Miljøafgift på malerens timeløn ?
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-03-06 21:15

Har lige haft min bil til maler og undrer mig lidt over at der på
regningen står "miljøafgift af arbejdsløn 1,4%".

Hvorfor er der miljøafgift på timelønnen ? kan forstå der er afgift på
lakken, men timelønnen ?

"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-03-06 21:59

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev
> Hvorfor er der miljøafgift på timelønnen ? kan forstå der er afgift på
> lakken, men timelønnen ?

Fordi når en ansat er brugt op, skal man betale for at aflevere ham til
Kommunekemi.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-03-06 23:04

Preben Riis Sørensen explained on 15-03-2006 :

> Fordi når en ansat er brugt op, skal man betale for at aflevere ham til
> Kommunekemi.

Han kan da bare lade være med at slikke på penslerne ;)

"Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
- Luis Bunuel

Fra : Kim Jespersen

Dato : 16-03-06 08:25

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> regningen står "miljøafgift af arbejdsløn 1,4%".
>
> Hvorfor er der miljøafgift på timelønnen ? kan forstå der er afgift på

Malere fiser mere end normale mennesker, det koster at rense luften
efter dem.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-03-06 19:02

Kim Jespersen was thinking very hard :
> Malere fiser mere end normale mennesker, det koster at rense luften efter
> dem.

Tænkte det nok :)

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.

Fra : Kim Jespersen

Dato : 16-03-06 19:47

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> regningen står "miljøafgift af arbejdsløn 1,4%".
>
> Hvorfor er der miljøafgift på timelønnen ? kan forstå der er afgift på

Lidt mere seriøst. Det er latterligt, skulle vi også betale
sodavandafgift på en McDonalds medarbejders timeløn

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-03-06 23:06

Kim Jespersen explained on 16-03-2006 :

> Lidt mere seriøst. Det er latterligt, skulle vi også betale sodavandafgift på
> en McDonalds medarbejders timeløn

Enig - at sætte 1,4% afgift på arbejdslønnen er vel bare en anden måde
at fordele afgiften, vil vel altid være den samme regning tingene skal
på. Ville da være mere seriøst at sætte 7% istedet for 6% afgift på
lakken IMHO.

"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball

Fra : Kim Jespersen

Dato : 16-03-06 23:26

> [...]
> at fordele afgiften, vil vel altid være den samme regning tingene skal
> på. Ville da være mere seriøst at sætte 7% istedet for 6% afgift på

Helt sikkert. Men rent lovmæssigt, så er der jo et problem i at pålægge
arbejdslønnen med afgift, med mindre man kan bevise at miljøbelastningen
stammer fra arbejdet der er udført og ikke brugen af lakker og
opløsningsmidler.
Det ville svare til at pålægge en forbrugsafgift på ren luft, bare fordi
man kan og så fordi staten jo ikke kan finde nye steder for afgifter.

Fra : Kim Jespersen

Dato : 16-03-06 23:36

> [...]

arbejdslønnen med afgift, med mindre man kan bevise at miljøbelastningen
stammer fra arbejdet der er udført og ikke brugen af lakker og
Det ville svare til at pålægge en forbrugsafgift på ren luft, fordi man
ikke kan pålægge Co2 udledningen yderligere afgift og så iøvrigt bare
fordi man kan.
Staten kan jo heller ikke finde nye steder for afgifter.