97000 km på et sæt fordæk !!
Fra : Eg Egemarke

Dato : 20-03-06 22:07

Ja min kære mors Suzuki alto har altså kørt 97000 Km på fordækkene inden de
skulle byttes der var ca 2 mm tilbage, bagdækkene er stadig fine (læs ca 4-5
mm mønster)
Hun har så lige været til syn med skønheden, og den er dumpet med en defekt
bærekugle ??????
en bil der kører næsten 100 000 km på et sæt dæk, kan da næsten ikke have
defekter i styretøjet ??
Hva siger i andre ??
Dækkene er de hersens michelin energy som bilen kom med fra ny
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-03-06 22:14

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev :

>Hva siger i andre ??

At en defekt styrekugle bestemt ikke behøver at kunne ses på dækket

>Dækkene er de hersens michelin energy som bilen kom med fra ny

De løber også langt ad h... til

Mine på Scorpioen rendte knap 80.000 før de var nede på 1.6 mærket

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-06 22:39

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> At en defekt styrekugle bestemt ikke behøver at kunne ses på dækket

> De løber også langt ad h... til
>
> Mine på Scorpioen rendte knap 80.000 før de var nede på 1.6 mærket

Skal det forstås sådan at du ikke hører til den gruppe fornuftige/ansvarlige
mennesker som skifter til vinterdæk?
eller står skrummelet bare i garagen når der er mindre end +7°C

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-03-06 22:56

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Skal det forstås sådan at du ikke hører til den gruppe fornuftige/ansvarlige
>mennesker som skifter til vinterdæk?

Jep - jeg har snekæder istedet for.

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-06 23:12

Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 21-03-06 23:09

Han kan vel osse lade øsen stå når føret er lidt glat

jv

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-03-06 01:08

"Jens Vejmand & Holger Danske" <holger@danske.dk> skrev :

>Han kan vel osse lade øsen stå når føret er lidt glat

Nej for dælen da - så er det jo først sjovt at køre bil ;)

Det er kun tøsedrenge der lader bilen stå

Fra : Anders Majland

Dato : 22-03-06 14:10

> Nej for dælen da - så er det jo først sjovt at køre bil ;)
> Det er kun tøsedrenge der lader bilen stå

Det kommer da an på om de så tager snescooter eller motorcyklen istedet

/A - der har "brugt" 2 blinklys denne vinter ...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-03-06 22:15

On Mon, 20 Mar 2006 22:07:20 +0100, "Eg Egemarke"
<egemarke@hotmail.com> wrote:

> [...]
>defekter i styretøjet ??
>Hva siger i andre ??
>Dækkene er de hersens michelin energy som bilen kom med fra ny

Din kære mor er ikke til kontrollerede 4-hjulsudskridninger, vel?

Alto'en er ikke motorstærk nok til at lægge 100 meter striber ved
start fra hvert lyskryds, vel?

Gummiblandingen i dette dæk er formentligt hårdere end i
gennemsnitsdækket.

Men der er alligevel ikke mange der kører så langt på et sæt dæk.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-06 22:32

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> defekt bærekugle ??????
> en bil der kører næsten 100 000 km på et sæt dæk, kan da næsten ikke have

Jeg siger at de sidste 2/3 af speedervandringen ALDRIG er blevet brugt under
acceleration

Nå men ellers så kan en bærekugle let ryge sig en tur hvis der er lidt
uballance i et af dækkene

> Dækkene er de hersens michelin energy som bilen kom med fra ny

Ja det lyder som Roadstar

--
Tom

Fra : Mogens...

Dato : 20-03-06 23:00

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hva siger i andre ??

Under turen til Biler i Bella talte vi netop gamle dæk med mange km.
At det nok er dém, man ser ligge i vejsiden i stumper og stykker.
Hvor gamle var dækkene?

Fra : Brian Sørup

Dato : 20-03-06 23:34

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Under turen til Biler i Bella talte vi netop gamle dæk med mange km.
> At det nok er dém, man ser ligge i vejsiden i stumper og stykker.

Da bilen lige har været til syn, og det er de originale dæk gætter jeg
på Alto'en er 4-6 år.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Gunnar007

Dato : 21-03-06 11:49

> [...]
> defekt bærekugle ??????
> en bil der kører næsten 100 000 km på et sæt dæk, kan da næsten ikke have

Nej, men bærekuglen har nok ikke været defekt i alle 97.000 km..
Den er sikkert stået af på turen til synsmanden. !

Hilsen G
Som har fået anmærkning for en pære som sprang da synsmanden lukke
fronthjelmen !
Emsige satan !

Fra : Eg Egemarke

Dato : 21-03-06 23:17

Tjae, jeg har godt nok tilgode at opleve dæk der holder så længe, bilen er
fra 2000 og ganske rigtigt er hun "tulle" typen med 87 km/t på motorvejen,
så hun kan nå at genere flest mulige lastbiler. Det er jo så hyyggeligt når
de blinker med lygter og hilser på hinanden (grrrrrrrrr)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-03-06 09:16

Eg Egemarke wrote:
> [...]
> så hun kan nå at genere flest mulige lastbiler. Det er jo så hyyggeligt når
> de blinker med lygter og hilser på hinanden (grrrrrrrrr)

Jeg har kørt et godt stykke over 80.000 km på et sæt Michellin
Energy i str. 195/65-15.
Nu har jeg så fravalgt Michelin da jeg synes dets egenskaber på våd
vej er for dårlige.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Propellen

Dato : 22-03-06 16:31

Christian B. Andresen skrev:

> Jeg har kørt et godt stykke over 80.000 km på et sæt Michellin
> Energy i str. 195/65-15.

Jeg kunne kun klare 12.000km på 2 stk fordæk 195/50-15. Men bilen er
sporet nu... Og ja, det var dyre lærepenge...

--
/Propellen

"Don´t pull low... Unless you are!"

"The sky is not the limit. The ground is"

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-03-06 11:21

> [...]

> Ja min kære mors Suzuki alto har altså kørt 97000 Km på fordækkene inden
> de skulle byttes der var ca 2 mm tilbage, bagdækkene er stadig fine (læs

Jeg har kørt 100.000 km på et sæt bagdæk - men min er forhjuls(be)trukket.

Det er Alto´en vel også?

--
Per, Esbjerg