volvo V40 jublilæum erfarring
Fra : Berit og Brian

Dato : 20-03-06 18:38

Er der nogen som har gode som dårlige erfarring med sådan en karl, som er
3-5 år gammel.
Nu har jeg ikke undersøgt det i deltajler, men hvad er der forskel på en
alm. v40 og på jubliæums udgaven, jeg har set flere hvor det ikke er
julbliæum, men hvor udstyr pakken ser ud til at være det samme. Nogle V40
har 6 airbags?
Jeg så på et par stykker, som stod ude, at de havde dug indvendigt i
baglyset, er det en kommende fejl?

med venlig hilsen
Brian

Fra : Broegger

Dato : 20-03-06 19:45

"Berit og Brian" <jeppesen.@besked.com> skrev

> [...]
> en alm. v40 og på jubliæums udgaven, jeg har set flere hvor det ikke
> er julbliæum, men hvor udstyr pakken ser ud til at være det samme.

Det kan jeg ikke huske. Min var en del af en kampagne de kørte da
V50'eren var annonceret. Der var så hele udstyrspakken i. Dvs. fartpilot,
dellæder, læderrat, kørecomputer og klimaanlæg.

> Nogle V40 har 6 airbags?
> Jeg så på et par stykker, som stod ude, at de havde dug indvendigt i
> baglyset, er det en kommende fejl?

Den jeg lige har afleveret har dug i begge blinklys foran. Volvo mekkeren
gav udtryk for at det er meget normalt.
Ellers fejlede den intet og har kørt forrygende i de 3 år og 120Kkm jeg
har haft den. og den er ikke blevet sparet

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : ena

Dato : 20-03-06 20:54

"Berit og Brian" <jeppesen.@besked.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har 6 airbags?
> Jeg så på et par stykker, som stod ude, at de havde dug indvendigt i

De fik 6 airbags samtidigt med at Fase 2 blev introduceret (modelårgang
2001) jeg har selv haft flere (og konen har en V40 diesel for tiden) her er
et tidligere indlæg jeg har lavet omkring dem:

96-97 havde en del børnesygdomme i 1998 års modellen (produceret fra August
97-) lancerede Volvo T4 modellen og hele modelrækken fin stivere chacis nye
større bremser med EBD ny undervogn osv. så modellerne fra 98- er klart de
bedste. Mellem 98 og 99 årgangene skete kun få detalieforandringer (andet
grafik på spedometer etc.) intet væsentligt blev forandret. fra 99-00 skete
meget - men det er godt skjult - motorene blev let reviderede (kaldes RN
serien) og bilen fik større sporvide og helt ny undervogn, stolene fik WISP
og der blev lavet mange detalieforandringer, blandt "kendere" kaldes denne
model for Phase 1,5 da det groft sagt teknisk er en Phase 2 men optisk en
Phase 1, hvad angår tuningsmuligheder skulle denne model 2000 være de
bedste.

Næste forandringer er modelårgang 2001- den såkaldte Phase
2 på den blev i forhold til 2000 modellen indført lidt ændret layout på
midterkonsol og bilen fik CANBUS styring af mange funktioner.

Og med hensyn til motorer:

Volvos motorer i S/V 40 serien er 4 cylindrede varianter af de 5 cylindrede
motorer fra S/V 70 .
I S/V 40 er følgende varianter:
B4164S 1,6 liter motor (Benzin 4Cylindret 1,6 liter 4 ventiler pr cylinder
Sugemotor) fra 98-01
B4184S fra 96-01
B4204S fra 96-01
B4204T (Lavtryksturbo) fra 98-01
B4194T (Højtryksturbo) fra 98-01
D4192 T (TDI findes i forskelige udførelser kaldt T1 T2 osv)
Fra 01- har de samme betegnelser efterfulgt af et 2 tal det symboliserer de
Reviderede motorer.

Jeg ville foretrække 2,0 T altså lavtryksturboen (B4204T) men da de er dyre
og sjældne her i afgift Danmark ville jeg gå efter 2.0 (B4204S) den kører
der en del af - jeg syntes 1,6 og 1,8 motorerne er for svage til den ret
tunge bil (ca 1350 kg) eller som alternativ Diesel versionen

Du kan enkelt genkende de forskellige årgange sådan:

96 mekanisk kilometertæller
97 digital kilometertæller
98 digital km tæller og en lysdiode i h. højtalergitter foran (til
startspærre) samt "service" reminder i instrumentbræt
99- Større digitale tal til km tæller end 97-98 blå baggrund på volvo
symbolet på kølergrillen
2000 Phase 1,5 har alle opdateringerne og den "nye" undervogn men stadig
Fase 1 udseende
2001 Phase2 introduceres og er en faceliftet version hvor bla interiør er
opdateret (efter nogens mening et tilbageskridt .. men det er en smagssag)
bilen er nu fuldt CanBus styret.