Ophuggere af USA biler...?
Fra : Rohde

Dato : 17-03-06 08:11

Hej ng,

Jeg glemte at folde spejlene ind da jeg kørte bilen i vaskehal, så den har
knust den yderste del af mit højre sidespejl. Man kan ikke købe en ny ramme,
men kun glasset eller et komplet spejl.

Derfor er jeg på jagt efter et brugt, evt. fra en hugger. Bilen er en
Chevrolet Astro årgang 1996/1997, og spejlene er sorte. Nu er dette jo ikke
en markedsgruppe, men ved nogen hvor der ligger en hugger eller andet hvor
jeg kunne søge efter brugte dele - og dermed spare udgiften til et helt
spejl. Det kunne jo ske igen...

Et godt råd i øvrigt: når bilvasken stopper midt i det hele er det tegn på
en fejl, og man skal ikke bare ryste på hovedet og starte den igen. Har jeg
nu lært...

God weekend.
Rohde

Fra : Ove Nielsen

Dato : 17-03-06 08:33

Hej Du kan prøve ham her han har mange ophugsbiler stående .Mvh
Ove..US-Biler ApS

Industrivej 22
6510 Gram

Tlf.: 74 82 13 64

Fax: 74 82 18 35

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-03-06 09:24

Rohde wrote:
> [...]
> en fejl, og man skal ikke bare ryste på hovedet og starte den igen. Har jeg

Anders Peter fra http://www.randers-limousineservice.dk/ har vist haft
USA ophug, han kan måske hjælpe dig.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-06 09:39

"Rohde" <rohde@tech-point.dk> skrev i en meddelelse

> Derfor er jeg på jagt efter et brugt, evt. fra en hugger. Bilen er en
> Chevrolet Astro årgang 1996/1997, og spejlene er sorte.

dataophug.dk:
http://www.dataophug.dk/menuSprog/Delebestil.asp?Dest=normse&Action=Sec&DelGruppe=27&ModelId=1060&BilModel=ASTRO%20VAN&BilType=CHEVOLET&Art=Spejle

og man skal ikke bare ryste på hovedet og starte den igen. Har jeg
> nu lært...

Døden har altid en årsag ;).

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-03-06 16:28

"Rohde" <rohde@tech-point.dk> wrote in message
> [...]
> knust den yderste del af mit højre sidespejl. Man kan ikke købe en ny
> ramme, men kun glasset eller et komplet spejl.

Bare et spørgsmål, hvad med alle de biler man ikke kan folde spejlet ind?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-03-06 16:54

Bjarke Hansen wrote:

> Bare et spørgsmål, hvad med alle de biler man ikke kan folde spejlet
> ind?

Jeg er temmeligt sikker på, at spejlene skal kunne foldes ind på alle biler.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-03-06 17:25

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Jeg er temmeligt sikker på, at spejlene skal kunne foldes ind på alle biler.

Du kan ikke "folde" et spejl ind på en Rekord !

Heller ikke en Scorpio

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-03-06 18:12

jan@stevns.net wrote:

> Du kan ikke "folde" et spejl ind på en Rekord !
>
> Heller ikke en Scorpio

Svjv så skal de kunne folde ind, hvis man f.eks. rammer en fodgænger eller
cyklist.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-03-06 18:48

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Svjv så skal de kunne folde ind, hvis man f.eks. rammer en fodgænger eller
>cyklist.

skal de ikke bare "give efter" - det kan de på Scorpio'erne ...

Rekordens derimod sidder dælme da fast

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-03-06 18:46

jan@stevns.net wrote:

> Du kan ikke "folde" et spejl ind på en Rekord !
>
> Heller ikke en Scorpio

I Detailforskrifter for køretøjer afsnit 10.03.006 står der følgende:
"For udvendigt førerspejl, der er anbragt på personbil M1 og varebil N1 for
at sikre tilstrækkeligt udsyn ved kørsel med campingvogn, gælder følgende:

Er afstanden mellem spejlets yderste punkt og bilens yderste punkt mere end
200 mm og afstanden mellem spejlets underkant og vejbanen mindre end 2 m,
skal spejlet være således indrettet, at det giver efter for en forholdsvis
let påvirkning, uanset at spejlet skal ses gennem sideruden."

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-03-06 19:34

> [...]

>skal spejlet være således indrettet, at det giver efter for en forholdsvis
>let påvirkning, uanset at spejlet skal ses gennem sideruden."

Ok - Jeg må ud og lufte kamera'et ;)

http://www.dkfritidbil.dk/debatrelevant/sidespejle/index.htm

Done

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-03-06 19:40

jan@stevns.net wrote:

> Ok - Jeg må ud og lufte kamera'et ;)
>
> http://www.dkfritidbil.dk/debatrelevant/sidespejle/index.htm
>
> Done

Jeg er nu temmeligt sikker på, at spejlet på Scorpio'en kan klappes ind.
Og lur mig om ikke også det på Rekord'en også kan.
Har du prøvet at give dem et let slag forfra ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-03-06 20:40

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Jeg er nu temmeligt sikker på, at spejlet på Scorpio'en kan klappes ind.
>Og lur mig om ikke også det på Rekord'en også kan.

Det kan det ikke på Rekorden - jeg har testet det på en anden bil -
hans spejl gav op først ;)

>Har du prøvet at give dem et let slag forfra ?

Niks - og jeg gør det heller ikke ;)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-03-06 20:47

jan@stevns.net wrote:

> Det kan det ikke på Rekorden - jeg har testet det på en anden bil -
> hans spejl gav op først ;)

OK.

> Niks - og jeg gør det heller ikke ;)

Arh kom nu, du tør ik'

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-03-06 21:10

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Arh kom nu, du tør ik'

Jeg vil da hellere prøve på en anden mands bil først - din f.eks ;)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-03-06 21:11

jan@stevns.net wrote:

> Jeg vil da hellere prøve på en anden mands bil først - din f.eks ;)

Det behøves ikke, min kan nemlig godt

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport