/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Er det forbudt at åbne bagruder i en bi
Fra : Jørgen Rasmussen


Dato : 18-03-06 16:22

Kan nogen henvise til love/regler der bekræfter det jeg har skrevet i
subject.?

Sagen er at den elektriske styring til ruderne er blevet afbrudt, så de
ikke kan bevæges. Fra forhandleren, ny bil.

Jeg har haft kontakt med firmaet. De er klar til at aktivere ruderne igen.
(Tilsyneladende uden at bekymre sig om evt. lovkrav.)

Det er bestemt ikke et stort problem at de ikke kan åbnes. Bare
irriterende - Og lettere fjollet at have lovgivning om den slags.

Er der nogen her der kender fortilfælde hvor man er kommet til at betale
"fuld" afgift for bil på gule plader, fordi bagruder er blevet åbnet.?


Mvh. Jørgen

 
 
Folmer Rasmussen (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 18-03-06 16:29

On Sat, 18 Mar 2006 16:22:11 +0100, Jørgen Rasmussen
<jorgen-rasmussen@aa.bb> wrote:

>Kan nogen henvise til love/regler der bekræfter det jeg har skrevet i
>subject.?
>
>Sagen er at den elektriske styring til ruderne er blevet afbrudt, så de
>ikke kan bevæges. Fra forhandleren, ny bil.
>
>Jeg har haft kontakt med firmaet. De er klar til at aktivere ruderne igen.
>(Tilsyneladende uden at bekymre sig om evt. lovkrav.)
>
>Det er bestemt ikke et stort problem at de ikke kan åbnes. Bare
>irriterende - Og lettere fjollet at have lovgivning om den slags.
>
>Er der nogen her der kender fortilfælde hvor man er kommet til at betale
>"fuld" afgift for bil på gule plader, fordi bagruder er blevet åbnet.?

>--

Og lettere fjollet og irriternde at der ikke er bagsæder i osv.

Man vil gerne have det hele, men det skulle jo nødigt koste noget.

Så dansk som det kan blive.

--

Venlig hilsen
Folmer


Ukendt (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-03-06 17:42

Folmer Rasmussen wrote:

> Og lettere fjollet og irriternde at der ikke er bagsæder i osv.
>
> Man vil gerne have det hele, men det skulle jo nødigt koste noget.
>
> Så dansk som det kan blive.

Rolig nu ... godt ord igen

mvh.
Kim Frederiksen



Jørgen Rasmussen (19-03-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Rasmussen


Dato : 19-03-06 12:21

Folmer Rasmussen wrote:

>
> Og lettere fjollet og irriternde at der ikke er bagsæder i osv.
>
> Man vil gerne have det hele, men det skulle jo nødigt koste noget.
>
> Så dansk som det kan blive.
>

Hvis du bare vil skrive for at få luft, vil jeg foreslå at du prøver
dk.snak

Du misforstår mit spørgsmål. Det er ikke særligt kompliceret.

Overvej at svare seriøst.


Til andre der tilsyneladende undrer sig over mit spørgsmål:

Det er faktisk rigtigt godt at kunne åbne vinduerne bagi bilen. Det
trækker ikke på samme måde som fra dem foran.
og nu har jeg en bil med elstyring af ruderne, så det ville være ligetil
at kunne styre det undervejs.


Mvh. Jørgen

BJ (19-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 19-03-06 12:34


"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.bb> skrev i en meddelelse
news:B7bTf.65$qJ.50@news.get2net.dk...

KLIP

> Overvej at svare seriøst.

Det gøres hermed.

> Til andre der tilsyneladende undrer sig over mit spørgsmål:
>
> Det er faktisk rigtigt godt at kunne åbne vinduerne bagi bilen. Det
> trækker ikke på samme måde som fra dem foran.

Det forstår sig.

> og nu har jeg en bil med elstyring af ruderne, så det ville være ligetil
> at kunne styre det undervejs.

Naturligvis men jeg tror Skat/Færdselsstyrelsen/Rådet For Større
Færdselssikker (måske undtaget Hr. Duracell) er bedøvende lige glade med om
du får træk.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Preben Riis Sørensen (19-03-2006)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 19-03-06 17:07


"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.bb> skrev
> Det er faktisk rigtigt godt at kunne åbne vinduerne bagi bilen.

Aircondition, så spekulerer man slet ikke på den slags....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




BJ (18-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 18-03-06 16:37


"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.bb> skrev i en meddelelse
news:yzVSf.57$uV4.5@news.get2net.dk...

KLIP

> Det er bestemt ikke et stort problem at de ikke kan åbnes. Bare
> irriterende - Og lettere fjollet at have lovgivning om den slags.

Du har jo købt en varevogn/grisekassemodel, så lev med det..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Bak (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 18-03-06 16:54


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:441c291c$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.bb> skrev i en meddelelse
> news:yzVSf.57$uV4.5@news.get2net.dk...
>
> KLIP
>
>> Det er bestemt ikke et stort problem at de ikke kan åbnes. Bare
>> irriterende - Og lettere fjollet at have lovgivning om den slags.
>
> Du har jo købt en varevogn/grisekassemodel, så lev med det..
>
>
Jeg kan nu godt forstå, at Jørgen undrer sig. Det har jeg selv gjort.
Jeg har også en gulpladebil med 5 døre. ikke for at spare, men fordi jeg har
brug for varerummet.
Det er jo indlysende, at der ikke kan være sæder og/eller bagsædepassagerer
i bilen, men det er svært at få øje på en seriøs argumentation for, at
ruderne ikke må kunne åbnes eller, at der ikke må være højttalere bag
gitteret, f.eks.

Til gengæld så må jeg have alle de passagerer som jeg vil foran gitteret,
med eller uden sele (pånær den passager der sidder på passagersædet som
naturligvis skal bruge selen) hvis de bare ikke generer mig under kørslen.

Det virker ikke logisk og slet ikke trafiksikkerhedsmæssigt gennemtænkt.

Martin



BJ (18-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 18-03-06 17:01


"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:dvhaf9$llm$1@newsbin.cybercity.dk...

KLIP

> Det virker ikke logisk og slet ikke trafiksikkerhedsmæssigt gennemtænkt.

Det korte svar er: "Køb en stationcar til fuld pris".

I gamle dage måtte man end ikke have glas i siderne, hullerne var flydt ud
med blikruder.

Håndtagene var svaret over til vinduesoprullet, hængsler til bagsædet skåret
af osv. osv.

I dag vil man have alle egenskaberne som findes i en stationcar/MPV/SUV er
er betalt fuld registreringsafgift af og så vil man i øvrigt have "malet"
ruderne sorte.

Afskaf gulpladeprincippet for ombyggede personbiler og tillad kun dedikerede
arbejdsbiler på stærkt nedsat afgift.

Der vil således være plads til uden problemer en god nedsættelse af
registreringsafgiften for biler på hvide plader.

Skatte indtægterne vil til overflod opveje nedsættelsen af
registreringsafgiften.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Klaus D. Mikkelsen (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 18-03-06 17:02

BJ skriver:
>
> Afskaf gulpladeprincippet for ombyggede personbiler og tillad kun dedikerede
> arbejdsbiler på stærkt nedsat afgift.

HØRT !

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

Brian (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 18-03-06 17:21

BJ wrote:

> Afskaf gulpladeprincippet for ombyggede personbiler og tillad kun
> dedikerede arbejdsbiler på stærkt nedsat afgift.

Helt enig - gulpladekonceptet er blevet lidt udvandet.

> Der vil således være plads til uden problemer en god nedsættelse af
> registreringsafgiften for biler på hvide plader.

Muligvis, men det vil aldrig blive gennemført på frivillig vis af nogen
som helst regering her i landet

/Brian



BJ (18-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 18-03-06 17:23


"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:441c337f$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Afskaf gulpladeprincippet for ombyggede personbiler og tillad kun
>> dedikerede arbejdsbiler på stærkt nedsat afgift.
>
> Helt enig - gulpladekonceptet er blevet lidt udvandet.
>
>> Der vil således være plads til uden problemer en god nedsættelse af
>> registreringsafgiften for biler på hvide plader.
>
> Muligvis, men det vil aldrig blive gennemført på frivillig vis af nogen
> som helst regering her i landet

Jeg tør bestemt ikke være så skråsikker mere.

Jeg skyder på, vi har et andet system om maks. 5 år.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Brian (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 18-03-06 17:44

BJ wrote:

> Jeg tør bestemt ikke være så skråsikker mere.
>
> Jeg skyder på, vi har et andet system om maks. 5 år.

Det er muligt, men så skal det tvinges igennem fra EU på
en eller anden spidsfindig måde...

Hvis der skulle ske en drastisk ændring overnight, er det
spændende at se hvordan folks økonomiske tab på
bilen, vil blive håndteret.

/Brian



BJ (18-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 18-03-06 17:49


"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:441c38ea$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Jeg tør bestemt ikke være så skråsikker mere.
>>
>> Jeg skyder på, vi har et andet system om maks. 5 år.
>
> Det er muligt, men så skal det tvinges igennem fra EU på
> en eller anden spidsfindig måde...

Det bliver det også.

> Hvis der skulle ske en drastisk ændring overnight, er det
> spændende at se hvordan folks økonomiske tab på
> bilen, vil blive håndteret.

Hvilket tab...du skal jo ikke give så meget for den nye "afgiftsfrie" bil..?

Du kompenseres heller ikke, når ejendomspriserne falder igen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Brian (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 18-03-06 18:01

BJ wrote:

> Hvilket tab...du skal jo ikke give så meget for den nye "afgiftsfrie"
> bil..?

Nej, men hvis man har købt ny bil lige inden en afgiftsnedsættelse
bliver kendt, står man da med håret i postkassen.

Det kommer selvfølgelig an på hvor meget afgiften bliver lavere,
men der skal ikke være et stort fald, før man kan miste en
ordentlig slat penge på det.

/Brian



BJ (18-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 18-03-06 18:04


"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:441c3d1e$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Hvilket tab...du skal jo ikke give så meget for den nye "afgiftsfrie"
>> bil..?
>
> Nej, men hvis man har købt ny bil lige inden en afgiftsnedsættelse
> bliver kendt, står man da med håret i postkassen.
>
> Det kommer selvfølgelig an på hvor meget afgiften bliver lavere,
> men der skal ikke være et stort fald, før man kan miste en
> ordentlig slat penge på det.

Hvad forstår du ved at miste penge..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Brian (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 18-03-06 18:07

BJ wrote:

> Hvad forstår du ved at miste penge..?

Hehe - jaja, det er så måske en forkert måde at udtrykke det på

Det er jo (næsten) den samme om igen, om friværdien i huset er
rigtige penge eller ej...

Man lad os sige at værdien af en bil, kan falde drastisk.

/Brian



BJ (18-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 18-03-06 18:11


"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:441c3e72$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Hvad forstår du ved at miste penge..?
>
> Hehe - jaja, det er så måske en forkert måde at udtrykke det på
>
> Det er jo (næsten) den samme om igen, om friværdien i huset er
> rigtige penge eller ej...
>
> Man lad os sige at værdien af en bil, kan falde drastisk.

Således har ejerskabsomkostningen i ejerskabsforløbet været højere end det
nu vil blive, ved udskiftning til en billigere bil.

Brugsværdien har været og vil være den samme.

Helt på samme måde som ved fast ejendom..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Finn Guldmann (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 18-03-06 19:30

BJ skrev:
>>> Hvad forstår du ved at miste penge..?
>> Hehe - jaja, det er så måske en forkert måde at udtrykke det på
>> Det er jo (næsten) den samme om igen, om friværdien i huset er
>> rigtige penge eller ej...
>> Man lad os sige at værdien af en bil, kan falde drastisk.
> Således har ejerskabsomkostningen i ejerskabsforløbet været højere end det
> nu vil blive, ved udskiftning til en billigere bil.
> Brugsværdien har været og vil være den samme.
> Helt på samme måde som ved fast ejendom..
>
Men den bliver blot så potters besværlig at komme af med igen når en
evt. køber kan købe en ny til under det halve af hvad man havde
forventet at få for den gamle.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

BJ (18-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 18-03-06 19:33


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:dvhjin$p1c$1@newsbin.cybercity.dk...

