Indregistrering af trailer
Fra : Nicolai Lang

Dato : 18-03-06 16:46

Hej Gruppe,

Jeg regner med at investere 4248,75 kr. en Stema M750 (750 kg
totalvægt), i Metro.

Men ... hvad koster indregistreringen? Jeg har forgæves ledt tilbage i
gruppen her, googlet og surfert Politi.dk uden at finde svaret.

Jeg går ud fra vi selv skal ned på det lokale motorkontor og hente
nummerplader m.m., hvad skal medbringes udover ovennævnte beløb?

Hvor lang tid tager det?

Jeg går ud fra at det uden tvivl er et 7 polet stik der er på
traileren, ikke?

Er der nogen der har købt trailer i Metro (Glostrup) som kan løfte
sløret for de evt. praktiske problemer i forbindelse med køb og
hjemtransport af den?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Aksel

Dato : 18-03-06 17:35

"Nicolai Lang" <nnews0403051902@hjorth.com> skrev i en meddelelse

> Hej Gruppe,
>
> Jeg regner med at investere 4248,75 kr. en Stema M750 (750 kg
> totalvægt), i Metro.

Den er billigere hos HN, 3995, når du køber får du registreringspapirerne
med, på motorkontoret får du nummerplade og en midlertidig
registreringsattest.

Jeg husker ikke den nøjagtige pris, men 5-800 kr. husk bilens
registreringsattest.

En 750 kg trailer koster ca 110 kr om året i vægtafgift, 500 kg er gratis.

Det er samme trailer der sælges som 500 og 750 kg.

Hilsen Aksel

Fra : Nicolai Lang

Dato : 18-03-06 18:08

On Sat, 18 Mar 2006 17:35:26 +0100, "Aksel"
<akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> wrote:

>Den er billigere hos HN, 3995,

Nej, for Metro har høj presenning med i prisen (~800 hos HN svjh), jeg
havde skam checket og set at HN også har tilbud.

Men tak for opmærksomheden ;)

>husk bilens registreringsattest.

Er det strengt nødvendigt? Vi har nemlig ikke fået bilens endnu. Ved
en fejl var (det aftagelige) træk ikke registreret, men da bilen er
fra 2001 er det en formssag og sælger har indsendt papirene i fredags.

Men - det korte af det lange er, vi har ikke en registrerings attest
med oplysninger om træk endnu.

Men vi får vel tage den foreløbig (uden træk) med, og satse på det
går. Jeg ville nemlig gerne få den købt, mens de stadig har nogen
tilbage.

>En 750 kg trailer koster ca 110 kr om året i vægtafgift, 500 kg er gratis.
>Det er samme trailer der sælges som 500 og 750 kg.

Det ved jeg. Men 110 kr. om året overlever jeg nok, mod ikke at
risikere problemer fordi man kommer til at overlæsse den.

I øvrigt undrede det mig meget med Metro's lidt mindre billigere
trailer - det er en M550 (til 3498,75) 550 kg totalvægt - hvad er
vitsen ved at gå de 50 kg over? Eller vil de fleste indregistrere den
til "kun" 500 kg? :)

Også tak til Kim for svaret.

Men alt i alt, bør vi jo åbenbart forsøge at smutte i Metro i
åbningstiden for at få bragt papirene i orden. Det når vi nok
alligevel ikke den første uge. Så vi kan håbe på registreringsattesten
når at komme

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 18-03-06 18:23

> [...]

Må din bil trække en 750 kg uden bremser ?
ad

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-03-06 18:36

"Awul Dasfilshabeda" <Steelaygot@Maowenbach.rxh> wrote in

> Må din bil trække en 750 kg uden bremser ?

Betyder ikke noget så længe han ikke læsser den derop til.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : Nicolai Lang

Dato : 18-03-06 18:40

On Sat, 18 Mar 2006 18:23:11 +0100, "Awul Dasfilshabeda"
<Steelaygot@Maowenbach.rxh> wrote:

>Må din bil trække en 750 kg uden bremser ?

Nej, min mands må - håber jeg. [1]

Okay, nu kan jeg se jeg læste forkert.

Citroën C5 2.0i 16V 5 dørs - http://www.citroen.dk/data/pdfs/28208.pdf
- anhængervægt uden bremser er 700 kg.

Men jeg formoder at sålænge vi ikke laster den til mere end 700 kg
totalvægt så er det ok? Eller skal den indregistreres til max
totalvægt på 700 kg?

I virkeligheden tror jeg aldrig vi kommer over 365 kg last, men jeg
vil gerne have den store model med høj presenning.

Traileren skal primært bruges til genbrugspladskørsel, sekundært til
de få gange vi køber møbler der kan være på den og hvad man nu ellers
kan læsse på den.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Nicolai

[1]
Min Corolla 1,3 HB fra 1992 har ikke træk. Og holder ikke mange
måneder endnu.

Som det ser ud nu køber jeg nok en Citroën C1 og den kan slet ikke
trække noget. Så det er kun C5'eren det er aktuelt til.

Fra : Aksel

Dato : 18-03-06 21:52

> [...]
>
> Traileren skal primært bruges til genbrugspladskørsel, sekundært til
> de få gange vi køber møbler der kan være på den og hvad man nu ellers

Den pris jeg opgav fra HN er uden ruf og presenning, sikkert også uden
støttehjul.

Jeg har en trailer af samme model, købt i Bauhaus Flensburg, den var billig,
men det var forbandet besværligt at få den indregistreret fordi den ikke kom
fra en dansk forhandler.

Det er tilsyneladende en god kvalitet, og meget lav egenvægt.

Hilsen Aksel

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-03-06 22:07

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> Jeg har en trailer af samme model, købt i Bauhaus Flensburg, den var
> billig,

Wie viel?

--
Per, Esbjerg

Fra : Aksel

Dato : 19-03-06 00:31

> "Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> Wie viel?
>
> --
> Per, Esbjerg
Ca. 4500, det er et par år siden, den danske pris er faldet siden, jeg
sparede dengang næsten 2000 kr.

Men det var ikke besværet værd, kostede synsafgift og diverse skriverier til
den tyske fabrik for at få deres stempel og underskrift på diverse
blanketter (hvor der stod nøjagtigt det samme som på det tyske
Fahrzeugbrief)

Hvorfor være besværlig når man med lidt anstrengelse kan være komplet
umulig, lader til at være et motto i offentlige systemer.

Hilsen Aksel

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-03-06 10:36

> [...]

> til den tyske fabrik for at få deres stempel og underskrift på diverse
> blanketter (hvor der stod nøjagtigt det samme som på det tyske

Jeg er ikke sikker på at det er så besværligt i dag. Jeg ved godt at
priserne er noget andet, men der bliver hentet mange campingvogne på den
konto i Tyskland. Jeg har selv hentet en ny i 97 og en brugt i 03.

I forhold til de penge jeg tjente - og det er så godt nok lidt andre beløb
end et par tusinde - så var det helt fint.

--
Per, Esbjerg

Fra : Aksel

Dato : 19-03-06 17:14

> Jeg er ikke sikker på at det er så besværligt i dag. Jeg ved godt at
> priserne er noget andet, men der bliver hentet mange campingvogne på den
> konto i Tyskland. Jeg har selv hentet en ny i 97 og en brugt i 03.

Var det fra tysk eller dansk forhandler? mine erfaringer er 2-3 år gamle.

Der er ingen problemer hvis den har været indregistreret i mindst 3 måneder.
så skal man bare have den tyske registreringsattest med.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-03-06 18:08

> Var det fra tysk eller dansk forhandler? mine erfaringer er 2-3 år gamle.

Den første var en tysk forhandler og den sidste var en privat handel ...
ebay.

--
Per, Esbjerg

Fra : Kim Olsen

Dato : 18-03-06 18:44

.......Jeg husker ikke den nøjagtige pris, men 5-800 kr. husk bilens
> registreringsattest.
>
> Hilsen Aksel

Hej Aksel

Traileren er jo typegodkendt til synsfri sammenkobling (som alt stort set er
i dag) Der er derfor ikke krav om at medbringe bilens registreringsattest.
(eller krav om at have en bil i det hele taget ))

hilsen

Kim

Fra : Leonard

Dato : 18-03-06 20:43

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> wrote:

>Jeg husker ikke den nøjagtige pris, men 5-800 kr. husk bilens
>registreringsattest.

Hvad skal bilens reg.-attest bruges til?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Kim Olsen

Dato : 18-03-06 17:37

Hej

Jeg har selv for et par år siden købt en stema trailer hos Bauhaus.

Du får ved betaling udleveret papirer, som du på det lokale motorkontor
bytter till nummerplader (plade koster kr. 550,- og registrering koster kr.
380,-).
Herefter henter du traileren.

Du kan sikkert også medbringe prøveplader, men da du hverken har stelnummer
eller lign. kan de være svære at få.

Hilsen

Kim