Tak for rådene :)
evt køb er hos forhandler
har lige lavet en aftale med et værksted i nærheden som vi får til at give
et uvildigt check af bilen
var måske lige lidt hurtig mht prisforskellen - har nu fundet et par stykker
med 60-70.000km på tælleren til 110.000kr hos andre forhandlere...
/chr
"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse
news:4423c40c$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
> kedde wrote:
>> Hej
>>
>> jeg har kig på en peugeot 206 1.6 xr, 2001, har prøvekørt den og den
>> kørte fint.
>> Den er sat ca 15-20.000 lavere end nøjagtigt tilsvarende biler på
>> bilbasen (med metallak ) der endda har kørt flere km.
>>
>> den er i rød, og altså ikke med metallak - retfærdiggør det den lave pris
>> eller ska jeg være på vagt overfor gamle skader o.lign????
>
> Hvilken type handel har du kig på? Hvis du sammenligner rå privat handel
> med forhandlere, så passer de 15-20.000 kr i forskel meget godt. Hvis det
> er privat handel mod privat på bilbasen, så lyder det lidt underlig. Det
> kan naturligvis være at det bare er fordi han/hun vil have den solgt
> hurtigst muligt. Farve har også meget at sige, alm. standard rød er nok
> ikke den farve der tiltrækker så mange købere, men hvis du syntes farven
> passer til bilen og dig, så glæd dig over at du har sparet det. Med
> moderne lak/maling er der ikke nogen decideret forskel mellem alm. lak og
> metallak andet end naturligvis udseendet.
>
> Man skal *altid* være på vagt overfor skader, hvis der er skiftet forskærm
> eller lign. så skal man være kritisk overfor resten af bilen, der _kan_
> være sket stor skade på karrossen. Hvis ellers døre og motorhjælp lukker
> fint og med god samling (ingen udsving i afstand mellem plader) så taler
> meget for at den ikke har været skadet. Man kan som regel også se forskel
> hvis den er blevet lakeret eller lign. på et senere tidspunkt.
>
> Du kan jo også prøve at høre nærmeste værksted om ikke de vil hive den på
> en lift og lave en hurtig gennemgang af bilen. Så kan du jo få en prof's
> vurdering af kvaliteten på bilen. De fleste værksteder vil gladeligt gøre
> dette for dig mod en donation til kaffekassen, hvis ellers de ikke i
> forvejen har voldsomt travlt. (kaffekassen plejer som regel at kunne tåle
> til en 100 mand
)
>
> Thomas