/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
råd i forbindelse med køb af bil
Fra : kedde


Dato : 24-03-06 10:46

Hej

jeg har kig på en peugeot 206 1.6 xr, 2001, har prøvekørt den og den kørte
fint.
Den er sat ca 15-20.000 lavere end nøjagtigt tilsvarende biler på bilbasen
(med metallak ) der endda har kørt flere km.

den er i rød, og altså ikke med metallak - retfærdiggør det den lave pris
eller ska jeg være på vagt overfor gamle skader o.lign????

/chr



 
 
Thomas Rasmussen (24-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 24-03-06 11:04

kedde wrote:
> Hej
>
> jeg har kig på en peugeot 206 1.6 xr, 2001, har prøvekørt den og den kørte
> fint.
> Den er sat ca 15-20.000 lavere end nøjagtigt tilsvarende biler på bilbasen
> (med metallak ) der endda har kørt flere km.
>
> den er i rød, og altså ikke med metallak - retfærdiggør det den lave pris
> eller ska jeg være på vagt overfor gamle skader o.lign????

Hvilken type handel har du kig på? Hvis du sammenligner rå privat handel
med forhandlere, så passer de 15-20.000 kr i forskel meget godt. Hvis
det er privat handel mod privat på bilbasen, så lyder det lidt underlig.
Det kan naturligvis være at det bare er fordi han/hun vil have den solgt
hurtigst muligt. Farve har også meget at sige, alm. standard rød er nok
ikke den farve der tiltrækker så mange købere, men hvis du syntes farven
passer til bilen og dig, så glæd dig over at du har sparet det. Med
moderne lak/maling er der ikke nogen decideret forskel mellem alm. lak
og metallak andet end naturligvis udseendet.

Man skal *altid* være på vagt overfor skader, hvis der er skiftet
forskærm eller lign. så skal man være kritisk overfor resten af bilen,
der _kan_ være sket stor skade på karrossen. Hvis ellers døre og
motorhjælp lukker fint og med god samling (ingen udsving i afstand
mellem plader) så taler meget for at den ikke har været skadet. Man kan
som regel også se forskel hvis den er blevet lakeret eller lign. på et
senere tidspunkt.

Du kan jo også prøve at høre nærmeste værksted om ikke de vil hive den
på en lift og lave en hurtig gennemgang af bilen. Så kan du jo få en
prof's vurdering af kvaliteten på bilen. De fleste værksteder vil
gladeligt gøre dette for dig mod en donation til kaffekassen, hvis
ellers de ikke i forvejen har voldsomt travlt. (kaffekassen plejer som
regel at kunne tåle til en 100 mand )

Thomas

kedde (24-03-2006)
Kommentar
Fra : kedde


Dato : 24-03-06 12:11

Tak for rådene :)

evt køb er hos forhandler

har lige lavet en aftale med et værksted i nærheden som vi får til at give
et uvildigt check af bilen

var måske lige lidt hurtig mht prisforskellen - har nu fundet et par stykker
med 60-70.000km på tælleren til 110.000kr hos andre forhandlere...

/chr


"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse
news:4423c40c$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
> kedde wrote:
>> Hej
>>
>> jeg har kig på en peugeot 206 1.6 xr, 2001, har prøvekørt den og den
>> kørte fint.
>> Den er sat ca 15-20.000 lavere end nøjagtigt tilsvarende biler på
>> bilbasen (med metallak ) der endda har kørt flere km.
>>
>> den er i rød, og altså ikke med metallak - retfærdiggør det den lave pris
>> eller ska jeg være på vagt overfor gamle skader o.lign????
>
> Hvilken type handel har du kig på? Hvis du sammenligner rå privat handel
> med forhandlere, så passer de 15-20.000 kr i forskel meget godt. Hvis det
> er privat handel mod privat på bilbasen, så lyder det lidt underlig. Det
> kan naturligvis være at det bare er fordi han/hun vil have den solgt
> hurtigst muligt. Farve har også meget at sige, alm. standard rød er nok
> ikke den farve der tiltrækker så mange købere, men hvis du syntes farven
> passer til bilen og dig, så glæd dig over at du har sparet det. Med
> moderne lak/maling er der ikke nogen decideret forskel mellem alm. lak og
> metallak andet end naturligvis udseendet.
>
> Man skal *altid* være på vagt overfor skader, hvis der er skiftet forskærm
> eller lign. så skal man være kritisk overfor resten af bilen, der _kan_
> være sket stor skade på karrossen. Hvis ellers døre og motorhjælp lukker
> fint og med god samling (ingen udsving i afstand mellem plader) så taler
> meget for at den ikke har været skadet. Man kan som regel også se forskel
> hvis den er blevet lakeret eller lign. på et senere tidspunkt.
>
> Du kan jo også prøve at høre nærmeste værksted om ikke de vil hive den på
> en lift og lave en hurtig gennemgang af bilen. Så kan du jo få en prof's
> vurdering af kvaliteten på bilen. De fleste værksteder vil gladeligt gøre
> dette for dig mod en donation til kaffekassen, hvis ellers de ikke i
> forvejen har voldsomt travlt. (kaffekassen plejer som regel at kunne tåle
> til en 100 mand )
>
> Thomas



Henrik Stidsen (24-03-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 24-03-06 19:17

Thomas Rasmussen brought next idea :
> Man kan som regel også se forskel hvis den er blevet lakeret eller lign. på
> et senere tidspunkt.

Det kommer an på om det er lavet ordentligt - jeg har lige fået
repaereret en grim ridse i kofangeren, der kan det overhovedet ikke ses
at det ikke er originallakken.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams



Thomas Rasmussen (24-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 24-03-06 19:38

Henrik Stidsen wrote:
> Thomas Rasmussen brought next idea :
>> Man kan som regel også se forskel hvis den er blevet lakeret eller
>> lign. på et senere tidspunkt.
>
> Det kommer an på om det er lavet ordentligt - jeg har lige fået
> repaereret en grim ridse i kofangeren, der kan det overhovedet ikke ses
> at det ikke er originallakken.
>

Nu tænkte jeg mere på fx. udskiftning af hele plader, skærme og lign.
Der kan du som regel se det ved at kigge på 'vrangen' fx. i motorrum vil
man sikkert kunne se hvis en forskærm er blevet skiftet.... ikke at det
er noget skidt, men hvis det er sammen med at fx. motorhjelmen ikke
slutter tæt ved samme skærm, så er der risiko for at der er noget
graverende galt, fx. en trafikskade.

Thomas

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177512
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408599
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste