Korea - igen.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-03-06 16:50

Jeg bøjer mig i støvet for ekspertisen herinde.

For ikke så mange sæsoner siden var det intet mindre end livsfarligt
at montere Korea-dæk på sin bil.

Uansvarligt overfor familie såvel som medtrafikanter.

Nu er testen for sommerdæk 2006 så kommet i intet mindre end
Auto-Bild.

Vinderen blev selvfølgelig en tysker??

Gu' gjorde det ej.

Det blev Hankook Ventus Prime K 105

Dimensionen som er testet er formentlig den mest anvendte,
overhovedet, nemlig 195/65 - 15 i H-mærket.

Der skal ikke herske tvivl om, at også jeg, for et par år siden var
skeptisk overfor det koreanske, men de vil s'gu frem i verden, de
mennesker.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus G.

Dato : 17-03-06 19:14

> Det blev Hankook Ventus Prime K 105
>
> Dimensionen som er testet er formentlig den mest anvendte,
> overhovedet, nemlig 195/65 - 15 i H-mærket.

Siger testen noget om:
VENTUS SPORT K104 ? Jeg har nemlig købt 4stk i 215/35-18.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-03-06 20:03

On Fri, 17 Mar 2006 19:13:51 +0100, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

>Siger testen noget om:
>VENTUS SPORT K104 ? Jeg har nemlig købt 4stk i 215/35-18.

>--

Som jeg også skrev, så er testen fokuseret på den mest anvendte
dimension i EU, nemlig 195/65 - 15

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-03-06 20:53

>Siger testen noget om:
>VENTUS SPORT K104 ? Jeg har nemlig købt 4stk i 215/35-18.

>--

Hvad er årsagen til at du ikke investerede i det ultimative, nemlig
Ventus S1 evo?

Det får ros i Sport-Auto nr. 3 2006

De har testet en dimension nær din, nemlig 225/40 - 18

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 17-03-06 21:08

KLIP

> De har testet en dimension nær din, nemlig 225/40 - 18

Når man sammenligner med, hvad de såkaldte store prestigemærker kan opnå, er
det nu ikke helt ueffen til den lave pris:

http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=R-105246&dsco=0

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus G.

Dato : 17-03-06 21:46

> Hvad er årsagen til at du ikke investerede i det ultimative, nemlig
> Ventus S1 evo?
>
> Det får ros i Sport-Auto nr. 3 2006
>
> De har testet en dimension nær din, nemlig 225/40 - 18

Købte nævnte gummi, fordi det lige var det www.daekonline.dk havde, til det
jeg ca. ville give for dæk.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-03-06 21:54

On Fri, 17 Mar 2006 21:46:13 +0100, "Klaus G."

>Købte nævnte gummi, fordi det lige var det www.daekonline.dk havde, til det
>jeg ca. ville give for dæk.

>--

Fair nok.

Den jeg nævner er vist heller ikke hyldevare ret mange steder.

Min mission er også nærmere at understrege, at koreanerne kommer
uhyggeligt stærkt på alle fronter, med produkter der så nogenlunde er
til at betale.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 17-03-06 21:56

> Købte nævnte gummi, fordi det lige var det www.daekonline.dk havde, til
> det
> jeg ca. ville give for dæk.

Så hold en lav hastighed i regnvejr, fordi de er meget ringe,
når vejen er fugtig -> en test siger ekstrem lang standselængde

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-03-06 22:02

On Fri, 17 Mar 2006 20:55:46 GMT, "Mogens..."
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

> [...]
>
>Så hold en lav hastighed i regnvejr, fordi de er meget ringe,
>når vejen er fugtig -> en test siger ekstrem lang standselængde

Auto-Bild har i netop denne diciplin Hankook på førstepladsen.

Fra 100 km/t. - 0 på 46.9 meter. 0.8 meter kortere end Pirelli på
andenpladsen.

Ca. 10 meter kortere end helårsdækket Good Year Vector 2.

Skræmmende.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 17-03-06 22:08

> [...]
> andenpladsen.
> Ca. 10 meter kortere end helårsdækket Good Year Vector 2.

Nu var min test et direkte link fra Klaus' link til daekonline
hvor han havde købt dækkene

Jeg giver efterhånden ikke en kæft for de tests der, når der
tilsyneladende er himmelvid forskel ift. dækstørrelser. Iøvrigt
kører mine tyske vinterdæk - hvis du husker - afsindig godt.
INGEN problemer med speederen "i bund" på såvel fugtig som
sneglat overflade...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-03-06 22:18

On Fri, 17 Mar 2006 21:07:31 GMT, "Mogens..."
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>Nu var min test et direkte link fra Klaus' link til daekonline
>hvor han havde købt dækkene

>--

OK

> [...]

>kører mine tyske vinterdæk - hvis du husker - afsindig godt.
>INGEN problemer med speederen "i bund" på såvel fugtig som

Moderne tider, Mogens - moderne tider.

Biler med hele alfabetet i sikkerhedsudstyr gør jo sit. ABS - ESP- DCS
og hvad de ellers kalder det.

Lameller i vinterdækkene gør at det der var god latin i gamle dage, er
helt passé nu.

Jeg tænker her på smalle dæk der kunne "træde" igennem og ikke så nemt
aquaplanede.

Nu gælder det faktisk om at have så stor trædeflade som muligt. Det
giver plads til flere lameller.

Dræningskanaler i forskellige udformninger gør at faren for
aquaplaning også er reduceret væsentligt.

Det giver til gengæld et velsignet svineri op ad siden på bilerne.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kim Kristensen

Dato : 18-03-06 03:21

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg giver efterhånden ikke en kæft for de tests der, når der
> tilsyneladende er himmelvid forskel ift. dækstørrelser. Iøvrigt

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret og hælder så alligevel til Bridgestone
Turanza ER300 (ud fra tests), som tilsyneladende er et af de få dæk hvis
kvaliteter der er enighed om i forskellige dimensioner.

Nyeste på Auto Bild 225/55-16 på BMW 530i
http://www.autobild.de/test/reifen/artikel.php?artikel_id=8425 (måske den
test Folmer omtaler?)

Nyeste på ADAC 185/60-14 på ??? (men næppe en større baghjulstrækker)
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/185_60_R14H_2006/default.asp?ComponentID=139632&SourcePageID=8772

03/2005 på ADAC 195/65-15 på ??? (som ovenfor vil jeg tro)
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/195_65_R15_03_2005/default.asp?ComponentID=108145&SourcePageID=8772

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-03-06 19:21

> [...]
>
> Der skal ikke herske tvivl om, at også jeg, for et par år siden var
> skeptisk overfor det koreanske, men de vil s'gu frem i verden, de

Kan du ikke linke til testen, jeg kan sgu' ikke selv finde den og jeg leder
pt. efter sommerdæk til den nye konebil som vi skal hente i morgen.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-03-06 20:04

On Fri, 17 Mar 2006 19:21:26 +0100, "Kim Kristensen"
<kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote:

>Kan du ikke linke til testen, jeg kan sgu' ikke selv finde den og jeg leder
>pt. efter sommerdæk til den nye konebil som vi skal hente i morgen.

>--

Det kan jeg ikke hjælpe med, da jeg har investeret i selveste bladet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-03-06 20:15

> Det kan jeg ikke hjælpe med, da jeg har investeret i selveste bladet.
>

> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Så er det måske derfor den ikke sådan lige lader sig finde

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jan Vennike

Dato : 17-03-06 19:38

> [...]
>
> Der skal ikke herske tvivl om, at også jeg, for et par år siden var
> skeptisk overfor det koreanske, men de vil s'gu frem i verden, de

Hmm

http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/default.asp?ComponentID=4796&SourcePageID=8762&TL=2&MSCSProfile=589F5C6DB83ADBA41DAD47C9EEF9786D8A01AE15A1F116AD451DCA3A7F0F486EB0D1A7EAEA19C7E21ED45B0A45F65D3CBD25690450F92E9754E221FA1E41B133F0982FF27996ECF90A5A5F69EDFC1189C641DC8191ABC9E857185FEFA8F3CA89A68FD8DEDC28CC998D1A6C8C1CB36A217F83E551BAC726992C4DB0BD95E8795A07F9BDC0433224F6

Ifølge ADAC var det nu noget Bridgestone / Pirelli noget der vandt - både i
14" og 17" - og jeg må ærlig indrømme at jeg "læner" mig mere op af ADAC.

/Jan

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-03-06 20:13

On Fri, 17 Mar 2006 19:37:45 +0100, "Jan Vennike"
<jan@GARFIELDvennike.dk> wrote:

>Ifølge ADAC var det nu noget Bridgestone / Pirelli noget der vandt - både i
>14" og 17" - og jeg må ærlig indrømme at jeg "læner" mig mere op af ADAC.

>--

Det er der heller ikke nogen der vil forbyde dig.

Hvad er det du baserer din skepsis overfor Auto-Bild på?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan Vennike

Dato : 18-03-06 08:09

> Det er der heller ikke nogen der vil forbyde dig.
>
> Hvad er det du baserer din skepsis overfor Auto-Bild på?
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Ej - ikke skepsis

Men som mangeårigt FDM medlem (dog ikke mere) ved jeg at dette bliver til
FDM testen om små tid

/Jan

Fra : Thomas J.

Dato : 18-03-06 09:52

Den Sat, 18 Mar 2006 08:09:11 +0100 sendte "Jan Vennike"
<jan@GARFIELDvennike.dk> følgende røgsignaler:

>Ej - ikke skepsis
>
>Men som mangeårigt FDM medlem (dog ikke mere) ved jeg at dette bliver til
>FDM testen om små tid

FDM.....er det ikke den dér campist-organisation ?

Måske er det campingvognsdæk de tester....

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Mogens...

Dato : 18-03-06 09:56

"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:3ein121eqefm1rb3mf99t8obsadhb9q6dc@4ax.com...

> Måske er det campingvognsdæk de tester....

De linker/anvender/uddyber sikkert blot en udenlandsk test...

Fra : Jan Vennike

Dato : 18-03-06 12:52

> De linker/anvender/uddyber sikkert blot en udenlandsk test...
jada

Som jeg skrev - ADAC testen dukker op i en "fordansket" udagev hos FDM

/Jan

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 17-03-06 23:34

Har prøvet Hankook Optimo på 390 hk Cayenne. 275*xx*20" eller deromkring.
Ingen problemer ved hverken accerlation, bremsning, sving eller noget.
Selvfølgelig er det en følelsessag, men Hankook sparker numse på deres dæk.

Michael

Fra : BJ

Dato : 17-03-06 23:40

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Ingen problemer ved hverken accerlation, bremsning, sving eller noget.
> Selvfølgelig er det en følelsessag, men Hankook sparker numse på deres

Det er nok fordi, den kører på gule plader, så er der ikke råd til mærkevare
i dæk...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-03-06 00:20

BJ skrev:
> [...]
>
> KLIP

> Det er nok fordi, den kører på gule plader, så er der ikke råd til mærkevare

Arhh var den ikke under bæltestedet

--
Hilsen Martin.

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : BJ

Dato : 18-03-06 00:22

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Arhh var den ikke under bæltestedet

Det ved jeg nu ikke, da jeg finder det morsomt at disse wannabee´s egentlig
ikke har råd til _hele_ bilen..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-03-06 00:34

BJ skrev:
> "Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det ved jeg nu ikke, da jeg finder det morsomt at disse wannabee´s egentlig
> ikke har råd til _hele_ bilen..

Hvis nu man bruger den til sit arbejde ?? det sker jo ret faktisk

Fra : BJ

Dato : 18-03-06 00:38

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis nu man bruger den til sit arbejde ?? det sker jo ret faktisk

Undskyldninger er der så rigelig af, men en Cayenne, ML, XC90, X5 osv. er
vist overkill i Danmark og de har vel ikke engang trailerkørerkort til
hængertrækket (hvis det overhovedet er der)..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 18-03-06 03:18

> Det ved jeg nu ikke, da jeg finder det morsomt at disse wannabee´s
> egentlig ikke har råd til _hele_ bilen

Don't work harder - be smarter...

Fra : BJ

Dato : 18-03-06 03:29

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Don't work harder - be smarter...

Kald det hvad du vil, men det bliver _aldrig_ en original, men blot et
ødelagt af danskere dansk misfoster af en potte..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 18-03-06 03:31

> Kald det hvad du vil, men det bliver _aldrig_ en original, men blot et
> ødelagt af danskere dansk misfoster af en potte

Altså har det ikke noget at gøre med, om manden har
decideret råd til (!) hele bilen...

Fra : BJ

Dato : 18-03-06 03:32

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Altså har det ikke noget at gøre med, om manden har
> decideret råd til (!) hele bilen...

Jow, ellers havde han vel valgt den i original stand.

Hvornår ser vi en Ferrari på gule plader..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 18-03-06 03:36

> Jow, ellers havde han vel valgt den i original stand.

Jamen hvis man ikke behøver bagsæderne, hvorfor så betale
i dyre domme for dem. Der af ordsproget: Don't work....

www.worldlicenseplates.com

Fra : BJ

Dato : 18-03-06 03:43

KLIP

> Jamen hvis man ikke behøver bagsæderne, hvorfor så betale
> i dyre domme for dem. Der af ordsproget: Don't work....

Vi er ikke enige.

> www.worldlicenseplates.com

LOL.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : N/A

Dato : 18-03-06 03:45

Fra : Mogens...

Dato : 18-03-06 03:45

> i er ikke enige.

Nej dét er vi ikke. Men mange andre er enige med mig déri

> LOL.

:)

Fra : BJ

Dato : 18-03-06 03:45

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej dét er vi ikke. Men mange andre er enige med mig déri

....og det burde og bliver ikke mere mulig i fremtiden for private..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 18-03-06 03:48

>>> LOL.

> ...og det burde og bliver ikke mere mulig i fremtiden for private..

LOL :)

Fra : Michael

Dato : 20-03-06 18:30

On Sat, 18 Mar 2006 03:32:22 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Jow, ellers havde han vel valgt den i original stand.

Er helt enig med BJ her. Guleplader er for dem som ikke har råd til
éen i orginal stand.

Fra : Mogens...

Dato : 20-03-06 19:59

"Michael" <noname@no.com> skrev i en meddelelse

> Er helt enig med BJ her. Guleplader er for dem som ikke har råd til
> éen i orginal stand.

Det vil da være dybt godnat at købe bilen på hvide plader
hvis kun har brug for 2 pladser !

Fra : BJ

Dato : 20-03-06 21:38

KLIP

> Det vil da være dybt godnat at købe bilen på hvide plader
> hvis kun har brug for 2 pladser !

Helt enig, så køber man enten Boxter, Cayman eller 911.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Michael

Dato : 20-03-06 22:24

On Mon, 20 Mar 2006 18:59:27 GMT, "Mogens..."
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>"Michael" <noname@no.com> skrev i en meddelelse

>Det vil da være dybt godnat at købe bilen på hvide plader
>hvis kun har brug for 2 pladser !

Ikke for mig, for det første ville jeg aldrig købe en bil ab fabrik
som skulle gøres ringere end en tilsvarende i original stand, for det
andet ville aldrig kunne vide om jeg ville få bruge for mere end 2
pladser.

Jeg mener selv de bedste løsninger jeg har set holder ikke en meter,
hvor fedt er det lige at have kontakter til bagruderne som ikke er
funktionsdygtige?
Hvis jeg køber en bil skal det være som den var designet og tiltænkt
og ikke en tilpasset løsning til et afgiftspræget land.

Derfor vil jeg aldrig købe en bil på gule plader, jeg ville ganske
enkelt føle jeg fik et ringere produkt.

Fra : BJ

Dato : 20-03-06 22:27

"Michael" <noname@no.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Derfor vil jeg aldrig købe en bil på gule plader, jeg ville ganske
> enkelt føle jeg fik et ringere produkt.

Jeg giver dig ret.

Det virker altså også noget fattigrøvsagtig at komme brasende i en Porsche,
XC90 V8, BMW X5, Range Rover V8 osv. på guuuleplader..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 20-03-06 22:33

> Jeg giver dig ret.

:)

> Det virker altså også noget fattigrøvsagtig at komme brasende i en
> Porsche, XC90 V8, BMW X5, Range Rover V8 osv. på guuuleplader

Hjælp, jeg skal bræk' mig

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-03-06 22:44

On Mon, 20 Mar 2006 21:33:05 GMT, "Mogens..."

*LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-03-06 02:54

BJ skrev:
> Jeg giver dig ret.
> Det virker altså også noget fattigrøvsagtig at komme brasende i en Porsche,
> XC90 V8, BMW X5, Range Rover V8 osv. på guuuleplader..

Det er måske det samme så, hvis man kommer i en Daily eller en Sprinter
på hvide plader?

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : BJ

Dato : 21-03-06 08:50

KLIP

> Det er måske det samme så, hvis man kommer i en Daily eller en Sprinter på
> hvide plader?

Slet ikke, du misforstår nemlig pointen..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-03-06 14:10

BJ skrev:

> Slet ikke, du misforstår nemlig pointen..;)

Slet ikke. Ved godt at det er brand irriterende, når nu man i dyre domme
har købt og betalt en bil man kan bruge til at prale med, at andre så
kommer i en (næsten) tilsvarende bil til 1/3 af prisen, blot med en
anden farve plader, og er ganske uimponeret over ens dyre bil.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : BJ

Dato : 21-03-06 14:57

KLIP

> [...]
> kommer i en (næsten) tilsvarende bil til 1/3 af prisen, blot med en anden
> farve plader, og er ganske uimponeret over ens dyre bil.

Det misforstår du også.

Den ene har betalt og fået en hel bil, den anden giver sig ud for at have en
hel
bil til det halve, men illusionen går totalt i spåner, når man åbner dørene
og ser et gitter/ en plexiglasplade og et gabende tomt hul.

Det _er_ jo bare en varevogn..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-03-06 15:32

BJ skrev:

> Det misforstår du også.

Det er jeg nu ikke så sikker på.

> [...]
> hel bil til det halve, men illusionen går totalt i spåner, når man åbner dørene
> og ser et gitter/ en plexiglasplade og et gabende tomt hul.

Og hvis man ikke har brug for mere, hvorfor hulen skulle man så betale
en hel masse penge til staten for bilen, når man nu, ganske lovlig, kan
slippe med 1/3?

For nogen kan det endda være løsningen på det med en eller to biler.

Fordi man så ikke selv kan bruge den løsning behøver man jo ikke være
sur på dem der kan.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : BJ

Dato : 21-03-06 15:41

> Det er jeg nu ikke så sikker på.

> Og hvis man ikke har brug for mere, hvorfor hulen skulle man så betale en
> hel masse penge til staten for bilen, når man nu, ganske lovlig, kan
> slippe med 1/3?

Der er ingen, der har påstået, det er ulovligt.

Jeg påstår, det er rablende vanvid.

> For nogen kan det endda være løsningen på det med en eller to biler.

Det er rablende skævvridende.

> Fordi man så ikke selv kan bruge den løsning behøver man jo ikke være sur
> på dem der kan.

Det kunne jeg da sagtens, da både konen og jeg kunne nøjes med en MB ML 63
AMG og også sagtens kunne købe dem og tillige have penge til overs i forhold
til vore Volvoer.

Du, jeg tror sku, jeg gør det. Sælger Volvoerne og køber 2 AMG´er og så
rejser vi resten af pengene op..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-03-06 18:01

BJ skrev:
> Der er ingen, der har påstået, det er ulovligt.
> Jeg påstår, det er rablende vanvid.

Det bliver værrere og værrere det her.

Du må have en stor og krævende familie.

> Det er rablende skævvridende.

Det kan da godt være, men det er reglerne.

At vi så godt kan blive enige om at det burde være anderledes er en
anden ting.

> [...]
> til vore Volvoer.
> Du, jeg tror sku, jeg gør det. Sælger Volvoerne og køber 2 AMG´er og så

Se det var da lidt fornuftigt tale.

Så ligger pengene jo heller ikke og ruster op.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : BJ

Dato : 21-03-06 22:51

KLIP

> [...]
> ting.

> Se det var da lidt fornuftigt tale.
>
> Så ligger pengene jo heller ikke og ruster op.

Helt rigtig.

Jeg narrer statskassen for registreringsafgift på ca. 2,4 mill. kr.

Besparelsen ved overgang til MB ML 63 AMG i forhold til 2 spritnye Volvoer
ca. 100.000

For at kunne betale dem, skulle jeg tjene ca. 310.000. Dem kan jeg lade stå
i biksen og bruge de 100 kkr. på enten brændstof eller en lille rask
spareeeeferie..

Har vi det ikke herlig i dette lille afgiftsplagede land.

PS: Alle omkostninger ifbm. arbejdsdriften af de 2 spritnye MB ML 63 AMG er
desuden med momsfradrag...

Krooone 1, kroner 2, kroner 3 tralalalalaaaaaaaa.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-03-06 23:30

BJ skrev:
> PS: Alle omkostninger ifbm. arbejdsdriften af de 2 spritnye MB ML 63 AMG er
> desuden med momsfradrag...
> Krooone 1, kroner 2, kroner 3 tralalalalaaaaaaaa.

Dvs. "Krooone 1,25, kroner 2,50, kroner 3,75 tralalalalaaaaaaaa."

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : BJ

Dato : 21-03-06 23:33

KLIP

> Dvs. "Krooone 1,25, kroner 2,50, kroner 3,75 tralalalalaaaaaaaa."

LOL .... yessssssss.

PS: Det er dog skide ærgerligt, vi maks må køre 130 Km/t i DK og de 0 til
100 Km/t kun tager 5 sekunder..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 21-03-06 23:35

BJ wrote:

> PS: Det er dog skide ærgerligt, vi maks må køre 130 Km/t i DK og de 0
> til 100 Km/t kun tager 5 sekunder..

Til gengæld er det sjovt at se den slags biler køre stille og roligt på
motorvejen, fordi de skal tænke på brændstofpriserne

/Brian

Fra : BJ

Dato : 21-03-06 23:38

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

KLIP

> Til gengæld er det sjovt at se den slags biler køre stille og roligt på
> motorvejen, fordi de skal tænke på brændstofpriserne

LOL .. jeg ville ellers mene, der var plads til overflod af brændstof.

Hvor meget benzin kan man egentlig købe (ekskl.. moms) for 2 x 1.2 mill kr.
.....?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 21-03-06 23:40

BJ wrote:

> LOL .. jeg ville ellers mene, der var plads til overflod af brændstof.

Jeg tænker på de såkaldte "fattigfine" der kører med gule skilte

/Brian

Fra : BJ

Dato : 22-03-06 00:18

KLIP

> Jeg tænker på de såkaldte "fattigfine" der kører med gule skilte

O.k. ...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-03-06 08:46

BJ skrev:

> LOL .... yessssssss.
> PS: Det er dog skide ærgerligt, vi maks må køre 130 Km/t i DK og de 0 til
> 100 Km/t kun tager 5 sekunder..

Hvis du er på time betaling når du kører frem og tilbage til kunden
finder du vel nok nogle forhold der gør at du ikke lige kunne køre 130
km/t hele vejen.

Er du ikke er det vel rart at kunne udnytte grænserne fuld ud?

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 18-03-06 19:28

> [...]
>
> KLIP

> Det ved jeg nu ikke, da jeg finder det morsomt at disse wannabee´s
> egentlig ikke har råd til _hele_ bilen..

Kære Bjørn.
Vil du ikke være venlig at fortælle mig hvorfor du mener at jeg skulle være
en wannabee. Er det fordi at du uden at blinke går ud fra at Cayennen er på
afgiftfrie plader?
Hvor har du den viden fra?
Hvis nu at den så er på gule plader, hva så?!
Snakken gik på dæk og performancetest og mit indlæg grundede i Cayenne's
rimeligt store kræfter på stort set alle områder. Det kræver gode dæk, og
dækkene på den virker fornuftige.
Derudover er Cayennen ikke min, men en jeg låner indimellem. Normalt kører
jeg i Mazda 626 DiTD, men der kan man ikke rigtigt snakke om "high
performance", vel? Iøvrigt kører jeg på Pirelli på den. Men det er sikkert
helt håbløst, eller hvad?
Jeg syntes at det er synd for dig at rønnebærrene er så skide sure. Men lev
med dem.

Må jeg spørge..Hvad kører du selv i?

Michael

Fra : BJ

Dato : 18-03-06 19:39

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg syntes at det er synd for dig at rønnebærrene er så skide sure. Men
> lev med dem.

Det er synd for dig, du opfatter det sådan, specielt med smileyen.

Nå, dig om det.

> Må jeg spørge..Hvad kører du selv i?

Jeg må nøjes med at vælge mellem en Volvo S80 T6 Bi-turbo, Volvo S40 2.4i og
en Nissan
Silvia 2.0 DOHC ... alle på hvide plader..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 18-03-06 22:01

> [...]
> og en Nissan
> Silvia 2.0 DOHC ... alle på hvide plader..

Helt sikkert en dejlig bil, den S80. Har prøvet den ved en enkelt lejlighed.
Blev dog noget skuffet over S60, da der er alt for lidt plads i den.
Men så igen 850.000 kr for en Volvo er sgu mange penge. For hvad skal man
med sådan en bil, hvis ikke det kun er for at vise alle at man
tilsyneladende er en overskudsforretning.
S40'eren er vel konebilen?
Og Nissan.....ja...
Her kommer så lige en smiley :c), så vi ikke bliver knotne.

Til sidst, hvorfor har du tre biler?

Fra : BJ

Dato : 19-03-06 00:45

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Til sidst, hvorfor har du tre biler?

Jeg skal bruge en bil i mit daglige arbejde, min kone skal bruge en bil i
sit daglige arbejde og min søn skal bruge en bil i sti daglige arbejde.

Så for lige at sætte tingene på plads, så du kan blive rigtig
forarget.....:

1) S80 T6 mit alles drum und dran kostede fra ny ca. 1 mill. kr.

2) S40 2.4i mit næstes alles drum und dran kostede fra ny ca. 570.000 kr.

3) Nissan Silvia 2.0i DOHC kostede fra ny ca. 250.000 kr.

Jeg kunne sagtens købe en Cayenne på gule plader, men ønsker ikke eje en
halv Porsche..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 21-03-06 22:50

> [...]
>
> 3) Nissan Silvia 2.0i DOHC kostede fra ny ca. 250.000 kr.
>
> Jeg kunne sagtens købe en Cayenne på gule plader, men ønsker ikke eje en

Jeg anfægter ikke din økonomiske formåen, slet ikke. Den rager mig virkeligt
langsomt.
Den med din søns bil, står den så også i din forsikring?
Se, jeg er ikke forarget, på ingen måde. Du har tre biler og tydeligvis en
mening om folk der køber en Cayenne.
Den mening må du have, helt sikkert.
Igen: Du aner ikke om den skide Porsche er på hvide eller gule plader, men
gætter bare.
Jeg kunne jo også begynde at gætte på hvorfor du har en bil en million.

Jeg har ikke råd til en Porsche eller en S80, og jeg vil under ingen
omstændigheder give 570000 for S40.
Men det var ikke det der var sagen. Sagen var: Er HanKook dæk blevet bedre?
Ikke om jeg kører på gule plader eller om du har fusket dig til en S80
Jeg kører en 6 år gammel Mazda 626 diesel, som har kørt 240000 km, og er
vild med den.
Men jeg er også vild med 390 HK, uanset pladernes farve.
Jeg snakker køreglæde, du snakker signalværdi og hvad du mener du er god
for.

Læs tråden igennem en gang til, rigtig grundigt og se så hvem der spiller
forarget.

Michael

Fra : BJ

Dato : 21-03-06 22:55

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Læs tråden igennem en gang til, rigtig grundigt og se så hvem der spiller
> forarget.

Du har desværre ikke fattet en hujende fis af hele polemikken.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 21-03-06 23:17

> "Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Du har desværre ikke fattet en hujende fis af hele polemikken.
>
> --

Ok, Volvomand.
Så forklar mig polemikken.
Jeg vil gerne høre.

Fra : BJ

Dato : 21-03-06 23:23

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ok, Volvomand.
> Så forklar mig polemikken.
> Jeg vil gerne høre.

Du skal bare læse tråden igen og bruge den indvendige side af hovedet.

Hvis du stadig ikke fatter en hujende fis, kan _jeg_ ikke hjælpe dig.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 21-03-06 23:37

> [...]
>
> Du skal bare læse tråden igen og bruge den indvendige side af hovedet.
>
> Hvis du stadig ikke fatter en hujende fis, kan _jeg_ ikke hjælpe dig.

Polemikken er at du er sur over at andre bruger deres ret til at købe en
gulpladebil. Som det gode menneske du er, kalder du rask væk folk for
wannabees og fattigrøve der kun har råd til halve biler. Du måler folk på
deres pengepung, hvilket du må have alt for mange af, når du køber en S40
til 570.000.

Du har nok ret i at netop du ikke kan forklare mig polemikken, vel nok kan
du næppe forklare nogen, noget som helst, da du er fuldkommen bundet op af
latterligt åndssvage fordomme om andre mennesker.

Igen: Sagen var dæk. På en Porsche Cayenne med 390 HK virkede de rigtig
gode.

Med venlig hilsen
Michael (Der testede på hvide plader på nogle små veje i Hørsholm, men det
betyder ikke rigtig noget, vel.)

Fra : BJ

Dato : 22-03-06 00:20

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Igen: Sagen var dæk. På en Porsche Cayenne med 390 HK virkede de rigtig
> gode.

Det er jo herligt.

Jeg har aldrig kørt i en Porsche ej heller i Cayenne med dette dækmærke,
hverken på bane eller offentlig vej og jeg dog prøvet næsten hele
sortimentet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 22-03-06 15:53

> "Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det er jo herligt.

Ja, er det ikke?

> Jeg har aldrig kørt i en Porsche ej heller i Cayenne med dette dækmærke,
> hverken på bane eller offentlig vej og jeg dog prøvet næsten hele
> sortimentet.

Nå, men det er jo herligt.

Michael

Fra : BJ

Dato : 22-03-06 15:58

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nå, men det er jo herligt.

Hvilken model Cayenne har i øvrigt 390 Hk..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 22-03-06 16:36

> "Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Hvilken model Cayenne har i øvrigt 390 Hk..?
>
> --
Skal jeg nu også kaldes løgner?
Det drejer sig om en tunet Cayenne S med V8 motor som er importeret fra USA.
Den har som standard 340 HK, denne her har 390 HK

Michael

Fra : Henrik B.

Dato : 22-03-06 18:17

> Skal jeg nu også kaldes løgner?

Du er svært på hælene - hva'? Jeg ser ingen steder at du bliver kaldt
løgner. Men Bjørn stiller et spørgsmål.

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : BJ

Dato : 22-03-06 19:13

KLIP

> Du er svært på hælene - hva'? Jeg ser ingen steder at du bliver kaldt
> løgner. Men Bjørn stiller et spørgsmål.

Meget mystisk ... i det hele taget.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 22-03-06 19:29

> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Meget mystisk ... i det hele taget.
>
> --
Det har du ganske ret i.
Jeg tror vi lukker den her.
Denne diskussion er ikke bare kedelig, men også himmelråbende overflødig.
Dit spørgsmål er besvaret. Hvis du ikke var ude på at fange mig vedr.
Cayenne hestekræfterne undskylder jeg. Hvis du var derimod, finder jeg det
direkte uværdigt.

Michael

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 22-03-06 19:33

> "Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du er svært på hælene - hva'? Jeg ser ingen steder at du bliver kaldt
> løgner. Men Bjørn stiller et spørgsmål.

Jeg ser ingen steder dine bevæggrunde for at gøre en kedelig diskussion
endnu mere langtrukken og kedelig.
Svaret er givet til Bjørn.
Cayennen er tunet til 390HK, siger ejeren. Dels er der noget
udstødninghurlumhej og noget tungejl i motoren. Jeg er ikke mekaniker,
derfor kører jeg Mazda.

Michael

Fra : Mogens...

Dato : 23-03-06 20:54

> Jeg er ikke mekaniker, derfor kører jeg Mazda.

På gule plader?

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 26-03-06 13:52

> På gule plader?

Uh nej da.....
Det ville da virkeligt være alt alt for billigt.
Nej, den er på hvide, der skal være plads til både hund og unger.

;c)

Fra : Henrik B.

Dato : 22-03-06 00:56

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Se, jeg er ikke forarget, på ingen måde. Du har tre biler og tydeligvis en
> mening om folk der køber en Cayenne.

Øøøøh nej. Bjørn har en mening og folk der køber en halv Cayenne... *LOL*

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 18-03-06 19:04

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> Arhh var den ikke under bæltestedet
>
> --
Narh....det er ok...Jeg véd at de er hvide.. :c)

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-03-06 15:03

BJ skrev:

> Undskyldninger er der så rigelig af, men en Cayenne, ML, XC90, X5 osv. er
> vist overkill i Danmark og de har vel ikke engang trailerkørerkort til
> hængertrækket (hvis det overhovedet er der)..

Nej, men det lader til at være en "must-have" i nogle kredse. At
afgiftssytemet så er skruet så fjollet sammen at softroaders er
blandt de relativt billigste i indkøb gør det bare mere grotesk.

Nej, man kunne nu godt nedsætte afgiften med 1% om måneden de næste
mange år. Så kunne man også lige finde ud af hvor skatteindtægterne
så skulle komme fra - boliger?

Det var vist OT og flamebait, men skidt

/Martin

Fra : BJ

Dato : 21-03-06 15:13

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>
>Nej, man kunne nu godt nedsætte afgiften med 1% om måneden de næste
>mange år. Så kunne man også lige finde ud af hvor skatteindtægterne

Hvor meget er afgiften på en gulpladebil, se evt. på Mercedes ML 63 AMG på
henholdvis gule og hvide plader.

http://www.mercedes-benz.dk/personbiler/suv/pri.htm

Vi bør alle (som straf) tjene systemet og købe biler på gule plader......

Så kan de vel for fanden lære det..

>Det var vist OT og flamebait, men skidt

Det kan jeg ikke se, måske blot en anelse røgfyldt..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-03-06 15:36

Martin Sørensen skrev:
> [...]
> Nej, man kunne nu godt nedsætte afgiften med 1% om måneden de næste
> mange år. Så kunne man også lige finde ud af hvor skatteindtægterne

OT? Bilafgifter?

Om det så vil indbringe nok til at til at dække tabet ved jeg ikke, men
en nedsættelse af rentefradraget ved boligkøb i samme takt er da ikke
den dårligste ide.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Jan Vennike

Dato : 21-03-06 19:52

> [...]
>
> Om det så vil indbringe nok til at til at dække tabet ved jeg ikke, men en
> nedsættelse af rentefradraget ved boligkøb i samme takt er da ikke den

For at fodre hunden med sin egen hale: nedsætte rentefradraget ved lån
anvendt til bilkøb

/Jan

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-03-06 20:31

Jan Vennike skrev:
> For at fodre hunden med sin egen hale: nedsætte rentefradraget ved lån
> anvendt til bilkøb

Vel ikke helt hvis det i kombination med en nedsættelse af afgiften på
biler?

Og det vil vel mest afstedkomme at flere biler bliver købt for opsparede
penge fremfor lånte?

Og så er det vist bankerne det kommer til at gå mest ud over.

Ikke fordi hvis de vil låne mig penge til den samme 1/4 % rente som de
vil give for indlån kan det da godt ske vi kan snakke om det.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86