KLIP

> Men den bliver blot så potters besværlig at komme af med igen når en evt.
> køber kan købe en ny til under det halve af hvad man havde forventet at få
> for den gamle.

Kun hvis du forventer at få samme pris for det brugte som føre
afgiftsnedsættelsen, men naturligvis skal man jo både blæse og have mel i
munden..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Finn Guldmann (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 18-03-06 19:42

BJ skrev:
>> Men den bliver blot så potters besværlig at komme af med igen når en evt.
>> køber kan købe en ny til under det halve af hvad man havde forventet at få
>> for den gamle.
> Kun hvis du forventer at få samme pris for det brugte som føre
> afgiftsnedsættelsen, men naturligvis skal man jo både blæse og have mel i
> munden..
>
Du køber en bil til 300.000. To måneder efter fjernes de 180% så en
tilsvarende bil nu koster 100.000.

Jeg tror nok der går mange år inden deres respektive værdi er den samme.
Og indtil det sker må der vel være tale om et værditab i den ene.

Alternativt er man bundet til bilen indtil den kun er skrotpræmien værd.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

BJ (18-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 18-03-06 19:48


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:dvhk9k$pib$1@newsbin.cybercity.dk...
> BJ skrev:
>>> Men den bliver blot så potters besværlig at komme af med igen når en
>>> evt. køber kan købe en ny til under det halve af hvad man havde
>>> forventet at få for den gamle.
>> Kun hvis du forventer at få samme pris for det brugte som føre
>> afgiftsnedsættelsen, men naturligvis skal man jo både blæse og have mel i
>> munden..
>>
> Du køber en bil til 300.000. To måneder efter fjernes de 180% så en
> tilsvarende bil nu koster 100.000.

Det ser jeg ikke som noget problem.

Har jo lige brugt et pænt sykke over det beløb på en Volvo S40 2.4i.

> Jeg tror nok der går mange år inden deres respektive værdi er den samme.
> Og indtil det sker må der vel være tale om et værditab i den ene.

Jeg forventer ikke værdien skal køre ud, men en tilsvarende lav ydelse på
næste køb.

> Alternativt er man bundet til bilen indtil den kun er skrotpræmien værd.

Sludder.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Finn Guldmann (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 18-03-06 22:57

BJ skrev:
>>>> Men den bliver blot så potters besværlig at komme af med igen når en
>>>> evt. køber kan købe en ny til under det halve af hvad man havde
>>>> forventet at få for den gamle.
>>> Kun hvis du forventer at få samme pris for det brugte som føre
>>> afgiftsnedsættelsen, men naturligvis skal man jo både blæse og have mel i
>>> munden..
>> Du køber en bil til 300.000. To måneder efter fjernes de 180% så en
>> tilsvarende bil nu koster 100.000.
> Det ser jeg ikke som noget problem.
> Har jo lige brugt et pænt sykke over det beløb på en Volvo S40 2.4i.
>> Jeg tror nok der går mange år inden deres respektive værdi er den samme.
>> Og indtil det sker må der vel være tale om et værditab i den ene.
> Jeg forventer ikke værdien skal køre ud, men en tilsvarende lav ydelse på
> næste køb.
>
Det kan der være noget om. Men efter to år er du stadig i gang med at
afdrage de 300.000. Og det kan du blive ved med længe efter du har
byttet til en ny udgave af samme model.

Mens din nabo der ventede til efter afgiftsfjernelsen for længst har
betalt sin bil ud.

Det du så har gået og betalt, og forsat skal gå og betale, mere end din
nabo, for den samme varer, må vel betragtes som tabt.

>> Alternativt er man bundet til bilen indtil den kun er skrotpræmien værd.
> Sludder.
>
Hvem vil da købe din bil og betale så meget for den at du kan indfri din
gæld?

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

BJ (19-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 19-03-06 00:40


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:dvhvnc$u6g$1@newsbin.cybercity.dk...

KLIP

> Det kan der være noget om. Men efter to år er du stadig i gang med at
> afdrage de 300.000. Og det kan du blive ved med længe efter du har byttet
> til en ny udgave af samme model.

Ja, og..?..

> Mens din nabo der ventede til efter afgiftsfjernelsen for længst har
> betalt sin bil ud.

Godt for ham.

> Det du så har gået og betalt, og forsat skal gå og betale, mere end din
> nabo, for den samme varer, må vel betragtes som tabt.

Nej, jeg kunne enten have ventet, eller glæde mig over brugsværdien.

Jeg er ganske forbløffet over din/jeres holdning..

> Hvem vil da købe din bil og betale så meget for den at du kan indfri din
> gæld?

Ingen og hvad er problemet, jeg har brugsværdien som er nøjagtig den samme
som før afgiftsnedsættelsen.

Det er mig en gåde folk tro/vil have både i pose og sæk, når det går
specielt den "gale" vej.

Hvorfor er biler _så_ specielle, da alle ved de ikke er nogen god
investering.

Det er jo ikke aktier, hvor folk blive pisse misundelige, når nogen tjener
på dem, men skriger af grin, når de taber..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Uffe Bærentsen (19-03-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 19-03-06 09:55


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:441c9a31$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er jo ikke aktier, hvor folk blive pisse misundelige, når nogen tjener
> på dem, men skriger af grin, når de taber..?

Hvis de havde været aktier, så var befolkningen minimeret.
99.999% af befolkningen ville jo være døde af grin.




--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene



Ukendt (19-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-03-06 10:10


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:441c9a31$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


> Hvorfor er biler _så_ specielle, da alle ved de ikke er nogen god
> investering.
>
> Det er jo ikke aktier, hvor folk blive pisse misundelige, når nogen tjener
> på dem, men skriger af grin, når de taber..?
>
> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~

Hej

Det er lidt ligesom dem der bliver misundelige over at der findes mennesker
der ikke har behov for bagsæder
Men det problem kan selvfølgelig løses.

Mvh Tom



BJ (19-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 19-03-06 11:30


"Tom Jensen" <bispensnabelaprivat.dk> skrev i en meddelelse
news:441d1fbc$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

Dav

> Det er lidt ligesom dem der bliver misundelige over at der findes
> mennesker der ikke har behov for bagsæder

Hvordan i alverden kommer du frem til til misundelse her..?

> Men det problem kan selvfølgelig løses.

Hvor der er en vilje, er der en vej..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Finn Guldmann (19-03-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 19-03-06 10:43

BJ skrev:
>> Det kan der være noget om. Men efter to år er du stadig i gang med at
>> afdrage de 300.000. Og det kan du blive ved med længe efter du har byttet
>> til en ny udgave af samme model.
> Ja, og..?..
>> Mens din nabo der ventede til efter afgiftsfjernelsen for længst har
>> betalt sin bil ud.
> Godt for ham.
>> Det du så har gået og betalt, og forsat skal gå og betale, mere end din
>> nabo, for den samme varer, må vel betragtes som tabt.
> Nej, jeg kunne enten have ventet, eller glæde mig over brugsværdien.
> Jeg er ganske forbløffet over din/jeres holdning..
>
Du kan ikke være jyde.

>> Hvem vil da købe din bil og betale så meget for den at du kan indfri din
>> gæld?
> Ingen og hvad er problemet, jeg har brugsværdien som er nøjagtig den samme
> som før afgiftsnedsættelsen.
> Det er mig en gåde folk tro/vil have både i pose og sæk, når det går
> specielt den "gale" vej.
> Hvorfor er biler _så_ specielle, da alle ved de ikke er nogen god
> investering.
> Det er jo ikke aktier, hvor folk blive pisse misundelige, når nogen tjener
> på dem, men skriger af grin, når de taber..?
>
Nu handler det jo ikke om misundelse, men om at man kan komme ud for at
give 300.000 for en bil der to måneder senere kun er 80.000 værd; Og så
få dig til at acceptere at det kan kaldes et tab.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

BJ (19-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 19-03-06 11:33


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:dvj928$1ee6$1@newsbin.cybercity.dk...

KLIP

> Du kan ikke være jyde.

Det er jeg heller ikke.

> Nu handler det jo ikke om misundelse, men om at man kan komme ud for at
> give 300.000 for en bil der to måneder senere kun er 80.000 værd; Og så få
> dig til at acceptere at det kan kaldes et tab.

Hvis du skulle sælge den efter 2 måneder, så har du lidt et værditab.

Det mest sørgelige er, jeg fornemmer man slet ikke ønsker en nedsættelse af
registreringsafgiften.

Jow, hvis man kompenseres i hoved og r*v.

Hvor er det dansk..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Brian (19-03-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 19-03-06 12:59

BJ wrote:
> Det mest sørgelige er, jeg fornemmer man slet ikke ønsker en
> nedsættelse af registreringsafgiften.

Den holdning finder du næppe herinde

> Jow, hvis man kompenseres i hoved og r*v.

Njaee... ikke kompenseres nødvendigvis, men smide bomben
i så god tid, at man ikke spilder en helvedes masse penge hvis
man ikke har lyst.

> Hvor er det dansk..

Jaa... det må være hårdt for dig at skulle færdes iblandt os
almindelige dødelige - jeg har ondt af dig

/Brian



BJ (19-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 19-03-06 13:06


"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:441d47ae$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Jaa... det må være hårdt for dig at skulle færdes iblandt os
> almindelige dødelige - jeg har ondt af dig

"Almindelige dødelige" er nu ikke lige det ord, der falder mig ind, når
talen falder på småforkælede børn ....og tak for din medfølelse..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Brian (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 18-03-06 19:45

BJ wrote:

> Kun hvis du forventer at få samme pris for det brugte som føre
> afgiftsnedsættelsen, men naturligvis skal man jo både blæse og have
> mel i munden..

Og her ligger tabet af "penge"...

/Brian



Jesper Hedegaard (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 18-03-06 22:24


"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:441c3e72$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...
> BJ wrote:
>
>> Hvad forstår du ved at miste penge..?
>
> Hehe - jaja, det er så måske en forkert måde at udtrykke det på
>
> Det er jo (næsten) den samme om igen, om friværdien i huset er
> rigtige penge eller ej...
>
> Man lad os sige at værdien af en bil, kan falde drastisk.
>
> /Brian
>
Nah - næsten er vist for meget at sige; friværdien i dit hus kan du belåne -
værditabet på din bil kan du i heldigeste fald låne til.....
At man så længe kan diskutere om du taber penge på din brugte bil ved en
afgiftnedsættelse hænger jo på at du jo gerne skulle "tjene" pengene ind
igen, når du skifter den ud med en ny bil; der får du jo tabet ind igen
v.h.a. den lavere afgift, du skal betale...
Lidt lissom debatten om hvorvidt du taber penge, når ejendomsprisernefalder;
du ku jo ha solgt huset, da prisen toppede - men hvis du _ikke_ havde haft
så travlt med at belåne det til over skorstenen medens priserne
toppede......

--
---------------
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder



Peter Weis (19-03-2006)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 19-03-06 21:03

BJ wrote:

> Hvad forstår du ved at miste penge..?

Problemet er vel at eventuelle lån med sikkerhed i bilen pludseligt ikke
vil have nogen dækning længere.

mvh
Peter

BJ (19-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 19-03-06 22:41


"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
news:441dbae9$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Hvad forstår du ved at miste penge..?
>
> Problemet er vel at eventuelle lån med sikkerhed i bilen pludseligt ikke
> vil have nogen dækning længere.

Det har jeg nævnt i tråden: "Nogen bliver teknisk insolvente", men det burde
kunne løses.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Peter Weis (20-03-2006)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 20-03-06 18:10

BJ wrote:

> Det har jeg nævnt i tråden: "Nogen bliver teknisk insolvente", men det burde
> kunne løses.

Jeg tænkte mere på de stakkels banker og finansieringsselskaber som
pludseligt ville blive ejere af en masse brugte biler.
Dem kan de næppe afhænde uden tab.

mvh
Peter

BJ (20-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-03-06 19:49


"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
news:441ee330$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Det har jeg nævnt i tråden: "Nogen bliver teknisk insolvente", men det
>> burde
>> kunne løses.
>
> Jeg tænkte mere på de stakkels banker og finansieringsselskaber som
> pludseligt ville blive ejere af en masse brugte biler.
> Dem kan de næppe afhænde uden tab.

Det kræver, du erklærer dig personlig konkurs.

Naturligvis vil et fåtal nok vælge det.....;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Klaus D. Mikkelsen (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 18-03-06 18:19

BJ skriver:
>
> Du kompenseres heller ikke, når ejendomspriserne falder igen.

Der blander du 2 vidt forskellige ting sammen.

Huse beskattes ikke 180%...

Værdien af huse sættes af renten og efterspørgslen. Værdien af nye biler
sættes af en fabrikspris+afgifter og moms.




Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

BJ (18-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 18-03-06 18:25


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:441C4115.42CCB315@du.kan.finde.den...

KLIP

>> Du kompenseres heller ikke, når ejendomspriserne falder igen.
>
> Der blander du 2 vidt forskellige ting sammen.
>
> Huse beskattes ikke 180%...
>
> Værdien af huse sættes af renten og efterspørgslen. Værdien af nye biler
> sættes af en fabrikspris+afgifter og moms.

Det er fuldstændig underordnet.

Det største problem, kan være nogen bliver teknisk insolvente, da deres
gældsbyrde bliver større end sikkerhederne.

Det kan også løses.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Per Beer Hansen (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 18-03-06 18:29

BJ wrote:
>
> Det største problem, kan være nogen bliver teknisk insolvente, da
> deres gældsbyrde bliver større end sikkerhederne.

Det største problem, som jeg ser det, er samtlige danske
brugtvognsforhandlere i DK.
De fleste vil næppe overleve en sådan "dag til dag" fjernelse af afgiften,
medmindre der ydes en form for kompensation.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



BJ (18-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 18-03-06 18:30


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:5rXSf.80$tV6.69@news.get2net.dk...

KLIP

>> Det største problem, kan være nogen bliver teknisk insolvente, da
>> deres gældsbyrde bliver større end sikkerhederne.
>
> Det største problem, som jeg ser det, er samtlige danske
> brugtvognsforhandlere i DK.
> De fleste vil næppe overleve en sådan "dag til dag" fjernelse af afgiften,
> medmindre der ydes en form for kompensation.

Det kan også løses.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Per Beer Hansen (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 18-03-06 18:31

BJ wrote:
>
> Det kan også løses.

Hvordan vil du løse det ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



BJ (18-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 18-03-06 18:37


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:ItXSf.81$nY6.30@news.get2net.dk...

KLIP

>> Det kan også løses.
>
> Hvordan vil du løse det ?

Det er jeg for det første ikke ansat/valgt til og dernæst kan du ikke med få
velvalgte ord tilgodese alle afarter.

Men løses, det kan det.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Bak (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 18-03-06 17:34


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:441c2ed4$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:dvhaf9$llm$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> Afskaf gulpladeprincippet for ombyggede personbiler og tillad kun
> dedikerede arbejdsbiler på stærkt nedsat afgift.
>
> Der vil således være plads til uden problemer en god nedsættelse af
> registreringsafgiften for biler på hvide plader.
>
> Skatte indtægterne vil til overflod opveje nedsættelsen af
> registreringsafgiften.
>
>
Jeg må tilstå, at jeg slet ikke aner noget som helst om afgiftforholdene.
Min bil ER en arbejdsbil. -Jeg er selvstændig tømrer. Og jeg har købt bilen
brugt da det var den der passede mig bedst. Jeg trækker driftsudgifterne
fra.

Men spørgsmålet handlede jo slet ikke om afgiftsforholdene. Det er stadig
svært for mig, at få øje på nogen saglig begrundelse for, at sideruderne i
bagdørene ikke skal kunne åbnes (ikke noget jeg savner i øvrigt).

Martin



BJ (18-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 18-03-06 17:37


"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:dvhcq2$mlu$1@newsbin.cybercity.dk...

KLIP

> Det er stadig svært for mig, at få øje på nogen saglig begrundelse for, at
> sideruderne i bagdørene ikke skal kunne åbnes (ikke noget jeg savner i
> øvrigt).

Det saglige dikteres af Skat.

Alternativt kan man købe en mandskabsvogn med lad.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Awul Dasfilshabeda (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Awul Dasfilshabeda


Dato : 18-03-06 17:51


"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:dvhcq2$mlu$1@newsbin.cybercity.dk...

> svært for mig, at få øje på nogen saglig begrundelse for, at sideruderne i
> bagdørene ikke skal kunne åbnes (ikke noget jeg savner i øvrigt).

De må ikke kunne åbnes da dine vare , kan falde ud under kørselen !
ad



Preben Riis Sørensen (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 18-03-06 17:58


"Awul Dasfilshabeda" <Steelaygot@Maowenbach.rxh> skrev i en meddelelse
news:441c3a76$0$47030$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:dvhcq2$mlu$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> > svært for mig, at få øje på nogen saglig begrundelse for, at sideruderne
i
> > bagdørene ikke skal kunne åbnes (ikke noget jeg savner i øvrigt).
>
> De må ikke kunne åbnes da dine vare , kan falde ud under kørselen !

Det er derfor åbne ladvogne er blevet forbudt
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




BJ (18-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 18-03-06 18:01


"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:441c3c05$0$944$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

KLIP

>> > svært for mig, at få øje på nogen saglig begrundelse for, at
>> > sideruderne
> i
>> > bagdørene ikke skal kunne åbnes (ikke noget jeg savner i øvrigt).
>>
>> De må ikke kunne åbnes da dine vare , kan falde ud under kørselen !

LOLLL.

> Det er derfor åbne ladvogne er blevet forbudt

Lige præcis....:
http://www.mazda.dk/sycomax/picturepool/pics_DK/forecourt/up_close/B-Series/gallery/gallery_thumbs_big2.jpg

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Awul Dasfilshabeda (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Awul Dasfilshabeda


Dato : 18-03-06 18:18


"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:441c3c05$0$944$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...


> > Det er derfor åbne ladvogne er blevet forbudt

Hvorfor tror du det hedder lukket varerum ?
ad



Per Beer Hansen (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 18-03-06 18:01

Martin Bak wrote:
>
> Men spørgsmålet handlede jo slet ikke om afgiftsforholdene. Det er
> stadig svært for mig, at få øje på nogen saglig begrundelse for, at
> sideruderne i bagdørene ikke skal kunne åbnes (ikke noget jeg savner
> i øvrigt).

Jeg vil tro, at det hænger sammen med, at der ikke må transporteres personer
omme bagi og derfor skal livet gøres surt for dem som evt. gør det
alligevel.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Thomas Landberg (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 18-03-06 19:55

> Afskaf gulpladeprincippet for ombyggede personbiler og tillad kun
> dedikerede arbejdsbiler på stærkt nedsat afgift.
>
> Der vil således være plads til uden problemer en god nedsættelse af
> registreringsafgiften for biler på hvide plader.
>
> Skatte indtægterne vil til overflod opveje nedsættelsen af
> registreringsafgiften.

Jeg er meget enig. Det er dog noget af et tabu, for man kommer hurtigt til
at stå som "afgifts-elsker" hvis man påpeger det meget urimelige i, at
private kan køre i gulpladebiler til 30 % registeringsafgift. Men det er
helt uforståeligt, at reglerne i dag i den grad favoriserer par uden børn
fremfor par med børn. "Jamen du har selv bestemt du vil have børn" hører man
så nogle sige... Men hvor er det dog hjernedødt, at jeg skal betale
350.000kr for min Toledo 1.9TDi når jeg kunne have fået en 2.0TDi til
200.000kr hvis det kun var til min kone og jeg. Det ville være smartere hvis
der var f.eks. 1000 % afgift på begge i stedet for 180 kontra 30 % afgift.
Evt. kunne man i et snuptag forbyde brug af gulpladebiler til andet end
reelt firmabrug. Sådan et lovforslag kan sq ikke være verdens mest
besværlige at stykke sammen.


--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv. Introtilbud: 10 %
på alle Philips/Osram autopærer.



Jørgen L. (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 18-03-06 22:39

> Evt. kunne man i et snuptag forbyde brug af gulpladebiler til andet end
> reelt firmabrug. Sådan et lovforslag kan sq ikke være verdens mest
> besværlige at stykke sammen.
>

Hej Thomas.

Hvad skulle disse firmabiler så bruges til når firmaerne var færdige med at
bruge dem, efter 3-5 år ?
Skal de så bygges tilbage til hvidplade eller hvad havde du tænkt dig ?

HIlsen Jørgen



John Sahl (18-03-2006)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 18-03-06 22:40

Jørgen L. wrote:
> Hvad skulle disse firmabiler så bruges til når firmaerne var færdige
> med at bruge dem, efter 3-5 år ?

Så kan de sælges til de firmaer som ikke lige har pengene til nye biler.

Akkurat som det foregår med biler på hvide plader

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede



Thomas Landberg (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 18-03-06 23:27

>> Hvad skulle disse firmabiler så bruges til når firmaerne var færdige
>> med at bruge dem, efter 3-5 år ?
>
> Så kan de sælges til de firmaer som ikke lige har pengene til nye biler.
>
> Akkurat som det foregår med biler på hvide plader

Fuldstændigt korrekt svaret, John.

Man kunne, hvis problemet virkeligt var kæmpe-enormt, indføre en regel om at
bilerne skulle "frikøres" ligesom man gør med taxier. Men jeg kan vitterligt
ikke se problemet. Der er også firmaer som køber deres biler brugte.
Hvad skal privatbiler bruges til, når de private ejere er værdige med at
bruge dem, efter 3-5år? Du kender sikkert selv svaret. Man piller ikke
sæderne ud og laver dem om til varebiler.


--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv. Introtilbud: 10 %
på alle Philips/Osram autopærer.



brian (18-03-2006)
Kommentar
Fra : brian


Dato : 18-03-06 17:07

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=110583
afsnit Last- og varebiler med lukket varekasse
varerummet citat
"Varerummet må heller ikke være forsynet med håndstropper, rudemekanismer,
askebægre, sikkerhedsseler og beslag hertil eller andet personvognsudstyr.
Håndgreb skal være fjernet eller fastgjort. Den oprindelige sidebeklædning i
varerummet, herunder højttalere og låsehåndtag, kan dog bevares."

jeg tror dog ikke at du kommer til at betale ny afgift, sandsynligvis en
bøde i størrelsen 500 kr. hvis det bliver opdaget.

vh Brian
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:441c291c$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.bb> skrev i en meddelelse
> news:yzVSf.57$uV4.5@news.get2net.dk...
>
> KLIP
>
>> Det er bestemt ikke et stort problem at de ikke kan åbnes. Bare
>> irriterende - Og lettere fjollet at have lovgivning om den slags.
>
> Du har jo købt en varevogn/grisekassemodel, så lev med det..
>
> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~
>



BJ (18-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 18-03-06 17:10


"brian" <fgfggf@ee.jj> skrev i en meddelelse
news:441c3038$0$112$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> jeg tror dog ikke at du kommer til at betale ny afgift, sandsynligvis en
> bøde i størrelsen 500 kr. hvis det bliver opdaget.

Måske Skat skulle til at interessere sig for det og deltage i "Paragraf 77
eftersyn" eller hvad det nu kaldes nu om dage.

Skat går jo alligevel i små sko, så her er chancen for at få et par nye
............. små sko.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Peter Weis (19-03-2006)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 19-03-06 21:01

BJ wrote:

> Du har jo købt en varevogn/grisekassemodel, så lev med det..

Med det fokus der er på dyretransporter, er det da underligt at en
grisekassebil ikke må kunne få frisk luft i varekassen.

mvh
Peter

BJ (19-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 19-03-06 22:43


"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
news:441db89c$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Du har jo købt en varevogn/grisekassemodel, så lev med det..
>
> Med det fokus der er på dyretransporter, er det da underligt at en
> grisekassebil ikke må kunne få frisk luft i varekassen.

Man kan vel bare montere 1 eller 2 af de hersens "snurresnurrer", man så på
taget af datidens ostepotter.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Peter Weis (20-03-2006)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 20-03-06 18:12

BJ wrote:

> Man kan vel bare montere 1 eller 2 af de hersens "snurresnurrer", man så på
> taget af datidens ostepotter.

Dem har jeg ikke set længe.

Men det vil da, under alle omstændigheder, være en ekstraudgift for de
små selvstændige grisetransportører at montere sådan ventilation i
forhold til at tillade dem at åbne vinduerne.

mvh
Peter

BJ (20-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-03-06 19:50


"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
news:441ee32f$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
> BJ wrote:
>
>> Man kan vel bare montere 1 eller 2 af de hersens "snurresnurrer", man så
>> på
>> taget af datidens ostepotter.
>
> Dem har jeg ikke set længe.
>
> Men det vil da, under alle omstændigheder, være en ekstraudgift for de
> små selvstændige grisetransportører at montere sådan ventilation i
> forhold til at tillade dem at åbne vinduerne.

Det må så blive grisetransportørernes problem, det kan aldrig blive Skat´s.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Peter Weis (20-03-2006)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 20-03-06 21:55

BJ wrote:

> Det må så blive grisetransportørernes problem, det kan aldrig blive Skat´s.

Jeg havde ikke forventet du i den grad ville tage Skat's parti

mvh
Peter

BJ (20-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-03-06 22:03


"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
news:441f1842$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Det må så blive grisetransportørernes problem, det kan aldrig blive
>> Skat´s.
>
> Jeg havde ikke forventet du i den grad ville tage Skat's parti

LOL ... lige i gulpladespørgsmålet vil jeg.

Gulpladefolket får jo bilen "foræret" og hvidpladefolket betaler gildet, når
vi taler privatbilisme.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Peter Weis (21-03-2006)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 21-03-06 19:01

BJ wrote:

> Gulpladefolket får jo bilen "foræret" og hvidpladefolket betaler gildet, når
> vi taler privatbilisme.

OK ... jeg har en af hver.
Siger det mon noget om mit politiske udgangspunkt?

mvh
Peter

Uffe Bærentsen (21-03-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 21-03-06 22:08


"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
news:44203ff8$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...

> OK ... jeg har en af hver.
> Siger det mon noget om mit politiske udgangspunkt?

Radikal!




--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene



Folmer Rasmussen (21-03-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 21-03-06 22:18

On Tue, 21 Mar 2006 22:08:08 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>
>"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
>news:44203ff8$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> OK ... jeg har en af hver.
>> Siger det mon noget om mit politiske udgangspunkt?
>
>Radikal!
>
>
>

>--

Uffe, hvor får du det dog fra? *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer


BJ (21-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-03-06 22:44


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:o9r022lc0lt60vt11alht32ltk473sqh6s@4ax.com...

KLIP

>>> OK ... jeg har en af hver.
>>> Siger det mon noget om mit politiske udgangspunkt?
>>
>>Radikal!
>>
>>
>>
>
>>--
>
> Uffe, hvor får du det dog fra? *LOL*

Lige i øjet...LOL

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Peter Weis (22-03-2006)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 22-03-06 19:04

Uffe Bærentsen wrote:

> Radikal!

Jaeh, men hvilken slags. Der er nogen som mener at Pia (på den ene side)
og Kjeld (på den anden side) er lige lovligt radikale.

mvh
Peter

Folmer Rasmussen (20-03-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 20-03-06 22:09

On Mon, 20 Mar 2006 21:54:47 +0100, Peter Weis <p.weis@email.dk.slet>
wrote:

>BJ wrote:
>
>> Det må så blive grisetransportørernes problem, det kan aldrig blive Skat´s.
>
>Jeg havde ikke forventet du i den grad ville tage Skat's parti

>--

Det kommer også i nogen grad bag på mig.

Bjørn har i mine øjne altid været en varm fortaler for de mindre
selvstændige erhvervsdrivendes usle kår.

Underligt.

--

Venlig hilsen
Folmer


BJ (20-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-03-06 22:23


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:2b6u129q3rdo7qh0hls2v2198bvunekfin@4ax.com...

KLIP

>>> Det må så blive grisetransportørernes problem, det kan aldrig blive
>>> Skat´s.
>>
>>Jeg havde ikke forventet du i den grad ville tage Skat's parti
>
>>--
>
> Det kommer også i nogen grad bag på mig.
>
> Bjørn har i mine øjne altid været en varm fortaler for de mindre
> selvstændige erhvervsdrivendes usle kår.
>
> Underligt.

Hr. Folmer A.m.b.A, du må lære at skelne mellem privatbilismen og
erhvervsbilismen..

Jeg kører på hvide plader i _begge_ tilfælde..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Folmer Rasmussen (20-03-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 20-03-06 22:36

On Mon, 20 Mar 2006 22:23:26 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:2b6u129q3rdo7qh0hls2v2198bvunekfin@4ax.com...
>
>KLIP
>
>>>> Det må så blive grisetransportørernes problem, det kan aldrig blive
>>>> Skat´s.
>>>
>>>Jeg havde ikke forventet du i den grad ville tage Skat's parti
>>
>>>--
>>
>> Det kommer også i nogen grad bag på mig.
>>
>> Bjørn har i mine øjne altid været en varm fortaler for de mindre
>> selvstændige erhvervsdrivendes usle kår.
>>
>> Underligt.
>
>Hr. Folmer A.m.b.A, du må lære at skelne mellem privatbilismen og
>erhvervsbilismen..
>
>Jeg kører på hvide plader i _begge_ tilfælde..

>--

Jeg er helt på det rene med de faktiske forhold i jernindustrien.

Jeg snitter bare lidt i din kæphest med min lommekniv.

Dine "firmabiler" er måske heller ikke de mest oplagte emner til
omregistrering på gule plader?

--

Venlig hilsen
Folmer


BJ (20-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-03-06 22:36


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:bs7u12l2g2l0jl4fs0734b3upc5u29fb1i@4ax.com...

KLIP

>>>>> Det må så blive grisetransportørernes problem, det kan aldrig blive
>>>>> Skat´s.
>>>>
>>>>Jeg havde ikke forventet du i den grad ville tage Skat's parti
>>>
>>>>--
>>>
>>> Det kommer også i nogen grad bag på mig.
>>>
>>> Bjørn har i mine øjne altid været en varm fortaler for de mindre
>>> selvstændige erhvervsdrivendes usle kår.
>>>
>>> Underligt.
>>
>>Hr. Folmer A.m.b.A, du må lære at skelne mellem privatbilismen og
>>erhvervsbilismen..
>>
>>Jeg kører på hvide plader i _begge_ tilfælde..
>
>>--
>
> Jeg er helt på det rene med de faktiske forhold i jernindustrien.
>
> Jeg snitter bare lidt i din kæphest med min lommekniv.
>
> Dine "firmabiler" er måske heller ikke de mest oplagte emner til
> omregistrering på gule plader?

Intet er umulig for den, der bærer viljen, en god pladesaks samt kendskab
til svejsning..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Folmer Rasmussen (20-03-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 20-03-06 22:47

On Mon, 20 Mar 2006 22:36:00 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:bs7u12l2g2l0jl4fs0734b3upc5u29fb1i@4ax.com...
>
>KLIP
>
>>>>>> Det må så blive grisetransportørernes problem, det kan aldrig blive
>>>>>> Skat´s.
>>>>>
>>>>>Jeg havde ikke forventet du i den grad ville tage Skat's parti
>>>>
>>>>>--
>>>>
>>>> Det kommer også i nogen grad bag på mig.
>>>>
>>>> Bjørn har i mine øjne altid været en varm fortaler for de mindre
>>>> selvstændige erhvervsdrivendes usle kår.
>>>>
>>>> Underligt.
>>>
>>>Hr. Folmer A.m.b.A, du må lære at skelne mellem privatbilismen og
>>>erhvervsbilismen..
>>>
>>>Jeg kører på hvide plader i _begge_ tilfælde..
>>
>>>--
>>
>> Jeg er helt på det rene med de faktiske forhold i jernindustrien.
>>
>> Jeg snitter bare lidt i din kæphest med min lommekniv.
>>
>> Dine "firmabiler" er måske heller ikke de mest oplagte emner til
>> omregistrering på gule plader?
>
>Intet er umulig for den, der bærer viljen, en god pladesaks samt kendskab
>til svejsning..

>--

Så mangler du jo bare at finde én med alle disse glimragende
egenskaber. )))

--

Venlig hilsen
Folmer


BJ (20-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 20-03-06 22:48


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:rk8u12hk71n4pccur2to4q9juvcfu7d553@4ax.com...

KLIP

>>>>>>> Det må så blive grisetransportørernes problem, det kan aldrig blive
>>>>>>> Skat´s.
>>>>>>
>>>>>>Jeg havde ikke forventet du i den grad ville tage Skat's parti
>>>>>
>>>>>>--
>>>>>
>>>>> Det kommer også i nogen grad bag på mig.
>>>>>
>>>>> Bjørn har i mine øjne altid været en varm fortaler for de mindre
>>>>> selvstændige erhvervsdrivendes usle kår.
>>>>>
>>>>> Underligt.
>>>>
>>>>Hr. Folmer A.m.b.A, du må lære at skelne mellem privatbilismen og
>>>>erhvervsbilismen..
>>>>
>>>>Jeg kører på hvide plader i _begge_ tilfælde..
>>>
>>>>--
>>>
>>> Jeg er helt på det rene med de faktiske forhold i jernindustrien.
>>>
>>> Jeg snitter bare lidt i din kæphest med min lommekniv.
>>>
>>> Dine "firmabiler" er måske heller ikke de mest oplagte emner til
>>> omregistrering på gule plader?
>>
>>Intet er umulig for den, der bærer viljen, en god pladesaks samt kendskab
>>til svejsning..
>
>>--
>
> Så mangler du jo bare at finde én med alle disse glimragende
> egenskaber. )))

Yessssss...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Klaus D. Mikkelsen (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 18-03-06 17:00

Jørgen Rasmussen skriver:
>
> Det er bestemt ikke et stort problem at de ikke kan åbnes. Bare
> irriterende - Og lettere fjollet at have lovgivning om den slags.

Nu er det jo sådan at der et en varvogn du har købt. Du må heller ikek
bruge pladsen bag gitteret til eventuelt stereoanlæg, hvis man se
nøgternt på det.

> Er der nogen her der kender fortilfælde hvor man er kommet til at betale
> "fuld" afgift for bil på gule plader, fordi bagruder er blevet åbnet.?

Jeps, en toyota sportsvan blev taget for 8-9 år siden. Her var det et
spørgsmål om at lægge en lus i begge bagdøre og så virkede remoten fra
fordøren.

Der går/gik en historie om en der fik lov til at betale afgift for at
sætte et eksempel.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

Regnar Bang Lyngsø (23-03-2006)
Kommentar
Fra : Regnar Bang Lyngsø


Dato : 23-03-06 17:23

Jørgen Rasmussen wrote:
> Kan nogen henvise til love/regler der bekræfter det jeg har skrevet i
> subject.?

Fra http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=110583

Varerummet må heller ikke være forsynet med håndstropper,
rudemekanismer, askebægre, sikkerhedsseler og beslag hertil eller andet
personvognsudstyr. Håndgreb skal være fjernet eller fastgjort. Den
oprindelige sidebeklædning i varerummet, herunder højttalere og
låsehåndtag, kan dog bevares.

Knus
Regnar

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408599
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste