Erfaring med Renault Megane Tourning (st. ~
Fra : jesper.smidt@gmail.c~

Dato : 14-03-06 20:38

Hej

Står overfor at skifte min gamle Opel Astra ud med en rigtig
familiebil (st. car). Pris og sikkerhed har størst fokus hvilket har
ført mig til Renault Megane?

Er der nogen der erfaring med denne bil. Har set test i FDM, men vil
også gerne høre fra "rigtige" erfaringer.

På forhånd tak.

Hilsen

Jesper

Fra : Tma86

Dato : 14-03-06 22:22

<jesper.smidt@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Fik min nye 1.6 Sportway i starten af januar og er meget tilfreds. Masser af
plads, meget komfortabel og støjsvag.
Jeg ved den har fået kritik for styretøjet, men det forstår jeg ikke helt,
den er letstyret ved lave hastigheder og efter min mening fast og kontant
ved højere hastigheder.
Brændstof økonomien siger 14 km/l ved motorvejskørsel(ca 130 Km/t), og 16,2
ved landevejskørsel.
Motoren trækker godt og er meget støjsvag og klarer 0-100 på ca 10,5.
Mht. udstyr er fartpilot/begrænser et dejligt stykke elektronik.
Det eneste der efter min mening mangler, er elspejle med varme.

Prisen kan du sagtens presse ned, fik min til 229.000 inkl. metallak,
levering, fartpilot, måtter, stænklapper for og bag.

God førnøjelse

Mvh Tommy

Fra : jesper.smidt@gmail.c~

Dato : 15-03-06 13:29

Hej Tommy

Tak for dit svar - jeg formoder ud fra prisen at din bil er en 1,6
benzin? - hvis dette er korrekt er det nogle flotte km-tal!

Har netop været hos forhandler og reserveret en (24 timer) - synes
også selv den køre dejlig, men det er svært at vurdere på baggrund
af ½ time kørsel - derfor meget rart med input - tak.

Din fartpilot - sidder den i rattet eller som en pind. Jeg er nemlig
også selv meget interesseret heri, men de har ingen sportway (med ESP)
med fartpilot fabriksmonteret (dvs. rat). Han ville istedet
eftermonterere den (som en pind). Jeg formoder ikke der er
funktionsforskelle, men det havde dog været fedt hvis den var
indbygget i rattet.

Prisen er med messerabat på TDKK 25, samlet pris inkl. levering og
metallak TDKK 218 - hvilket også skal ses i lyset af ny faceliftet
udgave - jeg ved sku' ikke om det bedre kan betale sig at vente?

Rart at høre at du er glad for den - hvad har den gået p.t.?

Hilsen

Jesper

Fra : Tma86

Dato : 15-03-06 16:24

[...]

Den har lige rundet 5000 km idag. Min er en Sportway 1,6 benzin m. ESP og
fabriksmonteret fartpilot, så jeg har ikke en ekstra pind. Jeg har 2 knapper
i rattet.
Det lyder som en god pris de har pt.
Jeg ved ikke hvad den nye model kommer at koste, men mon ikke den bliver en
del dyrere.

Mvh Tommy

Fra : Morten D J

Dato : 15-03-06 19:14

Hej Jesper!

I forbindelse med køb af ny bil, prøvede kæresten og jeg Megane Touring.
Både 1.6 benzin og 1.5 diesel i SportWay udgaven.

Vi startede med benzinudgaven og umiddelbart efter dieseludgaven. Sikken en
forskel. Benzineren kørte fint/lækkert og dejligt, men i dieslen var det som
om at tingene passede bedre sammen. En form for køreglæde - vil jeg kalde
det

Du får meget bil for pengene, hvis du tager en benzin SportWay, men snyd
ikke dig selv for en prøvtur med den lille fine dieselmotor.

--
Venligst

Morten
Octavia II TDI
FZ6 N(aked) http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6062

Fra : jesper.smidt@gmail.c~

Dato : 15-03-06 22:40

Hej Morten

Formoder du endte med Octavia diesel? - har selv være ude og
prøvekøre TDI1,9 som jo er en dejlig bil (men bare alt for dyr til
mig). Tak for dit input - jeg tror jeg holder mig til 1,6 benzin idet
messerabatten er på denne bil - en prisforskel på TDKK 65 kan ikke
forsvares.

Hvad fik dig til at vælge Octavia istedet for Megane?

Hilsen

Jesper

Fra : Morten D J

Dato : 16-03-06 10:11

Hej Jesper

Ja, det er rigtigt at vi endte med en Octavia

Kæresten og jeg synes begge at det generalle kvalitetsniveaue er noget
højere i Octaviaen. Vi sad bedre i Octaviaen. I Meganen kunne jeg ikke få
føresædet langt nok ned og følte derfor at jeg sad og kiggede lige ind i
loftet :-/
Bagsædepladsen er også en tand bedre i Octaviaen

Kort fortalt havde vi det bedst i Octaviaen - køreglæde.

Den økonomiske forskel, Megane 1.5 dci m. x-udstyr kr. 290.000, Octavia
Combi 2.0 tdi m. x-ustyr kr. 350.000 kr., på kr. 60.000,- er stort set ikke
eksisterende når man tager et 30-årigt lån i huset...

--
Venligst

Morten
Octavia II 2.0 TDI
FZ6 N(aked) http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6062

Fra : jesper.smidt@gmail.c~

Dato : 16-03-06 20:37

Hej begge

Tak for jeres input - har netop i dag underskrevet købsaftale på
Megane 1,6, da dit (Morten) argument ikke holder hjemme hos mig -
desværre

Pjat til side - pris/sikkerhed betyd mest og til den pris følte jeg
det var en god deal. Jeg er enig i, at Octaviaens finish virker bedre,
men prisen var også det højere.

Hilsen

Jeseper

Fra : Tma86

Dato : 16-03-06 22:33

Hej Jesper

Tillykke med den, der er noget at glæde sig til

Mvh Tommy

Fra : Morten D J

Dato : 16-03-06 22:56

Jesper skrev:

<Tak for jeres input - har netop i dag underskrevet købsaftale på
<Megane 1,6, da dit (Morten) argument ikke holder hjemme hos mig -
<desværre

Det skal du ikke være ked. Meganen er en helt fin bil som jeg er sikker på
du bliver rigtig glad for
Så, tillykke med den.
Hvilken farve har du/i valgt?

--
Venligst

Morten
Octavia II 2.0 TDI
FZ6 N(aked) http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6062

Fra : jesper.smidt@gmail.c~

Dato : 17-03-06 19:31

Hej begge

Jeg er også meget overbevist om at vi bliver glad for den - så tak
for jeres tillykke.

Med hensyn til farven er vi nok lidt konservative - så det blev metal
grå platine - vist nok den mest solgte farve i DK (læste det i avisen
den anden dag). Jeg er nok mest tilhænger af sort - den står sku'
flot, men er også meget rengøringsglad

Hilsen

Jesper