Hvilken MPV
Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 16-03-06 08:27

Som stolt familiefar, må jeg erkende at jeg er begyndt at tænke på at
anskaffe en MPV i stedet for vores alm. personbil.
Det er ikke ligeså macho, men pladsen tiltaler mig, især fordi jeg ofte
henter en halv byggeplads på den lokale trælast når vi renoverer
Desuden var det jo lækkert at have sådan en at tage på ferie med familien i.

Men hvilken skal man købe?

Jeg har kigget på Kia Carnival, men jeg ved ikke om den er for ringe i
forhold til andre.
Jeg vil købe den brugt med ca 150.000 km på bagen, så den er til at komme i
nærheden af for under 200.000,- Men jeg har set på bilbasen at der bl.a. er
Chryslers Voyager og Toyota Previa, samt andre mulige.

Er der nogen der har erfaringer med daglig brug, vedligehold osv, som kunne
være relevante for mit valg af MPV? Andre mærker kan også komme i
overvejelse, jeg er kun på idéstadiet indtil videre.

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
ikke

Fra : Kent Glerup

Dato : 16-03-06 09:20

On Thu, 16 Mar 2006 08:27:26 +0100, "Anders B. Hyltoft"
<dslFJERNDETTE142221@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
>Men hvilken skal man købe?
>
>Jeg har kigget på Kia Carnival, men jeg ved ikke om den er for ringe i

Min mening: Den værste nyere bil jeg overhovedet har kørt i!
Hvis jeg skal argumentere nærmere må du lige gi' mig et hint :)

MVH
Kent Glerup

Fra : Per W.

Dato : 16-03-06 09:43

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i melding

> Min mening: Den værste nyere bil jeg overhovedet har kørt i!
> Hvis jeg skal argumentere nærmere må du lige gi' mig et hint :)

Var det ikke den som fikk en helt utrolig dårlig krasj test, rett og slett
livsfarlig?

/Per W.

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-06 09:51

"Per W." <fungererikke@ikkegyldig.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Var det ikke den som fikk en helt utrolig dårlig krasj test, rett og slett
> livsfarlig?

Jo.... .

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 16-03-06 12:17

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:6s7i12lh76p692e9qo2rmrhqrt82p820u1@4ax.com...
> On Thu, 16 Mar 2006 08:27:26 +0100, "Anders B. Hyltoft"
> <dslFJERNDETTE142221@vip.cybercity.dk> wrote:

SNiP

> Min mening: Den værste nyere bil jeg overhovedet har kørt i!
> Hvis jeg skal argumentere nærmere må du lige gi' mig et hint :)

jamen jeg vil da gerne have en uddybning af bedømmelsen

Har du prøvet f.eks. Chryslers MPV eller andre som er bedre til nogenlunde
samme brugtpris?

Fra : Kent Glerup

Dato : 16-03-06 13:04

On Thu, 16 Mar 2006 12:17:29 +0100, "Anders B. Hyltoft"
> [...]

>SNiP

>jamen jeg vil da gerne have en uddybning af bedømmelsen

Baggrund:
Jeg kører ofte lange ture (+300-400 km) i min firmavogn (Opel Zafira
CDTI 150HK), så det er ligesom mit sammenligningsgrundlag..
Jeg havde en Carnival 2,9HPDI camper som "loaner" i 3 dage, da Opel'en
havde mistet ladetrykket.

Carnival:
Elendigt førersæde, for blødt og for lidt lændestøtte.
Gearstang sidder for langt væk.
Motoren larmer som ind i h......
For lidt trækkraft.
Følelsesløst styretøj med for lav gearing.
For blød/sejlende undervogn.
Bremserne virker underdimensionerede.

Bilen var relativt ny da jog prøvede den, men den døjede alligevel med
ruskende bremser. Motor og førersæde var direkte uudholdelige på
langtur. Jeg kørte en enkelt Herning-Fyn tur/retur i den, hvilket min
ryg aldeles ikke brød sig om. Normalvis har jeg intet problem med at
smutte en tur til Hamborg og retur i Opel'en, men dette ville jeg
meget nødig gøre i en Carnival!

Det ovenstående sammenholdt med det faktum at bilen ikke er særlig
sikker, vil til enhver tid få mig til at fraråde den bil.

>Har du prøvet f.eks. Chryslers MPV eller andre som er bedre til nogenlunde
>samme brugtpris?

Desværre ikke.. Jeg har futtet en del rundt i en Sharan, og ville
vælge en sådan (Sharan/Galaxy/Alhambra) hvis jeg skulle købe den
størrelse bil. Husk dog at en tidlig Sharan nok ikke er den mest
driftsikre brugtbil...

MVH
Kent Glerup

Fra : Leo_Jensen

Dato : 16-03-06 09:59

Husk nu på at den er tung og langsom. Hvis det endelig går galt er
chancen for at ramme noget der er mindre stor. I crashtesten oplever
den at ramme noget svarende til dens egen størrelse.