eller mobiltelefoner ?

Jeg bor der... :) - Arbejder fra Lönsboda og opad. :)

> [...]
> længere op. Jeg vil absolut ikke miste mit kørekort men det lader til de
> fleste ligger omkring 140 km/t alligevel.

Jeg kører rigtig meget på alle typer veje i SV. Følger som regel trafikken,
som altid kører til grænsen. Jeg ser ofte hastighedskontroller, men har
indtil videre været tilstrækkelig opmærksom/heldig og har aldrig fået
bøder. - Jeg har fornemmelsen af at de vurderer meget på situationen inden
de napper dig. Overhalede i sidste uge en lastbil i en 70 km zone, jeg
kiggede godt nok ikke på speedo, men i 3 gear og pedalen i bund har jeg nok
kørt godt "90" ;) - da jeg var på siden af førerhuset på lastbilen så jeg at
Svensson holdt i vejkanten med laseren ud af vinduet. Jeg var sikker på at
nu var det "slut", men han gjorde intet. Dette er sket et par gange, hvor
jeg er blevet målt i overhalinger eller ved mindre overskridelser, hvor jeg
er sluppet. En af mine kunder fortæller at 10-15% over kan man roligt køre.

> [...]
> P.S. Jeg er nu ikke gold-member på svenske hoteller men min erfaring er at
> de næsten er ligeså dyrt at parkere bilen i p-garagen som selve

Ja det koster ca. 300SEK/nat i Stockholm....

-M
'05 BMW 325i E90