Seat Altea Van - gule plader
Fra : Jesper

Dato : 23-03-06 13:09

Er der nogle der har en mening om den ?

Rent erhverv benyttelse, moderat kørsel men mange korte ture
(25.000 km pr år)

Pris, kvalitet, hints, erfaringer, er der 'fornuftige' argumenter for en
motor over 1,6 modellen, andet ?

og til de dovne: http://www.seat.dk/model/altea_van.asp?tekst=altea_van

på forhånd tak
mvh
Jesper

--
Du skal sige røv, så griner folk. Så skal du give dem budskabet.
Og når de så er lige ved at kede sig skal du sige røv igen.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 23-03-06 14:00

"Jesper" <no@nothing.dk> wrote in message
> [...]
> (25.000 km pr år)
>
> Pris, kvalitet, hints, erfaringer, er der 'fornuftige' argumenter for en

Tja har selv 2.0 TDI DSG - og kan kun sige, lad være at prøve med 2.0 og DSG
hvis du ikke ønsker at købe den, for medmindre man decideret har noget imod
automatgear som koncept så findes der ikke et imho mere behageligt køretøj..

Men et fornuftigt argument er der dog næppe, udover køreglæde ved den ret
voldsomme 2.0 tdi..

Husk at du som privat skal betale 5000,- extra om året i
misundelsesafgift...

Men konkrete spørgsmål så skyd..

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-06 18:45

"Jesper" <no@nothing.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (25.000 km pr år)
>
> Pris, kvalitet, hints, erfaringer, er der 'fornuftige' argumenter for en

Hej

Jeg er glad for min, der er med 1.6 motoren.

Valget var let nok for mig da det er den van i prisklassen, som mine små 2
m. kunne finde sig bedst til rette i.
Kvalitet og finish er vel ok til prisen.

Støjdæmpningen i min er ikke imponerende, men kan rimeligt nemt gøres bedre.
1.6 maskinen er ikke til hurtige motorvejs ture, men holder man sig til
hastigheds grænserne er den ok.
Der knages til tider lidt i plasten i kabinen.

Men bortset fra de småting kører den godt.
Hvis min blev totalskadet imorgen ville jeg købe en magen til.

Ellers er hjemmesiderne <www.seatklub.dk> og <www.seat-forum.de> værd at
studere.

Mvh Tom Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-06 18:56

"Tom Jensen" <bispensnabelaprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Ellers er hjemmesiderne <www.seatklub.dk> og <www.seat-forum.de> værd at
> studere.

Det gik jo rigtigt godt.
<www.seatclub.dk> er det rigtige link.

Mvh Tom Jensen

Fra : Jesper

Dato : 25-03-06 11:32

Jesper den 23-03-2006 13:08:

Der kom ikke så meget gang i den tråd men jeg skulle nok have været mere
konkret og formuleret spørgsmål.

Men jeg er rigtig glad for de svar og links jeg har fået.
Jeg er bestemt ikke afskrækket af den bil

mvh
Jesper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-03-06 11:56

Jesper skriver:

> Der kom ikke så meget gang i den tråd men jeg skulle nok have været mere
> konkret og formuleret spørgsmål.

Jeg tror at du bare skulel have læst lidt tilbage i gruppen, den bil har
været oppe _mange_ gange...

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Jesper

Dato : 25-03-06 23:30

Klaus D. Mikkelsen den 25-03-2006 11:55:

> Jeg tror at du bare skulel have læst lidt tilbage i gruppen, den bil har
> været oppe _mange_ gange...

Det beklager jeg. Jeg havde ellers kigget i google groups først men ikke
godt nok så

mvh
Jesper