Æggehvider, hvad skal jeg bruge dem til?
Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 01-06-06 11:44

For lidt søvn og for meget at lave, så morgenmaden stod på proteinrig
tatarmad. Igen. Jeg gemmer troligt æggehviderne indtil de er for gamle,
hvorpå de vanen tro ryger ud. Jeg kan ikke finde på noget at bruge dem til.
Kan I?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : noone

Dato : 01-06-06 11:47

> Jeg gemmer troligt æggehviderne indtil de er for
> gamle, hvorpå de vanen tro ryger ud. Jeg kan ikke finde på noget at
> bruge dem til. Kan I?

Hvad med sorbet-is? Der er flere af opskrifterne på denne side, hvor der
skal bruges æggehvider:

http://www.ismaskinen.dk/

noone

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-06-06 11:51

"3140 Bjørgheim" <pialykke@SLETget2net.dk> writes:

> [...]
> hvorpå de vanen tro ryger ud. Jeg kan ikke finde på noget at bruge dem til.

Marenges
Skumgummikoteletter
http://www.trinekc.dk/Opskrifter/hovedretter.html#skumgummi
Guf til is

/Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Max

Dato : 01-06-06 12:16

Hej

> gamle, hvorpå de vanen tro ryger ud. Jeg kan ikke finde på noget at
> bruge dem til. Kan I?

Marengs og kyskager er normalt meget populære.

Mvh Max

Fra : Margit

Dato : 01-06-06 16:12

Til marengs. Så skal du ikke tænke på salmonella.

Mvh Margit

Fra : LarsJ

Dato : 01-06-06 17:27

Margit skrev:
> Til marengs. Så skal du ikke tænke på salmonella.

Hvis han har brugt den anden del af ægget til tartar, så tror jeg slet
ikke det er inde i overvejelserne....

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 01-06-06 18:14

> [...]
> tatarmad. Igen. Jeg gemmer troligt æggehviderne indtil de er for gamle,
> hvorpå de vanen tro ryger ud. Jeg kan ikke finde på noget at bruge dem

1 del rabarber, 2 dele mandler eller hasselnødder og 2 dele rørsukker
iblandet lidt bagepulver (prøv dig frem med mængden (-: ) køres godt og
grundigt sammen i en blender eller foodprocessor.

Pisk æggehviderne _meget_ stive og vend dem sammen med
mandel/rabarbermassen, bred den ud på en bageplade og bag den ved 175 grader
til den er fint lysebrun.
Smør bunden med fromage frais eller creme fraiche rørt op med lidt vanille,
limesaft og tørret ingefær og smid en gang blandet frugt i små stykker (og
skal det være rigtigt godt også noget mørk chokolade) over.

Goddamn, det smager godt

--
Mvh Mads
----

Fra : cccc

Dato : 03-06-06 13:12

3140 Bjørgheim skrev:
> [...]
> hvorpå de vanen tro ryger ud. Jeg kan ikke finde på noget at bruge dem til.

flødeboller, mums!

Fra : Bettina Madsen

Dato : 05-06-06 07:32

Eller kokosmakroner.....

Bettina

Fra : Emil

Dato : 10-06-06 00:52

Bjørgheim wrote:

> [...]
>hvorpå de vanen tro ryger ud. Jeg kan ikke finde på noget at bruge dem til.

Kransekage:
http://www.arla.dk/opskrifter/kransekage.html

7% protein.

m.v.h. Emil