Vægtafgift eller grøn afgift ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-03-06 10:52

Hej NG.

Er det ikke noget med ved at biler før et eller andet årstal kan man
godt lave vægtafgiften om til grøn ejerafgift ?
Hvor kan man se noget om det ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 20-03-06 10:58

Hej NG.

Er det ikke noget med ved at biler før et eller andet årstal kan man
godt lave vægtafgiften om til grøn ejerafgift ?
Hvor kan man se noget om det ?

F.eks her:
http://www.danskebank.dk/Link/groenejerafgiftvaegtafgift

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-03-06 11:32

Karl Erik Nielsen wrote:
> [...]
>
> Er det ikke noget med ved at biler før et eller andet årstal kan man
> godt lave vægtafgiften om til grøn ejerafgift ?

Mange tak, vi kan spare 30 kr / ½år ved at skifte vores bil nr. 2
(1994 Peugeot 106 1.1 benzin), så det droppes.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 20-03-06 17:15

Mange tak, vi kan spare 30 kr / ½år ved at skifte vores bil nr. 2
(1994 Peugeot 106 1.1 benzin), så det droppes.

Det kan du heller ikke med en årgang 1994 Christian.

Valgfriheden gælder kun biler med første registreringsdato mellem 1. jan.
1997 & 1. juli 1997 alt andet fastholdes.

MVH Hans

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-03-06 08:42

Hans L. Jørgensen wrote:
> [...]
>
> Valgfriheden gælder kun biler med første registreringsdato mellem 1. jan.
> 1997 & 1. juli 1997 alt andet fastholdes.

OK, så kan jeg så glæde mig over at forskellen er så lille

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Thomas J.

Dato : 21-03-06 10:00

Den 20 Mar 2006 23:41:34 -0800 sendte "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> følgende røgsignaler:

>OK, så kan jeg så glæde mig over at forskellen er så lille

"Hurra for den lille forskel.", sagde manden.

Hvortil konen svarede: "Ja, bare den ikke bliver mindre."

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04