ABS Lampe blinke. Ford Mondeo. Hjælp.
Fra : Tommy S.

Dato : 16-03-06 10:58

Hej!

ABS Lampen i min ford Mondeo II fra september 2000 er begyndt at
blinke.

Den bliver 4 gange. Holder en lille pause og blinker så 4 gange mere
og sådan fortsætter den ellers.

Nogen der lige har en anelse om, hvad det betyder?

--
Tommy

Fra : john smith

Dato : 16-03-06 12:05

> [...]
> og sådan fortsætter den ellers.
>
> Nogen der lige har en anelse om, hvad det betyder?

Virker abs'en ?

En undervognsskyld i en vaskehald kan hjælpe, det kan være skidt på sencoren

Fra : Jens

Dato : 16-03-06 12:08

"Tommy S." <noway@iwont.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og sådan fortsætter den ellers.
>
> Nogen der lige har en anelse om, hvad det betyder?

Hej

Er du sikker på det ikke er AIRBAG lampen der blinker ?

Jens

Fra : Tommy S.

Dato : 16-03-06 13:46

On Thu, 16 Mar 2006 12:08:10 +0100, "Jens"
<jens_jespersen@hotmail.com> wrote:

>"Tommy S." <noway@iwont.com> skrev i en meddelelse

>Hej
>
>Er du sikker på det ikke er AIRBAG lampen der blinker ?

DOH!

Det har du helt ret i. Det er airbag-lampen.

Undskyld forvirringen! :)

Fra : Jens

Dato : 16-03-06 14:30

> DOH!
>
> Det har du helt ret i. Det er airbag-lampen.
>
> Undskyld forvirringen! :)

Tænkte jeg nok - så vidt jeg husker er det samme "feature" vores Mondeo
har - fejl i sideairbag i førersiden. Under førersædet sidder et par stik -
der er vist også nogle under en klap i tæppet. Rens dem, så forsvinder
fejlen.....ihvertfald i et stykke tid.

Jens

Fra : Tommy S.

Dato : 16-03-06 14:42

> [...]
>der er vist også nogle under en klap i tæppet. Rens dem, så forsvinder

Hej Jens!

Tak for hjælpen. Jeg vil se om jeg kan finde nogen stik at rense
derinde under og se om det hjælper! :)

--
Tommy

Fra : Krause

Dato : 16-03-06 15:19

Havde det samme problem i min Mondeo
fra 97. spurgte hos ford der sagde at den største sansynlighed for fejl lå i
stikket til selestrammeren
(min airbag lampe gav også 4 blink plus pause) som sidder
under sædet. Fik med lidt bøvel skilt stikket ad,renset det
sat det på plads igen, det har ikke blinket siden.

Hilsen Michael.

Fra : Tommy S.

Dato : 17-03-06 08:56

On Thu, 16 Mar 2006 15:19:29 +0100, "Krause"
<krause(snabela)marine@webspeed(punktum)dk> wrote:

> [...]
>under sædet. Fik med lidt bøvel skilt stikket ad,renset det
>sat det på plads igen, det har ikke blinket siden.

Jamen det lyder da som om det skal være mit projekt her i weekenden.

Tak for info.

--
Tommy