Hvad kan jeg få får en Mondeo fra 97 192.0~
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 19-03-06 11:59

Ja jeg skal til at sælge min bil har Købte Toyota Yaris Disel.
men forhandleren ville kun give 25.000 for den.
syndes jeg er lidt lidt.
Info

4 nye bremser på den, lavet for 2 uger siden.
syn sidste år.
kørt 192.000
alle eftersyn er lavet
Tandram skiftet 113.000
radio med mp3.
ikke ryger
Airback
Servo
Meget Velholdt.
Blå/Grøn Metal lak.
hvad kan man få for sådan en fætter.

Thomas

Fra : TDN

Dato : 19-03-06 12:24

"Thomas Pedersen" <twp@twp.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> syndes jeg er lidt lidt.
> Info
>
> 4 nye bremser på den, lavet for 2 uger siden.

Det lyder af for lidt. På www.dba.dk ligger de fra kr. 45.000 - 90.000 i
udsalg både forhandler og private.

Sælg den privat for 45-50.000 kr. istedet, hvis den er iorden som du
skriver.

Husk på forhandleren skal klargøre, reparerer(hvis nødvendigt), give
garanti/reklamationsret, svare moms af avancen, tjene til personale, husleje
m.m.. Derfor skal de gerne give 15.000-20.000 mindre for bilen end de skal
sælge den for.

Mvh
Thomas

Fra : Thomas J.

Dato : 19-03-06 12:27

Den Sun, 19 Mar 2006 11:58:43 +0100 sendte "Thomas Pedersen"
<twp@twp.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>syndes jeg er lidt lidt.
>Info
>
>4 nye bremser på den, lavet for 2 uger siden.

Det er jo også en pæn slat, men den kan selvfølgelig godt gå længere.

>alle eftersyn er lavet
>Tandram skiftet 113.000

Og skal altså snart skiftes igen.

>radio med mp3.

Big deal, kan købes for 599,-

>ikke ryger
>Airback

Har den airbag ? Orv, hva'?

>Servo

Sikke et prægtigt køretøj.

>Meget Velholdt.
>Blå/Grøn Metal lak.
>hvad kan man få for sådan en fætter.

25.000 ?

Ellers prøv: http://bilbasen.dk/services/vurdering/

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 19-03-06 12:31

Ja det hva jo ikke den mest opløftne tråd der kom der.
kun 25000 og ikke meget gang i min bil kan jeg forstå

thomas

Fra : Troels - around 9000

Dato : 22-03-06 12:06

> Big deal, kan købes for 599,-

Big spender, selvfølgelig har du råd til at give så meget for en radio, når
du kører rundt i en Getz 1,3 ;)

Harald Nyborg: 449,- :)

> Hyundai Getz 1,3 GL '04

Sikken en sløv gryde.

> Yamaha Aerox RR '04

Uuuuuh! Den til at køre branderten hjem på.

> Sony KDL-S40A11E '06

Kenwood WDC-5031 .. Fuck, der var ikke flere forkortelser.

// Troels

Fra : Thomas J.

Dato : 22-03-06 13:42

Den Wed, 22 Mar 2006 12:05:35 +0100 sendte "Troels - around 9000"
<notavailable@nohost.dk> følgende røgsignaler:

>Big spender, selvfølgelig har du råd til at give så meget for en radio, når
>du kører rundt i en Getz 1,3 ;)

En CD-radio ikke noget særsyn (ikke på Sjælland i hvert fald), og jeg
mente med mit indlæg at posteren ikke skulle regne med at det var med
til at banke prisen i vejret.

>Harald Nyborg: 449,- :)

Hey, der købte jeg min Sony autoradio til 1699,-

>Sikken en sløv gryde.

Siger ham, der kører i en udkneppet Honda Civic.
Eller har du fået dig en rigtig bil sidenhen ?
Men du har da ret: 180 km/t og 0-100 km/t på 12 sekunder, er ikke
noget at prale af, hvilket jeg heller ikke gør.
Jeg er kommet over puberteten, så jeg behøver ikke at køre som en
sindssyg for at tækkes tøsebørnene henne ved grillen.
Ikke at jeg ikke har gjort det i en gammel Ford Taunus....men det er
jo 13-14 år siden....

>Uuuuuh! Den til at køre branderten hjem på.

Dine alkoholvaner behøver du ikke at føre over på mig.
Nej, jeg bruger den til at fise rundt i byen på om sommeren, hvor jeg
ofte efterlader Brian'ernes opgejlede pizza-øser i de snævre gader og
rundkørsler. Det er altid skideskægt at se dem blive tørret.
Så er livet pludselig sjovere.

>Kenwood WDC-5031 .. Fuck, der var ikke flere forkortelser.

Hva' er det for en dims ?....Google havde ikke nogen bud.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Troels - around 9000

Dato : 22-03-06 16:52

> En CD-radio ikke noget særsyn (ikke på Sjælland i hvert fald), og jeg
> mente med mit indlæg at posteren ikke skulle regne med at det var med
> til at banke prisen i vejret.

Nej, men CD-radio er trods alt udstyr, og for mig er det snildt 2000 kr.
værd IKKE at skulle ud og købe en sådan, og til at montere.

> Hey, der købte jeg min Sony autoradio til 1699,-

Jeps, sådan en overvejede jeg også, men så opdagede jeg begrebet "Kvalitet"
:)

> Siger ham, der kører i en udkneppet Honda Civic.
> Eller har du fået dig en rigtig bil sidenhen ?
> Men du har da ret: 180 km/t og 0-100 km/t på 12 sekunder, er ikke
> noget at prale af, hvilket jeg heller ikke gør.

Nu har en std. Civic 90 hk.

Jeg siger ikke præcis hvor mange jeg har, men 120-140 er spektret. Stadig en
1.4, og nej, der er IKKE tryk på. Det er der derimod på min næste Civic.

Jeg kører lige op med en Peugeot 406 2.0 Turbo m/ Chip på 201 meter, tog en
2. plads i Sindal, kun overgået med 0.02 sek. af en NA Toyota Supra 3.0
MKIII på 402 meter. Du må også gerne se timeslips, og pokalen ;)

Næste Civic for mig er kun en 1.6'er. Men snakker vi Honda og VTEC sammen,
kan de fleste nok regne ud hvad der sker.

> [...]
> sindssyg for at tækkes tøsebørnene henne ved grillen.
> Ikke at jeg ikke har gjort det i en gammel Ford Taunus....men det er

Jaeh, og? Du havde det sjovt, indrøm det ;)

Desuden tækkes man ikke tøsebørn ved at give den en ekstra spand kul - jeg
ved ikke om det fungerer på Djævleøen, men her i Jylland giver det mere
respekt at være grown-up :)

> Dine alkoholvaner behøver du ikke at føre over på mig.

Ser du, alkohol og jeg har aldrig været at finde samme sted. Den højeste
mængde alkohol jeg nogensinde har indtaget var 1 hel øl. Så længe jeg har
kørekort og bilnøgler i lommen, vil jeg end ikke SE på alkohol.

> [...]
> ofte efterlader Brian'ernes opgejlede pizza-øser i de snævre gader og
> rundkørsler. Det er altid skideskægt at se dem blive tørret.

Du skal være velkommen til at prøve :) Find en bane / et stykke asfalt -
anytime, anywhere. Foretrækker dog banen, da det er dér race og høje
hastigheder hører hjemme.

> Hva' er det for en dims ?....Google havde ikke nogen bud.

Prøv Kenwood's hjemmeside. Google er ikke ALTID din ven.

// Troels

Fra : Thomas J.

Dato : 22-03-06 17:40

Den Wed, 22 Mar 2006 16:51:45 +0100 sendte "Troels - around 9000"
<notavailable@nohost.dk> følgende røgsignaler:

>Næste Civic for mig er kun en 1.6'er. Men snakker vi Honda og VTEC sammen,
>kan de fleste nok regne ud hvad der sker.

Hmmm, jeg troede at det var kombinationen: Honda + 2,0 + VTEC = IN

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Troels - around 9000

Dato : 22-03-06 18:04

> Hmmm, jeg troede at det var kombinationen: Honda + 2,0 + VTEC = IN

Honda + 1,6 + VTEC = 8500 stock rpm, og så yder den 150 hk - på papiret.
Tror aldrig jeg har set en rullet til under 165 hk, blot med indsugningskit,
ellers standard. :)

At en 2.0'er så har et anderledes moment er så noget HELT andet.

> Sony KDL-S40A11E '06

Kenwood KDC-W5031 - dér var den.

// Troels

Fra : Thomas J.

Dato : 22-03-06 19:56

Den Wed, 22 Mar 2006 18:04:09 +0100 sendte "Troels - around 9000"
> [...]

>ellers standard. :)
>
>At en 2.0'er så har et anderledes moment er så noget HELT andet.

Og en anelse flere HK...

Ja, nu håber jeg ikke at du tror at den er indbygget i Getz'en...

>Kenwood KDC-W5031 - dér var den.

Ikke så dyr igen, men Kenwood er for mig noget med
husholdningsmaskiner...

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Troels - around 9000

Dato : 22-03-06 20:10

> Og en anelse flere HK...

SVJH kun hvis vi taler Honda S2000.

> Ikke så dyr igen, men Kenwood er for mig noget med
> husholdningsmaskiner...

Hvem sagde den skulle være dyr? Min far der har været musiker i 25 år, gider
KUN Kenwood når vi taler stereo til stuen. ;) Og han er KRÆVENDE.

> Sony KDL-S40A11E '06

Men det forklarer i det mindste Getz'en. ;)

// Troels

Fra : Thomas J.

Dato : 23-03-06 10:05

Den Wed, 22 Mar 2006 20:10:09 +0100 sendte "Troels - around 9000"
<notavailable@nohost.dk> følgende røgsignaler:

>SVJH kun hvis vi taler Honda S2000.

Honda Civic Type-R er da så vidt jeg husker en 2,0 med 200 hk.
S2000 har selvfølgelig ca. 240 hk, men den koster jo også lige "en
slat" mere end Type-R'en.

>Hvem sagde den skulle være dyr? Min far der har været musiker i 25 år, gider
>KUN Kenwood når vi taler stereo til stuen. ;) Og han er KRÆVENDE.

At et mærke kan lave fine stereo-anlæg (og køkkenmaskiner) betyder
ikke pr. automatik at de også er gode på andre felter.
Og for mig er Kenwood altså lig med en røremaskine.

Se nu bare til Hyundai: Ganske gode biler nutildags til en rimelig
penge, de laver bl.a. også Plasma-tv som jeg ikke ville røre med en
ildtang.

>Men det forklarer i det mindste Getz'en. ;)

Nope, jeg har haft Getz'en i 2 år og Sony'et i ca. 5 uger.
(At det så skulle skohornes ind i Getz'en da det skulle transporteres
hjem er så en anden sag...

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Troels - around 9000

Dato : 24-03-06 10:58

> Honda Civic Type-R er da så vidt jeg husker en 2,0 med 200 hk.
> S2000 har selvfølgelig ca. 240 hk, men den koster jo også lige "en
> slat" mere end Type-R'en.

Det er sandt Den smuttede. Der er selvfølgelig også '92-'95 Civic VTi -
som har 160 hk standard (og det er underligt nok samme motor)

> At et mærke kan lave fine stereo-anlæg (og køkkenmaskiner) betyder
> ikke pr. automatik at de også er gode på andre felter.
> Og for mig er Kenwood altså lig med en røremaskine.

Tjah. Kenwooden fungerer glimrende, den er kvik til at lave index over
MP3-cd'er, den er let at betjene, og ser knaldgodt ud. :)

> Se nu bare til Hyundai: Ganske gode biler nutildags til en rimelig
> penge, de laver bl.a. også Plasma-tv som jeg ikke ville røre med en
> ildtang.

Nye biler fåes aldrig til en "rimelig penge", vi bor i Danmark. But I get
your point.

> Nope, jeg har haft Getz'en i 2 år og Sony'et i ca. 5 uger.
> (At det så skulle skohornes ind i Getz'en da det skulle transporteres
> hjem er så en anden sag...

Jaja, opsparingen til det startede for 2 år siden ;) Men tror på at det
skulle skohornes ind. Kunne du lukke alle klapper/døre? Æsken til sådan et
sødt lille TV er vel ikke helt bette.. :)

// Troels

Fra : Thomas J.

Dato : 24-03-06 13:25

Den Fri, 24 Mar 2006 10:58:20 +0100 sendte "Troels - around 9000"
> [...]

>skulle skohornes ind. Kunne du lukke alle klapper/døre? Æsken til sådan et
>sødt lille TV er vel ikke helt bette.. :)

Hmmm....næh, det var da jeg fandt ud af at jeg står med det ene ben i
graven. Så Sony'et var et impulskøb.
Men jeg havde penge da Getz'en viste sig at være billigere at køre i
og vedligeholde end jeg havde kalkuleret med, så på den måde kan man
godt sige at opsparingen startede for 2 år siden.

Æsken fik Elgiganten lov til at beholde, da den var komplet umulig at
få plads til. Dørene lukkede fint, selv om der ikke var mange cm at
give af. Faktisk er jeg lykkelig for at Getz'ens bagrude er svagt
buet.
Aldrig har jeg kørt så forsigtigt rundt i Slagelse og aldrig har
asfalten føltes mere ujævn.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Troels - around 9000

Dato : 22-03-06 16:56

> Siger ham, der kører i en udkneppet Honda Civic.

Forresten, hiv en G-Tech med. Sidst jeg havde en sådan i bilen, kørte jeg 3
0-62mph tider på hhv. 7.96, 8.02, og 8.00 ligeud.

Spørg selv ca. 400 unge mennesker her i AA, der var vidner på det :)

> Eller har du fået dig en rigtig bil sidenhen ?

Define:"Rigtig bil".

// Troels

Fra : Niels Bengaard

Dato : 19-03-06 12:31

> Ja jeg skal til at sælge min bil har Købte Toyota Yaris Disel.
> men forhandleren ville kun give 25.000 for den.
> syndes jeg er lidt lidt.

Det er nok for sent, men en anden gang, så prøver man flere forhandlere,
hvorfor absolut vælge at handle med den der ikke vil give noget for ens
brugte bil.

Niels

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 19-03-06 12:36

Ja men når man kan få en kanon handle med lige den Forhandler, har sparet en
pæn sjat penge.
men har er ikke meget for brugte biler af anden mærke.
så det bliver privat. men alt over 25000 er jo plus til min side.
men håber jo stadvig på ca 45

thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-03-06 12:49

Thomas Pedersen skriver:

> Ja men når man kan få en kanon handle med lige den Forhandler, har sparet en
> pæn sjat penge.

Derfro har han ikke råd til at give dig meget for din gamle.....

> men har er ikke meget for brugte biler af anden mærke.
> så det bliver privat. men alt over 25000 er jo plus til min side.
> men håber jo stadvig på ca 45

Sælg den privat, det får du mest for.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Thomas J.

Dato : 19-03-06 13:13

Den Sun, 19 Mar 2006 12:36:10 +0100 sendte "Thomas Pedersen"
<twp@twp.dk> følgende røgsignaler:

>Ja men når man kan få en kanon handle med lige den Forhandler, har sparet en
>pæn sjat penge.

Hvor tror du at rabatten kommer fra ?

Rigtigt fra din bil.
Teoretisk set kan han give dig i omegnen af 12.000 kr i rabat for hver
5.000 mindre at han giver for din bil.
(han giver de 4-5000 kr., skattefar resten)

Da jeg skrev det med airbag'en og servo'en, så var det for at minde
dig om at den slags ikke er den vilde luksus i dag, faktisk er
airbag'en (som du nok er klar over) obligatorisk udstyr.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Niels Bengaard

Dato : 19-03-06 13:45

> [...]
> 5.000 mindre at han giver for din bil.
> (han giver de 4-5000 kr., skattefar resten)

Siger du, at hvis han ikke bytter bilen ind skal han give mere for den nye?

Niels

Fra : Thomas J.

Dato : 19-03-06 14:14

Den Sun, 19 Mar 2006 13:45:22 +0100 sendte "Niels Bengaard"
<bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> følgende røgsignaler:

>Siger du, at hvis han ikke bytter bilen ind skal han give mere for den nye?

Det kunne da meget nemt være tilfældet.
Altså rabatten ville blive mindre....

Forhandleren skal jo hente pengene et eller andet sted.
Giver han fuld pris for den brugte, så er der ikke meget fortjeneste
at hente når den skal videresælges, og han skal endda give
reklamationsret.

Og hvis det er en ren handel, så skal rabatten stadig financieres.
Og hvor skulle den så komme fra ?

Forhandlerens egen lomme ?
*Haaaaaaaaahahahahahaha.wma*

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-06 18:51

skrev i en meddelelse news:t9iq12liclep5b8th2qbnuf6l4mdtd0e8r@4ax.com...

> Da jeg skrev det med airbag'en og servo'en, så var det for at minde
> dig om at den slags ikke er den vilde luksus i dag, faktisk er
> airbag'en (som du nok er klar over) obligatorisk udstyr.

Var airbag obligatorisk i 1997?

Fra : Brian Binnerup

Dato : 20-03-06 15:52

> Var airbag obligatorisk i 1997?

Nej - men det var standard på en bil af den størrelse...

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-06 16:26

> [...]
> syndes jeg er lidt lidt.
> Info
>
> 4 nye bremser på den, lavet for 2 uger siden.

Min erfaring siger at du kun får en anelse mere (hvis noget) end
forhandleren vil gi - der er ikke så mange købere til de gamle biler. Det er
surt, men jeg tror altså du skal være heldig, hvis du får 30 for den.
Nysynet hjælper lidt, men jeg tvivler stadig på at den ryger over 30. Men
smæk den da på bilbasen.dk og dba og se om der er nogen der syntes den er
mere værd?
Du bliver nok også nød til at oplyse lidt om rust - der er jo MEGET stor
forskel på bilerne, selvom det er samme årgang og fabrikat.

Mvh Tommy

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 19-03-06 16:42

TBJ wrote:

> [...]
> Du bliver nok også nød til at oplyse lidt om rust - der er jo MEGET stor
> forskel på bilerne, selvom det er samme årgang og fabrikat.

Ahr, hvis man søger på bilbasen på 96-98'ere med maks 200kkm, så er der
ikke mange til salg under 40kkr hverken privat eller forhandler. Faktisk
kommer forhandlernes meget hurtigt op over 50kkr. I privat handel sælges
de lidt billigere end forhandler men så er det jo også dig selv der
scorer gevinsten. Jeg har netop lige købt brugt bil privat og der
sparede jeg hvert fald mellem 10 og 20.000 på at handle privat i forhold
til at handle hos forhandler (Primera 2.0SLX (P11) med 215kkm). Hos
forhandler vil jeg sikkert blive tilbudt omkring de 25kkr hvis jeg ville
sælge den igen.

Men ja, smid den på bilbasen med nogle gode billeder og vælg at
offentliggøre dine kontaktoplysninger (koster vist 15kr) så tror jeg nok
du skal få nogle henvendelser på den.

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-06 20:13

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse
[Snip]
>. I privat handel sælges de lidt billigere end forhandler men så er det jo
>også dig selv der scorer gevinsten.

Nej, det er jeg ikke helt enig i (eller slet ikke, faktisk
Priser der kan opnås privat ligger langt under hvad forhandlere får for
samme. Og at de er udbudt til en entusiatisk pris betyder bestemt ikke at
det er det de handles til.
Jeg har altså solgt en del biler og når man udbyder dem til fx. 5000,- under
forhandler pris kommer der NUL henvendelser..

Mvh Tommy

Fra : Martin Sørensen

Dato : 22-03-06 12:21

TBJ skrev:

> [...]
> Jeg har altså solgt en del biler og når man udbyder dem til fx. 5000,- under
> forhandler pris kommer der NUL henvendelser..

Det lyder rimeligt nok. Men hvis OP får den afsat til 35k har han jo
stadig 10k mere end hvis han havde solgt til forhandleren.

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-06 13:18

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

>Det lyder rimeligt nok. Men hvis OP får den afsat til 35k har han jo
>stadig 10k mere end hvis han havde solgt til forhandleren.

Ja, men det tror jeg heller ikke han gør.....
Mvh Tommy