Brug af benzinfyr i bil med climatronic?
Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 20-03-06 23:52

I min gamle Golf med manuelt klimaanlæg drejer man varmeknappen helt
over på maks, stiller blæseren på 2 (af 4) og leder det meste af luften
op på forruden hvorefter bilen er klar til at fyret kan tø forruden op
næste morgen.

I min nye Leon med automatisk klimaanlæg (Climatronic) er der ingen
knapper at dreje, så det er noget bøvlet at trykke temperaturen helt op
på begge zoner for at få maksimal varme i kabinen næste morgen og hvis
man aktiverer defroster-funktionen drøner blæseren derudaf.

Findes der et snedigt trick til let at indstille Climatronic'en så man
får fuld varme i kabinen ved brug af fyret?

Mvh
Claus

Fra : Kim S

Dato : 21-03-06 10:33

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> aktiverer defroster-funktionen drøner blæseren derudaf.
>
> Findes der et snedigt trick til let at indstille Climatronic'en så man får

På m,in Volvo 940 er der et stik, som hvis det får spænding
fra fyret, sætter blæser på, og sætter varme til 100%. Mon ikke
der er samme mulighed på din ?
Du skal nok have fat i et diagram.

Mvh, Kim

Fra : ena

Dato : 21-03-06 21:38

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>>
> På m,in Volvo 940 er der et stik, som hvis det får spænding
> fra fyret, sætter blæser på, og sætter varme til 100%. Mon ikke

På 940 er varmeventilen vacumreguleret - uden vacum (når motoren ikke kører)
så er ventilen helt åben - det eneste du anstyrer på 940 er blæsermotoren.
så når fyret starter så starter blæsermotoren og der er automatisk max varme
på.

Det er faktisk den eneste bil jeg har set med vacumstyret varmeventil