Audi A3
Fra : Ukendt

Dato : 17-03-06 23:17

Har kigget lidt på en ny Audi A3 og A3 Sportback (5-d.). Èn af jer som ejer
sådan en vogn? Gerne med 2,0 FSI motoren. Mest betænksom er jeg dog ved
prisen. Over 355.000 kr. for sådan en bette potte. Men det koster de jo...
er den det værd?
Vil gerne høre lidt om jeres erfaringer med den. Andre er da også velkomne
til at gi' deres mening til kende.

--
Madsen

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 18-03-06 00:21

Madsen skrev:
> [...]
> er den det værd?
> Vil gerne høre lidt om jeres erfaringer med den. Andre er da også velkomne

For et stykke tid siden kiggede jeg også på en A3 Spotback. Dejlig vogn!

Det var 2,0TFSI motoren jeg var interesseret i. Jeg droppede dog idéen
da prisen er "#¤%& høj. Valget faldt i stedet på en Seat Leon TFSI, men
det er en helt anden historie med øre-til-øre-smil.

Tilbage til Sportbacken. To Audisælgere frarådede mig direkte at vælge
2,0FSI udgaven da der i.flg. dem stort set ikke bliver solgt nogen af
dem her i landet. De rådede mig til enten at følge hjertet og gå efter
den jeg virkelig ville have TFSI'eren eller også vælge 1,6FSI da 2,0FSI
efter deres mening ville tabe uforholdsvis meget i værdi. En medvirkende
årsag var i øvrigt også at 2,0 udgaven i modsætning til 1,6 udgaven ikke
har ESP som standardudstyr.

Mvh
Claus

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 18-03-06 02:07

> Det var 2,0TFSI motoren jeg var interesseret i. Jeg droppede dog idéen da
> prisen er "#¤%& høj. Valget faldt i stedet på en Seat Leon TFSI, men det
> er en helt anden historie med øre-til-øre-smil.

Den vil vi da gerne høre mere om!

> [...]
> var i øvrigt også at 2,0 udgaven i modsætning til 1,6 udgaven ikke har ESP

Uha, det lyder da mærkeligt. For det første mener jeg slet ikke, at 1,6 FSI
markedføres herhjemme, men kun den gamle 1,6 med 102 hk. Desuden skulle ESP
da gerne være standard i alle udgaverne, men jeg kan ikke finde
oplysningerne om det, så det kan jo være, at jeg tager fejl...

Derudover er det mit indtryk, at 2,0 FSI sælger ligeså godt/dårligt som de
andre varianter, med undtagelse af 1,6 naturligvis pga. prisen. Og hvorfor
skulle den have en højere afskrivning end andre svagt repræsenterede
varianter, som f.eks. TFSI?

Jeg tvivler ikke på, at disse Audisælgere citeres korrekt, men kan det være,
at de er kommet til at sige noget vrøvl?

--
Jacob

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-03-06 02:48

Den Sat, 18 Mar 2006 02:06:38 +0100, skrev Jacob Buus Smidt :

> Jeg tvivler ikke på, at disse Audisælgere citeres korrekt, men kan det være,
> at de er kommet til at sige noget vrøvl?

Uden tvivl. ESP er standard på alle A3 Sportback med forhjulstræk(jeg
har ikke tjekket alle quattroerne, derfor mit forbehold).

Den med værditabet køber jeg heller ikke. 2.0 FSI motoren bliver jo ikke
nohen sjældenhed herhjemme bare fordi Audi kun sælger een
A3'er(hypotetisk) med motoren. Den findes jo i et utal af bilmodeller.

Og lur mig om ikke der bliver masser af købere til den enlige 2.0 FSI'er
hvis brugtbilskøbernes eneste alternativ er 1.6'ere.

De Audi sælgere trænger til at komme på toilettet. Lorten vælter jo ud
af munden på dem.

--
Kent Oldhøj

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 19-03-06 10:34

Jacob Buus Smidt skrev:

> Den vil vi da gerne høre mere om!

En drøm for folk der som jeg foretrækker en bil med en fast undervogn og
et pænt kraftoverskud. Super på både små snævre veje og lange
motorvejsstræk.

Der er efter min mening ikke noget der slår accelerationen i en
turbo-benzin-bil.

I modsætning til den forrige Seat Leon med turbo-benzin-maskinen så er
der perfekt harmoni mellem motor, transmission og undervogn.

Selv synes jeg at det er en meget flot bil og hvis man som jeg bestiller
den med climatronic slipper man for de tre skramlede drejeknapper til
ventilationsanlægget og så er der ikke rigtig noget der støder hverken
øjet eller hænderne.

Der er dog én ting som jeg er utilfreds med og som der bliver gjort
noget ved i nærmeste fremtid. De 8 fabriksmonterede højttalere (den er
leveret med bluetoothinterface og MP3-afspiller og så får man også den
store højttalerpakke med) er akkurat lige så dårlige som den slags
plejer at være.

Alt i at vil jeg mene at det er et suverænt best-buy i GTI-klassen (for
det er vel der den slags biler katgoriseres).

> Uha, det lyder da mærkeligt. For det første mener jeg slet ikke, at 1,6 FSI
> markedføres herhjemme, men kun den gamle 1,6 med 102 hk.

Du har ret det er den gamle 1,6 maskine.

> Desuden skulle ESP
> da gerne være standard i alle udgaverne, men jeg kan ikke finde
> oplysningerne om det, så det kan jo være, at jeg tager fejl...

I.flg. de to Audisælgere jeg har talt med er det kommet på 1,6 udgaven
sammen med det store klimaanlæg for at gøre den atraktiv. Efterfølgende
er det store klimaanlæg vist nok kommet på alle udgaverne uden merpris.
ESP derimod er ikke med i standardudstyrslisten på 2,0FSI udgaven.

> Derudover er det mit indtryk, at 2,0 FSI sælger ligeså godt/dårligt som de
> andre varianter, med undtagelse af 1,6 naturligvis pga. prisen.

Det var heller ikke det jeg skrev. Det jeg skrev var at audisælgerne
begge sagde at de stort set ingen 2,0FSI-udgaver sælger fordi den ganske
enkelt ikke er attraktiv prismæssigt og fordi afskrivningen forventelig
må være større når den leveres uden ESP.

> Og hvorfor
> skulle den have en højere afskrivning end andre svagt repræsenterede
> varianter, som f.eks. TFSI?

Fordi den leveres uden ESP.

> Jeg tvivler ikke på, at disse Audisælgere citeres korrekt, men kan det være,
> at de er kommet til at sige noget vrøvl?

Jeg kan garantere dig at de er citeret korrekt.

Mvh
Claus

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-06 06:01

Claus Nygaard-Pedersen wrote:

> [...]
> udgaverne uden merpris. ESP derimod er ikke med i
> standardudstyrslisten på 2,0FSI udgaven.

Ifølge den seneste udstyrliste (16/3-06) så har alle A3 (3-dørs) ikke ESP.
Det koster 9.970 kr. ekstra.
Alle A3 Sportback har ESP som standard.

MVH Peter

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 18-03-06 02:34

"Madsen" <madsenkassen> skrev i en meddelelse
> [...]
> jo... er den det værd?
> Vil gerne høre lidt om jeres erfaringer med den. Andre er da også velkomne

For lidt over et år siden købte jeg den 3-dørs med 1,6 motoren. Og ja, det
er sørme et lækkert stykke automobil. Det kan lyde skørt, men jeg sætter så
stor pris på dens køregenskaber, at jeg går i tanker om at opgradere til en
Sportback 2,0 FSI

Der er dog en ting man bør være opmærksom på. Jeg købte den med originale
17" fælge og da den i forvejen har en meget fast undervogn, vil man blive
slemt skuffet, hvis man er mere til den komfortable side. Jeg er rigtig glad
for, at jeg ikke købte den i Ambition udgaven, som jo er sænket. Jeg skulle
selv lige vende mig til den hårde kørestil, men nu glæder jeg mig dagligt
over de sportslige køreegenskaber...ja, derfor der skal mere motor i

Det er dog mit indtryk, at Sportback'en skulle være lidt mere komfortabel,
dog uden at det er gået ud over køreegenskaberne...

I øvrigt har jeg endnu ikke prøvet andre biler med et ligeså lækkert og
anvendeligt styretøj. Den leveres standard med servotronic, der er en
fartafhængig servostyring, som er ultralet ved lave hastigheder og meget
direkte ved høje hastigheder. Det bliver man afhængig af Sammenlignede
for nyligt med en ny BMW 320i (E90) og ved hastigheder over 170 km/t synes
jeg, at Audien lå meget bedre på vejen og styringen var mere "sikker",
ligesom BMW'en ved lave hastigheder var unødigt "træg" i servoen...men i
sidste ende er det naturligvis et spørgsmål om smag (At BMW'en så slår
Audien på langt de fleste andre punkter er en anden sag)

Håber, at du kunne bruge det noget.

--
Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-06 05:59

Jacob Buus Smidt wrote:
> [...]
> hårde kørestil, men nu glæder jeg mig dagligt over de sportslige
> køreegenskaber...ja, derfor der skal mere motor i

Er det ikke kun A3 Ambition der er sænket? En A3 Attraction har vist alm.
undervogn.
A3 Sportback har også alufælge som standard. Mener dog kun at det er 16".

MVH Peter

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-06 06:02

Peter S. wrote:
> A3 Sportback har også alufælge som standard. Mener dog kun at det er
> 16".

Det var i Ambition-udgaven af A3 Sportback jeg mente.

/Peter