/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Mercedes 300D eller 250d
Fra : Anders B. Hyltoft


Dato : 17-03-06 12:35

Har lidt kig på denne, da jeg er begyndt at vakle i troen på en MPV som
vores løsning.

Hvis vi vil have en bil for ca 80.000,- er det så overhovedet realistisk at
kigge på enten MB 300d eller 250d? Eller får man så en der har kørt
500.000km minimum?

Hvor mange km må den have kørt får I ikke ville røre den?

--
Mvh
Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
ikke



 
 
ena (17-03-2006)
Kommentar
Fra : ena


Dato : 17-03-06 12:41


"Anders B. Hyltoft" <dslFJERNDETTE142221@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:441a9ee1$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Har lidt kig på denne, da jeg er begyndt at vakle i troen på en MPV som
> vores løsning.
>
> Hvis vi vil have en bil for ca 80.000,- er det så overhovedet realistisk
> at kigge på enten MB 300d eller 250d? Eller får man så en der har kørt
> 500.000km minimum?
>
> Hvor mange km må den have kørt får I ikke ville røre den?
>
> --
> Mvh
> Anders Hyltoft
>
> Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
> ikke
Man er nødt til at vurdere den enkelte bil da det med så høj alder og km er
det vedligeholdelsen det kommer an på.

Jeg har set og serviceret flere 300d med over 500kkm på klokken der stadig
var i god stand - men der er ofte ofret penge på dem (nye dysser - forkæde -
gearkasser renoverede og ofte bagtøj renoverede) finder du en der er løbende
repareret og vedligeholdt kan det være et ok køb - men forvent ikke en ny
bil når du kigger på Mercedes i den prisklasse.

Gernerelt er det altså vedligeholdelsen det kommer an på ikke km - men med
sådanne gamle biler er det nødvendigt at få en fagmand til at gennemgå dem
medmindre du selv er fagmand (men så spurgte du nok ikke)



jfo (17-03-2006)
Kommentar
Fra : jfo


Dato : 17-03-06 12:52


"ena" <ekk@nomail.com> wrote in message
news:441aa04e$0$84012$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Anders B. Hyltoft" <dslFJERNDETTE142221@vip.cybercity.dk> skrev i en
> meddelelse news:441a9ee1$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Har lidt kig på denne, da jeg er begyndt at vakle i troen på en MPV som
>> vores løsning.
>>
>> Hvis vi vil have en bil for ca 80.000,- er det så overhovedet realistisk
>> at kigge på enten MB 300d eller 250d? Eller får man så en der har kørt
>> 500.000km minimum?
>>
>> Hvor mange km må den have kørt får I ikke ville røre den?
>>
>> --
>> Mvh
>> Anders Hyltoft
>>
>> Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
>> ikke
> Man er nødt til at vurdere den enkelte bil da det med så høj alder og km
> er det vedligeholdelsen det kommer an på.
>
> Jeg har set og serviceret flere 300d med over 500kkm på klokken der stadig
> var i god stand - men der er ofte ofret penge på dem (nye dysser -
> forkæde - gearkasser renoverede og ofte bagtøj renoverede) finder du en
> der er løbende repareret og vedligeholdt kan det være et ok køb - men
> forvent ikke en ny bil når du kigger på Mercedes i den prisklasse.
>
> Gernerelt er det altså vedligeholdelsen det kommer an på ikke km - men med
> sådanne gamle biler er det nødvendigt at få en fagmand til at gennemgå dem
> medmindre du selv er fagmand (men så spurgte du nok ikke)
>
Hvad med FDM's 'brugtvognstest' ?



Ole Gaarde Kristense~ (17-03-2006)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 17-03-06 16:11

"Anders B. Hyltoft" <dslFJERNDETTE142221@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:441a9ee1$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Har lidt kig på denne, da jeg er begyndt at vakle i troen på en MPV som
> vores løsning.
>
> Hvis vi vil have en bil for ca 80.000,- er det så overhovedet realistisk
at
> kigge på enten MB 300d eller 250d? Eller får man så en der har kørt
> 500.000km minimum?
>
Det er rimeligt realistisk. Du kan godt finde en der er nogenlunde pæn hele
vejen rundt til ca. 80.000,- og den behøver ikke at have kørt 500.000 km.
Den har måske kørt 400, men som ena skriver - det er hvor godt den er
vedligeholdt der afgør sagen.
Vær forøvrigt opmærksom på datoen 8/93 specielt hvis du kigger efter en 300.
Fra august 93 bliver den nemlig til E-klassen, og det betyder at motoren
opdateres til en 24-ventilet sag med 18 heste mere. Der er en verden til
forskel på en 300D og en E300D.
Og husk lige at checke med din forsikringsmand inden du køber så der ikke
kommer en ubehagelig overraskelse når man først har forelsket sig i et
eksemplar.

