Fotovogne...
Fra : Peter Frost - Gregan~

Dato : 16-03-06 14:14

Hej gruppe...
Pga. noget gift udslip leder politiet mig hele vejen uden om Vanløse... Og
kommer så kørende en 15-20 meter bag en varevogn, da jeg ser et blitz, jeg
bremser pr reflex og kikker på vognen mens jeg køre forbi, ingen blitz til
"mig" og kørte da næsten 60 km/t. Kommer der en bøde så betales den
selvfølgelig, sårn er det jo. Men blev lidt nyskærig. Jeg ville mene der var
en 20 meters penge ned til fotovognen da den blitzet, men kan alligevel ikke
finde ud af om det var mig eller ham foran... for syntes han var ca en
meters penge før vognen da den blitzet... hvad er den normale afstand man
bliver blitzet ? syntes der holdt en 4-5 biler mellem mig og vognen... Og
hvor lang tid plejer der at gå før man får brev ?

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : Krause

Dato : 16-03-06 15:09

Hej Peter
Jeg har selv været i en situation hvor jeg ikka var helt sikker
på om jeg blev "blitzet", med hensyn til fotoafstand er jeg dig svar
skyldig. Men har efter opringning til færdselspolitiet
fået oplyst at der normalt går 14 dage til 3 uger før man får et brev fra
rigspolitiet.Jeg kan dog sige så meget at mange foto bliver kasseret nettop
ved overhalinger da der meget nemt kan være usikkerhed om hvilket af
køretøjerne der udløste "blitzen"

hilsen Michael.

Fra : Henning

Dato : 16-03-06 15:48

On Thu, 16 Mar 2006 14:14:04 +0100, "Peter Frost - Gregand"
<peterfrost@cph-metronet.dk> wrote:

> [...]
>"mig" og kørte da næsten 60 km/t. Kommer der en bøde så betales den
>selvfølgelig, sårn er det jo. Men blev lidt nyskærig. Jeg ville mene der var

Du kunne jo også gøre det om vendt - du ved du kørte for stærkt, så
drøn ned på den lokale station og foreslå I slår halv skade; du gi'r
250,- til deres kaffekasse og de sletter billedet

Fra : Peter Frost - Gregan~

Dato : 16-03-06 16:31

Henning skrev
> Du kunne jo også gøre det om vendt - du ved du kørte for stærkt, så
> drøn ned på den lokale station og foreslå I slår halv skade; du gi'r
> 250,- til deres kaffekasse og de sletter billedet

Dårlig handel hvis det var ham foran ;) :P

Må bare se om der kommer noget, smider pengende i en krukke, så om 3 uger
kommer der endten et brev, eller jeg har glemt de ligger der, og en dag får
en glædlig overraskelse ;)

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : Andersen [3650]

Dato : 16-03-06 16:58

> Må bare se om der kommer noget, smider pengende i en krukke, så om 3 uger
> kommer der endten et brev, eller jeg har glemt de ligger der, og en dag
> får en glædlig overraskelse ;)

Eller gir den til spejdernes genbrugsshop

Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 16-03-06 23:23

Det er vist kun hos Århus Politi at det kan gøres ...

Fra : Martin Bak

Dato : 17-03-06 03:50

"Jens Vejmand & Holger Danske" <holger@danske.dk> skrev i en meddelelse
> Det er vist kun hos Århus Politi at det kan gøres ...
>
> "Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

20 meter passer fint, det ved jeg desværre af egen erfaring. Og hvis du
_efter_ at have bremset ned stadig kørte 60 i en 50 km/t zone, så er det jo
ikke sikkert, at bøden kun er på 500,- kr. Jeg ville håbe på, at billedet
blev mislykket hvis jeg var dig..

Martin

Fra : Peter Frost - Gregan~

Dato : 17-03-06 09:29

Martin Bak skrev:
> [...]
> _efter_ at have bremset ned stadig kørte 60 i en 50 km/t zone, så er det
> jo ikke sikkert, at bøden kun er på 500,- kr. Jeg ville håbe på, at

Ja, det kom jeg også til at tænke på i går aftes, må bare håbe jeg slipper
med strækken ;) :p For søren hvor er de fotovogne svinske ! Men de jo ikke
helt dumme ! Først afspærer de et stort område af Vanløse, og leder os
derfor ned af en vej hvor der holder en fotovogn... Det er helt dumt, hvis
fotovogns teknikeren er low på bøder... :p

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk