Skoda Superb
Fra : Ukendt

Dato : 22-03-06 12:25

Den hører man ikke så meget om. Heller ikke i sammenligning med fx. Hyundai
Sonata.
Er den ikke pengene værd?

/Peter

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-03-06 13:30

On Wed, 22 Mar 2006 12:24:34 +0100, "Peter S." <-> wrote:

>Den hører man ikke så meget om. Heller ikke i sammenligning med fx. Hyundai
>Sonata.
>Er den ikke pengene værd?

>--

Jeg tror den er ramt af samme syndrom som Toyota Camry.

Fremragende biler, men totalt oversete.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kostas

Dato : 22-03-06 14:00

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

> Jeg tror den er ramt af samme syndrom som Toyota Camry.
>
> Fremragende biler, men totalt oversete.

Ja de led vel begge under følgende:

Har man 300-555.000 til en bil - så køber man da ikke en Skoda - eller for
den sags skyld en Toyota...

Det er selvfølgelig ikke hele sandheden. Men lidt af den. Der er jo ikke
meget prestige i en Skoda eller en Toyota. Ja jeg ved godt det er 2 gode
biler. Men havde jeg 500k til en bil - så er jeg ret sikker på det ikke
blev en af de 2.

Toyota har så forsøgt sig med et specielt navn til deres luksusmodeller
(Lexus in case u missed it) - og det har da virket meget godt. Måske skoda
skulle prøve det samme...

mvh

Kostas

Fra : Lauge

Dato : 22-03-06 14:07

> Toyota har så forsøgt sig med et specielt navn til deres luksusmodeller
> (Lexus in case u missed it) - og det har da virket meget godt. Måske skoda
> skulle prøve det samme...

Det har de allerede...det hedder AUDI

Mvh.

Lauge

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-03-06 14:17

"Lauge" <nospam@dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Det har de allerede...det hedder AUDI

Hvordan får man vanille-is af en fladskærm ?

ROTFLMAO

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Kostas

Dato : 22-03-06 14:23

"Lauge" <nospam@dk.invalid> wrote in

> Det har de allerede...det hedder AUDI
>
> Mvh.
>
> Lauge

Ha ha ja - det har du selvfølgelig ret i. Er bare ikke sikker på de er helt
enige - men pyt. God humor!

mvh

Kostas

--
I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE.

Fra : Klaus G.

Dato : 22-03-06 18:01

> Det har de allerede...det hedder AUDI

Forkert :)

Seat har Skoda.

Skoda har VW.

og VW har Audi : D

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-03-06 14:55

Klaus G. wrote:

> Forkert :)
>
> Seat har Skoda.
>
> Skoda har VW.
>
> og VW har Audi : D

Heh - den skal jeg huske næste gang jeg besøger min kammerat der har en
(spritny) Seat. Jeg har nemlig en Audi (1992)

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-06 14:34

Kostas wrote:
> Har man 300-555.000 til en bil - så køber man da ikke en Skoda -
> eller for den sags skyld en Toyota...

Det er jo ikke meget man kan få for 325.000 kr. i DK. Og Superb'en er da en
rimelig stor bil.
Hvad er alternativet? En lille Audi A3?

Fra : BJ

Dato : 22-03-06 14:47
Fra : Ukendt

Dato : 22-03-06 17:08

BJ wrote:
> http://www.firmabilen.dk/bilvis.php3?id=5907&fids[]=13
> http://www.firmabilen.dk/bilvis.php3?id=5796&fids[]=16
http://www.firmabilen.dk/bilvis.php3?id=6329&fids[]=30

Nej nej, det er jo en masse firehjulstrækkere på gule plader. Ved ikke
hvordan de skal kunne sammenlignes med en komfortabel personbil? hehe

/Peter

Fra : Kostas

Dato : 22-03-06 15:03

"Peter S." <-> wrote in

> Det er jo ikke meget man kan få for 325.000 kr. i DK. Og Superb'en er
> da en rimelig stor bil.
> Hvad er alternativet? En lille Audi A3?

Hvad med en Ford Mondeo, Honda Accord, Mazda 6, Opel Vectra, Peugeto 407,
osv osv. Det er da bare nogen af dem til ca 325k.

Går du op i 500k klassen er der jo lige en del andre alternativer jeg ville
prøve før jeg satte mig i en Superb. Audi A3 er så ikke en af dem

mvh

Kostas

--
I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE.

Fra : BJ

Dato : 22-03-06 15:05

"Kostas" <email@supertips.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Går du op i 500k klassen er der jo lige en del andre alternativer jeg
> ville
> prøve før jeg satte mig i en Superb. Audi A3 er så ikke en af dem

Tjaee ... nogen er jo tilfredse med et el-ur og en cigartænder.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kostas

Dato : 22-03-06 15:08

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in news:4421597c$0$2110
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> "Kostas" <email@supertips.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Tjaee ... nogen er jo tilfredse med et el-ur og en cigartænder.

Øhhh - forklar ?

Eller mener du bare at Skoda er den eneste bil med ordentligt udstyr i 500k
klassen ???

mvh

Kostas

--
I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE.

Fra : BJ

Dato : 22-03-06 15:12

"Kostas" <email@supertips.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Øhhh - forklar ?

Start med enhver bils basis pris (brug evt. mærkets konfigurator) og tillæg
dernæst det udstyr du gerne vil have.

Du bliver dramatisk overrasket, når du ser resultatet/prisen på
drømmepotten.

Som et eksempel en S40 2.4i i basis koster i omegnen af 390.000 kr.

Med lidt pakke og udstyr rammer du nemt 500.000 kr. ja sågar 570.000 kr.

Prøv eks. med en Passat:

http://www.vw.dk

> Eller mener du bare at Skoda er den eneste bil med ordentligt udstyr i
> 500k
> klassen ???

Den er rimelig veludstyret til prisen.

Samtlige gør den fejl, når de taler om bilpriser, de går ud fra basisprisen
og så er alt skramlet, de har set hos naboen , også med.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kostas

Dato : 22-03-06 15:20

> Som et eksempel en S40 2.4i i basis koster i omegnen af 390.000 kr.
>
> Med lidt pakke og udstyr rammer du nemt 500.000 kr. ja sågar 570.000
> [...]

Ja de kan nemt blive dyre. Men jeg mener nu generelt at udstyrs niveauet er
ret højt i de modeller jeg henviste til. Jeg gik helt bevist udenom både
Volvo og VW

> Den er rimelig veludstyret til prisen.
>
> Samtlige gør den fejl, når de taler om bilpriser, de går ud fra
> basisprisen og så er alt skramlet, de har set hos naboen , også med.

Samtlige er nok lidt overdrevet Skal jeg sammenligne 2 biler så er det
nu slutpriserne jeg bruger. Basisprisen kan jeg jo ikke bruge til noget.

mvh

Kostas

--
I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE.

Fra : BJ

Dato : 22-03-06 15:32

"Kostas" <email@supertips.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja de kan nemt blive dyre. Men jeg mener nu generelt at udstyrs niveauet
> er
> ret højt i de modeller jeg henviste til. Jeg gik helt bevist udenom både
> Volvo og VW

Det kan de og se også BMW, MB osv. osv...

> Samtlige er nok lidt overdrevet Skal jeg sammenligne 2 biler så er det
> nu slutpriserne jeg bruger. Basisprisen kan jeg jo ikke bruge til noget.

Hvilken bil ville du købe i eks. 500.000 kr klassen..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kostas

Dato : 23-03-06 08:42

> Hvilken bil ville du købe i eks. 500.000 kr klassen..?

Jeg kan da nemt blive fristet af en Honda CR-V 2,0 Executive 150 hk til 410
k. Den har da vist det meste - men om den har (det næsten nye lydsystem
dolby pro logic ved jeg nu ikke. Men det er så heller ikke noget jeg vil se
efter i en bil...

Der er sikkert andre alternativer - og nu er det ikke lige der mit budget
ligger så jeg har ikke gjort mig alverdens tanker.

mvh

Kostas

--
I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE.

Fra : BJ

Dato : 23-03-06 18:26

> [...]
>
> Der er sikkert andre alternativer - og nu er det ikke lige der mit budget
> ligger så jeg har ikke gjort mig alverdens tanker.

Det er også helt fint, jeg ville også blot anskueliggøre, hvad en potte i
realiteten ville koste, hvis man begyndte at "rage" ned af udstyrshylderne.

Prøv f.eks. at sammenligne en Ford Mondeo 1.8 Basic (eller hvad den nu
hedder) med en Hyundai Sonata 2.4 Man pris og udstyrsmæssigt.... Jeg ville
skyndsomt nappe en Sonata og gerne med automatgear.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-06 17:22

Kostas wrote:
> Hvad med en Ford Mondeo, Honda Accord, Mazda 6, Opel Vectra, Peugeto
> 407, osv osv. Det er da bare nogen af dem til ca 325k.

Ford Mondeo: Dens plastik-interiør virker utrolig billigt. Man skal op i en
2,5 V6 før den spiller sammen med aut.gear og dermed siger prisen 430.000
kr. 1,8-modellerne er for svage og 2,0 har et dårligt 4-trins aut.gear
ifølge en ejer herinde fra forumet.

Honda Accord er netop kommet i en faceliftet udgave som ikke er for køn,
efter min mening. Enten har den ikke været markedsført ret længe i DK,
ellers er det hurtigt de fornyer deres modeller. Undervognen er en anelse
for sportslig for mig.

Mazda 6: Kan ikke li' dens udeseende. Masser af vind/dækstøj ved normal
mortorvejshastighed. Og som ved Mondeo, så er plastikkvaliteten ringe.

Opel Vectra ser mig noget kønsløs ud. Forsæderne kan jeg SLET ikke sidde
ordentlig i. Kører ellers ok.

Peugeot 407 har jeg også kigget lidt på. Den har efterhånden fået et så
stort underbid, at det ser lidt komisk ud. Sæderne er for små. Jeg har ejet
2 fabriksnye franskmænd tidligere, og sådan leger jeg ikke mere.

Ærgeligt at en Mercedes C-klasse er så dyr. Den ville ellers passe mig fint.
Sæderne er ok og undervogn et godt kompromis. Den er ganske vist ikke så
stor, men den er i det mindste lavet med en smule omtanke.

> Går du op i 500k klassen er der jo lige en del andre alternativer jeg
> ville prøve før jeg satte mig i en Superb. Audi A3 er så ikke en af
> dem

Selvfølgelig heller ikke mig!

/Peter

Fra : BJ

Dato : 22-03-06 19:42

"Peter S." <-> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ærgeligt at en Mercedes C-klasse er så dyr. Den ville ellers passe mig
> fint. Sæderne er ok og undervogn et godt kompromis. Den er ganske vist
> ikke så stor, men den er i det mindste lavet med en smule omtanke.

Hvad koster den på gule plader......?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-06 19:53

BJ wrote:
> Hvad koster den på gule plader......?

Næsten det samme som på hvide. Man kan ikke få den med kun 56.000 kr.
"punktafgift".
Men der findes jo også en ny B-klasse. Men den koster garanteret også over
400.000 kr. med aut.gear.

MVH Peter

Fra : BJ

Dato : 22-03-06 20:05

"Peter S." <-> skrev i en meddelelse

KLIP

> Næsten det samme som på hvide. Man kan ikke få den med kun 56.000 kr.
> "punktafgift".

O.k.

> Men der findes jo også en ny B-klasse. Men den koster garanteret også over
> 400.000 kr. med aut.gear.

Det kan jeg se den gør. Mange penge for en by-bil..

Hvad med den her: http://www.firmabilen.dk/bilvis.php3?id=7399&fids[]=49

Hvorfor er forskellen så stor på en gulplade Subaru kontra hvidplade (
222.900 kr.)

og ikke tilsvarende på MB C-klasse..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-06 21:19

BJ wrote:

> Det kan jeg se den gør. Mange penge for en by-bil..

Ja, det er en forstørret A-klasse iflg. BilRevyen. Når ikke helt niveauet på
C, E osv.

> [...]
> http://www.firmabilen.dk/bilvis.php3?id=7399&fids[]=49
> Hvorfor er forskellen så stor på en gulplade Subaru kontra hvidplade (

Skat forlanger vist, at bilen ikke ligner en personbil (deraf en masse
4-hjultrækkere og MPV'er som firmabiler på punktafgift=56.000 kr. pr.
enhed), ellers skal bilens egenvægt være mindst 2000 kg. Jeg er ikke helt
sikker på de nøjagtige regler. Jeg gider snart heller ikke undersøge det
længere. Køber sgu nok en C-klasse eller en S40 2,4 aut. (måske 2,4i).
Jeg kan huske noget om, at den nye M-klasse havde problemer med at nå 2000
kg grænsen så den kunne gå ind under 56.000 kr. afgiften, men den danske
importør fik det arrageret således, at alle de M-modeller der kommer til
Danmark har bremsesystem/skiver og hjulophæng fra ML500(AMG). Derved fik man
bilen op over de 2 ton.

MVH Peter

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-03-06 15:36

BJ wrote:

> Hvilken bil ville du købe i eks. 500.000 kr klassen..?

Min far er meget glad for sin S60 2.4, og den kampagnemodel Volvo For
Life endte vist omkring 500.000 eller ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : BJ

Dato : 22-03-06 15:41

KLIP

>Min far er meget glad for sin S60 2.4, og den kampagnemodel Volvo For
>Life endte vist omkring 500.000 eller ?

Jeg har ikke fulgt med i kampagnerne, så jeg kan ikke bekræfte.

Jeg kan dog spørge dig om potten er med:

Dellæder
Fuld klimakontrol og ECC
Premium stereo med Dolby Pro Logic
RTI Navigation
Regnsensor

Kort og godt i Momentum med stort alt du yderligere kan lægge til af
ekstraudstyr..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Michael Westi

Dato : 22-03-06 21:02

"Peter S." <-> skrev i en meddelelse
> Den hører man ikke så meget om. Heller ikke i sammenligning med fx.
> Hyundai Sonata.
> Er den ikke pengene værd?
>
> /Peter

Superb´en er en god bil at køre i. Den har fordele og ulemper, som mange
andre.
Jeg kører en sådan til daglig Skoda Elegance 2,5TDI (taxi).

