Anhænger Stema eller.....
Fra : Jørgen

Dato : 20-03-06 08:24

Harald Nyborg har en STEMA trailer til 4000 kr.
Kender I fabrikatet?
Er det billigt?
Er det tilrådelidt?

Hvad der undrer mig, er, at der er to forskellige typer. En til 750 kr og en
til 500 kg
De har samme typenummer.
De koster det samme og
dimensionerne er helt ems.

Hvad er forskellen på Stema og Brenderup?
Pris
Kvalitet
Servicemugligheder

Jørgen

Giv den segnende stærke drikke
og giv den mismodige vin. (Ordsp. 31,6)

Fra : Leo_Jensen

Dato : 20-03-06 08:57

Harald Nyborg har en STEMA trailer til 4000 kr.
Kender I fabrikatet?
Er det billigt?

Jep

Er det tilrådelidt?

Til 7 ture på skraldpladsen om året er det godt nok. Til langture med
tungt flyttelæs ville jeg lægge et par tusind mere

[...]

Det er samme trailer. Indregistreret til max 500kg slipper du for at
betale vægtafgift.

Hvad er forskellen på Stema og Brenderup?

Da jeg arbejdede i udviklingsafdelingen på Brenderup 1995-2001 var den
ikke uvæsentlig. Stema kan da have strammet sig an, men jeg tvivler.
Brenderup kører test for at dokumentere styrken, og vi har haft en
Stema med på banen. Det var sjovt Det er en HÅRD bane
(MAN/Iveco's ved Ulm), og vores succeskriterie var at overleve 100
omgange. Stema'en tabte en skærm efter 1½ omgang, siderne knækkede
efter omkring 10 og efter 20 kunne den ikke køre mere...

Pris

Her og nu: Stema vinder (måske, spørg lige Brenderupforhandleren...)

Kvalitet
Servicemugligheder

Der vinder Brenderup nok...
Ikke at du har brug for andet en dele du skader ved uheld,
selvfølgelig

MVH Leo

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-06 09:04

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er forskellen på Stema og Brenderup?
> Pris
> Kvalitet
> Servicemugligheder

For de små 's vedkomne er svjv. "Brenderup" et klistermærke, de sætter på en
trailer fra De forenede TrailerFabrikker, det er ingen joke - sådan hedder
firmaet. Da jeg købt for år tilbage, har glemt mærket, var forskellen om der
fulgte et dækken med el. ej, til gengæld var prisen 1,5 * højere ;). Så kik
lidt på dem, der kan være forskel på hvad fx. bunder er lavet af, om den er
"trailerplade" el. bare alm. vandfast krydsfinér.

Fra : Leonard

Dato : 20-03-06 09:05

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> wrote:

>Harald Nyborg har en STEMA trailer til 4000 kr.
>Kender I fabrikatet?

Mon ikke det er STEMA?

>Er det billigt?

I forhold til hvad?
- kvalitet og pris følges ad

>Er det tilrådelidt?

Kommer anpå hvad den skal bruges til?

>Hvad der undrer mig, er, at der er to forskellige typer. En til 750 kr og en
>til 500 kg

Det er samme trailer, forskellen er hvad den indregistreres til.

>Hvad er forskellen på Stema og Brenderup?

Som forskellen på en Fiat 127 og en Golf i samme årgang.
De kan bruges til det samme, den ene holder bare længere til det.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Michael D Clarke

Dato : 20-03-06 09:17

STEMA er et fint produkt. Brenderup er også fint. Jeg har haft stema i 5 år
(750kg model), og den har længe kørt sig ind som en god stabil trailer.
Jeg har transporteret 900kg granit per trailerlæs og det er sket 20gange
uden bøvl....så det kan godt anbefales.

Fra : Thomas J.

Dato : 20-03-06 11:30

Den Mon, 20 Mar 2006 09:16:58 +0100 sendte "Michael D Clarke"
<clarke_dk@hotmail.com> følgende røgsignaler:

STEMA eller overlæsset ?

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Michael D Clarke

Dato : 20-03-06 22:25

begge del ;) ingen problemer overhovedet.

Fra : Leo_Jensen

Dato : 20-03-06 10:35

[...]

Nope. DFT laver 'alle de andre' danske trailere: Variant, Kvik, jeg kan
ikke huske flere...

Leo