Opel Kadett 1984-startproblemer
Fra : Telemand

Dato : 19-03-06 13:15

Hej.
Jeg har en Opel Kadett 1,2 S fra 1984, som kører rigtig godt. Men når den
har været startet X-antal gange, vil den bare ikke. Så er der ikke liv i
hende mere, indtil den har været i gang igen, så kan den starte og køre og
bruge strøm mange gange igen.
Er der et kvikt hoved, der har en ide om hvad fejlen kan være?????
Mvh
telemand

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-03-06 23:57

Telemand wrote:

> [...]
> starte og køre og bruge strøm mange gange igen.
> Er der et kvikt hoved, der har en ide om hvad fejlen kan være?????

Lidt mere beskrivelse tak.

Ved kold/varm motor?

Drejer starteren rundt i normal hastighed?

Hvad sker der med kabinebelysningen?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Telemand

Dato : 20-03-06 16:16

Hej.
Vi har ikke haft den så længe, men har endnu "kun" været udsat for det ved
kold motor.
Starteren kan næsten ikke rotere, som om der er strømmangel, men det har
ikke været tilfældet, da den kan starte igen, de næste gange der er brug for
det, uden problemer.
Kabinelyset bliver meget svagt.
Kan det evt. være en dårlig stelforbindelse, eller en svag forbindelse i
beviklingen i startmotoren?
Birger

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-03-06 19:23

Telemand wrote:

> [...]
> er brug for det, uden problemer.
> Kabinelyset bliver meget svagt.
> Kan det evt. være en dårlig stelforbindelse,

Ja, eller en dårlig forbindelse ved batteriet.

> eller en svag
> forbindelse i beviklingen i startmotoren?

Næppe.

Som sagt, dårlige forbindelser i ledningerne i "signalvejen" imellem batteri
og starter og retur til batteri igen.

Mvh. Uffe Ravn