/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Check af gløderør
Fra : news.tele.dk


Dato : 21-03-06 18:19

Jeg har nogle start problemer med min Peugeot 405 diesel, og jeg satte et
tang-amperameter på kablet til gløderørene. Og jeg målte i starten ca.60 A,
men lidt efter lidt faldt den til ca. 40 A.
Er det fordi at rørene er færdige?

Hilsen Robert



 
 
Kim Olsen (21-03-2006)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 21-03-06 18:50

> Er det fordi at rørene er færdige?
>
> Hilsen Robert
>

Nej det tror jeg ikke. Rørene bruger mere i starten.
Du er nok nødt til at måle på hvert enkelt, for at finde det defekte rør

hilsen
Kim



Hans L. Jørgensen (21-03-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 21-03-06 18:55


"news.tele.dk" <someone@tdc.dk> skrev i en meddelelse
news:44203487$0$47002$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg har nogle start problemer med min Peugeot 405 diesel, og jeg satte et
> tang-amperameter på kablet til gløderørene. Og jeg målte i starten ca.60
> A, men lidt efter lidt faldt den til ca. 40 A.
> Er det fordi at rørene er færdige?
>

Nedgangen i strømtrækket er i sig selv ikke alarmerende, når gløderørene
bliver varme stiger modstanden lidt i dem og strømmen vil derfor falde.

Men det kan jo godt være at et enkelt rør måske ikke helt er på toppen mere,
dette vil dog i sig selv ikke være det som gør koldstart svær, derimod vil
den måske så kun starte på 3 cylindre, og det kan du tydeligt høre.

Måske du skal have stillet dieselpumpen og kigget på dysserne.


MVH Hans



news.tele.dk (21-03-2006)
Kommentar
Fra : news.tele.dk


Dato : 21-03-06 19:11

Jeg vil prøve at måle på hvert enkelt rør. Det "eneste" problem er bare at
det er skide svært at komme til dem.

/Robert
"Hans L. Jørgensen" <spam@fighter.dk> wrote in message
news:a6XTf.87$9v3.36@news.get2net.dk...
>
> "news.tele.dk" <someone@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> news:44203487$0$47002$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Jeg har nogle start problemer med min Peugeot 405 diesel, og jeg satte et
>> tang-amperameter på kablet til gløderørene. Og jeg målte i starten ca.60
>> A, men lidt efter lidt faldt den til ca. 40 A.
>> Er det fordi at rørene er færdige?
>>
>
> Nedgangen i strømtrækket er i sig selv ikke alarmerende, når gløderørene
> bliver varme stiger modstanden lidt i dem og strømmen vil derfor falde.
>
> Men det kan jo godt være at et enkelt rør måske ikke helt er på toppen
> mere, dette vil dog i sig selv ikke være det som gør koldstart svær,
> derimod vil den måske så kun starte på 3 cylindre, og det kan du tydeligt
> høre.
>
> Måske du skal have stillet dieselpumpen og kigget på dysserne.
>
>
> MVH Hans
>



Morten Fruergaard (21-03-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 21-03-06 20:23

news.tele.dk wrote:
> Jeg har nogle start problemer med min Peugeot 405 diesel, og jeg
> satte et tang-amperameter på kablet til gløderørene. Og jeg målte i
> starten ca.60 A, men lidt efter lidt faldt den til ca. 40 A.
> Er det fordi at rørene er færdige?

Næ. Mange diesel motorer giver fuld power de første sekunder, hvorefter den
går ned i spænding...
Din går ca. ned til 2/3 spænding.

Prøv at måle spændingen ved det ene gløderør, så vil du sikkert opdage, at
den går fra 12V => 8V efter nogle sek. - måske op til 20 sek.


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Michael D Clarke (21-03-2006)
Kommentar
Fra : Michael D Clarke


Dato : 21-03-06 23:01

hvorfor tror du det er gløderør som er problemet?
Har du bøvl kun når den er kold eller også når den er varm.
De målinger du skriver er normal. Det skal prøves på hver af de 4 gløderør.


"news.tele.dk" <someone@tdc.dk> skrev i en meddelelse
news:44203487$0$47002$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg har nogle start problemer med min Peugeot 405 diesel, og jeg satte et
> tang-amperameter på kablet til gløderørene. Og jeg målte i starten ca.60
> A, men lidt efter lidt faldt den til ca. 40 A.
> Er det fordi at rørene er færdige?
>
> Hilsen Robert
>



news.tele.dk (22-03-2006)
Kommentar
Fra : news.tele.dk


Dato : 22-03-06 20:57

Nå men nu har jeg fået en mekaniker til at skifte de rør, da jeg ikke selv
har tid, så nu er det spændende at se om det hjalp.

/Robert

"Michael D Clarke" <clarke_dk@hotmail.com> wrote in message
news:44207789$0$159$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> hvorfor tror du det er gløderør som er problemet?
> Har du bøvl kun når den er kold eller også når den er varm.
> De målinger du skriver er normal. Det skal prøves på hver af de 4
> gløderør.
>
>
> "news.tele.dk" <someone@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> news:44203487$0$47002$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Jeg har nogle start problemer med min Peugeot 405 diesel, og jeg satte et
>> tang-amperameter på kablet til gløderørene. Og jeg målte i starten ca.60
>> A, men lidt efter lidt faldt den til ca. 40 A.
>> Er det fordi at rørene er færdige?
>>
>> Hilsen Robert
>>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408895
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste