Biler i Bella - 2006 (racingfestival)
Fra : henningn@gmail.com

Dato : 22-03-06 11:56

Hej,

Hermed til fri fornøjelse en billedserie skudt på "Biler i Bella"
2006.
Det er ikke alle der er lige gode, da det er min første serie med et
Nikon D50.
Men er du til biler m.v. så ta et kik

Adressen er http://www.singlesiden.dk/bella2006/

Venlig hilsen
Henning Nørgård

Fra : Møller

Dato : 22-03-06 12:18

<henningn@gmail.com> wrote in message
[...]

Kan man selv bestemme farven på airbags hos THansen
Møller

Fra : henningn@gmail.com

Dato : 22-03-06 12:21

Hej Møller,

Ja det kan man - jeg synes de var flottest i blå

Fra : Møller

Dato : 22-03-06 12:28

Hej Møller,

Ja det kan man - jeg synes de var flottest i blå

Sælges de efter vægt eller volumen?
Møller

Fra : Thomas J.

Dato : 22-03-06 13:50

Den 22 Mar 2006 03:20:52 -0800 sendte henningn@gmail.com følgende
røgsignaler:

>Hej Møller,
>
>Ja det kan man - jeg synes de var flottest i blå

Jeg ville sgu nødig køre galt med så små airbags til beskyttelse.

Så hellere: http://www.milena-velba.de/ *he he he*

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 23-03-06 03:39

"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse

> Jeg ville sgu nødig køre galt med så små airbags til beskyttelse.
>
> Så hellere: http://www.milena-velba.de/ *he he he*

Jamen hende kan man jo ikke sove ved siden af. Tænkt hvis hun vendte sig
pludseligt i søvne

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-03-06 07:01

Ole Gaarde Kristensen skriver:

> Jamen hende kan man jo ikke sove ved siden af. Tænkt hvis hun vendte sig
> pludseligt i søvne

Jeg ser det for mig: "Mand kvalt i kvindes bryster, var det overlagt
mord, eller blot uheldigt ?"

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Thomas J.

Dato : 23-03-06 10:13

Den Thu, 23 Mar 2006 07:01:20 +0100 sendte "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> følgende røgsignaler:

>Ole Gaarde Kristensen skriver:

>Jeg ser det for mig: "Mand kvalt i kvindes bryster, var det overlagt
>mord, eller blot uheldigt ?"

Mænd kan dø selv om konens barm er knapt så stor:
http://ekstrabladet.dk/visArtikel.iasp?pageID=340892

Da jeg så overskriften troede jeg faktisk i første omgang at han havde
lidt den "skønneste" kvælningsdød.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Møller

Dato : 22-03-06 12:26

[...]

KLIP

0281.jpg har en god disposition, især den gennemgående grå farve, der er
brudt af den røde flade th, der igen er afbalanceret af de spredte flader af
turkis tv.
Placering af en bil midt mellem to lyststandere er en kompositionisk
genialitet.

Hvor har du købt D50?
Møller

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-06 12:32

> [...]
> af
> turkis tv.
> Placering af en bil midt mellem to lyststandere er en kompositionisk

Hehe bilen har vel været for hurtigt til ham

Mvh
Morten

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-03-06 17:47

Den Wed, 22 Mar 2006 12:25:59 +0100, skrev Møller :

> 0281.jpg har en god disposition....

DET er god nyhedsgruppe humor! ROTFL

--
Kent Oldhøj

Fra : henningn@gmail.com

Dato : 22-03-06 23:24

hej,

Jeg har købt det på DBA.
Pris for D50, en 18-70 og en 70-300 Nikkor, taske og 1 GB kort 6600.-

Fra : henningn@gmail.com

Dato : 22-03-06 23:34

Hej Morten,

Ja du har ret, det gik sgu lidt stærkt.

Er der nogen her der kan forklare en AMATØR hvordan man fotografere
biler ?
Mener så det objekt der er i bevægelse står stile og baggrunden er
bevægelig.
Er det noget med lukketider eller hvordan ?

th
Henning

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 23-03-06 12:18

[...]

Dels skal du have en lukkertid som helst ikke skal være over 1/250 - hvilket
kræver en del lys eller et ret lysstærkt objektiv. Dernæst skal du følge
bilen med kameraet - og det er her kunsten kommer ind i "billedet" fordi
det er meget meget nemt at skære en forskærm eller bagende af bilen uden du
når at se det. Dernæst kan du bruge en god zoom til at rykke bilen frem i
motivet så baggrunden bliver endnu mere sløret - det hjælper også på
fartindtrykket. Men der skal øves! På Biler i Bella tog jeg omkring 200
skud, og der er vel 10-15 af dem der kan bruges hvis man er lidt kritisk....

God fornøjelse

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 23-03-06 09:40

<henningn@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

amatør til amatør.. ;-/

Er der nogen her der kan forklare en AMATØR hvordan man fotografere
biler ?

Vil da gerne prøve, men - hvis Thomas blander sig "fletter jeg næbet", hans
billeder er suveræne.

Mener så det objekt der er i bevægelse står stile og baggrunden er
bevægelig.
Er det noget med lukketider eller hvordan ?

Ja du skal i gang med at lege med lukketider, hvis dine lukketider bliver
for hurtige vil du ikke få et billede der udtrykker action, hjul fastfryses.

Følg bilen med kameraet det vil når du lærer teknikken give sløret baggrund
og skarpt billede af bilen, med den rigtige lukketid vil du opnå "snurrende
hjul" igen noget der signalerer action.

ISO settings skal være så højt som kameraet kan bære uden støj i billedet,
også noget der kan eksperimenteres med.

Da vi er lidt offtopic, vil jeg anbefale dig et kig på news:dk.fritid.foto
Spørg der, brugeren der inkl Thomas er meget mere vidende om dette end jeg.

Mvh Hans