Skoda Fabia Combi baghøjttalere
Fra : alten

Dato : 18-03-06 10:50

Jeg vil sætte baghøjttalere i ovennævnte bil. Jeg er ikke helt sikker på
hvilke passer. Pioneer skriver at runde 5,25" (13 cm) passer:
http://www.pioneer-eur.com/files/SFYC/indexbdce.html?action=getspeakers&sBrand=SKODA&iCarTypeID=1160

Jeg har ikke tænkt mig at købe Pioneer, men derimod disse:

http://thansen.dk/product.asp?c=672664456&n=1589688116&pn=1227393620

Vil de passe ind?

Jeg har åbnet op og kigget ind der hvor de skal sidde. Højttaleråbningen er
oval og ca. 15x9 cm. Så jeg overvejer også disse højttalere:

MDS FD46 4x6" / 10x16 cm
http://dev5.sites.dk/produkt.asp?id=4077&kid=25

Vil de passe bedre?

Jeg har en Blaupunkt Los Angeles MP72
http://www.blaupunkt.dk/7644815310_main.asp (det er MP74 der er vist her).

Er det svært at trække højttalerkabler fra bilradioen til bagagerummet?

mvh,
Henrik

Fra : Anders Majland

Dato : 18-03-06 16:17

> Jeg vil sætte baghøjttalere i ovennævnte bil.
> Er det svært at trække højttalerkabler fra bilradioen til bagagerummet?

Jeg har ikke svarene men er med på en lytter . Sønnike beklager sig over den
manglende lyd bagi

/A

Fra : alten

Dato : 24-03-06 11:10

Jeg købte disse:

MDS FD46 4x6" / 10x16 cm
http://dev5.sites.dk/produkt.asp?id=4077&kid=25

og de passede fint ind. Der følger ledning og skruer med. Dog er skruerne
alt for lange.

Jeg fik Skoda værkstedet til at trække kablerne fra radio til bag i bilen.
Jeg satte selv højttalerne i.

mvh,
Henrik

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:441c2478$0$47010$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Anders Majland

Dato : 24-03-06 11:19

> Jeg fik Skoda værkstedet til at trække kablerne fra radio til bag i bilen.
> Jeg satte selv højttalerne i.

Hvad gav du for det ?

/A

Fra : alten

Dato : 27-03-06 13:03

500 kr. Ja det er sikkert dyrt, men jeg er ikke så god til den slags og
ville ikke ødelægge noget i bilen.

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:4423c7a2$0$47019$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Anders Majland

Dato : 27-03-06 13:52

> 500 kr. Ja det er sikkert dyrt, men jeg er ikke så god til den slags og
> ville ikke ødelægge noget i bilen.

Det er da ikke slemt - det betyder vel at de højest har brugt en time eller
halvanden på det - Og som GDS'er skal man nok afsætte en formiddag

/A

Fra : alten

Dato : 27-03-06 15:10

Hvis du selv vil sætte højttalerne i skal du løsne 3 skruer for at åbne op.
Den ene er nem at finde. For at komme til nr. 2 skal du vippe
bagagerumslampen ud. For at finde nr. 3 skal du fjerne "rullegardinet" der
skjuler indholdet af dit bagagerum.

Fra : Kim Hansen

Dato : 18-03-06 17:02

On Sat, 18 Mar 2006 10:50:27 +0100, "alten" <alten@alten.de> wrote:

> [...]
>
>Jeg har åbnet op og kigget ind der hvor de skal sidde. Højttaleråbningen er
>oval og ca. 15x9 cm. Så jeg overvejer også disse højttalere:

Jeg tror at det er MDS højtalerene der passer, men kør ud til en
carsound-biks. Den i Odense hvor jeg har købt mine, lukkede vi op og
prøvede om de passede før køb. Jeg har MDS højtalere i begge mine
biler, og de spiller rigtigt godt. Jeg har 4stk MDS FD210 i
Suzuki'en, der mangler lidt bas, men en lille sub er på vej.
I Fiat'en har jeg MDS FD216 i og der er masser af lyd/bas, der er et
par MDS FD 210 på vej til fronten

>Jeg har en Blaupunkt Los Angeles MP72
>http://www.blaupunkt.dk/7644815310_main.asp (det er MP74 der er vist her).
>
>Er det svært at trække højttalerkabler fra bilradioen til bagagerummet?

Næ, men er du sikker på at de ikke ligger der? det gjorde de i min
Suzuki da jeg kiggede efter.

M.V.H

Kim Hansen

Vestfyn