Brug af siveslange
Fra : Puk Tutein

Dato : 01-06-06 11:39

Hej alle,

Jeg har anskaffet mig et par siveslanger til mine bede og fået lagt dem ud.

Men nogle er bedene er helt nyanlagte og derfor ikke helt groet til endnu og
så ser sådan en siveslange jo ikke videre køn ud.
Kan jeg grave slangen lidt ned i jorden og kun lade enderne stikke op, så
jeg kan slutte den på min haveslange?
Eller er der anden bedre måde til at maskere slangen lidt, indtil bedene er
mere fuldt bevoksede?

Kan man iøvrigt lade siveslanger ligge hele året eller skal de ind før
frosten?

Mange hilsner
Puk

Fra : Eragon

Dato : 01-06-06 18:39

"Puk Tutein" <walnut@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg kan slutte den på min haveslange?
> Eller er der anden bedre måde til at maskere slangen lidt, indtil bedene
Hej Puk,

Du kan godt grave slangen lidt ned i jorden. Jeg havde gravet siveslange ned
langs min nyplantede bøgehæk. Ingen problemer der. Om vinteren kan den blot
blive liggende i jorden. Vandet løber automatisk ud når du lukker for
trykket inden vinteren.

Hilsen
Michael

www.zoneterapi-hillerod.dk

Fra : CC

Dato : 01-06-06 21:52

"Puk Tutein" skrev i en meddelelse
> Hej alle,
>
> Jeg har anskaffet mig et par siveslanger til mine bede og fået lagt dem
> ud.

Husk at læse brugsanvisningen. Det er ikke alle siveslanger, der tåle fuld
tryk fra vandhanen