Peugeot 307 2,0 HDI st.car. eller ?
Fra : Lars P. Hansen

Dato : 14-03-06 19:21

Jeg skifter snart job og skal i den forbindelse have min første bil i 7
år (tidligere firmabil).

Jeg får nu 10 km til job og skal på kundebesøg i hele landet 2-3 gange
om ugen. Kundebesøg skal klares i egen bil til statens takster. Det er
firmapolitik så fred være med det.

Nu har jeg så udset mig en 1 år gammel Peugeot 307 HDI edition i st.car
udgaven. Den har kørt 22.000 km. Prisen ligger omkring 230k.

Men mit problem er at jeg ikke kender meget til Peugeot og deres
kvalitet eller mangel på samme.

Er den en god bil til de penge. Går de let i stykker osv. Der er jo
fortsat ca 1 års fabriksgaranti på den så jeg er da lidt dækket ind.

Gode og dårlige erfaringer med den model søges.

Jeg kører Passat idag men vil ikke betale så meget for en bil. De 230k
er absolut max - og da jeg helst vil have en der lige har fået taget
toppen af men stadig med fabriksgaranti - så er Passat ligesom
afdebateret.

Hvis I har forslag som er bedre end 307'eren så er jeg åben for det
meste. Dog er Skoda og lign ikke et emne. Ligesom det heller ikke går
med en udkørt Mercedes eller lign. Derudover er Ford heller ikke et emne
(don't ask)

Det skal altså være en småkedelig men super fornuftig bil som kører
langt på literen - men som samtidig har plads til konen, 2 små børn (1½
og 3 år) med barnevogn, klapvogn og så til sidst vores halvstore hund.

Nogen forslag??

mvh

LP

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-03-06 19:44

"Lars P. Hansen" <____@__not.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> er absolut max -

> Hvis I har forslag som er bedre end 307'eren så er jeg åben for det
> meste. Dog er Skoda og lign ikke et emne.

Hvorfor ikke, iflg FDM er Octavia den bedst brugte bil, pga samlekvaliteten
bedre end VW ;). Hvis forbeholdet er grundet i gl. fordomme&uvidenhed, så
snup du Pegøjen. Jeg er udsat for den ifbm. arb., og vil ALDRIG selv eje. En
10 gl. Octi er på alle områder bedre, + den er "forudsigelig", ingen sjove
fejl.

Fra : Mogens...

Dato : 14-03-06 19:52

> [...]
> fortsat ca 1 års fabriksgaranti på den så jeg er da lidt dækket ind.
> Gode og dårlige erfaringer med den model søges.

Jeg tror generelt, at bilen har et højt kvalitetsmæssigt stade. Min
bror kører nu på 3. Peugeot, fordi det giver den bedste driftsmæssige
økonomi for ham - han har prøvet andet.
(han interesserer sig næsten ikke for biler)

Her lidt oplevelser fra en tidligere ejer. Tråden er fra den
27.11.2002 og hedder: "Erfaring med en Peugeot 307 SW HDI".
I tråden gives der svar på nogle af de nævne fejl, men jeg tror
nedenstående fylder rigeligt - led selv via kandu.dk eksempelvis.

Da en del af balladen er værkstedets skyld, bør du vide, at der var
Peugeot Rødovres værksted - ejeren skrev:
............. (suk.........)
her er nogen af de lidt mere negative ting med min forhenværende
307'er.... som blev købt d. 15 oktober 2001, og som jeg nåede at trille små
21.000km med... indtil jeg simpelthen fik NOK af lortet !
(til dem der ikke gider læse hele min sørgelige LAAANGE historie
kommer her et kort resume: æhm... KØB IKKE EN 307 !!!!

1. Læderet sad i 'slanger' på sæderne, dvs. det var ikke 'strukket'
pænt over hele sædet - der var for meget nogle steder. Forhandleren
var meget i tvivl om denne klage, på trods af, at jeg så en anden 'SE'
model, som var udstillet - og her sad læderet pænt. Forhandleren
sendte denne klage videre til importøren, som accepterede fejlen. Det
blev sidenhen udbedret, men det kom aldrig til at sidde perfekt!

2. Regnsensoren har fungerede meget underligt, idet den enten er meget
emsig, når der er lidt eller ingen regn, omvendt kan den også vaske
langsomt, selvom man kører i styrtregn. Dette har jeg påpeget 3-4
gange, der er ikke sket nogen mærkbar forbedring, og derfor har jeg
efterhånden "slået mig til tåls" med, at dét er Peugeot standard, og
nok ikke kan blive bedre!

3. Viskerbladene lavede striber henover ruden, og de "tog ikke ved" -
jeg bad værkstedet om at skifte bladene ud. Jeg havde ganske enkelt en
oplevelse af, at værkstedet skrev tingene ned, og derefter
konstaterede, at "nå, de kan viske frem og tilbage - så er det sku'
nok OK". Jeg bad flere gange udtrykkeligt værkstedet om, at udskifte
de viskerblade. Først efter det 4. værkstedsbesøg, var der en
forbedring. Hvor svært skal det her være!!

4. Afviserarmen har også fungeret meget utilfredsstillende, problemet
med afviserarmen var, at den slog meget hurtigt fra, når man først
havde sat den til at blinke - der måtte ikke drejes 1 mm med rattet,
før den slog fra. Denne fejl er blevet påpeget ved næsten alle
værkstedsbesøg. Værkstedet har justeret armen et par gange, uden nogen
mærkbar forbedring, og jeg har også fået den udskiftet 2 gange. Godt
har det aldrig været, og det bliver åbenbart ikke bedre. Utroligt er
det dog, at en så simpel ting, fungerer så dårligt! Det er nok det
sidste jeg ville have troet, kunne være et problem!

Importøren blev også kontaktet vedr. dette - men utroligt nok,
bortforklarede de problemet- jeg er DYBT skuffet- man kunne i det
mindste have sagt "ved du hvad - vi ved godt at det er noget lort, men
sådan er det desværre fra Peugeots side" - istedet holdt man fast i,
at der ikke var nogen problemer.

5. Baksensoren har ikke fungeret korrekt, idet den har bippet om man
stod 5 cm eller 5 meter fra en genstand. Efter at have påpeget denne
fejl de først 4-5 gange, var jeg til sidste ude, at køre med en
Peugeot tekniker fra værkstedet, og han kunne godt se, at der var
noget galt - værkstedet konstaterede efterfølgende, at baksensoren var
defekt, og skulle udskiftes, herefter var der en mærkbar forbedring.

6. Efter det første værkstedsbesøg, opdagede jeg, at den ene fordør
havde fået en bule, samt en ridse i lakken. Forhandleren indvilligede
i at udbedre denne skade, og ved det næste besøg blev skaden udbedret.
-det er jo så ikke bilens skyld, men nærmere værkstedets skyld - det
førte dog til lidt flere problemer...

I forbindelse med denne udbedring, kunne jeg efterfølgende konstatere,
at bilen nu tog vand ind! Efter et kraftigt regnskyl, lå der ganske
enkelt en lille vandpyt ovenpå måtten i passagersiden! Desuden blev
døren påmonteret således, at den "stak" ca. 1 cm. ud fra resten af
bilen - værkstedet sagde at det var "normalt", idet man ellers ville
risikere vindstøj fra døren - "sjovt" nok var der ingen af de biler,
der stod parkeret ved værkstedet, som havde samme problem.

Resultatet af dette blev, at værkstedet ville justere døren længere
ind, og så ville de forsøge af afhjælpe problemet med vandet, som de i
øvrigt mente stammede fra en defekt gummiliste. Døren blev justeret
lidt længere ind, men engang imellem tager den stadig vand ind - Det
er tilsyneladende også noget man må leve med i en bil til knap
300.000!! (med alt udstyr)

7. Højtalerne i højre + venstre side summede/raslede, og værkstedet
forsøgte først at sætte dem rigtigt fast, men problemet kom hurtigt
igen, og siden hen blev begge højtalere udskiftet fuldstændig, pga. at
de var defekte.

Desværre er de nye højtalere ikke meget bedre, de er også begyndt at
rasle. Jeg går i øvrigt ud fra (jeg er jo naiv), at de højtalere, som
jeg har købt og fået monteret af Peugeot, passer sammen med den radio,
som også er købt og monteret af Peugeot. Bilradioen fejler ikke noget,
men det virker ganske enkelt som om, man har solgt mig et par (dyre)
underdimensionerede højtalere.

8. Efter at have kørt lidt over 3.000 km i bilen, viste servicenøglen
sig pludselig i instrumentbrættet. Det viste sig, at være pga. en
fejlopsætning af bilen, og dette blev siden hen udbedret. Jeg har i
øvrigt også fået udskiftet den såkaldte BSI boks, jeg ved dog ikke om
disse ting hænger sammen.

9. Diverse lyde.
- Den har en brummelyd (motorlyd), som typisk kan høres ved konstante
hastigheder 80-110, samt når man skifter gear fra 1ste gear til andet
gear.

- Den har en anden underlig lyd (klanglyd)- som lyder lidt i retning
af en kaffekop, der rammer en jernplade - lyden forekommer typisk ved
kørsel over bump. Rødovre værkstedet mente, at det var noget med
affjedringen.

- Så er der en mærkelig "pibelyd" - denne lyd minder lidt om lyden fra
en slidt kilerem på en gammel bil.

- Selve affjedringen (ved baghjulene) "knirker" meget - det kan typisk
høres, ved ind og udstigning - særligt hvis man har haft
bagsædepassagerer med i bilen.

- Klimaanlægget giver diverse pibe/hvæselyd fra sig.

- Endvidere er der en underlig klang lyd fra venstre side af motoren
når man svinger til en side.

I dag har jeg fået bugt med nogle af lydene, men der er f.eks. stadig
problemer med pibe/hvæselyde fra klimaanlægget.

10. Lampen for afbrudt passagerairbag lyser nogen gange (ved start af
bilen) - dette sker helt umotiveret, "løsningen" er at slukke motoren,
og tænde igen - fedt ikke !!!??

11. Gearet går stramt - Gearskift sker ikke særlig smidigt, idet man
er nødt til at bruge kræfter på at skifte gear (mere end normalt).
Dette har jeg påpeget mange gange, men det er tilsyneladende "normalt"
på en 307'er, dette må man leve med.

12. Koblingen er "underlig" - gearskift foregår i øjeblikket således:
- Træd koblingen i bund
- Skift gear
- Slip koblingen langsomt, indtil den er halvt oppe - hold den her 1
sekund
- Slip herefter koblingen langsomt "resten af vejen".
Dette resulterer i forholdsvis rykfri kørsel.

Hvis man prøver at skifte gear "normalt", ville man slippe koblingen
glidende (uden ophold på midten) - men denne form for normalt brug af
koblingen vil i øjeblikket resultere i "kængurukørsel" - det kan
hurtigt mærkes, hvis man forsøger at koble ind/ud "normalt" fra første
-til andet gear.

Dette er åbenbart "normalt" og noget man skal leve med. Underligt er
det dog, at jeg aldrig har oplevet noget tilsvarende i andre biler.
Eksempelvis heller ikke i de Peugeot lånebiler, jeg har benyttet mens
min egen bil var på værksted.

13. En af de sidste nye fejl jeg har fundet, er mht. til læderets
kvalitet. På førersædet er læderet ganske enkelte ved at blive slidt
"tyndt" Jeg er naturligvis opmærksom på, at læder kan blive slidt, og
dette sker typisk i en 5-6 år gammel Mercedes taxi, som har kørt et
par hundrede tusind kilometer, denne bil er stadig under 1 år gammel,
og har endnu ikke kørt 20.000 kilometer!

Ifølge Peugeot værkføren, var det pga. den måde jeg stiger ind i
bilen, og han var ret sikker på, at det nok ville komme igen, selvom
sædet blev ombetrukket. Jeg synes det er en utrolig dårlig
undskyldning! - det er åbenbart ikke tilladt at stige almindeligt ind
i bilen! Denne sag blev også sendt til importøren - men... ak...
Importøren gav mig iøvrigt samme forklaring, og sørme...da jeg ved et
tilfælde så en anden 307 SE, var læderet OGSÅ slidt samme sted - men
nej, det er naturligvis en HELT normal ting, på en bil som er 1 år
gammel !!! - Peugeot må jo tro, at deres kunder er idioter !

14. For nylig har jeg også bemærket, at man ikke kan lukke soltaget!,
det kører ganske enkelt ned i lukket position, og derefter op igen til
åben position! "Løsningen" er typisk, at åbne soltaget i den anden
position (i stedet for at vippe det), og derefter kan man som regel
lukke det - jam, er det ikke HERLIGT !! :(

15. En anden "sjov" oplevelse fremkom, da jeg kom kørende inde i
København, med en hastighed af 40km/t. Pludselig hører jeg nogle
kliklyde, og da mit blik strejfer instrumentbrættet, ser jeg, at alle
nålene hoppe op på plads. 10 Sekunder efter, begynder klimaanlægget at
blæse igen. Alt det elektriske forsvandt ganske enkelt, og kom igen
efter 1 sekund.

16. Armlænet kan rykkes fra side til side, med et udsving på ca. 5-8
cm i begge retninger. Jeg gjorde værkstedet ...

> [...]
> langt på literen - men som samtidig har plads til konen, 2 små børn (1½
> og 3 år) med barnevogn, klapvogn og så til sidst vores halvstore hund.

Jeg har en '03 BMW 530d Touring - dén er jeg sgu meget godt tilfreds med.
I din situation ville jeg nok finde een lettere brugt, der matcher
økonomien,
du beskriver - 325/525 TDS eksempelvis. Fed motor og dejlig afstemt
undervogn, styring, udstyr, trækkraft osv.....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-03-06 20:10

"Lars P. Hansen" skriver:

> [...]
>
> Er den en god bil til de penge. Går de let i stykker osv. Der er jo
> fortsat ca 1 års fabriksgaranti på den så jeg er da lidt dækket ind.

Elproblemer, bremser osv kan være svære at have med at gøre.

> Gode og dårlige erfaringer med den model søges.

En (nu ex:) kollega skiftede sin 306 SW ud med en 307 (ikke SW) de køber
aldrig pug igen. Knirkende styretøj som den autoriserede forhandler iek
kan lave, periodiske elfejl, skæve bremser de får skiftet skiver på hver
anden måned osv...

> Hvis I har forslag som er bedre end 307'eren så er jeg åben for det
> meste. Dog er Skoda og lign ikke et emne.

Hvorfor ikke Skoda ?

En Oktavia STC Diesel kan du få til at gå 20km/l og den er blevet testet
som en af de bedste brrugtbiler i FDM's historie.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Kostas

Dato : 14-03-06 20:49

> Hvorfor ikke Skoda ?

Det er konen der har nedlagt veto. Men jeg prøver den gerne igen.

> En Oktavia STC Diesel kan du få til at gå 20km/l og den er blevet testet
> som en af de bedste brrugtbiler i FDM's historie.

Har du link til det evt ?

Så vidt jeg kan se så kommer jeg hurtigt af med 250k for en brugt.

Mit budget var egentlig som udgangspunkt 200k. Men vil godt strække mig til
225k for den rigtige bil. 250k er lidt langt at skulle strække sig

Så hvis du ser en i nærheden af Vejle (den jyske af dem) så sig lige til

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-03-06 21:02

Kostas skriver:

> Det er konen der har nedlagt veto. Men jeg prøver den gerne igen.

På grund af navnet eller ?
I udseende er den i mine øjne lige så pæn som en 307'er.

> Har du link til det evt ?

En kollega kører rundt i en 90HK's, han klager bestemt ikke. Hans kone
kører fra Hammel til Bjerrignbro på arbejde, rundt med hundende til
hundetræning og han til Århus (båd halløj. Selv uden langturene akn de
få den til at holde 20km/l. (som jeg kan med min Golf V 105HK).

> Så vidt jeg kan se så kommer jeg hurtigt af med 250k for en brugt.

Afhænger jo af alderen. Mange 307'ere er på "brandudsalg", se evt test
hos FDM.
http://www.fdm.dk/motor/pdf/12-2005/72-75.pdf
(har du ikke adgang til FDM's hjemmeside, så kan jeg maile testen til
dig).

> Så hvis du ser en i nærheden af Vejle (den jyske af dem) så sig lige til

Okay.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Kostas

Dato : 14-03-06 21:13

> På grund af navnet eller ?
> I udseende er den i mine øjne lige så pæn som en 307'er.

Tror det er navnet der gør mest ondt

> [...]
> http://www.fdm.dk/motor/pdf/12-2005/72-75.pdf
> (har du ikke adgang til FDM's hjemmeside, så kan jeg maile testen til

Tja - nu er det en 2005 jeg har kigget på - så vidt jeg forstod var
brand problemerne 2001-2004 ??

> Okay.
>
> Klaus

Har selv fundet en enkelt til 225k. Den er fra 2004 og har kørt 78k km.
Altså 1 år ældre og med 56k km mere. Mener du så stadig det er et bedre
køb ?

Hvordan er det med fabriksgaranti på Skodaen ? og service interval ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-03-06 21:31

Kostas skriver:

> Tror det er navnet der gør mest ondt

Okay, hun har accepteret det store stereo i stuen, så kan hun vel også
acceptere at du tager en bil på arbejde der står skoda på ?

> Tja - nu er det en 2005 jeg har kigget på - så vidt jeg forstod var
> brand problemerne 2001-2004 ??

No matter - dårligt navn..

> Har selv fundet en enkelt til 225k. Den er fra 2004 og har kørt 78k km.
> Altså 1 år ældre og med 56k km mere. Mener du så stadig det er et bedre
> køb ?

Det afhænger af...... Brutpriserne på Skoda'erne er høje. Mon ikek det
slår igennem om 3 år. når den skal skiftes ud igen. Men det kan være at
Pug'en er mange penge værd til den tid. De bliver jo sjældnere og
sjældnere med dem der brænder

> Hvordan er det med fabriksgaranti på Skodaen ? og service interval ?

http://skoda.dk/Kundeservice/reklamation.asp
Serviceinterval er på dieselerne variabelt. Den gamel 90Hk's har op til
50kkm mellem service, den nye har op til 30kkkm mellem service.

Har lige fået foretaget 30kkm på min Golf V, det kostede 1308,08 kr.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Kostas

Dato : 14-03-06 21:47

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Kostas skriver:

> Okay, hun har accepteret det store stereo i stuen, så kan hun vel også
> acceptere at du tager en bil på arbejde der står skoda på ?

Got a point there

> [...]
> slår igennem om 3 år. når den skal skiftes ud igen. Men det kan være at
> Pug'en er mange penge værd til den tid. De bliver jo sjældnere og

He he

> [...]
> 50kkm mellem service, den nye har op til 30kkkm mellem service.
>
> Har lige fået foretaget 30kkm på min Golf V, det kostede 1308,08 kr.

Lyder spændende - må nok hellere prøve en tur i sådan en fætter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-03-06 22:08

Kostas skriver:

> Lyder spændende - må nok hellere prøve en tur i sådan en fætter

Tjah, ikke at 307'eren er en ringe bil, men sådan at udelade Octavia er
i mine øjne synd.

FDM har brugtbilstestet begge. Resultaterne ligger på deres hjemmeside
(eller som pdf her hos mig

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Kostas

Dato : 14-03-06 22:20

> [...]
> i mine øjne synd.
>
> FDM har brugtbilstestet begge. Resultaterne ligger på deres hjemmeside

Gerne som mail. Har ikke adgang til fdm endnu email@supertips.dk

Takker

Fra : Henrik B.

Dato : 15-03-06 00:29

"Kostas" <email@supertips.dk> skrev i en meddelelse

> Det er konen der har nedlagt veto. Men jeg prøver den gerne igen.

Jeg forundres til stadighed over, hvor stor indflydelse kvinder får lov at
ha', på ting de ikke har en fløjtende fis forstand på (for det meste).

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : Kostas

Dato : 15-03-06 08:40

> Jeg forundres til stadighed over, hvor stor indflydelse kvinder får
> lov at ha', på ting de ikke har en fløjtende fis forstand på (for det
> meste).

Tja grunden til hun har lidt at skulle sige er jo bla. at det også er
hendes penge. Hun har da lidt forstand på det. Dog har kvinder det jo med
at lade følelser styre den slags.

mvh

Kostas

Fra : Brian

Dato : 15-03-06 19:05

Kostas wrote:

> Tja grunden til hun har lidt at skulle sige er jo bla. at det også er
> hendes penge. Hun har da lidt forstand på det. Dog har kvinder det jo
> med at lade følelser styre den slags.

Det der med at lade følelserne styre bilkøb - tror du det kun gælder kvinder
?

/Brian

Fra : Kostas

Dato : 15-03-06 22:05

"Brian" <ellers@tak.du> wrote in

> Det der med at lade følelserne styre bilkøb - tror du det kun gælder
> kvinder ?
>
> /Brian

Nej slet ikke. Det er da også en del med i mine overvejelser. Men jeg
forsøger nu at lade fornuften sejre. Ellers havde jeg bare købt en Honda
CRV uden at blinke

mvh

Kostas

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-03-06 09:45

Mogens... wrote:
> [...]
> økonomi for ham - han har prøvet andet.
> (han interesserer sig næsten ikke for biler)

Her er mit lille indspark efter at have haft en Peugeot 605, en Citroen
Xsara, og nuværende en Peugeot 306 HDi og en Peugeot 106 1.1

> [...]
> sendte denne klage videre til importøren, som accepterede fejlen. Det
> blev sidenhen udbedret, men det kom aldrig til at sidde perfekt!

Jeg kender ikke til lædersæder, men det er kun 106'eren som har haft
problemer med sædebetrækket, de andre har ingen problemer haft,
heller ikke selv om det har være firmabiler.

> [...]
> gange, der er ikke sket nogen mærkbar forbedring, og derfor har jeg
> efterhånden "slået mig til tåls" med, at dét er Peugeot standard, og

Regnsensoren på vores 306'er fungerer upåklageligt, næst efter
fartpiloten er et det udstyr jeg er mest glad for.

> [...]
> de viskerblade. Først efter det 4. værkstedsbesøg, var der en
> forbedring. Hvor svært skal det her være!!

Kan koges ned til et ord, Valeo !

> [...]
> det dog, at en så simpel ting, fungerer så dårligt! Det er nok det
> sidste jeg ville have troet, kunne være et problem!

Det kan heller ikke være generelt for Peugoet, har aldrig hørt om
eller oplevet det.
Har aldrig set indlæg om det på hi-speed.dk

> [...]
> i at udbedre denne skade, og ved det næste besøg blev skaden udbedret.
> -det er jo så ikke bilens skyld, men nærmere værkstedets skyld - det

Et godt værksted betyder meget, jeg kender i hvert fald ét Peugeot
værksted som jeg næppe besøger igen.

> 10. Lampen for afbrudt passagerairbag lyser nogen gange (ved start af
> bilen) - dette sker helt umotiveret, "løsningen" er at slukke motoren,
> og tænde igen - fedt ikke !!!??

Lod stikkene under sædet sammen.

> [...]
> er nødt til at bruge kræfter på at skifte gear (mere end normalt).
> Dette har jeg påpeget mange gange, men det er tilsyneladende "normalt"

Ved ikke med 307'ere, men generelt laver Peugeot da fine gearkasser,
som skifter som de skal.

> [...]
> nej, det er naturligvis en HELT normal ting, på en bil som er 1 år
> gammel !!! - Peugeot må jo tro, at deres kunder er idioter !

Det lyder som en forklaring fra det værksted som jeg holder mig fra.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-03-06 09:48

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Lars P. Hansen" skriver:

> Elproblemer, bremser osv kan være svære at have med at gøre.

Elproblemer ja, bremser nej.
Der har været tilfælde med skæve skiver, men oftest er det enten
dårlig montering eller ringe uoriginale skiver.
Generelt er bremserne gode, jeg overraskes endda tit over hvor godt
vores bremser.

> [...]
> aldrig pug igen. Knirkende styretøj som den autoriserede forhandler iek
> kan lave, periodiske elfejl, skæve bremser de får skiftet skiver på hver

Så burde han prøve nogle kvalitetsskiver, fx. Brembo kombineret med
EBC Greenstuff klodser.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-03-06 11:33

"Christian B. Andresen" skriver:

> Der har været tilfælde med skæve skiver, men oftest er det enten
> dårlig montering eller ringe uoriginale skiver.

Tjah, autoriseret værksted i Århus...

> Generelt er bremserne gode, jeg overraskes endda tit over hvor godt
> vores bremser.

Hmmm, 307'er, ike en 306'er..

> Så burde han prøve nogle kvalitetsskiver, fx. Brembo kombineret med
> EBC Greenstuff klodser.

Gad vide om det autoriserede værksted mener det samme.....

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-03-06 12:04

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Christian B. Andresen" skriver:

> Tjah, autoriseret værksted i Århus...

.... den sydlige del af Århus ?

Det behøver ikke at borge for kvalitet.

> Hmmm, 307'er, ike en 306'er..

Så jeg skam godt, men min erfaring og det jeg har hørt er at de
eneste problemer kan være skæve skiver.

> Gad vide om det autoriserede værksted mener det samme.....

Kan måske lokkes til det......

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-03-06 14:03

"Christian B. Andresen" skriver:

> ... den sydlige del af Århus ?

Nope, nordlige...

> Kan måske lokkes til det......

Måske. Men er det ikke fallit at man bliver nødt til at installere andet
end de originale, før bilen kommer til at virke ?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-03-06 14:31

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Christian B. Andresen" skriver:

> Nope, nordlige...

> Måske. Men er det ikke fallit at man bliver nødt til at installere andet
> end de originale, før bilen kommer til at virke ?

Jo, det lyder også meget underligt.
Hvordan er vedkomne køremønster, for man kan vel få alle alm. skiver
til at blive skæve hvis man voldtager dem.

Std. skiver er jo til std. kørsel.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-03-06 14:36

"Christian B. Andresen" skriver:

> Hvordan er vedkomne køremønster, for man kan vel få alle alm. skiver
> til at blive skæve hvis man voldtager dem.

Næppe. Som jeg kender hendes kørestil er det rimeligt forsigtigt.

Manden er ej heller til "voldskørsel".

> Std. skiver er jo til std. kørsel.

Netop

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-03-06 14:48

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Christian B. Andresen" skriver:

> Næppe. Som jeg kender hendes kørestil er det rimeligt forsigtigt.
>
> Manden er ej heller til "voldskørsel".

Beats me.
Men det skal retfrædigvis siges at det ikke er et typisk PSA problem
som de elektriske.
De biler jeg har eller har haft (106'eren undtaget, den bremser som den
skal, ligud og alt det der men intet imponerende) har alle bremset
godt.
Og jeg har ikke døjet med skæve skiver endnu, og jeg kan godt lide en
hård opbremsning )))))))))))))))))))

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 15-03-06 14:52

Christian B. Andresen wrote:
> Men det skal retfrædigvis siges at det ikke er et typisk PSA problem
> som de elektriske.
[SNIP]
> Og jeg har ikke døjet med skæve skiver endnu, og jeg kan godt lide en
> hård opbremsning )))))))))))))))))))

Både Cit Xantia og Pug 406 er vistnok meget følsomme overfor om skiverne
bliver ordentlig monteret - anlægsfladerne skal f.eks. være 100% pinligt
rene. Men bliver de monteret ordentligt er der ingen problemer - ikke
hos undertegnede i hvert fald.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-03-06 14:49

"Christian B. Andresen" skriver:

> Men det skal retfrædigvis siges at det ikke er et typisk PSA problem
> som de elektriske.

Som skrevet har de været ovenud tilfreds med deres 306'er, men den nye
brugte 307'er og forhandleren gør at de ikke vælger en "pug" igen.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-03-06 10:18

Kostas wrote:
> "Brian" <ellers@tak.du> wrote in

> Nej slet ikke. Det er da også en del med i mine overvejelser. Men jeg
> forsøger nu at lade fornuften sejre. Ellers havde jeg bare købt en Honda
> CRV uden at blinke

Hvis vi alle lod fornuften bestemme 112 % så kørte vi alle i Toyota.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-03-06 10:24

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev :

>Hvis vi alle lod fornuften bestemme 112 % så kørte vi alle i Toyota.

næppe :)

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-03-06 10:38

jan@stevns.net wrote:

> næppe :)

OK, jeg indrømmer at jeg nok glemte en ""

--
Christian
http://www.yee-haw.dk