Pigdæk i DK
Fra : Lauridsen

Dato : 15-03-06 08:52

Hej
På følgende side http://www.sikkertrafik.dk/11863e80 står der at man kun må
køre med pigdæk til 15. april.

Jeg bor i Norge og forholdene heroppe lige pt er til pigdæk. Nu er det sådan
at jeg tager til DK i næste uge og først tager hjem til Norge igen efter d.
15 april.

Nogen som ved hvad bøden er hvis jeg bliver taget med pigdæk?

Mvh.
Lars

Fra : Brizz

Dato : 15-03-06 13:20

Uden at være 100% sikker vil jeg mene at det er for DK indregistrerede
biler den dato gælder. I Sverige er det også lovpligtigt at køre med
vinterdæk inden for en given periode. Men det er KUN for svensk
indregistrerede biler.
Dog har Tyskland den regel om at INGEN uanset indregistrerings land må
kære på pigdæk på deres vejen.
Men umiddelbart vil jeg ikke mene du får en bøde. Du kan dog skrive
en mail til politiet fx www.politi.dk må du kunne finde en adresse at
skrive til.

Mvh Brian Søgaard

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 15-03-06 13:34

"Lauridsen" <larsparly@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

d.
> 15 april.
>
> Nogen som ved hvad bøden er hvis jeg bliver taget med pigdæk?

Ifølge www.sikkertrafik.dk/73e0033 (pdf) koster det kr. 500 ved kasse 1.

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved