syn af tågelys
Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-03-06 18:00

Var lige i synshallen idag og fik sørme kun betinget godkendt. Da synsmanden
kom med bilen fik jeg at vide at tågelyset sad 3 cm for lavt. Nu ved jeg
godt bilen er sænket en del, men alligevel sagde jeg, at det for stod jeg
ikke en skid af osv.

Nu har jeg så selv lige målt op, og er det ikke mindst 25 cm til under
kanten der skal være?
Jeg har lagt et billede i dk.binaer.motor , han har da målt forkert, Har jeg
ret og skal jeg i synshallen imorgen og have rettet det papir?

Niels

Fra : BJ

Dato : 20-03-06 18:07

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu har jeg så selv lige målt op, og er det ikke mindst 25 cm til under
> kanten der skal være?

Begge biler fabriksgodkendt:

Volvo S40 til underkant af lygten: 27 cm

Volvo S80 til underkant af lygten; 23 cm

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-03-06 18:15

> Begge biler fabriksgodkendt:
>
> Volvo S40 til underkant af lygten: 27 cm
>
> Volvo S80 til underkant af lygten; 23 cm

Min er en 850, de tal du nævner har synshallerne dem liggende?
Jeg mener han sagde 25 cm.

Niels

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-03-06 18:43

> Min er en 850, de tal du nævner har synshallerne dem liggende?
> Jeg mener han sagde 25 cm.

Gaflet fra bekendtgørelse om køretøjer, hvis den overholdet det, var jeg
blevet helt3/4firkantetovenihovedet ;):
6.02.004 Tågeforlygter

(1) Tågeforlygte

a) skal afgive lys af hvid eller gullig (selektiv gul) farve,

b) skal være anbragt foran på køretøjet,

c) skal være rettet fremad med henblik på belysning af vejbanen i usigtbart

vejr,

d) skal være anbragt højst 0,40 m fra køretøjets yderste punkt, og

e) skal være anbragt mindst 0,25 m over vejbanen, dog ikke højere end
nærlyslygterne.

(2) Tågeforlygter skal være tilsluttet således, at de kan tændes uafhængigt
af andre

lygter til belysning.

(3) Tågeforlygter skal være indstillet således, at de blændende kernestråler
har et

fald på mindst 1% (10 mm pr. m).

Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-03-06 19:35

> Gaflet fra bekendtgørelse om køretøjer, hvis den overholdet det, var jeg
> blevet helt3/4firkantetovenihovedet ;):

Så sidder mine sgu ok, efter at have besindet mig gider jeg dog ikke gøre
noget ved det, det er jo en betinget godkendt, og de sidder så den uden
problemer bliver godkendt næste gang.
Sidder og tænker på om det kan være fordi de har kørt den bremsetest lige
inden, når de tester bagbremser letter bagenden jo næsten, men fjedrene skal
vel hurtigt rette de op igen?

Niels

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-03-06 19:54

, når de tester bagbremser letter bagenden jo næsten, men fjedrene skal
> vel hurtigt rette de op igen?

Jo, det skulle de gerne :). Fatter NADA, ham synshans må ha' haft en dårlig
dag, snotskovl :(.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-03-06 19:58

> , når de tester bagbremser letter bagenden jo næsten, men fjedrene skal
>>
> Jo, det skulle de gerne :). Fatter NADA, ham synshans må ha' haft en
> dårlig dag, snotskovl :(.

Han var sgu ellers meget flink, men en offdag åbenbart.
Skidt, det har vi alle vel prøvet, måske et målepinden ude af kalibrering.

Jeg skulle vist have droppet kaffen og avisen og fulgt lidt mere med i
synet.

Niels

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-03-06 20:25

> Jeg skulle vist have droppet kaffen og avisen og fulgt lidt mere med i
> synet.

Den service har jeg aldrig benyttet, af samme grund, mig skal de "#¤!§ ikke
tage r.. på ;). Desuden plejer det kun at tage 10 min.

Fra : Brian

Dato : 20-03-06 20:40

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Den service har jeg aldrig benyttet, af samme grund, mig skal de
> "#¤!§ ikke tage r.. på ;). Desuden plejer det kun at tage 10 min.

Jeg begynder at ane lidt paranoia fra din side - tror du virkelig at
alle er ude på at tage røven på dig ?

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-03-06 21:21

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

> Jeg begynder at ane lidt paranoia fra din side - tror du virkelig at
> alle er ude på at tage røven på dig ?

Jeg forbereder mig altid grundigt&planlagt, lige meget hvad jeg går ind til,
så jeg har "ren r.. at trutte i". Hvis de forberedelser har svigtet, vil jeg
naturligvis gerne vide nøjagtigt hvor & hvorfor. Så det ikke sker igen :(.