Er de fuldstændig vanvittge i Brazilien?
Fra : Martin Christiansen

Dato : 20-03-06 23:29

Jeg har nu 2 gange indenfor de sidste 4 måneder måtte rejse til Brazilien
for at stige om bord på et containerskib dér. For at komme til skibet, måtte
jeg begge gange ud på en 'spændende' 2-timers taxatur ad brazilianske
landeveje midt om natten (fra lufthavn til containerhavn). I Brazilien har
de højrekørsel ligesom os. Hvad jeg ikke kan greje, er:

Hver gang en modsat kørende billist nærmede sig forfra, satte taxachaufføren
venstre blinklys igang! Han blev ved med at bllinke, indtil den modkørende
var passeret. Det skete konsekvent på begge mine taxature, altså med 2
forskellige chauffører. Det sjove er, at bilerne, som passerede i modsat
retning *aldrig* gjorde det samme!

Kan nogen lige fortælle mig, hvad der foregik? Jeg fatter simpelt hen ikke
en brik...!

--Martin

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-06 23:38

Martin Christiansen wrote:
> [...]
> bilerne, som passerede i modsat retning *aldrig* gjorde det samme!
>
> Kan nogen lige fortælle mig, hvad der foregik? Jeg fatter simpelt hen

Hvad afholdt dig fra at spørge dernede, nu hvor du alligevel var der?

/Peter

Fra : Martin Christiansen

Dato : 20-03-06 23:39

"Peter S." <-> skrev i en meddelelse

> Hvad afholdt dig fra at spørge dernede, nu hvor du alligevel var der?

At chaufføren i begge tilfælde kun talte portugisisk (hvilket jeg ikke gør)!

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-06 23:50

Martin Christiansen wrote:
> At chaufføren i begge tilfælde kun talte portugisisk (hvilket jeg
> ikke gør)!

Du talte ikke med andre på din rejse? Måske nogen på skibet eller andre
steder kunne have givet dig en forklaring. Det lyder nemlig som noget MEGET
lokalt hehe
Men hvem ved... måske havde taxa'en ingen forlys, og derfor blinkede han for
at synliggøre sig overfor andre bilister. Hmm, nej den holder nok ikke.

/Peter

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 21-03-06 07:38

"Martin Christiansen" <marcFJERNhr@mail1.stofanet.dk> wrote in

> [...]
> bilerne, som passerede i modsat retning *aldrig* gjorde det samme!
>
> Kan nogen lige fortælle mig, hvad der foregik? Jeg fatter simpelt hen

Måske noget med at den modkørende så klan se hvor bred man er?
Ved manglende kørelys og dårligt sigte kunne det måske hjælpe?

hmm men lidt mærkeligt er det sq :)

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : Anders Majland

Dato : 22-03-06 17:21

> hmm men lidt mærkeligt er det sq :)

For nogle år siden i ægypten der slukkede chaufføren lygterne og kørte efter
lyset fra månen når der ikke var andre trafikanter. Når der så kom en
modkørende tændte han det lange lys lige inde møde med den modkørende.
Selvom vi havde en engelsktalende guide med fik jeg aldrig rigtig nogen
forklaring på den brug af lyset.