Pyntestriber
Fra : Telemand

Dato : 14-03-06 11:36

Er der nogen der ved, hvor man kan købe selvklæbende pyntestriber?
De har dem ikke ved T.Hansen.
Mvh
Telemand

Fra : SFJ

Dato : 14-03-06 12:08

> Er der nogen der ved, hvor man kan købe selvklæbende pyntestriber?
> De har dem ikke ved T.Hansen.

Hejsa,
Egentlig kommer det vel an på hvilken bil der er tale om, og om det er de
originale dekorationer du søger efter.
Uoriginale striber eller andet kan meget ofte købes ved THansen eller
lignende, men her vil jeg gerne lige komme med en kommentar:

Vi (det firma jeg ejer) har monteret et dekorationssæt fra THansen for en
kunde. Sættet indeholdt nogle "fartsstriber" og noget der forestillede en
drage etc. Det havde koster omkring kr. 800,-. Manden havde opgivet selv at
montere efter at have prøvet med en lille del af det. Jeg forstår ham godt.
Materialet var af klar folie, hvorpå der så var trykt med rød farve. Det var
en stiv folie, ikke velegnet til runde kanter, buer og hvad der ellers er på
en bil. Den røde farve er med garanti falmet væk om et par år. Desuden var
det stanset ud i ark, for at kunne være i pakken. Det vil sige at der blev
en samling lige midt på døren f. eks.

Alt ialt kunne vi have fremstillet og monteret en tilsvarende dekoration, i
gennemfarvet kvalitetsfolie, uden unødige samlinger, til stort set samme
pris som han endte med at give.

MVH Søren / Idé-Sign.dk

Fra : Telemand

Dato : 14-03-06 13:33

I "gamle" dage kunne der købes små striber i ruller.
Mest var det en meget tynd stribe 1-2 mm + en tykkere 4-5 mm, med ca. 4-5 mm
imellem, og så i rulle der kunne nå rundt om en alm. bil, eks. Opel Kadett.
Kunne vist også fåes i 3-farvet stribe.
Det kunne altid tage lidt af det kedelige fra en ensfarvet bil, der måske
ikke er malet i en af de kønneste farver.

Mvh
Telemand

Fra : Per Nordahl

Dato : 14-03-06 17:13

"Telemand" <skipper@nospamit.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det kunne altid tage lidt af det kedelige fra en ensfarvet bil, der måske
> ikke er malet i en af de kønneste farver.

Ned i nærmeste bådbutik, de har et rimeligt udvalg. sikkert ikke det
billigste, men når det holder på båd holder det sikkert også på bil
Mvh. Nordahl

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 15-03-06 03:26

> Er der nogen der ved, hvor man kan købe selvklæbende pyntestriber?
> De har dem ikke ved T.Hansen.

Men de har hos www.biltema.dk - hvis du har sådan en i nærheden.
Søg på produktnummer 33-505 (bare nummeret i søgefeltet og vupti).
Jeg har dog ikke prøvet dem så jeg kender ikke holdbarheden.

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Per Nordahl

Dato : 15-03-06 06:26

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Søg på produktnummer 33-505 (bare nummeret i søgefeltet og vupti).
> Jeg har dog ikke prøvet dem så jeg kender ikke holdbarheden.

Det var derfor jeg henviste til båd-pusher.
De pyntestriber de forhandler holder godt og beholder farven

Mvh. Nordahl

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 15-03-06 13:38

"Per Nordahl" <nordahl_/)MASCOT28_/)@image.dk> skrev i en meddelelse

> Det var derfor jeg henviste til båd-pusher.
> De pyntestriber de forhandler holder godt og beholder farven

Det er jeg såmænd ikke i tvivl om at de gør - altså holder godt og beholder
farven.
Min erfaring med traditionelle båd-pushere siger mig dog også at de sikkert
ikke fås til den pris som i Biltema (der vel trods alt også halvvejs er
bådpusher
Vi kan så håbe at der kommer nogen forbi tråden med erfaring med Biltemas
pyntestriber

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved