dyr benzin
Fra : john nielsen

Dato : 20-03-06 12:38

hej
nogen her inde der ved hvorfor benzinen pludselig er blevet så dyr????, og
om den overhovedet falder igen??

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-03-06 14:22

"john nielsen" <john.michael.nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> hej
> nogen her inde der ved hvorfor benzinen pludselig er blevet så dyr????, og
> om den overhovedet falder igen??

Nu har de arabiske oliestater m.fl. fået prisen op i det leje som det nu
ligger i - falder gør det garanteret ikke. Jeg ville ikke budgetere med det
:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-03-06 15:25

> [...]

Den er blevet dyr fordi den priskrig, der startede 10 januar 2003, nu er
slut. Om den falder igen...tja hvem ved?

mvh
Preben

Fra : Tine & Thomas

Dato : 20-03-06 16:10

> Nu har de arabiske oliestater m.fl. fået prisen op i det leje som det nu
> ligger i - falder gør det garanteret ikke. Jeg ville ikke budgetere med
> det :)

Bare ha' lidt tålmodighed!

Amerikanerne har snart ryttet op i den mexikanske golf efter de sidste års
orkaner. Og det Canadiske "Olie-sand" giver også en hel del olie. Jeg læste
på Shells hjemmeside at de i øjeblikket producere 150.000 tønder om dagen.
Og de regner med at kunne lave ca. 500.000 tønder om dagen i 2010! Vi
producere selv i Danmark ca. 350.000 - 380.000 tønder om dagen. Og vi er ca.
200 % selvforsynene!!! Dvs. halvdelen af olien går til eksport. Shell er
ikke den eneste der graver olie i Canada. Optimiske udmeldinger fra de
firmaer der "graver" olie i Canada regner med at de kan forsynde hele det
Nordmaerikansk kontinent med olie ind for en overskulig årrække!?! Hvad så
end det betyder?

Den store joker er Kina! Er de færdige med at øge deres produktion af varer,
eller er de kun lige begyndt?

I Danmark (og resten af nordsøen!) bruger vi mange kræfter på at pumpe vand
ned i undergrunden, for at holde trykket oppe! Nede i ørken-land bore de
bare et en ny brønd! Lige nu kan vi kun hive ca. 30 % af den olie der ligger
i undergrunden op, nede i de varme lande er de glade hvis de kan få 15 - 20
% op!

Så der er masser af olie!
Men, pris = efterspørgsel!

/Thomas

P.s. arbejder i olie-branchen!

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 23-03-06 15:00

"Tine & Thomas" <tineogthomas@os.dk> wrote in message

> [...]
> Vi producere selv i Danmark ca. 350.000 - 380.000 tønder om dagen. Og vi
> er ca. 200 % selvforsynene!!! Dvs. halvdelen af olien går til eksport.

Har ikke indtrykket af at vi kun exporterer ½delen af vores olieproduktion,
fx mener jeg da at alt diesel og benzin bliver importeret idet den danske
olie er for "god" til den slags..

Fra : Thomas J.

Dato : 23-03-06 16:13

Den Thu, 23 Mar 2006 15:00:11 +0100 sendte "Flemming Lynggaard"
<flemmingl@gmail.com> følgende røgsignaler:

>Har ikke indtrykket af at vi kun exporterer ½delen af vores olieproduktion,
>fx mener jeg da at alt diesel og benzin bliver importeret idet den danske
>olie er for "god" til den slags..

Det tror jeg sgu gerne, sådan har man jo valgt at gøre i DK:
Al kvaliteten bliver eksporteret og affaldet bliver pumpet med vand og
smagsforstærkere og solgt i dyre domme til danske forbrugere.

Så hvorfor ikke også olien (ehhh, jeg er så ikke sikker på om
smagsforstærkeren også tilsættes benzin- og olieprodukterne *G*)

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04