Peugeot 406 3.0 coupe - hvad er der at sig~
Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-03-06 08:31

Hejsa,

Vi overvejer sådan en sjover her som "konebil" / "bil nr. 2"

http://www.bytbil.com/index.cgi?tips=6DBF6ACCABAE56

Skal vel køre cirka 10.000-15.000 km/år i den, og syntes jo at med de
priser de kan købes til ligner det et fornuftigt bud rimelig stor bil
med fornuftig plads der samtidig er lidt kæk at se på og køre.

Er der nogen ved - de er vel ganske som en alm 406 at servicere og
vedligeholde - eller er der nogen specielle (læs: dyre) særheder ved
coupé'en. Jeg er godt klar over at V6 motoren givetvis er lidt dyrere
i vedligehold end hvis vi nappede den mindre, men det må man tage
med.

Men er der ellers nogen der har nogen relevante komentarer til den?

Jeg regner med at den (med aut.gear) vel kører cirka 8 km/L - er det
ikke nogenlunde realistisk?

Tak for al input

** Lars

Fra : Anders

Dato : 23-03-06 08:47

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men er der ellers nogen der har nogen relevante komentarer til den?
>
> Jeg regner med at den (med aut.gear) vel kører cirka 8 km/L - er det

Den bil er hamrende lækker.
Personligt ville jeg nok vælge en med manuelt gear men det er jo en
smagssag.

Mvh
Anders

Fra : Martin Sørensen

Dato : 23-03-06 09:04

Lars Knudsen skrev:

> Men er der ellers nogen der har nogen relevante komentarer til den?

Kan godt se tiltrækningen - men tør man sige forsikring?

Ikke at jeg har prøvet at forsikre noget i den stil, men jeg kunne
forestille mig at selskaberne blev underholdende.

Min dyrlæge måtte f.eks. tale med store bogstaver for at få en
fornuftig pris på sin Porche, det er en af de ydmygste modeller de har
lavet (924 tror jeg).

men god fornøjelse!

mvh

Martin

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-03-06 09:55

On 23 Mar 2006 00:04:07 -0800, "Martin Sørensen"
<santana.sorensen@get2net.dk> wrote:

>Kan godt se tiltrækningen - men tør man sige forsikring?

Jeg tror ikke det er så slemt, der står hverken BMW, Audi eller
Porsche på den... Specielt BMW kan være lidt dyr i Sverige i by
områderne. Vi bor et pæn stykke ude på landet og har fuld kasko på
vores 2002 BMW 530dA til omkring 8000 kr/år.

Men jeg skal nok lige huske at spørge dem

** Lars

Fra : ejs@stofanet.dk

Dato : 23-03-06 12:35

Aut. dräber motoren fuldständig. Der er tale om 4-trins ikke?

Den aut. har fået hug af alle der har prövet den. Så hellere en
velfungerende man.

8 km/L er ikke urealistisk når det er aut.

Iövrigt skal du väre opmärksom på at V6'eren er opdateret omkring
99 hvor den fik 210 Hk i stedet for 197 (har ikke set specifikke model
du har kigget på). Desuden så er lukkemekanismen i dörene et problem
som fölge af de rammelöse ruder.

Gör dig en tjeneste og pröv en manuel også. Gör det ved en
forhandler så du har flere timer til rådighed. Du kan IKKE danne dig
et indtryk af skiftemekanismen i en aut. för du har kört så lang i
forskellige trafikmiljöer. Allerbedst ville väre om du havde bilen i
flere dage.

Jeg mener virkelig du skal tänke dig seriöst om för du välger aut.
til den bil...

Held og lykke
Esben

Fra : NS

Dato : 23-03-06 14:34

ejs@stofanet.dk skrev:
> [...]
> flere dage.
>
> Jeg mener virkelig du skal tänke dig seriöst om för du välger aut.

Det er vel den samme automatgearkasse som sidder
på Xantia. Den synes jeg da nu ikke er så slem som
i gør den til. Vist er den lidt sløv i det i
normal mode, men sæt den i sportsmode så er den
meget kvikkere og villigere. Men altså det er en
avanceret gearkasse, så der kan sikkert godt blive
problemer med den på et tidspunkt.

NS

Fra : Kristian

Dato : 23-03-06 15:16

Nu ved jeg ikke hvad du er vant til at betale i forsikring......men jeg fik
et chock da jeg ville gå fra min Xantia 1.8 fra 99 til en Xantia 3.0 fra
2000...........den "lille" Xantia betalte jeg ca. 4.500,- pr år for.
Den "store" Xantia ville mit forsikringsselskab have næsten 15.000,- pr år
for.
Jeg kører stadig i den "lille" Xantia

Kristian

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-03-06 15:43

On Thu, 23 Mar 2006 15:15:46 +0100, "Kristian"
<kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> wrote:

> [...]
>2000...........den "lille" Xantia betalte jeg ca. 4.500,- pr år for.
>Den "store" Xantia ville mit forsikringsselskab have næsten 15.000,- pr år

Arrrgh!!

Det er jo sindssygt galt... 15.000... pyyyyh...

** Lars

Fra : KS

Dato : 24-03-06 01:50

hehe.....har prøvet samme tur fra 1.8 til en 1.8 t activa samme årgang. stav
til højrisikobil.......i min bare *!#.....
"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev i
en meddelelse news:4422ad93$0$863$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-03-06 15:48

On Thu, 23 Mar 2006 14:34:10 +0100, NS <123@123.com> wrote:

> [...]
>på Xantia. Den synes jeg da nu ikke er så slem som
>i gør den til. Vist er den lidt sløv i det i
>normal mode, men sæt den i sportsmode så er den

Jeg snupper en tur i den og ser hvordan den kører. Det er jo ikke
fordi automatic er et must, men jeg syntes bare det er slemt
vanedannende. I det mindste den 5 trins StepTronic der sidder i min
BMW, det skifter supersmooth og absolut ikke sløvt hvis man går til
den...

>Men altså det er en
>avanceret gearkasse, så der kan sikkert godt blive
>problemer med den på et tidspunkt.

Men det kan der jo også med en manuel. Eller de er måske specielt
avancerede/fejlfyldte PSAs automatkasser?

** Lars

Fra : NS

Dato : 23-03-06 16:06

Lars Knudsen skrev:

> Men det kan der jo også med en manuel. Eller de er måske specielt
> avancerede/fejlfyldte PSAs automatkasser?
>
> ** Lars

Ikke det jeg ved af. Det er jo såvidt jeg husker
ZF der laver den. Men avanceret er den for den har
lock-up kobling, tre porgrammer, antispinfunktion
(på tør vej) osv.

NS

Fra : ejs@stofanet.dk

Dato : 23-03-06 16:48

Lars,

Du må sgu ikke sammenligne PSA's gearkasse med BMW's...

Min kritik kan jeg se, af andre der har erfaringer med PSA's gearkasse,
er forkert opfattet. Det går ikke på at den er langsom til at skifte
eller holder sig lang tid i gearerne når man körer sportsmode.

Der er bare så meget interti i kassen og momentomformeren at
prästationerne ödelägges i aut. 406 er i forvejen tung og skal du
have gläde af V6'eren skal den absolut ikke kobles til hjulene gennem
en träg og dårlig automat.

Se forskellen på prästationer og pröv begge i praksis - og välg så
den rigtige :)

Iövrigt er bilen skideflot og läkker. Jeg håber du får köbt en...

VH Esben

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-03-06 22:25

On 23 Mar 2006 07:47:54 -0800, ejs@stofanet.dk wrote:

> [...]
>en träg og dårlig automat.
>
>Se forskellen på prästationer og pröv begge i praksis - og välg så

Godt så.. Tager en tur i begge! Og er tomatkassen virkelig en gang
smat, ja så er det da den manuelle.

>Iövrigt er bilen skideflot og läkker. Jeg håber du får köbt en...

Nu fiser vi forbi her i weekend'en - de har faktisk måde en manuel og
et par automatic stående, så må vi se!

** Lars