Hvor finder man en støvsuger til tørstof?
Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 01-06-06 16:52

Hej Gruppe

Er ved at pille en etageadskillelse fra hinanden, og i den ligger der
slagger som isolering.
Det støver som ind i h...... når man piller ved slaggerne, så jeg overvejede
om man ikke kunne suge dem op i stedet for.
Det jeg leder efter er altså en støvsuger der kan klare jobbet. Gerne noget
poseløst noget fordi jeg ellers forestiller mig at fallitten nærmer sig med
alle de poser der skal til en normal støvsuger (det er ca. 20 m2 slagger i 5
cm's tykkelse)
Har googlet lidt efter produkter til den slags, men synes ikke jeg kan finde
noget i et overkommeligt prisleje (op til ca. 1000 kr). Heller ikke til
udlejning - som det gerne må være.
Andre gode råd til hvordan jeg kan få slaggerne ned er naturligvis også
velkomne (og jeg kan ikke komme til dem ovenfra).

Ole Gaarde Kristensen
Næstved

Fra : Max

Dato : 01-06-06 17:06

Hej Ole

> Heller ikke til udlejning - som det gerne må være.

Hvad med den støvsuger der bruger til fugefræsning ?

Mvh Max

Fra : Thomas

Dato : 01-06-06 17:29

> Hej Ole

> Hvad med den støvsuger der bruger til fugefræsning ?
>
> Mvh Max

Ja, jeg vil mene at en "alm." støvsuger der anvendes til en rilleskærer kan
anvendes. Disse koster ca. 4000 og op, hvilket nok ikke kan betale sig, hvis
du kun skal bruge den til dette ene projekt!

Men disse kan også lejes hos proff. udlejningsfirmaer, hvilket jeg nok vil
anbefale.

Men de har faktisk også en Alto Aero til ca. 1000 kr. på tilbud flere steder
bla. www.carlras.com Denne kunne evt. også bruges, da jeg mener den både er
med filterrensning og kan anvendes til tørt/vådt.

Hilsen
Thomas

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 01-06-06 17:38

"Thomas" <fjernes_thjacobsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg vil mene at en "alm." støvsuger der anvendes til en rilleskærer
> kan anvendes. Disse koster ca. 4000 og op, hvilket nok ikke kan betale
> sig, hvis du kun skal bruge den til dette ene projekt!

Helt enig - det var også det jeg var kommet frem til

> Men disse kan også lejes hos proff. udlejningsfirmaer, hvilket jeg nok vil
> anbefale.

Den tanke har jeg også fået. Vil se om jeg kan finde nogen heromkring der
gør det i den slags - mon dog ikke.

> Men de har faktisk også en Alto Aero til ca. 1000 kr. på tilbud flere
> steder bla. www.carlras.com Denne kunne evt. også bruges, da jeg mener
> den både er med filterrensning og kan anvendes til tørt/vådt.

Jeg gætter på at det er www.carl-ras.dk du mener?
Kan ikke lige finde den Alto-model men de har flere andre der dog er noget
dyrere.
Har faktisk overvejet om man i stedet skulle købe en helt billig støvsuger
til et par hundrede kroner og en stak poser og så ellers gå i gang. Når det
er sådan noget relativt fint støv det drejer sig om er man måske endda så
heldig at kunne genbruge poserne fordi det er nemt at tømme ud.
Tak for input

Ole Gaarde Kristensen
Næstved

Fra : Jib

Dato : 01-06-06 18:00

Ole Gaarde Kristensen kom med følgende:
> [...]
> er sådan noget relativt fint støv det drejer sig om er man måske endda så
> heldig at kunne genbruge poserne fordi det er nemt at tømme ud.

Hvad med at købe sådan en spandtingest man bruger når man støvsuger
aske ud af en brændeovn, den sættes i enden af din almindelige
støvsugers slange og er bare en spand der kan tømmes igen og igen.

Jib

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 01-06-06 18:12

Jib skrev:
> [...]
> ud af en brændeovn, den sættes i enden af din almindelige støvsugers
> slange og er bare en spand der kan tømmes igen og igen.

Og er på tilbud i et af byggemarkederne, mener det er hos jemfix til
under en 200kr seddel.

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 02-06-06 03:49

"Daniel W Johansen" <FJERNdanielwj2@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Og er på tilbud i et af byggemarkederne, mener det er hos jemfix til under
> en 200kr seddel.

Lyder som en super idé. Den havde jeg faktisk slet ikke overvejet.
Måske fordi jeg aldrig har brugt sådan en - meget naturligt nåt man ikke har
pejs eller ovn
Tak for den fine idé til alle - jeg suser i Jem og Fix så snart det er
muligt.

Ole Gaarde Kristensen
Næstved

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 01-06-06 18:40

> Det støver som ind i h...... når man piller ved slaggerne, så jeg
> overvejede om man ikke kunne suge dem op i stedet for.

Det kan du sagtens. Køb en Aske-Pot, som er sådan en mellembeholder til
støvsugeren - kan fås for et par hundrede kroner. Når den er fuld, så tømmer
du den bare over i en sort sæk og arbejder videre.

Mvh Maria