Polering
Fra : Hanne

Dato : 22-03-06 10:55

Hejsa NG venner

Jeg har et simpelt spørgsmål, når i polere dytten hvor mange polerhætter
bruger i så? Hvor mange til indsmørring og hvor mange til selve
poleringen ? Er et sæt nok? Kan de genbruges hvis man vasker dem?

Har set at man hos Thansen kan købe en Polermaskine 110Watt til 149 kr.
hvor der medfølger et sæt polerings hætter og tilsvarende koster 25 kr
sættet.

Og Nej jeg vil ikke bruge Klør 5 hvis nogen skulle være i tvivl.

Hanne Bülow
Opel Astra 1,6i NZ 3D '93
Ankommer i April =)

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 22-03-06 11:20

> Og Nej jeg vil ikke bruge Klør 5 hvis nogen skulle være i tvivl.

Klør 5 er ellers langt bedre end en 149 kroners ting fra THansen - skal du
have en en ordentlig poleremaskine, så snakker vi om et prisleje på over et
par tusinde.
Med et moderne lakplejemiddel er det altså heller ikke noget uoverkommeligt
arbejde at gøre det manuelt - hvis altså ikke lakken er helt hærget.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-06 12:35

"Hanne" <hanne@lyre.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sættet.
>
> Og Nej jeg vil ikke bruge Klør 5 hvis nogen skulle være i tvivl.

Det er så dit valg at du gerne vil slæbe rundt på en maskine på ca. 1 Kg
mens du polerer

Bare husk at du ikke har samme føling som hvis du brugte en pusseklud. Det
betyder at når et lille sandkorn sætter sig i pussemaskinen, så får du lavet
nogle dejlige ridser i klarlakken som du måske ikke engang opdager.

--
Tom

Fra : Snorenossen

Dato : 22-03-06 16:17

Polermaskinen du`r ikke, den stopper lige så snart du når lakken på din bil,
110 WATT er for lidt!!! Jeg har desværre lige smidt min ud ellers måtte du
have fået den gratis.
Mvh. Per

Fra : Hanne

Dato : 22-03-06 16:51

Snorenossen skrev:
> [...]
din bil,
> 110 WATT er for lidt!!! Jeg har desværre lige smidt min ud ellers

Okay det var da en dejlig erfaring at få kendskab til..

Nå men hvis man selv polere hvor mange klude bruger i så ? og hvor tit
polere i dytten?

Hanne Bülow
Opel Astra 1,6i NZ 3D '93
Ankommer i April =)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-03-06 17:03

On Wed, 22 Mar 2006 16:51:19 +0100, Hanne <hanne@lyre.dk> wrote:

> [...]
>
>Okay det var da en dejlig erfaring at få kendskab til..
>
>Nå men hvis man selv polere hvor mange klude bruger i så ? og hvor tit

Jeg bruger en almindelig svamp til påføring, og polérpapir til selve
poleringen.

Det synes jeg giver et godt resultat.

Polérpapiret købes på tanken, og er specielt beregnet til formålet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-06 17:29

> [...]
>
> Okay det var da en dejlig erfaring at få kendskab til..
>
> Nå men hvis man selv polere hvor mange klude bruger i så ? og hvor tit

2 klude ud af pakken på 40 stk til 36,- i A-Z

stykliste:
- 1 stk til at smøre bilen ind med Sonax Extreme Polish
- 1 stk til at aftørre bilen

--
Tom

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-03-06 17:42

On Wed, 22 Mar 2006 17:28:38 +0100, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>
>2 klude ud af pakken på 40 stk til 36,- i A-Z
>
>stykliste:
>- 1 stk til at smøre bilen ind med Sonax Extreme Polish

Nu er du jo også så sparsommelig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-06 18:28

> Nu er du jo også så sparsommelig.

Næh, men der er jo ingen grund til at pudse på rusten

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-06 18:34

> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Næh, men der er jo ingen grund til at pudse på rusten

PS: det er MIN bil vi taler om

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-03-06 15:09

Tom skrev:

> 2 klude ud af pakken på 40 stk til 36,- i A-Z
>
> stykliste:
> - 1 stk til at smøre bilen ind med Sonax Extreme Polish
> - 1 stk til at aftørre bilen

Er jeg den eneste der bruger gamle sokker og underbukser med perfekt
resultat til en pris af 0,- kroner?

Polerklude er da godt nok det sidste jeg vil bruge penge på når der står
en sæk fuld af gamle tshirts, sokker osv.

MVH

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-06 18:39

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.com> skrev i en meddelelse

> Er jeg den eneste der bruger gamle sokker og underbukser med perfekt
> resultat til en pris af 0,- kroner?

Ja du er den ENESTE

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-03-06 20:32

Tom skrev:

> Ja du er den ENESTE

Fedt.. jeg er unik :D

MVH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-03-06 20:41

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Fedt.. jeg er unik :D

Se, det var vi ikke et sekund i tvivl om.... !!

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Brian

Dato : 23-03-06 20:49

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Martin Johansen [6000]" skriver:

> Se, det var vi ikke et sekund i tvivl om.... !!

Overhovedet ikke, det nye er så at han også er pokkers nærig!

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-03-06 18:43

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Er jeg den eneste der bruger gamle sokker og underbukser med perfekt
> resultat til en pris af 0,- kroner?

Næh.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Hanne

Dato : 23-03-06 23:09

> [...]
>
> Polerklude er da godt nok det sidste jeg vil bruge penge på når der står
> en sæk fuld af gamle tshirts, sokker osv.

Fedt nu gav du mig et kanont tip til hvordan jeg kan komme af med
Peter's gamle t-shirts og sokker for ikke at sige underbukser.

Hvordan pokker kan i mænd leve med 10 huller i en t-shirt når der kun
skal være 4?

Ja det var lidt af tænke over =)

Hanne Bülow
Opel Astra 1,6i NZ 3D '93
Ankommer i April =)

Fra : Thomas J.

Dato : 24-03-06 09:13

Den Thu, 23 Mar 2006 23:08:47 +0100 sendte Hanne <hanne@lyre.dk>
følgende røgsignaler:

> [...]
>Peter's gamle t-shirts og sokker for ikke at sige underbukser.
>
>Hvordan pokker kan i mænd leve med 10 huller i en t-shirt når der kun

Mænd elsker at have et par ekstra huller til rådighed.....
Og for din indre ro's skyld, så bild dig selv ind at jeg talte om
bowlingkugler

Vi gør det som et modtræk til de bøssede mænd, der bruger diverse
hudplejemidler i hele krydderen og som gør alt i verden for at følge
moden.

Eller også er det fordi at man forbinder den hullede (gamle) T-shirt
med en god oplevelse man havde tidligere (når først man bliver gift
bliver der længere og længere mellem de positive oplevelser *G*)

Eller også er det bare dejligt at gå i noget uformelt som et modtræk
til skjorten og slipset til hverdag.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Fam. Olsen

Dato : 24-03-06 10:33

> Fedt nu gav du mig et kanont tip til hvordan jeg kan komme af med
> Peter's gamle t-shirts og sokker for ikke at sige underbukser.

Så kan du bruge pengene til Wunderbaumer istedet for til polerklude ;-p

> Hvordan pokker kan i mænd leve med 10 huller i en t-shirt når der kun
> skal være 4?

Det er dem der giver trøjen sjæl Personligt kan jeg dog bedst lide at
det er bukserøven der er hul i. Så kan jeg nemlig sige til fruen at jeg har
arbejdet røven ud af bukserne.....

Inden jeg kører hjem fra jobbet (mekaniker) dypper jeg også hænderne i
spildolien og smører det rundt i hovedet. Så tror hun nemlig jeg har
arbejdet rigtig hårdt, og så får jeg lov til at ligge på sofaen mens hun
serverer kaffe.

Nå må hellere smutte ned og købe en buket blomster til den dejlige kvinde

> Ja det var lidt af tænke over =)

Ja ikke??? )

MVH Niels

Fra : Hanne

Dato : 24-03-06 14:35

Fam. Olsen skrev:
> "Hanne" <hanne@lyre.dk> skrev i en meddelelse

> Så kan du bruge pengene til Wunderbaumer istedet for til polerklude ;-p

Wunderbaume er en af de sidste ting jeg skal have... føj de lugter og
giver parfume alergi.

