Skjule gpssender i bil ?
Fra : Thomas

Dato : 22-03-06 14:57

Kan man ikke installere en gps sender i bilen så den kan findes hvis den
bliver stjålet ?

Hvilket udstyr skal der til ?

Fra : Bjørn

Dato : 22-03-06 15:06

"Thomas" <ingenspam@spam.tak> skrev i en meddelelse
> Kan man ikke installere en gps sender i bilen så den kan findes hvis den
> bliver stjålet ?

GPS-sender alligevel? :) Jeg tror du mener GPS-_modtager_ ;)

> Hvilket udstyr skal der til ?

GPS-modtager kobles sammen med en mobiltelefon - lige hvordan og hvorledes
det virker er jeg ikke sikker på, men har før set at biler kan sms'e deres
lokation til ejeren...

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra 24v - Rigtige biler når omdrejningsbegrænseren i 5. :)

Fra : Kostas

Dato : 22-03-06 15:06

"Thomas" <ingenspam@spam.tak> wrote in news:4421579d$0$179
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Kan man ikke installere en gps sender i bilen så den kan findes hvis den
> bliver stjålet ?
>
> Hvilket udstyr skal der til ?

Jo da - f.eks. her:
http://www.guardone.dk/

Søgte bare på google: tyverialarm gps og pling så kom der en god stak.

mvh

Kostas

PS: kender dog ikke lige selv den nævnte model - men har været med til at
teste et lign system på en MB 500 cl da den var på værksted. Det virkede sq
fint. Vi kunne se at de testkørte den, hvor de gjorde det og hvor hurtigt
de kørte

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 22-03-06 15:13

Lige et par links efter en kvik søgning på Google:

http://www.spymatrixgps.com/?gclid=CLruk8Pe8oMCFR-7Sgod7z25Kg

http://www.dantrack.com/

http://www.evosoft.dk/

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
ikke

Fra : Kim Olsen

Dato : 22-03-06 16:22

Se også :

http://www.odsgardnetbutik.dk/product.asp?product=5&sub=2&page=1

den er i hvert fald billig

Hilsen

Kim

Fra : Anders Majland

Dato : 22-03-06 17:18

> http://www.odsgardnetbutik.dk/product.asp?product=5&sub=2&page=1
> den er i hvert fald billig

"Problemet" med GPS er at det skal have ret frit udsyn til himlen - så jeg
tvivler lidt på dem der siger at det virker når en lille boks er gemt under
instrumentbrædtet eller lign.

Prøv bare at tage en håndholdt GPS med ind i en bil og se hvor ringe den
virker ...

Og skal der monteres en næsten synlig antenne er det jo for nemt for en tyv
at fjerne den.

/A

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-03-06 18:19

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:4421800e$0$833$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> "Problemet" med GPS er at det skal have ret frit udsyn til himlen - så jeg
> tvivler lidt på dem der siger at det virker når en lille boks er gemt
> under instrumentbrædtet eller lign.

Hvis det er et instrumentbrædt uden metal i er det ingen problem. Desuden
kan GPS`en være forsynet med antenneforstærker, og der er kommet en ny chip
som skulle være supergod ...

> Prøv bare at tage en håndholdt GPS med ind i en bil og se hvor ringe den
> virker ...

Igen - kommer an på modellen.

Mange franske bilers forrude spærrer dog for udsynet ..

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-06 17:51

Kim Olsen wrote:
> Se også :
> http://www.odsgardnetbutik.dk/product.asp?product=5&sub=2&page=1
> den er i hvert fald billig

Nogen der kan få det til at virke? Som der står:

"Så nemt er det!
Du sender en SMS-besked til din CrimeCode Hawk.
Du får en SMS-besked tilbage med længdegrad og breddegrad f.eks. 55.39.37 og
12.22.59.
Oplysningerne indtaster du på www.mapquest.com med gratis kort over hele
verden.
På få sekunder har du placeringen på et kort med vejnavne."

http://www.mapquest.com/maps/main.adp?formtype=latlong&cat=&address=&city=&state=&zipcode=

/Peter

Fra : Troels - around 9000

Dato : 22-03-06 18:46

> Nogen der kan få det til at virke? Som der står:

Virker fint. Det er lige ved Albertslund.

// Troels

Fra : Troels - around 9000

Dato : 22-03-06 18:55

> Virker fint. Det er lige ved Albertslund.

Iøvrigt ved krydset Rugmarksvej / Banemarksvej.

// Troels

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-06 19:19

Troels - around 9000 wrote:
> Iøvrigt ved krydset Rugmarksvej / Banemarksvej.

Hmm, jeg får intet billede frem. Måske pga. firewall el.lign.

/Peter

Fra : Brian

Dato : 22-03-06 19:27

Troels - around 9000 wrote:

> Virker fint. Det er lige ved Albertslund.

Det lyder da meget realistisk at ens stjålne bil skal ende der

/Brian

Fra : Troels - around 9000

Dato : 22-03-06 19:40

> Det lyder da meget realistisk at ens stjålne bil skal ende der

Jeg overvejede faktisk at skrive det ;)

// Troels

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-03-06 21:51

Peter S. skrev:
> [...]
> verden.
> På få sekunder har du placeringen på et kort med vejnavne."

Hjørnet af Banemarksvej og Rugmarksvej i Glostrup (?)

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Martin Kiefer

Dato : 22-03-06 21:16

"Thomas" <ingenspam@spam.tak> skrev i en meddelelse
> Kan man ikke installere en gps sender i bilen så den kan findes hvis den
> bliver stjålet ?

Joda. Vi har en i begge biler på forlangende af forsikringsselskabet...
> Hvilket udstyr skal der til ?

Vi bruger dantrack. Mest fordi det er det som forhandleren af vores biler
sælger. Mest for at undgå at der skulle opstå problemer med garanti. Hvis
det skulle ske at dantrack brænder et eller andet af i bilen (jeg ved det
lyder usansynligt, men alligevel...) så behøver vi kun at henvende os et
sted.

Men reelt set skal du bruge en gps-sender og et gsm-modul.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk/m/