Dyre biler...
Fra : Martin Kiefer

Dato : 15-03-06 10:06

Hej.

Forbes som udgiver listen med de rigeste personer i verden har også lavet en
liste med 10 biler man kan bruge nogle af pengene på:

http://www.forbes.com/2006/03/09/cx_dl_06billionaires_0310featslide.html

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Thomas J.

Dato : 15-03-06 10:48

Den Wed, 15 Mar 2006 10:06:22 +0100 sendte "Martin Kiefer"
<news2@kiefer.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>
>Forbes som udgiver listen med de rigeste personer i verden har også lavet en
>liste med 10 biler man kan bruge nogle af pengene på:

Apropos de 10 rigeste i verden:

Ham fra IKEA kører rundt i en gammel Volvo 240 fra 1993....damn, what
a waste of space.
Og når han ikke kører i den, så tager han med de offentlige transport
midler på mimrekort.
Den mand må være så nærig at han spiser sin egen afførng.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 15-03-06 12:52

"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:qeof125stlv7l64f066cubgqtd18ah8rd3@4ax.com...

> Den mand må være så nærig at han spiser sin egen afførng.

Topmålet af nærighed må være at købe en Skoda på grænseplader ...

/Kim

Fra : Mogens...

Dato : 15-03-06 18:45

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Topmålet af nærighed må være at købe en Skoda på grænseplader ...

Forleden så jeg en Fabia på grænseplader. Nu er det jo ikke
alle, der har fede biler som interessefelt, men alligevel da...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-03-06 14:54

On Wed, 15 Mar 2006 10:48:03 +0100, Thomas J.
<dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>midler på mimrekort.
>Den mand må være så nærig at han spiser sin egen afførng.

Der er heller ikke nogen i den koncern der flyver business-class eller
for den sags skyld first-class.

Som Kamprad tørt konstaterede i et sjældent interwiev for nogle år
siden:

Jeg har ved nøje studier konstateret at jeg på monkey-class kommer
lige så hurtigt frem som dem der sidder lidt længere fremme.

Hvis man er blottet for entusiasme kunne det godt overføres til biler
også.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Anders Majland

Dato : 15-03-06 15:28

> [...]
> lige så hurtigt frem som dem der sidder lidt længere fremme.
>
> Hvis man er blottet for entusiasme kunne det godt overføres til biler

Hvis summen af laster er konstant så må han jo være temmelig farverig på
andre områder ....

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-03-06 16:02

On Wed, 15 Mar 2006 15:27:54 +0100, "Anders Majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Hvis summen af laster er konstant så må han jo være temmelig farverig på
>andre områder ....

>--

Tja, det kan man på en måde godt sige.

Han har i svensk såvel som i international presse været under
"behandling" for påståede nazi-sympatier.

Om det er farverigt eller ej, vil jeg lade andre afgøre.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thomas

Dato : 15-03-06 20:02

wrote in message news:qeof125stlv7l64f066cubgqtd18ah8rd3@4ax.com...
> [...]
> midler på mimrekort.
> Den mand må være så nærig at han spiser sin egen afførng.

Det med afføringen er vist alm. har set det mange steder på nettet.. men
for at snakke om noget andet

Hver mand sin interesse. Nu nævner en anden i denne tråd en båd. Om jeg så
vandt 1 milliard ville jeg aldrig købe en båd. Det siger mig intet, så
derfor kan jeg godt følge at andre kan være ligeglade med hvilken bil de
kører i.

Mvh

Thomas

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 15-03-06 13:08

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> liste med 10 biler man kan bruge nogle af pengene på:

HeHe - det er sgu sjældent at se en liste hvor Maybach'erne er de billigste

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Martin Kiefer

Dato : 15-03-06 13:36

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> HeHe - det er sgu sjældent at se en liste hvor Maybach'erne er de
> billigste

Men alligevel imponerende at der er to af dem på listen.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 15-03-06 17:13

> Men alligevel imponerende at der er to af dem på listen.

Helt sikkert. Selvom de ikke har fået den succes jeg tror man havde
forventet er det nu kræs.
Har desværre kun haft lejlighed til at lure på sådan en udefra (til gengæld
flere gange), men den ser nu lækker ud.

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-03-06 14:32

Thomas J. skrev:

> Ham fra IKEA kører rundt i en gammel Volvo 240 fra 1993....damn, what
> a waste of space.

Hvis hr Kamprad nu kan _lide_ den bil? Eller hvis biler bare ikke siger
ham noget?

> Og når han ikke kører i den, så tager han med de offentlige transport
> midler på mimrekort.

Mig bekendt bor han i Schweiz. Med den offentlige transport de har (og
det bøvl det kan være at parkere) har jeg en vis forståelse.

Jeg ville nok opgradere den firhjulede hvis penge ikke spillede en
rolle. Men en pralomobil ville jeg nok ikke have under nogen
omstændigheder.

Nej båd derimod, der kunne jeg hurtigt bruge et par millioner...

/Martin

Fra : Thomas J.

Dato : 15-03-06 14:54

Den 15 Mar 2006 05:31:38 -0800 sendte "Martin Sørensen"
<santana.sorensen@get2net.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>omstændigheder.
>
>Nej båd derimod, der kunne jeg hurtigt bruge et par millioner...

Ja, det er klart. En dyr båd er jo så anvendelig pga. infrastrukturen
i DK at det ikke kan være pral.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-03-06 15:19

Thomas J. skrev:

> Ja, det er klart. En dyr båd er jo så anvendelig pga. infrastrukturen
> i DK at det ikke kan være pral.

Her er hvad jeg tænker på:

http://www.f-boat.com/pages/news/f32new.html eller
http://www.seaon.com/

De er egentlig kun blærede for folk der ved hvad det er.

Går du en tur på havnen er det bare indviklede sejlbåde i
mellemstørrelsen. Men 20 knob (37km/t) for sejl er federe end noget
jeg har prøvet på hjul.

Giver det mening?

mvh

Martin

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-03-06 15:55

Den 15 Mar 2006 06:18:59 -0800, skrev Martin Sørensen :

> Her er hvad jeg tænker på:
>
> http://www.f-boat.com/pages/news/f32new.html eller
> http://www.seaon.com/
>
> De er egentlig kun blærede for folk der ved hvad det er.

Ja de ser jo næsten ordinære ud

Min drøm ser mere sådan her ud:
http://www.ussubs.com/submarines/phoenix.pdf

--
Kent Oldhøj

Fra : Uni Bull

Dato : 16-03-06 16:33

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse
> --
> Mvh
> Martin Kiefer
> www.kiefer.dk

Hej Martin.
Det var lige dig jeg skulle have fat i.

Du kører MB - må jeg spørge hvilken forsikrings-
præmie du har fået forhandlet? Og hvor du er forsikret?

Jeg er ikke helt tilfreds med de tilbud jeg har fået
til min C220CDI...

Andre er naturligvis også velkomne til at komme med
gode forslag og/eller eksempler på forsikringspræmier
på MB...

Jeg har fået tilbudt fra årlige præmier på ca. kr. 7500
og opefter...

Jeg er pt. forsikret i GF til knap 10K/årligt - hertil skal
naturligvis fratrækkes evt. tilbagebetaling...
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Martin Kiefer

Dato : 16-03-06 19:29

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det var lige dig jeg skulle have fat i.

> Du kører MB - må jeg spørge hvilken forsikrings-
> præmie du har fået forhandlet? Og hvor du er forsikret?

Præmeien for min C180 ligger et sted mellem 8-9K og er forsikret hos
Lærerstandens Brandforsikring (min hustru er pædagog). Inden vi skiftede til
LB havde vi Himmerlands Forsikring. Også et ganske udemærket selskab. De er
bare for dyre med min hustrus ML og vi er derfor skiftet til LB.

> Jeg er ikke helt tilfreds med de tilbud jeg har fået
> til min C220CDI...

Hvornår er den egentlig fra?

> Jeg har fået tilbudt fra årlige præmier på ca. kr. 7500
> og opefter...

Hvor har du fået et tilbud på 7.500 henne i verden?

> Jeg er pt. forsikret i GF til knap 10K/årligt - hertil skal
> naturligvis fratrækkes evt. tilbagebetaling...

GF kender jeg kun fra dengang vi boede på midtsjælland og havde vores
husforsikringer der. Jeg ved der er mange der er glade for dem, men jeg er
ikke en af dem. Havde en dårlig oplevelse med dem for snart 6 år siden og
siden da har jeg ikke været kunde der.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Uni Bull

Dato : 18-03-06 14:41

> Hvornår er den egentlig fra?

Det er en årgang 2000 (W203) som jeg hentede i Tyskland i efteråret.

> Hvor har du fået et tilbud på 7.500 henne i verden?

FDM (læs: Lærerstanden, Bauta o.s.v.)...
Hjemmesiden siger kr. 7447,-
Hertil skal tegnes enten hus- eller indboforsikring.

....og det er endda med postnummer 2625. Hvis man anvender
et højere postnummer, som eksempelvis 8830 el. lign. så ser
det ud til at den ender helt nede omkring kr. 5500,-

> [...]
> ikke en af dem. Havde en dårlig oplevelse med dem for snart 6 år siden og

Jeg har heldigvis ikke haft det store kontakt til mine forsikringsselskaber,
men
tilbagebetalingen (som selvfølgelig også kan blive en ekstraindbetaling) er
ikke
til at komme udenom når jeg sammenligner.
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Martin Kiefer

Dato : 23-03-06 21:03

> "Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er en årgang 2000 (W203) som jeg hentede i Tyskland i efteråret.

Oki, Er det modellen før den blev faceliftet?

> FDM (læs: Lærerstanden, Bauta o.s.v.)...
> Hjemmesiden siger kr. 7447,-
> Hertil skal tegnes enten hus- eller indboforsikring.

Ja ok, dem har vi forsøgt at ringe til. FDM ville ikke forsikre til den pris
under nogen omstændigheder og det skulle op på et bestyrelsesmøde hvis de
skulle forsikre en Mercedes...

> ...og det er endda med postnummer 2625. Hvis man anvender
> et højere postnummer, som eksempelvis 8830 el. lign. så ser
> det ud til at den ender helt nede omkring kr. 5500,-

Ja det har jeg også prøvet, men virkeligheden er noget andet.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk/m/

Fra : Martin Kiefer

Dato : 23-03-06 21:39

> Oki, Er det modellen før den blev faceliftet?

Dooh, selvfølgelig er det det Martin. Bilen blev trods alt først faceliftet
i 2004. Og kom på markedet i 2000....

Martin Kiefer
www.kiefer.dk/m/

Fra : Uni Bull

Dato : 01-04-06 14:31

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

> Dooh, selvfølgelig er det det Martin. Bilen blev trods alt først
> faceliftet i 2004. Og kom på markedet i 2000....

Spændende - jeg har lige bestilt et forsikringstilbud hos FDM.
Jeg skal nok vende tilbage med resultatet...
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Martin Kiefer

Dato : 11-04-06 08:44

> "Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse
>
> Spændende - jeg har lige bestilt et forsikringstilbud hos FDM.
> Jeg skal nok vende tilbage med resultatet...

Er resultatet kommet?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk/m/