> [...]
> spildolien og smører det rundt i hovedet. Så tror hun nemlig jeg har
> arbejdet rigtig hårdt, og så får jeg lov til at ligge på sofaen mens hun

Slambert =)

> Nå må hellere smutte ned og købe en buket blomster til den dejlige kvinde

Ja det lyder til at hun har fortjent det =) God weekend

Hanne Bülow
Opel Astra 1,6i NZ 3D '93
Ankommer i April =)

Fra : Fam. Olsen

Dato : 24-03-06 18:10

> Wunderbaume er en af de sidste ting jeg skal have... føj de lugter og
> giver parfume alergi.

Ja jeg skal sgu heller ikke have nogle af dem i min bil.

> Slambert =)

Ja det skal du vel sige.

> Ja det lyder til at hun har fortjent det =) God weekend

Det har hun.

God weekend

MVH Niels

Fra : Preben Andersen

Dato : 22-03-06 17:15

"Hanne" <hanne@lyre.dk> skrev i en meddelelse

> Hanne Bülow
> Opel Astra 1,6i NZ 3D '93

Polere? En Astra fra 1993?

mvh
Preben

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-03-06 17:41

On Wed, 22 Mar 2006 17:15:16 +0100, "Preben Andersen"
<pranSLETDETTE@privat.dk> wrote:

>"Hanne" <hanne@lyre.dk> skrev i en meddelelse

>Polere? En Astra fra 1993?

>--

Det bliver godt nok hårdt arbejde, men så véd vi da, hvor Hanne er s
længe.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 22-03-06 17:58

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Hanne" <hanne@lyre.dk> skrev i en meddelelse

> Polere? En Astra fra 1993?

Skodkommentar!

/Carsten

Fra : Hanne

Dato : 22-03-06 18:48

Carsten Hjorth skrev:
> "Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Skodkommentar!
>
> /Carsten

Ja ja hver sine lyster, er førstegangs køber og MIN bil skal altså
forkæles, medmindre lakken er total dårlig. Har ikke fortalt at det er
en bil vi overtager fra min kærestes søster jeg har ikke rigtig set den
endnu det har altid været mørkt.

Men det der polerings papir kan man jo også købe i Bilka=) Bor
tilfældigvis lige ved siden af en.

Sonax har jeg ikke kunne finde i handlen nogen steder, hvor køber i det
henne af?

På forhånd tak

Hanne Bülow
Opel Astra 1,6i NZ 3D '93
Ankommer i April =)

Fra : Brian

Dato : 22-03-06 19:36

Hanne wrote:

> Sonax har jeg ikke kunne finde i handlen nogen steder, hvor køber i
> det henne af?

F.eks ved din nabo AKA Bilka.

Der er "gør det selv" tips på www.sonax.dk

/Brian

Fra : Jesper Andersen

Dato : 23-03-06 09:05

Hejsa...
Jeg ved at Palby Marine A/S har en polermaskine til 598,- kr.
www.palby.dk
Den er næsten fuldstændig magen til dem fra Makita bare til langt
under deres pris. Denne skulle efter sigende være lige så god, dog er
det et produkt fra østen.
Jeg har ihvertfald bestilt 1 stk, men får den først i April.

Mvh
Jesper

Fra : Lars Holst

Dato : 23-03-06 20:18

Hanne <hanne@lyre.dk> said in news:Ja9Uf.40$Zd6.6@news.get2net.dk:

> [...]
> sættet.
>
> Og Nej jeg vil ikke bruge Klør 5 hvis nogen skulle være i tvivl.

Du kommer da til at gøre det med klør 5 kan jeg love dig, hvis du køber så
svag en maskine. For den drejer måske rundt i 4-5 minutter og så snart du
forlanger at den skal have moment til at tackle at du trykker lidt så
smider den kullene.

Man skal op i >1000W og hastigheder som kan justeres manuelt fra nogle
hundrede til et par tusinde omdrejninger. Motoren skal helst være
indkapslet o.s.v. o.s.v. hvis man vil have en polér maskine som kan tåle at
polere. Spørg mig ikke hvorfor de andre billige sælges?

--
Lars Holst