Fordele:
Ekstrem meget plads til passagerne (Mercedes E, Go home)
Da jeg kørte E-klassen skulle jeg altid trække sædet frem, da der ingen
plads er bag chaufføren.
Personer på 190cm kan sidda bag mig, uden at jeg behøver at trække sædet
frem)
Ind/udstigningsforholdene er sublime.
Kører godt og ligger godt på vejen.
1,9 TDI motoren er stabil. (lange service intervaller)

Ulemper:
Tørstig som bare fanden 2,5TDI
2,5 motorene var ustabile. (topstykker/trækaksler ect) (er blevet forbedret)
Larmer som en russisk traktor i frostvejr under acceleration.
Bagagerummet er en joke (men det er det også i en Mercedes S)

Hvordan benzinmotorene er ved jeg ikke.

Om den er pengene værd. Svært at sige. I forhold til en Passat eller Audi
(Superb ligger imellem disse 2 modeller), mener jeg den giver meget for
pengene. Passat´en er for lille(og for dyr). Audi´en er generelt bare for
dyr. Ved at en del har valg Superb frem for Audi A6, da man kan få næsten
alt i udstyr (læder/navi/xenon/soltag ect), og stadig spare en stor slat
penge.

Skoda´en har så bare stadig navnet imod sig.

/Michael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-03-06 09:59

BJ wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>

> KLIP

> Jeg har ikke fulgt med i kampagnerne, så jeg kan ikke bekræfte.

Jeg har faktisk ikke engang været ud at køre i den endnu

> Jeg kan dog spørge dig om potten er med:
>
> Dellæder

Der er lædersæder i, om det er dellæder eller....det ved jeg ikke.

> Fuld klimakontrol og ECC

Der er i hvert fald A/C, mon ikke det er klima.

> Premium stereo med Dolby Pro Logic

Pas

> RTI Navigation

Nej, det tror jeg ikke (pinligt at jeg ikke har prøvet den endnu)

> Regnsensor

Ja

> Kort og godt i Momentum med stort alt du yderligere kan lægge til af
> ekstraudstyr..?

Det tror jeg ikke, det var en kampagnemodel som hedder VFL.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : BJ

Dato : 23-03-06 18:23

KLIP

> Det tror jeg ikke, det var en kampagnemodel som hedder VFL.

Det gør bestemt ikke bilen ringere, det var også mere ment som
anskueliggørelse af, prisen på en S40/V50 kan drives op til astronomisk
højde, når først der "rages" ekstraudstyr ned af hylderne..

Prøv selv at konfigurere S60 2.4(i) mit alles drum und dram...det vil svie
gevaldigt på muldvarpen..

Kan du så i øvrigt komme ud og prøve S60. Det er en ganske dejlig potte. Har
selv overvejet den model, hvis ikke jeg mere kan/vil køre S80. S60R kan
findes i Tyskland til en ganske rimelig pris.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 23-03-06 19:37

BJ wrote:
> S60R kan findes i Tyskland til en ganske rimelig pris.

Det er bare en skam at pladerne (gule eller hvide) skal være
så pissedyre.

/Brian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-03-06 13:02

BJ wrote:
> [...]
> højde, når først der "rages" ekstraudstyr ned af hylderne..

> Prøv selv at konfigurere S60 2.4(i) mit alles drum und dram...det vil svie

Jeg prøvede en gang for sjov at konfigurere en XC90 med alles, den
steg næsten 100% i pris, men for s**** hvor et køretøj så.

> Kan du så i øvrigt komme ud og prøve S60. Det er en ganske dejlig potte. Har
> selv overvejet den model, hvis ikke jeg mere kan/vil køre S80. S60R kan
> findes i Tyskland til en ganske rimelig pris.

Skal jeg også så snart lejligheden kommer.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : BJ

Dato : 27-03-06 14:10

KLIP

>Jeg prøvede en gang for sjov at konfigurere en XC90 med alles, den
>steg næsten 100% i pris, men for s**** hvor et køretøj så.

Så bare vent til S80 V8 AWD kommer i konfiguratoren ... uhadada..

>Skal jeg også så snart lejligheden kommer.

Den kører fremragende.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-03-06 14:28

BJ wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Så bare vent til S80 V8 AWD kommer i konfiguratoren ... uhadada..

Det kan jeg forestille mig.

> Den kører fremragende.

Min far og mor er i hvert fald meget glade for den.
--
Christian
http://www.yee-haw.dk