> Hvor mange km må den have kørt får I ikke ville røre den?
>
Igen - jeg er ikke bange for kilometerantallet i sig selv. Er den ordentligt
vedligeholdt - og holder man selv på - kan en 6-benet MB-diesel køre på den
anden side af en million kilometer.
Min egen E300D har gået 543.000 km og er løbende vedligeholdt. Jeg regner
med 15-20.000 om året til mekanikeren med udsving til begge sider hvis der
er noget ekstraordinært (eller ikke er - sådan nogle år er der heldigvis
også

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved



Anders B. Hyltoft (17-03-2006)
Kommentar
Fra : Anders B. Hyltoft


Dato : 17-03-06 17:51

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:441ad190$0$47077$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
SNIP

> Igen - jeg er ikke bange for kilometerantallet i sig selv. Er den
> ordentligt
> vedligeholdt - og holder man selv på - kan en 6-benet MB-diesel køre på
> den
> anden side af en million kilometer.
> Min egen E300D har gået 543.000 km og er løbende vedligeholdt. Jeg regner
> med 15-20.000 om året til mekanikeren med udsving til begge sider hvis der
> er noget ekstraordinært (eller ikke er - sådan nogle år er der heldigvis
> også



Ok, der står faktisk en 300d 92'er i sølvmetallic som koster 50.000,-
Den har gået 530.000 km, men det kunne da godt være at man skulle trille en
tur med mekanikeren i den?

Alternativt er der en 94'er som har kørt 261.000,- som står til 90.000,-
Bedre bil sikkert, men det er jo også 40.000,- ud af vores stramme budget


Vi kører rundt i en VW vento fra 92 lige nu, men jeg kunne godt tænke mig en
bedre (mere luksus) køreoplevelse samt en større kabine. Jeg går ud fra at
300D leverer de to ting?
--
Mvh
Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
ikke



Ole Gaarde Kristense~ (17-03-2006)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 17-03-06 19:16

"Anders B. Hyltoft" <dslFJERNDETTE142221@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:441ae908$0$60778
>
> Ok, der står faktisk en 300d 92'er i sølvmetallic som koster 50.000,-
> Den har gået 530.000 km, men det kunne da godt være at man skulle trille
en
> tur med mekanikeren i den?
>
Det ville jeg gøre. Hvis din mekaniker har tjek på den model er det en god
idé. Hvis ikke så sig lige til - så skal jeg udstyre dig med en checkliste.
Har du evt. et link til den aktuelle bil? (hvis ikke - er den med
automatgear, aircon og hvad er der ellers af udstyr?)

> Alternativt er der en 94'er som har kørt 261.000,- som står til 90.000,-
> Bedre bil sikkert, men det er jo også 40.000,- ud af vores stramme budget
>
>
Ja det er jo altid afvejningen
Du får en nyere motor (en 24-ventilet som tidligere beskrevet) med halvt så
mange kilometer. Hvis den ellers er i orden ville jeg tage den med det
samme - og det kan jo være han er til at presse lidt på prisen. Har du et
link til den evt?

> Vi kører rundt i en VW vento fra 92 lige nu, men jeg kunne godt tænke mig
en
> bedre (mere luksus) køreoplevelse samt en større kabine. Jeg går ud fra at
> 300D leverer de to ting?
>
Det gør den - synes jeg.

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved



Anders B. Hyltoft (17-03-2006)
Kommentar
Fra : Anders B. Hyltoft


Dato : 17-03-06 19:26

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:441afced$0$46999$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>> Ok, der står faktisk en 300d 92'er i sølvmetallic som koster 50.000,-
>> Den har gået 530.000 km, men det kunne da godt være at man skulle trille
> en
>> tur med mekanikeren i den?
>>
> Det ville jeg gøre. Hvis din mekaniker har tjek på den model er det en god
> idé. Hvis ikke så sig lige til - så skal jeg udstyre dig med en
> checkliste.
> Har du evt. et link til den aktuelle bil? (hvis ikke - er den med
> automatgear, aircon og hvad er der ellers af udstyr?)

Her er link til begge biler.
94éren er klart den pæneste og mest attraktive af dem. Det kunne jo også
være at den stadig var der om en måned eller tre så finanserne var
bedre...

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=%2Fasp%2Fnotesblok%2Fnotesblok%2Easp&annonceid=43607717

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=%2Fasp%2Fnotesblok%2Fnotesblok%2Easp&annonceid=43735433

Min mekaniker har repareret mange af dem siger han og sagde også at det
fhang helt af hvem der havde haft den om det var et godt køb. Men han vil
altid gerne med ud at trille

--
Mvh
Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
ikke



Mogens... (17-03-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 17-03-06 19:52


"Anders B. Hyltoft" <dslFJERNDETTE142221@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:441aff34$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Men han vil altid gerne med ud at trille

Så tril en tur til Tyskland og finde den helt rigitge bil med det helt
rigtige udstyr og i den helt rigtige farve istedet. Dér finder du end-
videre en Mercedes E300 D med langt færre km og ej tidligere taxa !
www.mobile.de samt importguiden trin for trin http://bilimport.tkrath.dk/



Bjarne (17-03-2006)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 17-03-06 20:58

In article <441aff34$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
   "Anders B. Hyltoft" <dslFJERNDETTE142221@vip.cybercity.dk> writes:
> "Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:441afced$0$46999$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>
>>> Ok, der står faktisk en 300d 92'er i sølvmetallic som koster 50.000,-
>>> Den har gået 530.000 km, men det kunne da godt være at man skulle trille
>> en
>>> tur med mekanikeren i den?
>>>
>> Det ville jeg gøre. Hvis din mekaniker har tjek på den model er det en god
>> idé. Hvis ikke så sig lige til - så skal jeg udstyre dig med en
>> checkliste.
>> Har du evt. et link til den aktuelle bil? (hvis ikke - er den med
>> automatgear, aircon og hvad er der ellers af udstyr?)
>
> Her er link til begge biler.
> 94éren er klart den pæneste og mest attraktive af dem. Det kunne jo også
> være at den stadig var der om en måned eller tre så finanserne var
> bedre...
Når man køber en gammel MB, er det klogt ikke at bruge hele budgettet til anskaffelses-
summen. Der ligger med garanti en del der skal laves før du bliver tilfreds. Sæt du
bare en 15-20.000 af til ting og sager inden for det første år. Ikke fordi MB er
noget skrammel, men fordi ting bliver slidt og du kan være helt sikker på at den
tidligere ejer ikke har sat alt i stand før salget.

>
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=%2Fasp%2Fnotesblok%2Fnotesblok%2Easp&annonceid=43607717
>
Hm....
"afgift betalt af ombygning" Her er der lidt at snakke om. Hvad går det ud på ?
Iøvrigt står der det er en 300TD (stationcar), men billedet viser at det er en sedan...
Der står ikke om det er en gammel taxa eller en importbil, men 261.000km lyder skummelt
for en MB fra 1994. Hvis det er rigtigt, skal du iøvrigt lige indregne et stk. renoveret
gearkasse til 17.000 indenfor kort tid. Meget længere holder den nemlig ikke. Et hurtigt
check er at måle hvor lang tid der går fra man skifter fra P til R før den "tager fat".
Hvis det tager meget mere end 2-3 sekunder er gearkassen sikkert på vej ud.

Husk lige at checke om alle gløderør virker og få sælger til at skifte dem der ikke duer.
Det er en rigtig stinkeropgave på den model. Rørene sætter sig nemlig ofte fast og skal bores
ud. Det kan i værste tilfælde koste et topstykke. Apropos topstykke, så er der set flere
biler af denne type med revnet topstykke.

Ellers er det en super bil at have med at gøre. Det er nok den billigste bil jeg har
kørt i indtil nu og så må den trække 1900 kg.

> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=%2Fasp%2Fnotesblok%2Fnotesblok%2Easp&annonceid=43735433
>
Ligner en gammel sko. Det kan selvfølgelig være en fordel. Så er den billig og kan måske
med få midler blive til en god bil.

> Min mekaniker har repareret mange af dem siger han og sagde også at det
> fhang helt af hvem der havde haft den om det var et godt køb. Men han vil
> altid gerne med ud at trille
Kør rundt og se på en masse forskellige MB'er og tag så endelig fat i mekkeren når du
tror du har fundet noget.

mvh,
Bjarne


Ole Gaarde Kristense~ (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 18-03-06 16:35

"Bjarne" <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i en meddelelse
news:441b14d6$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Når man køber en gammel MB, er det klogt ikke at bruge hele budgettet til
anskaffelses-
> summen. Der ligger med garanti en del der skal laves før du bliver
tilfreds. Sæt du
> bare en 15-20.000 af til ting og sager inden for det første år. Ikke fordi
MB er
> noget skrammel, men fordi ting bliver slidt og du kan være helt sikker på
at den
> tidligere ejer ikke har sat alt i stand før salget.
>
Helt enig i det med budgettet - der er altid liiige et eller andet der skal
laves.

> >
> >
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=%2Fasp%2Fnotesblok%2Fnotesblok%2Easp&annonceid=43607717
> >
> Hm....
> "afgift betalt af ombygning" Her er der lidt at snakke om. Hvad går det
ud på ?
>
Ja det synes jeg også lyder mere end mærkeligt. Eller hvad med "meget stort
service udført". Det lyder ikke særligt seriøst.

> Iøvrigt står der det er en 300TD (stationcar), men billedet viser at det
er en sedan...
>
Det kunne være en måde at skrive turbodiesel. I forvejen angiver han jo ikke
engang at det er en E-klasse, så det kan være lidt bogstavforvirring.


> Der står ikke om det er en gammel taxa eller en importbil, men 261.000km
lyder skummelt
> for en MB fra 1994.
Det kunne sagtens være en importbil med det kilometertal. Det er det næsten
nødt til at være jvf ovenstående om afgiften. De fleste af dem der hives
hjem har dog både aircon og soltag, og det har denne tilsyneladende ikke
(altså aircon).

> Hvis det er rigtigt, skal du iøvrigt lige indregne et stk. renoveret
> gearkasse til 17.000 indenfor kort tid. Meget længere holder den nemlig
ikke. Et hurtigt
> check er at måle hvor lang tid der går fra man skifter fra P til R før den
"tager fat".
> Hvis det tager meget mere end 2-3 sekunder er gearkassen sikkert på vej
ud.
>
Arh - det er vist et worst-case scenarie (men det er selvfølgelig også rart
at kende). Min har gået over 500.000 uden en renovering, og den er
(naturligvis født som taxa. Hvis der endelige skal ske noget med kassen
skal det være nye bremsebånd, og det mener jeg ikke er så dyrt endda.

> Husk lige at checke om alle gløderør virker og få sælger til at skifte dem
der ikke duer.
> Det er en rigtig stinkeropgave på den model. Rørene sætter sig nemlig ofte
fast og skal bores
> ud. Det kan i værste tilfælde koste et topstykke. Apropos topstykke, så er
der set flere
> biler af denne type med revnet topstykke.
>
Ja de gløderør kan være noget rigtigt skidt hvis de aldrig har været
skiftet. Og sælger skal i givet fald ikke nøjes med at skifte dem der ikke
virker. Når man alligevel har pillet indsugningsmanifolden af skal de sgu
skiftes allesammen. Det er trods alt en beskeden merudgift (de koster ca.
200/stk), men sparer en for en masse besvær.

> Ellers er det en super bil at have med at gøre. Det er nok den billigste
bil jeg har
> kørt i indtil nu og så må den trække 1900 kg.
>
Enig - det er en *super* bil. Men min må nu kun trække 1500 kg (m/bremse).
Kunne ovenstående være en tyrkfjel eller står der virkelig 1900 på din reg.
attest?

> >
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=%2Fasp%2Fnotesblok%2Fnotesblok%2Easp&annonceid=43735433
> >
> Ligner en gammel sko. Det kan selvfølgelig være en fordel. Så er den
billig og kan måske
> med få midler blive til en god bil.
>
Nøøj du har pæne sko
Enig - det kan sagtens blive til en god bil.
Og den ser faktisk nogenlunde pæn ud i stuen synes jeg - men det er altså
umuligt at bedømme ordentlig ud fra billeder.
Man kan til gengæld undre sig over at der ikke står noget om hvor meget den
har gået.

> Kør rundt og se på en masse forskellige MB'er og tag så endelig fat i
mekkeren når du
> tror du har fundet noget.
>
Hørt! Altid rart at danne sig et indtryk af niveauet inden man køber (når
det er første gang med en MB).

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved



Anders B. Hyltoft (19-03-2006)
Kommentar
Fra : Anders B. Hyltoft


Dato : 19-03-06 09:48

SNIP

> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=%2Fasp%2Fnotesblok%2Fnotesblok%2Easp&annonceid=43607717
>> >
>> Hm....
>> "afgift betalt af ombygning" Her er der lidt at snakke om. Hvad går det
> ud på ?
>>
> Ja det synes jeg også lyder mere end mærkeligt. Eller hvad med "meget
> stort
> service udført". Det lyder ikke særligt seriøst.

Jeg har fået en mail fra ejeren hvor han skriver (lidt forvirrende) noget
med at det er en 86'er som er bygget om? Han skriver at der er brugt ca
30.000,- på ombygning og andre ting. Den lyder nu lidt lusket...

SNIP

>> >
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=%2Fasp%2Fnotesblok%2Fnotesblok%2Easp&annonceid=43735433
>> >
>> Ligner en gammel sko. Det kan selvfølgelig være en fordel. Så er den
> billig og kan måske
>> med få midler blive til en god bil.
>>
> Nøøj du har pæne sko
> Enig - det kan sagtens blive til en god bil.
> Og den ser faktisk nogenlunde pæn ud i stuen synes jeg - men det er altså
> umuligt at bedømme ordentlig ud fra billeder.
> Man kan til gengæld undre sig over at der ikke står noget om hvor meget
> den
> har gået.

Den har gået ca 530.000 km i følge sælger, men det behøves jo ikke
afskrække.
Hvor køber man evt. dele hvis man vil shine kroppen på sådan en lidt op?

--
Mvh
Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
ikke



Ole Gaarde Kristense~ (21-03-2006)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 21-03-06 14:16

"Anders B. Hyltoft" <dslFJERNDETTE142221@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:441d1ac9$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> Jeg har fået en mail fra ejeren hvor han skriver (lidt forvirrende) noget
> med at det er en 86'er som er bygget om? Han skriver at der er brugt ca
> 30.000,- på ombygning og andre ting. Den lyder nu lidt lusket...
>
Det er så en 86'er der sikkert er faceliftet. Nogen har også valgt at kalde
det at give bilen E-optik (altså E-klasse dele på en pre-E-klasse)
Men når man så skriver at det er en 94'er - hvilket det jo formentlig ikke
er specielt motormæssigt - har man i min verden sat sig selv i skammekrogen.
Glem alt om den bil - det lyder dybt bybt useriøst.

>
> Den har gået ca 530.000 km i følge sælger, men det behøves jo ikke
> afskrække.
> Hvor køber man evt. dele hvis man vil shine kroppen på sådan en lidt op?
>
Det behøves ikke at afskrække - det er den aktuelle stand der afgør (men det
tror jeg du har fattet efterhånden
Uha - nu sagde du fyordet
Jeg erkender blankt at jeg slet ikke er til den slags - hvis det ikke er
originalt i hvert fald, så det er jeg ikke den rette at spørge om.

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved



Anders B. Hyltoft (21-03-2006)
Kommentar
Fra : Anders B. Hyltoft


Dato : 21-03-06 17:47

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:441ffca2$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
> Det er så en 86'er der sikkert er faceliftet. Nogen har også valgt at
> kalde
> det at give bilen E-optik (altså E-klasse dele på en pre-E-klasse)
> Men når man så skriver at det er en 94'er - hvilket det jo formentlig ikke
> er specielt motormæssigt - har man i min verden sat sig selv i
> skammekrogen.
> Glem alt om den bil - det lyder dybt bybt useriøst.

Det har jeg også gjort

>> Den har gået ca 530.000 km i følge sælger, men det behøves jo ikke
>> afskrække.
>> Hvor køber man evt. dele hvis man vil shine kroppen på sådan en lidt op?
>>
> Det behøves ikke at afskrække - det er den aktuelle stand der afgør (men
> det
> tror jeg du har fattet efterhånden

ja, den er fanget

> Uha - nu sagde du fyordet
> Jeg erkender blankt at jeg slet ikke er til den slags - hvis det ikke er
> originalt i hvert fald, så det er jeg ikke den rette at spørge om.

Det var nu ikke fordi den skulle lires eller noget i den dur, men som en
anden sagde så lignede den en (pæn) sko. Hvad kunne man lige gøre ved den
for at shine op? Evt. synes jeg at det nederste af dørene skulle være i
samme farve som resten af bilen, men jeg ved ikke hvad der ellers skal til
for at den bliver lidt pænere?

--
Mvh
Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
ikke



Ole Gaarde Kristense~ (22-03-2006)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 22-03-06 03:34

>
> > Uha - nu sagde du fyordet
> > Jeg erkender blankt at jeg slet ikke er til den slags - hvis det ikke er
> > originalt i hvert fald, så det er jeg ikke den rette at spørge om.
>
> Det var nu ikke fordi den skulle lires eller noget i den dur, men som en
> anden sagde så lignede den en (pæn) sko. Hvad kunne man lige gøre ved den
> for at shine op? Evt. synes jeg at det nederste af dørene skulle være i
> samme farve som resten af bilen, men jeg ved ikke hvad der ellers skal til
> for at den bliver lidt pænere?
>
Næh - det er jo smag og behag hvad man synes er pænt. Og jeg synes også det
er en pæn sko
Jeg kan godt lide at dørpladerne er i en lidt anden farve end selve
døren/bilen. Det giver en fin kontrast. Eneste problem er at der har det med
at samle sig skidt omkring de plader. Det er derfor en god ide at kigge
rundt langs kanterne på dem for at se om der er rust.
Hvis den ellers er ordentlig i lakken kan en vask og polering gøre
underværker.
I det mindste er der originale fælge på den - og det er oven i købet en af
mine favoritmodeller - og det pynter da en hel del. Den har indfarvede
spejle og kofangere - det er også pænt.
Jeg erkender blankt at jeg synes den er pænest som den står, og kan desværre
ikke rigtigt komme med nogen gode ideer til hvad der eller kunne gøres ved
den. Ud over det allerede nævnte altså

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved



Andreas Jensen (17-03-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Jensen


Dato : 17-03-06 22:16

Hej Anders

Hvorfor skal det dødogkridte være en diesel ? Hvis du kører under 25.000 om
året er der intet sparet i kroner og benzin'erne er altså - alt andet lige -
mere stilfærdige.

Jeg sprang selv ud i import af en tysk 230TE fra -87 med 265.000 på uret for
3 år siden. Og jeg har bestemt ikke fortrudt. Som det tidligere er nævnt, så
sæt en lille slat moneter af til initiel vedligeholdelse (Min skulle f.eks.
have ny knastaksel, da de tidlige (Vistnok 85-88) 230'ere havde en indbygget
holdbarhed på ca. 250.000 km)

"Min" model er nok lidt undermotoriseret, men med automatgear kan man jo
bare sidde og nyde køerne på motorvejen (-.

Og sammenlignet med Vento er der ingen snak - om det så er model 123 (udgået
i -85) er dét en bedre køreoplevelse IMHO.

Og som det tidligere er skrevet så start med www.mobile.de Drop alle "danske
biler" - en sydtysker er som oftest væsentligt bedre vedligeholdt og alderen
taget i betragtning uden nævneværdig rust. Men husk at fusk med
kilometertallet er en yndet beskæftigelse - så tjek bilen og når du har
gjort dét, så tjek bilen og når du har gjort dét, så tjek bilen igen ! (Og
det glæder iøvrigt altid....)

Med venlig hilsen
Andreas Jensen


"Anders B. Hyltoft" <dslFJERNDETTE142221@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:441a9ee1$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Har lidt kig på denne, da jeg er begyndt at vakle i troen på en MPV som
> vores løsning.
>
> Hvis vi vil have en bil for ca 80.000,- er det så overhovedet realistisk
> at kigge på enten MB 300d eller 250d? Eller får man så en der har kørt
> 500.000km minimum?
>
> Hvor mange km må den have kørt får I ikke ville røre den?
>
> --
> Mvh
> Anders Hyltoft
>
> Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
> ikke
>



Anders B. Hyltoft (17-03-2006)
Kommentar
Fra : Anders B. Hyltoft


Dato : 17-03-06 22:49

"Andreas Jensen" <Fjernes_ccc2500@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:441b2717$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej Anders
>
> Hvorfor skal det dødogkridte være en diesel ? Hvis du kører under 25.000
> om året er der intet sparet i kroner og benzin'erne er altså - alt andet
> lige - mere stilfærdige.

Jamen det ved jeg da egentlig ikke. Jeg var bare hooked på den gode omtale
som diesel-motorerne får. Og jeg tænkte at hvis jeg køber en MB'er så bliver
det en med nogle km på bagen. Derfor ville jeg hellere have en diesel hvis
den holdte bedre.

SNIP

> Og som det tidligere er skrevet så start med www.mobile.de Drop alle
> "danske biler" - en sydtysker er som oftest væsentligt bedre vedligeholdt
> og alderen taget i betragtning uden nævneværdig rust. Men husk at fusk med
> kilometertallet er en yndet beskæftigelse - så tjek bilen og når du har
> gjort dét, så tjek bilen og når du har gjort dét, så tjek bilen igen ! (Og
> det gælder iøvrigt altid....)

Det lyder da fornuftigt med import fra Tyskland, men jeg ville umiddelbart
være lidt urolig ved at kaste mig ud i noget sådant når jeg ikke har prøvet
det før. Især fordi de fleste som refererer til import også nævner ordet
"fusk" eller "svindel" i samme kontekst Jeg har ikke råd til at miste et
depositum på en bil som ikke findes eller lign.

--
Mvh
Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
ikke



Bjarne (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 18-03-06 18:40

In article <441c28a1$0$38695$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
   "Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> writes:
> "Bjarne" <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i en meddelelse
> news:441b14d6$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
:snip en hel masse
>
>> Hvis det er rigtigt, skal du iøvrigt lige indregne et stk. renoveret
>> gearkasse til 17.000 indenfor kort tid. Meget længere holder den nemlig
> ikke. Et hurtigt
>> check er at måle hvor lang tid der går fra man skifter fra P til R før den
> "tager fat".
>> Hvis det tager meget mere end 2-3 sekunder er gearkassen sikkert på vej
> ud.
>>
> Arh - det er vist et worst-case scenarie (men det er selvfølgelig også rart
> at kende). Min har gået over 500.000 uden en renovering, og den er
> (naturligvis født som taxa. Hvis der endelige skal ske noget med kassen
> skal det være nye bremsebånd, og det mener jeg ikke er så dyrt endda.

Jeg tror desværre at din er "best case" scenario. Alle jeg kender der
skruer i 124'ere inklusiv automatgearscenteret i Gilleleje, er enige om at
gearkassen kører på overtid efter 250-300.000km. Vi snakker altså her om
gearkassen på 124 diesel.
En typisk fejl på lige netop dem der sidder i E300D (24v) er iøvrigt at
den får meget svært ved at bakke. Det tager længere og længere tid at få
den i bakgear og til sidst kan det ikke lade sig gøre. Jeg havde selv
fornøjelsen da jeg skulle bakke en campingvogn på plads på en campingplads.
Det ødelægger altså stilen når Merceren lige pludselig ikke kan bakke
For at reparere dette, skal man hele vejen gennem gearkassen og kan derfor
ligeså godt få det hele renoveret.

>
>> Husk lige at checke om alle gløderør virker og få sælger til at skifte dem
> der ikke duer.
>> Det er en rigtig stinkeropgave på den model. Rørene sætter sig nemlig ofte
> fast og skal bores
>> ud. Det kan i værste tilfælde koste et topstykke. Apropos topstykke, så er
> der set flere
>> biler af denne type med revnet topstykke.
>>
> Ja de gløderør kan være noget rigtigt skidt hvis de aldrig har været
> skiftet. Og sælger skal i givet fald ikke nøjes med at skifte dem der ikke
> virker. Når man alligevel har pillet indsugningsmanifolden af skal de sgu
> skiftes allesammen. Det er trods alt en beskeden merudgift (de koster ca.
> 200/stk), men sparer en for en masse besvær.
Enig. Ud med dem alle når man alligevel er der inde.

>
>> Ellers er det en super bil at have med at gøre. Det er nok den billigste
> bil jeg har
>> kørt i indtil nu og så må den trække 1900 kg.
>>
> Enig - det er en *super* bil. Men min må nu kun trække 1500 kg (m/bremse).
> Kunne ovenstående være en tyrkfjel eller står der virkelig 1900 på din reg.
> attest?
>
Nope, den er god nok. Kig i din instruktionsbog, der står at W124 må
trække 1900 kg for fabrikken. De 1500kg du angiver er maks. på w123 og w126.
Men selvfølgelig kan din være vejet ned af hensyn til kørekortet.
På min registreringsattest står 1900kg.

mvh,
Bjarne


Ole Gaarde Kristense~ (19-03-2006)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 19-03-06 07:06

"Bjarne" <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i en meddelelse
news:441c45da$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Jeg tror desværre at din er "best case" scenario. Alle jeg kender der
> skruer i 124'ere inklusiv automatgearscenteret i Gilleleje, er enige om at
> gearkassen kører på overtid efter 250-300.000km. Vi snakker altså her om
> gearkassen på 124 diesel.
>
Mystisk. Jeg har haft adskillige mellem fingrene der alle har gået over
350.000 uden at der har været skiftet andet end olien (og filter
naturligvis), og har aldrig hørt at en renovering er mere regelen end
undtagelsen.

> En typisk fejl på lige netop dem der sidder i E300D (24v) er iøvrigt at
> den får meget svært ved at bakke. Det tager længere og længere tid at få
> den i bakgear og til sidst kan det ikke lade sig gøre. Jeg havde selv
> fornøjelsen da jeg skulle bakke en campingvogn på plads på en
campingplads.
> Det ødelægger altså stilen når Merceren lige pludselig ikke kan bakke
> For at reparere dette, skal man hele vejen gennem gearkassen og kan derfor
> ligeså godt få det hele renoveret.
>
Enig. Det øderlægger i den grad stilen - man kan altid unskylde sig med at
det er en lånt bil
Jeg synes kun jeg har oplevet det på min første vognmands gamle W123'er, og
så vidt jeg husker var også det noget der kunne klares med friske
bremsebånd.

> Nope, den er god nok. Kig i din instruktionsbog, der står at W124 må
> trække 1900 kg for fabrikken. De 1500kg du angiver er maks. på w123 og
w126.
> Men selvfølgelig kan din være vejet ned af hensyn til kørekortet.
> På min registreringsattest står 1900kg.
>
Meget mystisk. På min attest står der 1500 kg m/bremser og 750 kg uden. Men
den med vejet ned lyder som en plausibel forklaring (det er dog ikke noget
jeg har fået gjort). Så passer det med at max egenvægt på 2025 kg og de 1500
kg sådan passer nogenlunde til et almindeligt kørekort.

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved



Martin Sørensen (21-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 21-03-06 14:43


Anders B. Hyltoft skrev:

> Har lidt kig på denne, da jeg er begyndt at vakle i troen på en MPV som
> vores løsning.
>
> Hvis vi vil have en bil for ca 80.000,- er det så overhovedet realistisk at
> kigge på enten MB 300d eller 250d? Eller får man så en der har kørt
> 500.000km minimum?
>
> Hvor mange km må den have kørt får I ikke ville røre den?
>
> --
> Mvh
> Anders Hyltoft
>
> Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
> ikke

Hvis du kan tysk er der mange guldkorn at hente her
http://www.f22.parsimony.net/forum43054/

/Martin


Bjarne (22-03-2006)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 22-03-06 07:24

In article <44202e07$0$60783$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
   "Anders B. Hyltoft" <dslFJERNDETTE142221@vip.cybercity.dk> writes:
> "Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:441ffca2$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>>
:snip en hel masse
>
>>> Den har gået ca 530.000 km i følge sælger, men det behøves jo ikke
>>> afskrække.
>>> Hvor køber man evt. dele hvis man vil shine kroppen på sådan en lidt op?
>>>
>> Det behøves ikke at afskrække - det er den aktuelle stand der afgør (men
>> det
>> tror jeg du har fattet efterhånden
>
> ja, den er fanget
>
>> Uha - nu sagde du fyordet
>> Jeg erkender blankt at jeg slet ikke er til den slags - hvis det ikke er
>> originalt i hvert fald, så det er jeg ikke den rette at spørge om.
>
> Det var nu ikke fordi den skulle lires eller noget i den dur, men som en
> anden sagde så lignede den en (pæn) sko. Hvad kunne man lige gøre ved den
> for at shine op? Evt. synes jeg at det nederste af dørene skulle være i
> samme farve som resten af bilen, men jeg ved ikke hvad der ellers skal til
> for at den bliver lidt pænere?
Når jeg skrev den ligner en gammel sko, refererede jeg til dens tilstand.
Det vil sige slidt ildelugtende indtræk, fladtrådte sæder, undervogn med
gammelt/defekt gummi, styretøj med slør, gearkasse der næsten ikke kan gå
i bakgear, bagtøj der hyler osv.

Det er selvfølgelig helt umuligt at bedømme noget som helst ud fra et
enkelt billede, men det var den umiddelbare fornemmelse jeg fik da jeg så
billedet og læste beskrivelsen. Måske er sælger bare meget dårlig til at
lave annoncer, men jeg har set mange 124'ere der passer på ovennævnte.

Hvad angår hvad der skal til for at fixe alt dette, er det "bare" at skifte
dele indtil man er tilfreds. Det var derfor jeg i mit oprindelige indlæg
skrev, at man ikke skal bruge hele budgettet til anskaffelse, men gemme en
ordentlig klat til istandsættelse. Og her snakker jeg ikke om Brian lir',
men om reservedele for at få bilen til at fungere ordentligt.

Omkring reservedele til MB, køber jeg altid kun originale dele hos Mercedes.
Hvis der er nogen økonomisk fordel ved uoriginale dele (hvad der sjældent
er), forsvinder fordelen fuldstændig i ringere kvalitet og pasform. Der er
så dejligt nemt at ringe til Mercedes, oplyse bilens stelnummer og hvad man
skal bruge, så får man altid det rigtige første gang. Eneste undtagelse er
hvis det man skal bruge er lavet af Bosch, som f.eks. generator, så er det
noget billigere at handle direkte hos Bosch.

mvh,
Bjarne


Anders B. Hyltoft (22-03-2006)
Kommentar
Fra : Anders B. Hyltoft


Dato : 22-03-06 15:15

"Bjarne" <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i en meddelelse
news:4420ed95$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
SNIP
> Hvad angår hvad der skal til for at fixe alt dette, er det "bare" at
> skifte
> dele indtil man er tilfreds. Det var derfor jeg i mit oprindelige indlæg
> skrev, at man ikke skal bruge hele budgettet til anskaffelse, men gemme en
> ordentlig klat til istandsættelse. Og her snakker jeg ikke om Brian lir',
> men om reservedele for at få bilen til at fungere ordentligt.

Ok, takker for svarene og den meget nyttige info.

--
Mvh
Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
ikke



Martin Sørensen (22-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 22-03-06 16:35


Anders B. Hyltoft skrev:

> Jamen det ved jeg da egentlig ikke. Jeg var bare hooked på den gode omtale
> som diesel-motorerne får. Og jeg tænkte at hvis jeg køber en MB'er så bliver
> det en med nogle km på bagen. Derfor ville jeg hellere have en diesel hvis
> den holdte bedre.
>
Det er jeg ikke så skker på at den gør. 230eren skulle være næsten
uopslidelig, det samme med en 260/300 med 12 ventiler. Husk at du for
de samme penge vil få en bil med færre km hvis du vælge benzin frem
for diesel. Og de gamle MB diesler er vist hverken specielt økonomiske
eller raffinerede efter moderne standard.

> Det lyder da fornuftigt med import fra Tyskland, men jeg ville umiddelbart
> være lidt urolig ved at kaste mig ud i noget sådant når jeg ikke har prøvet
> det før. Især fordi de fleste som refererer til import også nævner ordet
> "fusk" eller "svindel" i samme kontekst Jeg har ikke råd til at miste et
> depositum på en bil som ikke findes eller lign.
>
Så find evt et firma i DK der gør i den slags. Man kan i øvrigt
checke en bils historie hos MB hvis den har været plejet der.

Hvis Accorden mode forventning skulle opgive ånden indenfor den
nærmeste fremtid kunne jeg godt finde på at lede efter en ældre MB.

mvh

Martin

Honda Accord 2.0, 1994, 322000 and counting


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408895
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste