Leje af kassevogn (lidt OT)
Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-03-06 13:04

Hej;

Jeg skal i maj bruge en kassevogn til at hente fruens ejendele i det
sydlige udland - nogen ide om hvor jeg kan leje en for en fornuftig
pris, uden at det er en der brude have været skrottet?

På forhånd tak,

Martin

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 15-03-06 13:41

> [...]
>sydlige udland - nogen ide om hvor jeg kan leje en for en fornuftig
>pris, uden at det er en der brude have været skrottet?

Nu skriver du det sydlige udland. Jeg drister mig til at spørge præcist hvor
det er henne - og hvilke mængder skal du have flyttet?

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-03-06 13:50

Ole Gaarde Kristensen skrev:

> Nu skriver du det sydlige udland. Jeg drister mig til at spørge præcist hvor
> det er henne - og hvilke mængder skal du have flyttet?

Schweiz, Basel.

Ikke voldsomme mængder, en flyttetrailer kan måske klare det.
Spisebord + stole, køkkenudstyr, fjernsyn mv; et ret spartansk indbo
(uden senge håber vi, dem forsøger vi at sælge)

Jeg tvivler på at det kan betale sig at få professionelle til det,
så skal det hele jo også pakkes bedre ind

mvh

Martin

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 15-03-06 17:42

>"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>Schweiz, Basel.

Skulle bare lige være sikker på du ikke mente Tønder eller deromkring

> [...]
>
>Jeg tvivler på at det kan betale sig at få professionelle til det,
>så skal det hele jo også pakkes bedre ind

Jeg tvivler på at det kan betale sig at gøre det selv.
Fra København er der ca. 1100 km x 2 = 2200 km hvilket vel svarer til 230
ltr diesel á ca 8 kr (tanket syd for grænsen) = 1840 kr
Så er der færge eller bro tur/retur (men nu kunne det jo være til Fyn og så
slipper man for det)
Så er der kilometerprisen. Har ingen præcis anelse, men 2 kr/km er nok et
minimum = 4400 kr.
Europcar tager omkring 1500 for 3 dage for en Transitlignende ting (6m3)
(ved ikke om det er med forsikring o.s.v.)
Endelig kan der komme en overnatning på tale hver vej hvis forholdene er
noget skidt (måske lange køer, vejarbejde o.s.v. eller hvis man ikke kan
køre de 1100 i et stræk)
Alt i alt er der så hurtigt røget 8000 - uden forplejning (og indkøb hos
Otto Duborg/Bordershop

Jeg ville i stedet tage fat i et af de store firmaer der gør i den slags, og
høre om man ikke kan få et læs med retur. Kan man oven i købet indrette sig
efter flyttefirmaet - altså hvornår de er af sted i forvejen - tror jeg det
kan gøres for en meget rimelig pris.
Fordelen ved at bruge dem er også, at så er tingene forsikret undervejs.
Både ind og ud af huset, og op/ned af motorvejen.

Min far har tidligere gjort brug af Svendborg Flytteforretning da han
rykkede til Frankring. Super god service - flinke folk - og rimelige priser.
Mener de gav omkring 20.000 for et helt vognlæs (altså en stor lastbil) og
det var så til Sydfrankrig. De holder prisen nede ved at bruge lokale folk
til at læsse, så man altså ikke betaler for 3 mand der skal køre med hele
turen - men kun 1. Ganske fikst.

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved